| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 95 | / | 2025 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-10-09 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| DEVELIA | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawarcie przez Emitenta oraz spółkę zależną od Emitenta z Gminą Gdańsk umowy partnerstwa publiczno-prywatnego dla przedsięwzięcia Nowy Port 2030+ w Gdańsku | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR informacje poufne
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Develia S.A. ( Emitent ) w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 93/2025 z dnia 6 października 2025 r. informuje, iż dzisiaj tj. 9 października 2025 r. Emitent oraz spółka zależna od Emitenta NP 11 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, działających w ramach konsorcjum ( Konsorcjum ), zawarła z Gminą Gdańsk umowę partnerstwa publiczno-prywatnego ( Umowa ) przedsięwzięcia pod nazwą: Nowy Port 2030+ w Gdańsku ( Przedsięwzięcie )
Celem Przedsięwzięcia jest kompleksowe zagospodarowanie i zabudowa obszaru dzielnicy Nowy Port w Gdańsku, obejmujące realizację zarówno obiektów celu publicznego ( OCP ), jak i obiektów celu komercyjnego ( OCK ). W ramach projektu przewidziano m.in. budowę i sprzedaż na rzecz Gminy Miasta Gdańsk ( Gmina ) lokali mieszkalnych i użytkowych, przebudowę i remont wybranych kamienic, realizację infrastruktury publicznej (w tym żłobka, terenów rekreacyjnych, basenu, układu komunikacyjnego), a także rozwój komunalnego zasobu mieszkaniowego. Przedsięwzięcie będzie realizowane etapami, zgodnie z uzgodnionym harmonogramem, jednak nie dłużej niż do 2037 roku.
Umowa opiera się na podziale ryzyk, obowiązków i zadań pomiędzy jej stronami, w tym uwzględnia szczegółowe zasady finansowania Przedsięwzięcia, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, mechanizmy kar umownych, gwarancji jakości, ubezpieczenia oraz instrumenty kontroli i odbioru przez Gminę poszczególnych etapów realizacji Przedsięwzięcia. W ocenie Emitenta warunki Umowy nie odbiegają od standardów rynkowych inwestycji realizowanych w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego.
Wynagrodzenie Konsorcjum składa się z dwóch części: (i) prawa do wyłącznej eksploatacji OCK (w tym pobierania pożytków z OCK) oraz (ii) wynagrodzenie od Gminy za zagospodarowanie, wybudowanie i utrzymanie OCP.
W ramach wynagrodzenia określonego w pkt (i) powyżej, wynagrodzenie Konsorcjum będą stanowiły kwoty uzyskiwane ze sprzedaży lokali, opłaty pobierane od osób trzecich z tytułu najmu lub dzierżawy lokali lub powierzchni oraz dochody z prowadzonej działalności usługowej i handlowej.
W ramach wynagrodzenia określonego w pkt (ii) powyżej, wynagrodzenie Konsorcjum od Gminy wyniesie 108 943 826,00 zł netto (t.j. 131 523 593,70 zł brutto).
Dodatkowo, na zasadach i warunkach ujętych w Umowie i umowie konsorcjum, nabyciu na rzecz Konsorcjum będą podlegały nieruchomości w dzielnicy Nowy Port w Gdańsku (obręb 45, 46, 59, 60, 61, Nieruchomości ), za cenę określoną w operatach szacunkowych. Według operatów szacunkowych aktualnych na datę niniejszego raportu cena Nieruchomości wynosi 175.537.854,69 zł brutto. Na przedmiotowych nieruchomościach planowana jest realizacja projektu inwestycyjnego z szacowaną łączną ilością ok 942 lokali mieszkalnych i ok. 104 lokali usługowych o łącznej powierzchni użytkowej 64.227 m2. Planowany termin rozpoczęcia sprzedaży pierwszego etapu w ramach tego projektu to I kwartał 2027 roku.
Zgodnie z warunkami Umowy, zawarcie przyrzeczonych umów sprzedaży Nieruchomości oraz umów przenoszących prawo własności Nieruchomości nastąpi w terminie ustalonym przez strony Umowy. W przypadku niektórych Nieruchomość ich nabycie będzie uzależnione od niewykonania przez uprawniony podmiot przysługującego mu prawa pierwokupu. Emitent poinformuje w osobnych raportach bieżących o zawarciu umów przenoszących własność Nieruchomości.
Całkowity koszt przedsięwzięcia, jakie ma być zrealizowane na podstawie Umowy rozumiany jako suma kosztów zrealizowania OCP i OCK wynosi: 1.375.039.105,48 zł brutto.
Zarząd Emitenta uznaje zawarcie Umowy za istotne z punktu widzenia realizacji strategii rozwoju Spółki oraz dywersyfikacji działalności w obszarze projektów infrastrukturalnych i mieszkaniowych realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Niniejszy raport bieżący w ocenie Zarządu Emitenta stanowi informację poufną w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia MAR.
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1 a), ust. 2, 3 i 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 roku w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE ( Rozporządzenie MAR ) w związku z art. 2 i 3 Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2016/1055 z dnia 29 czerwca 2016 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne w odniesieniu do technicznych warunków właściwego podawania do wiadomości publicznej informacji poufnych i opóźniania podawania do wiadomości publicznej informacji poufnych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-10-09 | Andrzej Oślizło | Prezes Zarządu | | |
| 2025-10-09 | Paweł Ruszczak | Wiceprezes Zarządu | | |
| | | | | |