| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 48 | / | 2025 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-10-01 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| APATOR | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Wszczęcie postępowania antymonopolowego przez UOKIK | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR informacje poufne
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Apator S.A. informuje, iż spółka zależna Apator Metrix S.A. z siedzibą w Tczewie ("Spółka") w dniu dzisiejszym otrzymała postanowienie z dnia 25.09.2025 r. o wszczęciu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeciwko Spółce postępowania antymonopolowego w związku z podejrzeniem zawarcia porozumienia w rozumieniu art. 4 pkt 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów ( Ustawa ) oraz porozumienia lub praktyki uzgodnionej w rozumieniu art. 101 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu UE, polegającego na:
-dokonaniu podziału rynku w odniesieniu do gazomierzy miechowych, co może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt 3 Ustawy oraz art. 101 ust. 1 lit. c) Traktatu o funkcjonowaniu UE ( Traktat"),
-uzgadnianiu warunków ofert składanych w przetargach na dostawy gazomierzy miechowych organizowanych przez Polską Spółkę Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie, co może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt 7 Ustawy.
Postępowanie dotyczy przetargów publicznych organizowanych w latach 2014 2021. Zgodnie z art. 106 ust. 1 pkt 1 i 2 Ustawy Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości nie większej niż 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary, jeżeli przedsiębiorca ten, choćby nieumyślnie dopuścił się naruszenia zakazu określonego w art. 6 Ustawy lub dopuścił się naruszenia art. 101 Traktatu. Jednocześnie zgodnie z art. 106 ust 3a Ustawy, Prezes UOKIK obliczając obrót, uwzględnia również obrót osiągnięty przez przedsiębiorcę lub przedsiębiorców wywierających decydujący wpływ na przedsiębiorcę, który dopuścił się naruszenia zakazu określonego w art. 6 Ustawy lub art. 101 Traktatu. Zgodnie z art. 111 ust. 1 Ustawy przy ustalaniu wysokości kary pieniężnej uwzględnia się m.in. okres, stopień i skutki rynkowe naruszenia przepisów ustawy, okoliczności naruszenia oraz uprzednie naruszenie przepisów ustawy.
Spółka w toku postępowania podejmie merytoryczną obronę. Zarząd Spółki oraz Zarząd Apator S.A. na dzień publikacji raportu nie posiada wystarczających danych umożliwiających mu oszacowanie wyniku prowadzonego postępowania, ani potencjalnego wpływu tego postępowania na wyniki finansowe Spółki lub Apator S.A. | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-10-01 | Maciej Wyczesany | Prezes Zarządu | | |
| 2025-10-01 | Łukasz Zaworski | Członek Zarządu | | |
| | | | | |