| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 63 | / | 2023 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2023-11-06 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| CIECH | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja dotycząca decyzji Naczelnika Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowy w Krakowie w sprawie podatku dochodowego od osób prawnych. | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd CIECH S.A. ( Spółka lub Emitent ) informuje, iż w dniu dzisiejszym Emitent otrzymał decyzję (dalej: Decyzja ) w sprawie podatku dochodowego od osób prawnych za rok 2016, wydaną przez Naczelnika Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Krakowie (dalej: Naczelnik MUCS ). W wydanej Decyzji Naczelnik MUCS uznał, że Spółka nie miała prawa do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów całości wydatków, poniesionych na nabycie udziałów w spółce zależnej, które powstały w związku ze zbyciem tych udziałów w 2016 roku. Tym samym według Naczelnika MUCS Spółka nieprawidłowo ustaliła zobowiązanie podatkowe w podatku dochodowym od osób prawnych za 2016 r.
Kwota zobowiązania podatkowego wynikająca z otrzymanej Decyzji to 2,9 mln zł, a odsetki od zaległości na dzień otrzymania decyzji wynoszą ok. 1,5 mln zł. Sporna sprawa może mieć także wpływ na rozliczenia podatkowe za lata 2018-2020 w związku z ewentualną zmianą wysokości strat podatkowych rozliczanych w tych latach. Łącznie potencjalne zobowiązanie podatkowe wynikająca z powyższego tytułu może więc wynieść ok. 31,5 mln zł plus odsetki od zaległości (na dzień dzisiejszy ok. 14,5 mln złotych).
Decyzja określająca wysokość zobowiązania podatkowego w kwocie 2,9 mln zł jest nieostateczna i nie podlega wykonaniu. Niemniej jednak, Spółka rozważy zasadność zapłaty kwoty określonej w Decyzji oraz odsetek za zwłokę, pomimo tego, iż Emitent i jego doradca podatkowy nie zgadzają się ze stanowiskiem Naczelnika MUCS, a Spółka zamierza dowodzić swoich racji w przypadku dalszego kwestionowania przez Naczelnika MUCS prawa do rozpoznania całości wydatków, o których mowa powyżej.
Emitent informował o toczącym się sporze w raporcie bieżącym nr 55/2023 z 20.07.2023 r. Opis kontroli dotyczący tej sprawy został zaś przedstawiony w pkt. 9.2 skonsolidowanego raportu Grupy CIECH za rok 2022 oraz w pkt. 2.13 skonsolidowanego raportu Grupy CIECH za I półrocze 2023 roku w części Kontrole w zakresie rozliczeń podatkowych w Grupie CIECH oraz związane z nimi zobowiązania warunkowe .
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. UE L Nr 173, str. 1).
| |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2023-11-06 | Kamil Majczak | prezes zarządu | | |
| 2023-11-06 | Marcin Puziak | członek zarządu | | |
| | | | | |
| | | | | |