-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami zarządu CD Projektu: Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem. Tematem spotkania będą szczegóły dot. zaktualizowanej strategii grupy CD Projekt.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Adam Kiciński: Dzień dobry, witam na czacie dot. aktualizacji strategii CD PROJEKT - zapraszam do zadawania pytań!
-
Gość: Witam cos w najblizszym czasie zaprezentujecie jakies wiadomosci dotyczace gry Wiedzmin
Adam Kiciński: W zaktualizowanej strategii ogłosiliśmy łącznie 5 projektów powiązanych z wiedźmińską franczyzą.
1. Syriusz - dewelopowany przez bostońskie studio z naszej Grupy - The Molasses Flood
2. Canis Majoris - pełnoprawna produkcja rozwijana przez zewnętrzne studio kierowane przez doświadczonych twórców związanych w przeszłości z tym uniwersum
3. Polaris oraz kolejne 2 części nowej wiedźmińskiej sagi
Już niebawem planujemy podać więcej informacji np. gry o kryptonimie Canis Majoris. Plus. Nie zapominajmy o planowanej premierze Wiedźmina 3: Dziki Gon w wersji na najnowszą generację konsol w IV kwartale 2022 r.
-
bginvest: Czy możecie Państwo bardzo ogólnie opisać aktualną wolumenową strukturę sprzedaży CP 2077 w podziale PC/konsole. Czy widoczny jest jakiś trend w zmianach tej struktury ?
Piotr Nielubowicz: Wiodącą platformą w tym roku niezmiennie jest PC. Jednocześnie wraz z wydaniem wersji next-gen zwiększył się nieco udział konsol w sprzedaży CP.
-
tgolik: Mamy drugie życie Cyberpunka. Czy wzrosły szanse na drugi dodatek fabularny a może drugi sezon Edgerunners?
Adam Kiciński: Jesteśmy bardzo zadowoleni z sukcesu Edgerunnersów. Zgodnie ze strategią zamierzamy kontynuować ideę koła zamachowego (franchise flywheel) przyglądamy się możliwościom, które oferuje przemysł filmowy i telewizyjny.
Mówiąc o dodatkach do CP 2077 zdecydowaliśmy się stworzyć jedno, duże rozszerzenie do gry. Następna zaplanowana gra z tej franczyzy to projekt Orion, w którym chcemy w pełni rozwinąć potencjał leżący w tym uniwersum.
-
bioly: Witam , czy będzie dodatek kolejnego dużego DLC do Cyberpunka 2077 (petycja fanów)?
Czy Panowie o niej słyszeli i jaka jest ich reakcja na to?
Piotr Nielubowicz: Możemy potwierdzić, że CP77 otrzyma jedno duże rozszerzenie - premiera „Widma Wolności” będzie miała miejsce w 2023 r. Jednocześnie zapowiedzieliśmy, że po wydaniu dodatku rozpoczniemy pracę nad kolejną grą AAA w uniwersum Cyberpunka – kryptonim Orion.
-
tgolik: Czy jest szansa, że nowa odsłona Cyberpunka będzie miała premierę 2 lata po pierwszej części Nowej Sagi Wiedźmińskiej?
Adam Kiciński: Prace koncepcyjne nad projektem Orion - kolejną grą z cyberpunkowego uniwersum będą prowadzone przez studio CD Projekt North America i rozpoczną się po wydaniu dodatku do Cyberpunk 2077 pt. “Widmo Wolności”. Planowany termin wydania Widma Wolności to 2023 r.
-
Gość: Czy nowy Cyberpunk będzie na silniku UE5?
Adam Kiciński: Tak.
-
Gość: Dzień dobry, co kierowało wyborem lokalizacji dla oddziałów w USA? Niskie podatki, możliwość uzyskania grantów, dostęp do kadry?
Piotr Nielubowicz: Przede wszystkim możliwość zatrudniania utalentowanych i doświadczonych deweloperów z tamtego regionu.
-
wtorek : Czy planujecie nowe seriale na Netflixie inne niż CP77 i Wiedźmin?
Adam Kiciński: Chcemy rozwijać nasze franczyzy w obszarze filmu i TV. Anime Cyberpunk: EDGERINNERS jest dobrym przykładem na dobre zrealizowanie konceptu zwanego “transmedia”, czyli wzajemnego przenikania się i wspierania różnych typów mediów.
Warto dodać, że mając pełne prawa do franczyzy Cyberpunk możemy myśleć o pełnej ekspansji w obszarze seriali i filmów, co do Wiedźmina - praw do filmów i seriali nie posiadamy.
-
Patriks: Jakie wyciągnęli Panowie wnioski po premierze CP? Co zostało wdrożone do spółek na podstawie tych wniosków?
Piotr Nielubowicz: Tak - więcej informacji w tym zakresie zamieściliśmy we wstępie materiału wideo z ogłoszonej we wtorek aktualizacji strategii.
-
Gość: Dzień dobry, czy planujecie dalej tworzyć gry oparte na dziełach literackich tak jak to miało miejsce w przypadku Wiedźmina? Jak na przykład gra oparta na dziełach literackich Brandona Sandersona?
Adam Kiciński: Od pewnego czasu prowadzimy prace koncepcyjne nad naszym nowym IP o kryptonimie Hadar. Tworzymy to nowe uniwersum w 100 proc. wewnętrznie.
-
Gość: Czy rozważanie multiplayer dla CP2077?
Piotr Nielubowicz: Nie, natomiast tak jak we wtorek zapowiadaliśmy - multiplayer planowany jest dla większości naszych kolejnych gier.
-
anti: Co dalej z Gwintem? Development będzie wygaszany?
Adam Kiciński: GWINT jest na rynku od 2016 r., to dojrzała gra, która nadal zapewnia graczom rozrywkę. Tradycyjnie zespół GWINTA przedstawi plany dot. gry na kolejny rok podczas streamu w grudniu br.
-
anti: Czy są sprecyzowane cele dot. zatrudnienia, aby sprostać ambitnym planom? 2000+ osób w perspektywie kilku lat - możliwe?
Adam Kiciński: Tak, mamy plany na rozwój studia, a co za tym idzie - zatrudnienia.
Otwarcie studia CD Projekt North America umożliwia nam skuteczną rekrutację talentu z regionu Ameryki Północnej. W Europie chcemy rosnąć w dotychczasowym, dynamicznym tempie.
-
Gość: Czy zapowiadane wykupywanie akcji ma na celu wyprowadzenie spółki z giełdy, czy po prostu nie macie co robić z gotówką?
Piotr Nielubowicz: Nie ma na celu wyprowadzania spółki z giełdy. Wierzymy w naszą strategię i długoterminową wartość spółki - stąd decyzja o skupie akcji.
-
ValueDrivenInvestor: W jaki sposób zapewniasz, że ocena ESG nie ogranicza kreatywności autorów opowiadań?
Piotr Nielubowicz: Kreatywność naszego zespołu i odwaga do poruszania trudnych tematów są immanentną częścią naszego DNA. Wierzymy, że właśnie w ten sposób naszą pracą możemy mieć największy wpływ na otaczający nas świat.
-
Gość: Czy kupiliście prawa do Thorgala ?
Piotr Nielubowicz: Nie. Jeśli chodzi o kolejne, trzecie IP - w całości powstaje ono wewnętrznie.
-
Elfu: Czy uważacie, że dobrym pomysłem jest ujawnianie tak dalekosiężnych planów, które obejmują prawdopodobnie więcej niż najbliższe 10 lat? Jaki jest w tym cel w obecnym momencie?
Adam Kiciński: Mamy ambitne plany, które wymagają dalszego rozbudowywania naszych zespołów deweloperskich. Nakreślając długoterminowe kierunki rozwoju naszych projektów, wspieramy ten proces.
-
Gość: W prezentacji wspomniano o rynku gier mobilnych oraz o rozwoju odnogi wydawniczej, czy możecie chwilowo pochwalić się jakimiś nowymi tytułami, których będziecie publisherem?
Piotr Nielubowicz: Tak jak dotychczas planujemy skupić się na wydawaniu własnych projektów.
-
bginvest: Dzień dobry. Gratulacje i wielkie słowa uznania za wytrwałość i realizację planów w tak trudnym otoczeniu! Czy udstępnienie patch 1.6 oraz premierę CP Edgerunners postrzegacie Państwo jako game changer dla IP: Cyberpunk ?
Adam Kiciński: Widzimy wyraźny wzrost zainteresowania Cyberpunkiem 2077.
Wkrótce po premierze serialu Cyberpunk: EDGERUNNERS Night City odwiedzało 1 milion graczy dziennie, zarówno nowych, jak i powracających. Jest to niewątpliwie efekt pozytywnego odbioru anime, ale też wielu miesięcy pracy naszych deweloperów i idących za tym usprawnień w grze.
Zauważalna zmiana sentymentu zaczęła się od udanego debiutu Cyberpunk 2077 na konsolach nowej generacji. Razem z premierą anime na Netfliksie wydaliśmy aktualizację, która zawierała kolejne usprawnienia oraz elementy znane z serialu. To pozwoliło nam zbudować jeszcze większe zainteresowanie obydwoma tytułami.
-
bginvest: Poprzednie milestone'y odnośnie sprzedaży CP 2077 18 mln, 20 mln. Czy spółka zakłada ich publikacje po sprzedanych kolejnych 2 mln kopii?
Adam Kiciński: Nie mamy z góry ustalonych planów publikacji milestone’ów sprzedażowych - podajemy te dane, gdy ma to sens z punktu widzenia marketingowego - zwiększania zainteresowania grą.
-
bginvest: Czy Zarząd rozważa publikację szacunkowych wyników za III kw 2022 r. ?
Adam Kiciński: Na dzisiaj nie rozważamy publikacji szacunków. Publikacja wyników za III kw. 2022 r. jest zaplanowana na 28 listopada 2022 r.
-
Roki: Czy jest szansa że do akcjonariatu wejdzie jakiś duży gracz i wspomoze rozwój spółki? Bądź czy możliwe jest ze zostaniecie przejeci przez jakiś większy podmiot z branży.?
Piotr Nielubowicz: Tak jak zawsze powtarzaliśmy - chcemy pozostać niezależni.
-
CSharpBeginner: Jak aktualnie wyglądają pracę na wersją W3 na nowe geny. Czy ogłoszona premiera w aktualnym roku w Q4 jest zagrożona, czy są w stanie Państwo w 100% potwierdzić ten termin na dzień dzisiejszy?
Adam Kiciński: Finalne prace toczą się zgodnie z założeniami. Planujemy wydanie Wiedźmina 3 na nowe generacje konsol wraz z update’m na PC w IV kw. 2022 r.
-
Gość: Czy Orion będzie bazował na silniku UE5?
Adam Kiciński: Tak, taki jest plan.
-
tgolik: Czy otwarcie studia CD Projekt North America nie będzie pierwszym krokiem do zmniejszenia konkurencyjności CD Projektu wynikającej z niższych kosztów pracy w Polsce. Czy nie stracicie w ten sposób jednego ze swoich atutów?
Piotr Nielubowicz: Unikalność naszych produkcji jest głównym atutem naszej konkurencyjności.
-
tgolik: Czy można przyjąć, że Phantom Liberty będzie dodatkiem wielkości porównywalnej z dodatkami Serce z Kamienia i Krew i Wino razem wziętymi?
Adam Kiciński: Konstrukcja i charakter Widma Wolności jest inny niż w przypadku dodatków do W3. Więcej informacji na jego temat będziemy przekazywać w ramach kampanii marketingowej dodatku.
-
tgolik: Czy wprowadzenie skupu akcji własnych zmniejsza szansę na ewentualną dywidendę za 2022 rok?
Adam Kiciński: Każdorazowo podejmujemy decyzję o dywidendzie na podstawie analizy bieżących potrzeb i planów operacyjnych Spółki.
-
Zaprzeczenie: Czy rok 2023 będzie dobrym rokiem dla CDR i jego akcjonariuszy?
Piotr Nielubowicz: 2023 to rok premiery dużego rozszerzenia do Cyberpunka 2077 – Widmo Wolności ;)
-
chimpo: Jakie są cele spółki odnośnie produkcji na rynek Mobile? Do tej pory spółka raczej nie może pochwalić się sukcesami na tym polu.
Adam Kiciński: Gry mobilne są częścią naszej strategii. Po raz pierwszy w naszej historii otwieramy się na współpracę z zewnętrznymi zespołami, które stworzą nową gry oparte na naszych franczyzach.
Naszym celem jest współpraca z doświadczonymi partnerami, którzy sprostają wymogom jakości postawionym przez poprzednie gry z naszych franczyz i stworzą wartościowe doświadczenia dla naszych fanów.
-
Alex 0: Czy planujecie w niedalekiej przyszłości otworzenie studia/ów we wschodniej Europie (poza polską) gdzie koszty zatrudnienia developerów są zdecydowanie niższe ?
Piotr Nielubowicz: Planujemy otwarcie nowego hubu w Bostonie, który będzie częścią studia CD PROJEKT RED North America. Rozwijamy się w Polsce i na dziś nie mamy planów związanych z kolejnymi lokalizacjami w tej części Europy.
-
Gość: Jaka obecnie role pełni Adam Badowski?
Adam Kiciński: Adam Badowski pełni rolę członka zarządu CD PROJEKT S.A. i szefa studia CD PROJEKT RED.
-
Gość: Skąd weźmiecie pieniążki na te wszystkie plany?
Piotr Nielubowicz: Jesteśmy od lat i chcemy pozostać „self-financed”.
-
Gość: Jak wygląda liczbowo poziom zatrudnienia w spółce, czy nowe oddziały spowodują przekroczenie liczby 1500 zatrudnionych?
Adam Kiciński: Obecnie zatrudniamy ponad 1200 osób - w przyszłości aby zrealizować nasze planu produkcyjne na pewno będziemy potrzebować większego zespołu.
-
Gość: Dlaczego nowe IP będzie tworzone wewnętrznie? Wydaje się, że kupna licencji wychodziły wam na dobre.
Piotr Nielubowicz: Koncepcja trzeciego IP zrodziła się w studiu już kilka lat temu i jesteśmy podekscytowani możliwością stworzenia go od podstaw wewnętrznie.
-
Adam Kiciński, Piotr Nielubowicz: Dziękujemy za udział w czacie. Zapraszamy na kolejne wydarzenie.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty