|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | Raport bieżący nr | 12 | / | 2025 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Data sporządzenia: | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Skrócona nazwa emitenta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| LPP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Temat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Konsekwencje pożaru w magazynie w Rumunii |
|
| Podstawa prawna |
|
|
|
|
|
|
|
|
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Treść raportu: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Mając na uwadze informacje o pożarze w użytkowanym przez podmioty z Grupy Kapitałowej LPP SA centrum logistycznym CTPark Bucharest West w Rumunii w okolicach Bukaresztu (miejscowość Bolintin-Deal) Zarząd LPP SA z siedzibą w Gdańsku ( Emitent ) przedstawia wstępną ocenę konsekwencji finansowych i niefinansowych zdarzenia, w tym jego wpływu na działalność Emitenta.
Podmiot z Grupy Kapitałowej Emitenta jest najemcą powierzchni magazynowych we wspomnianym centrum logistycznym CTPark Bucharest West. Prowadzi tam operacje logistyczne z zakresu dostaw do sieci salonów stacjonarnych i obsługi sprzedaży internetowej na obszarze Europy Południowej i Środkowej. W wyniku pożaru utracono możliwość korzystania z jednej z hal magazynowych, w której prowadzone były operacje z zakresu dostaw do sklepów stacjonarnych. Skutki pożaru powodują też ograniczenia w funkcjonalności powierzchni wykorzystywanych do sprzedaży internetowej.
Emitent prowadzi intensywne czynności w celu przeniesienia wszystkich operacji do innych magazynów będących w dyspozycji Grupy. Niezależnie od powyższych rozwiązań tymczasowych, docelowo w Rumunii w najbliższych miesiącach przyjęty do użytku zostanie nowy magazyn, którego uruchomienie było planowane już uprzednio.
Utrata możliwości korzystania z jednej z hal magazynowych (służącej do obsługi operacji logistycznych z zakresu dostaw do salonów sprzedaży) i ograniczenia w drugiej (obsługującej sprzedaż internetową) krótkoterminowo spowoduje opóźnienia w dostawach do sieci sprzedaży i klientów na obszarze Europy Południowej i Środkowej oraz zwiększenie kosztów operacji logistycznych (zwłaszcza na wynajem dodatkowych powierzchni magazynowych). Skutki powinny zostać ograniczone do kilku najbliższych tygodni. Na chwilę obecną (dzień po zdarzeniu) Emitent nie jest w stanie szczegółowo określić potencjalnych kosztów finansowych, poza wartością utraconych towarów oraz maszyn.
W wyniku pożaru zniszczeniu uległ towar o wartości ok. 300 mln PLN. Jego utrata nie powinna spowodować istotnych perturbacji w sprzedaży. Zniszczeniu uległy również środki trwałe (maszyny i urządzenia) o orientacyjnej wartości 100 mln PLN.
Mienie (towary i maszyny), które znajdowało się we wspomnianym centrum dystrybucyjnym jest objęte ochroną ubezpieczeniową (m.in. ubezpieczenia tzw. wszystkich ryzyk all risk insurance). Emitent posiada również ubezpieczenie utraty zysku (business interruption BI).
W ocenie Emitenta zdarzenie nie wpłynie w żaden istotny sposób na realizację jego planów strategicznych, zwłaszcza rozbudowy sieci sprzedaży i oczekiwanych wyników finansowych.
W razie pojawienia się istotnych z punktu widzenia inwestorów bliższych danych Emitent przekaże je niezwłocznie w formie raportu bieżącego. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-06-30 | Marcin Bójko | Wiceprezes Zarządu | | |
| 2025-06-30 | Sławomir Łoboda | Wiceprezes Zarządu | | |
| | | | | |