stelyfjc
Advertisement
PARTNER SERWISU
lbtzovfo

Czat inwestorski z Anną Krajewską - prezesem zarządu Salad Story SA

Dyskusja odbyła się dnia: 10.06.2022, godziny 11:00
Anna Krajewska - prezes zarządu Salad Story SA: Wspiera nas silny długoterminowy trend wzrostu zdrowej żywności Anna Krajewska - prezes zarządu Salad Story SA

W piątek, 10 czerwca, o godz. 11:00 zapraszamy na czat inwestorski z Anną Krajewską założycielką, większościowym akcjonariuszem i prezesem zarządu Salad Story SA.

Tematem spotkania będzie przedstawienie planów rozwojowych spółki, a w szczególności emisji akcji w drodze crowdfundingu.

Salad Story SA zarządza od 15 lat siecią lokali gastronomicznych oferujących zdrowe dania typu fast food – sieć obejmuje 37 lokali własnych oraz 4 lokale franczyzowe, obsługując średnio 140 tys. klientów w lokalach pod szyldem „Salad Story” i „WrapMe!”. W celu sfinansowania planów rozwoju sieci oraz optymalizacji procesów zaopatrzenia i sprzedaży spółka wystartowała w dniu 6 czerwca 2022 r. z emisją akcji we współpracy z platformą Beesfund.pl.






Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie z Anną Krajewską założycielką, większościowym akcjonariuszem i prezesem zarządu Salad Story SA.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które Pani Anna zacznie odpowiadać tekstowo po zakończeniu prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • newbie: Na co została przekazana dotacja 5,9mln którą otrzymaliście w 2021, bez której wynik za 2021 byłby ujemny?
    Anna Krajewska: Dotacje obejmowały dofinansowanie z PFR, WUP, PUP oraz umorzenie składek na ZUS. Dofinansowanie zostało zgodnie z warunkami udzielenia tego dofinansowania przeznaczone na cele określone przez darczyńców: WUP i PUP - wynagrodzenia, PFR - koszty bieżącej działalności.
  • newbie: Jakie zobowiazania finansowe ma obecnie Salad Story?
    Anna Krajewska: Zobowiązania finansowe Salad Story na koniec kwietnia 2022 roku obejmują: Kredyty i pożyczki w kwocie 3,9 mln PLN; zobowiązania leasingowe na kwotę 86 tys. PLN.
  • newbie: co z Silver Spoon?
    Anna Krajewska: Silver Spoon prowadzi działalność w pełnym zakresie, tak jak przed pandemią.
  • sledzik007: Jak wyglądały przychody i zysk firmy przed 2019 rokiem? Na jaki cel została udzielona pożyczka w tak wysokiej kwocie?
    Anna Krajewska: 2018 rok: przychody 33mln PLN; zysk netto 2 mln PLN.
    Pożyczka została udzielona wobec głównego udziałowca Anny Krajewskiej do częściowego refinansowania kosztów wykupu udziałów drugiego wspólnika.
  • Crowdnews.pl: W 2021 rok spółka osiągnęła zysk netto, ale była to zasługa otrzymanych dotacji (PFR, WUP, PUP, umorzenie ZUS). Bez nich wynik byłby wyraźnie "pod kreską". Jak wygląda sytuacja finansowa i płynnościowa po pierwszych miesiącach 2022 roku?
    Anna Krajewska: Spółka wróciła do poziomu przychodów powyżej roku 2019 i rentowności na poziomie roku 2019.
  • Crowdnews.pl: Spółka chce pozyskać od inwestorów 3,2 mln zł na rozwój a jednocześnie w aktywach posiada udzieloną Pani Prezes (niezabezpieczoną) pożyczkę na wyższą kwotę, której termin spłaty był co roku rolowany aż wreszcie wydłużono go do 2025 roku. Czy można to jakoś uzasadnić?
    Anna Krajewska: Spłata pożyczki ma pochodzić zgodnie z umową pożyczki z własnych przychodów Pani Krajewskiej natomiast te uległy radykalnemu zmniejszeniu w okresie pandemii (Pani Krajewska nie pobierała częściowo wynagrodzenia w tym okresie) - dlatego akcjonariusze zdecydowali o rolowaniu pożyczki. Pożyczka zostanie spłacona z przyszłych przychodów Pani Krajewskiej, w tym z jej udziału w zyskach spółki.
  • Gość: Z czego wynika różnica cen serii C i D? To przecież ta sama spółka, ten sam czas, a część inwestorów będzie musiała zapłacić za akcje 25% więcej. Dlaczego?
    Anna Krajewska: W ten sposób spółka postanowiła premiować inwestorów, którzy szybko podejmą decyzję o inwestycji.
  • Gość: Czy rozważacie wprowadzenie do menu zamienników mięsa?
    Anna Krajewska: Zamienniki mięsa są już szeroko dostępne w naszym menu. Mamy dania czysto wegańskie i wegetariańskie, a w każdym mięsnym można zamienić mięso na pieczone tofu lub seitan.
  • Gość: Jaka jest wycena pre-money spółki? Na jakiej podstawie została ustalona?
    Anna Krajewska: Wycena pre-money spółki wynosi 61 676 184 PLN i została ustalona na bazie wewnętrznych projekcji finansowych opracowanych przez spółkę.
  • Grot67: Ile lokali chcecie posiadać na koniec 2023 r. ?
    Anna Krajewska: Około 60 lokali.
  • inwestor_2k: Jaki jest plan na ew. exit dla nowych inwestorów. O jakiej perspektywie czasowej mówimy?
    Anna Krajewska: Exit planujemy po zakończeniu realizacji programu inwestycyjnego, tak aby wycena akcji dla akcjonariuszy była jak najwyższa (najprawdopodobniej po zakończeniu 2023r.). Spółka rozważa różne opcje, między innymi emisję na New Connect lub pozyskanie inwestora strategicznego.
  • Paweł Nowak: Jaki spółka planuje kierunek ekspansji? Więcej lokali w wielkich miastach czy może nowe mista i mniejsze miejscowości, rozwój franczyzny i współpracy franczyzowej czy może ekspansja zagraniczna?
    Anna Krajewska: Chcemy przede wszystkim skupić się na rozwoju na rynkach, na których już jesteśmy obecni i mamy zbudowaną markę, tj. duże miasta. Miejsca na rynku jest jeszcze bardzo dużo dla nas w tych lokalizacjach i tu inwestycje są najbezpieczniejsze i dają najwyższy zwrot. Ekspansja zagraniczna będzie planowana po wysyceniu rynku polskiego. Spółka skupia się na otwieraniu lokali własnych - do tego ma zbudowane struktury i ten sposób jest dla nas najefektywniejszy. Franczyzę traktujemy uzupełniająco i otwieramy lokale franczyzowe oportunistycznie, gdy pozyskamy na prawdę dobrego partnera o odpowiednim profilu franczyzobiorcy. Inne podejście do franczyzy niesie zbyt wysokie ryzyko ze względu na ryzyko niewystarczającej kontroli operacyjnej nad takimi lokalami.
  • Grot67: Dlaczego planujecie otwierać lokale w miastach, w których już jesteście obecni? Czy mniejszym ryzykiem nie byłoby pojawienie się w nowych miastach? Nie jesteście obecni nawet we wszystkich miastach wojewódzkich.
    Anna Krajewska: W dużych miastach mamy najbardziej rozpoznawalną markę i wciąż nienasycony rynek - nasz produkt jest potrzebny w wielu miejscach w których nas w nich nie ma. Każde nowe otwarcie jest dla nas sukcesem finansowym w dużym mieście i nie kanibalizuje istniejącej sieci. Wiemy jak gęsto możemy umieszczać lokale i jeszcze daleko nam do nasycenia. W mniejszych miastach trend zdrowej żywności jest słabszy, marka nie jest aż tak znana a logistyka kosztowniejsza, więc zwrot z lokali będzie niższy.
  • inwestor_2k: Czy aby na pewno to dobry moment na budowanie sieci gastro? Inflacja, zaciskanie pasa to trendy znacznie silniejsze niż zdrowe odżywianie.
    Anna Krajewska: Nie jest to dla nas zagrożenie. Spółkę wspiera silny długoterminowy trend wzrostu zdrowej żywności i wzrostu konsumpcji w Quick service restaurants, co kompensuje uratę siły nabywczej klientów. Jednocześnie spółka ma możliwość korygowania cen wraz ze wzrostem cen u konkurencji. Nie jesteśmy ekskluzywną restauracją tylko szybkim, łatwo dostępnym i ekonomicznym jedzeniem. W 2008 roku podczas kryzysu finansowego na rynkach byliśmy beneficjentem sytuacji, gdyż klienci zrezygnowali z droższych restauracji na rzecz QSR.
  • Gość: Rosną ceny paliw, a więc transportu. Czy rozważacie otwarcie kolejnych lokalnych kuchni i magazynów zamiast transportowania wszystkiego z kuchni centralnej?
    Anna Krajewska: Rachunek ekonomiczny wskazuje że w sytuacji zakupów u wąskiej grupy dostawców centralizacja zakupów i logistyki w tych warunkach jest bardziej ekonomiczna. Zagęszczanie sieci lokali w miastach, do których już dowozimy produkty pozwala na oszczędności w kosztach transportu.
  • Crowdnews.pl: Czy w przypadku sukcesu obecnej oferty spółka będzie planować kolejne emisje?
    Anna Krajewska: Jest to jedna z rozważanych opcji finansowania dalszego rozwoju.
  • Gość: Na stronie informujecie, że jesteście największą siecią serwującą zdrową żywność w Polsce. Jak to mierzycie? Jakie podmioty można uznać za waszą konkurencję?
    Anna Krajewska: Mierzymy to liczbą lokali w sieci o podobnej ofercie. konkurencja o podobnym profilu nie przekracza wielkości 10 lokali.
  • Gość: Co znaczy, że serwujecie zdrową żywność? Co jest dla was warunkiem uznania jedzenia za zdrowe?
    Anna Krajewska: Nasze dania opieramy na naturalnych składnikach, nie stosujemy półproduktów, ulepszaczy smaku, zagęstników ani konserwantów. Stosujemy głównie świeże warzywa i owoce, naturalne zioła, nabiał o tzw. "czystym składzie" . Mięsa marynujemy sami w naturalnych przyprawach i wypiekamy. Nic nie smażymy. Dressingi kręcimy sami z naturalnych składników. Dania komponujemy zgodnie z zasadami piramidy żywieniowej.
  • Gość: Skąd pochodzą składniki waszych dań? Ilu macie dostawców? Czy któryś z nich odpowiada za ponad 10% dostaw?
    Anna Krajewska: Baza dostawców obejmuje łącznie ponad 50 podmiotów, jeden ma ponad 10% udziału w dostawach. Bazujemy głowieni na polskich firmach, często firmach rodzinnych.
  • Gość: Jakie macie Państwo plany odnośnie nowych lokalizacji franczyzowych? Mówicie dosyć sporo o nowych lokalach, ale nie wiele o tym jak ma wyglądać dalszy rozwój sieci franczyzowej.
    Anna Krajewska: Rozwój sieci franzcyzowej jest traktowany oportunistycznie. Naszym core biznesem jest sieć własna i jej dotyczy plan strategiczny.
  • Gość: Jak wygląda akcjonariat spółki? Jaki % akcji posiada Movens Venture Capital?
    Anna Krajewska: Akcjonariat: Anna Krajewska 76,7%; Movens Ventures 22,2%, Michał Leśniewski 1,1%.
  • Gość: Czy obecni akcjonariusze mają jakieś lock-upy?
    Anna Krajewska: Ograniczenia w zbywaniu akcji przez akcjonariuszy zostały opisane w statucie spółki, umieszczonym na stronie emisji. Zapraszamy do lektury.
  • Gość: Jak poradziliście sobie z pandemią? Czy wasze menu cieszyło się zainteresowaniem również w dostawie??
    Anna Krajewska: Spółka dzięki silnej marce bardzo dobrze poradziła sobie w sprzedaży w delivery. Sprzedaż w dostawie w okresie pandemii doszła do poziomu 75% w delivery.
  • Gość: Zdrowe jedzenie bez kompromisów brzmi … drogo. Jak ceny waszych produktów wypadają na tle mniej zdrowej konkurencji takiej jak McDonald. Ile mniej więcej kosztuje u Was obiad ?
    Anna Krajewska: Średni rachunek w sieci wynosi około 32 zł. Sieć ma w ofercie klasyczne zdrowe dania za cenę między 19-30 zł, można dania za dopłatą powiększać lub wybierać mniejsze, np. smart wrapy za 10,99 zł. Trudno porównać tę ofertę, bo McDonalds konstruuje swoją na bazie zestawów w bardzo zróżnicowanych cenach. Nasze ceny od 2017 r. wzrosły ok. 30-40 proc. a w McD w tym samym czasie ok. 70 proc.
  • BJM: Jak ocenia Pani trendy na rynku w Polsce? Czy Polacy odżywiają się coraz lepiej i częściej będą stawiać na zdrowej jedzenie również w formie fast food ?
    Anna Krajewska: Zdecydowanie rosnący jest trend dbania o siebie (Health&Wellness), szczególnie po pandemii. Bardzo rośnie też świadomość konieczności zdrowego trybu życia realizowanego poprzez zdrowsze wybory żywieniowe. Udział QSR w rynku też dynamicznie rośnie. Zdrowy fast food jest koniecznością i potrzebny ludziom jak lekarstwo.
  • BJM: Jaki jest plan na rozwój sieci? Czy chcecie pojawiać się w kolejnych dużych miastach, czy może wejść również do mniejszych miejscowości?
    Anna Krajewska: Plan jest taki, że najpierw wysycanie rynków dużych miast (za tym idzie rozpoznawalność marki, tańsza logistyka, większa świadomość konieczności zdrowego trybu życia itd,), bo to da szybszy zwrot z inwestycji. Mniejsze miasta w następnej kolejności.
  • Gość: Za jaki procent sprzedaży odpowiadają aktualnie lokale, a za jaki catering i dostawy online?
    Anna Krajewska: Sprzedaż w dostawie stanowiła w pierwszych miesiącach tego roku średnio 16,6 proc. totalu, z tendencja spadkową w związku ze zniesieniem obostrzeń pandemicznych.
  • Gość: Jak wzrost stóp procentowych wpłynie na koszty finansowe? Czy spółka posiada jakieś kredyty i zobowiązania, które są od nich uzależnione?
    Anna Krajewska: Spółka posiada kredyty i pożyczki oprocentowane wg stopy zmiennej WIBOR 3M, ich kwota na koniec kwietnia 2022 wynosiła 3,9 mln zł, przy skali działalności firmy wzrost stóp procentowych nie stanowi istotnego zagrożenia dla finansów spółki.
  • Oskar Matysek: Dzień dobry. Z czego wynika bardzo duża różnica w wartości jednej akcji według statutu spółki (10zł), a wycena na zbiórce sięgająca około 490zł skoro seria C i D są tej samej wartości co A i B? Tak znacząca różnica skutecznie zniechęca do inwestowania.
    Anna Krajewska: To dwie różne rzeczy. Wartość nominalna nie ma związku z wyceną wartości spółki.
  • Anna Krajewska: Dziękuję Państwu bardzo za uwagę i zapraszam do lektury materiałów na stronie emisji emisja.saladstory.com i do inwestowania w nasze akcje :-)
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
zdxqusge
tqgzjksh
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 934,96 zł +394,67% 98 934,96 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
eixdqwue
vgqgxfda
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
104
strefa zagrożona CCC D
203

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 11.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat