pixelg
Ignacy Kurkowski - prezes Unseen Silence

Czat inwestorski z Ignacym Kurkowskim, prezesem Unseen Silence

Dyskusja odbyła się dnia: 04.05.2021, godziny 14:00
Ignacy Kurkowski - prezes Unseen Silence: Realna data debiutu na NewConnect to luty 2022 r. Ignacy Kurkowski - prezes Unseen Silence

Już we wtorek 04.05.2021 o godz. 14:00 będzie miała miejsce prezentacja oraz czat inwestorski z Ignacym Kurkowskim, prezesem Unseen Silence. Zapraszamy serdecznie!

Zespół koncentruje się na tworzeniu ambitnych gier na wszystkie dostępne platformy gamingowe. Celem długofalowym spółki jest kreowanie marek o długim okresie monetyzacji, a największą nadchodzącą produkcją spółki jest Ultra Mega Cats, na promocję której Unseen Silence przeznaczy milion złotych. Gra jest wieloosobowym kooperacyjnym shooterem z gatunku roguelike, charakteryzujący się wartką akcją i niecodziennymi bohaterami - kotami zakutymi w pancerze bojowe. Ponadto zespół developerski Unseen Silence tworzy grę Terror: Endless Night, która stanowi połączenie horroru psychologicznego i strategii turowej, nawiązująca do tytułów, które odniosły globalny sukces - Darkest Dungeon i Frostpunk. Spółka planuje debiut na NewConnect pod koniec bieżącego roku.





Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Ignacym Kurkowskim, prezesem Unseen Silence. Tematem spotkania będą bieżące projekty studia oraz plany debiutu spółki na NewConnect.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Ignacy Kurkowski: Witam w imieniu całego zespołu Unseen Silence i zachęcam wszystkich do zadawania pytań.
  • Speedy_Gonzales: Jak dużo osób pracuje w spółce i czy zespół jednocześnie pracuje nad dwoma produkcjami?
    Ignacy Kurkowski: W spółce wewnętrznie pracuje w tym momencie 12 osób przy 2 produkcjach, oraz współpracujemy z MATABOO - 15 osób przy produkcji Ultra Mega Cats.
  • Speedy_Gonzales: Jaki system monetyzacji przewidujecie w swoich grach? Wyłącznie sprzedaż czy rozważacie wprowadzenie mikropłatności?
    Ignacy Kurkowski: Przy Ultra Mega Cats zakładamy system mikropłatności. Przy Terrorze ze względu na gatunek wyłącznie sprzedaż.
  • Kalantir: Na jakiej platformie pojawią się wasze produkcje - Steam czy Epic Store?
    Ignacy Kurkowski: Terror planujemy jednocześnie wydać na Steam, Epic Store i GOG. Jednak jeżeli pojawi się możliwość umowy na wyłączność z Epic Store, to na pewno to rozważymy, gdyż może to być bardzo korzystne dla danej produkcji.
  • Klient_sfochany: Chciałem się czegoś dowiedzieć o spółce przed czatem, ale wasza strona internetowa działa tragicznie. Spółka ma w planach jej poprawienie?
    Ignacy Kurkowski: Tak - pracujemy nad nową wersją strony internetowej - powinna być gotowa w tym miesiącu
  • Archibald: Wasz obecny zespół jest na tyle kompletny, że samodzielnie pracujecie nad grami czy korzystacie z usług zewnętrznych specjalistów?
    Ignacy Kurkowski: Terror : Endless Night jest produkowany całkowicie samodzielnie, oczywiście pojawi się outsourcing dotyczący muzyki/efektów audio, co jest normalną praktyką w branży. Chcemy też zainwestować w bardzo dobry Q&A. Ale gra powstaje całkowicie wewnętrznie. Podobnie ma się sytuacja z P3, który jest w fazie pre-produkcji.
  • Archibald: Czy wasze produkcje trafią na rynek w formie Early Access?
    Ignacy Kurkowski: Jeżeli produkcja będzie zbudowana pod early access, to tak. Terror : Endless Night i P3 na pewno w takiej formule się nie pojawią. Ultra Mega Cats są budowane pod EA, gdyż tytuły referencje zostawały w ten sposób wydawane i umożliwia to stworzenie lepszej gry. Jednak EA oznacza dla nas wypuszczenie maksymalnie dopracowanej gry - przykładem jest jak w podobnej formule był wydawany Hades na Epic Store.
  • Speedy_Gonzales: W trakcie prezentacji wspomniałeś, że zapatrujecie się na 11 bit studios oraz Paradox Interactive jako pewnego rodzaju wzory do naśladowania. Mógłbyś nakreślić, co sprawia, że obie te spółki są dla was wzorem?
    Ignacy Kurkowski: Głównie wysoka jakość produkcji - gry 11 bit czy Paradoxu charakteryzują się świetnym odbiorem przez graczy niezależnie od gatunku. Chcemy też robić gry ambitne rozwijając produkcje m.in o świetnie napisane historie.
  • Gość: Ostatnio widzieliśmy się chyba jakoś w styczniu. Co zmieniło się od tamtej pory, czym możecie się pochwalić? Zapadły jakieś strategiczne decyzje?
    Ignacy Kurkowski: Oczywiście, cały czas się rozwijamy i poszerzamy swój wewnętrzny zespół. Spółka od czasu naszego ostatniego spotkania zwiększyła zatrudnienie o 100 proc. Dodatkowo podpisaliśmy umowę z agencją KoolThings, która jest częścią grupy Kool2Play. KoolThings ma odpowiadać za międzynarodową promocję Ultra Mega Cats.
  • Gość: Jak oceniacie reveal T:EN?
    Ignacy Kurkowski: Reveal Terror: Endless Night spotkał się z bardzo dobrym odbiorem i jesteśmy zadowoleni, jednak tak naprawdę nie zaczęliśmy marketingu tytułu. Chcemy rozpocząć marketing niedługo więc można się spodziewać bardzo dużej ilości nowych materiałów wkrótce.
  • Gość: Czy na Unseen Silance przypadnie więcej niż 40 proc. wpływów netto (po uwzględnieniu podatków, opłat dystrybucyjnych, kosztów wydawcy o ile jest recoup) czy mniej. Proszę się nie zasłaniać umową z Movie, bo odpowiedź na to pytanie nie zdradza szczegółów umowy.
    Ignacy Kurkowski: Unseen Silence będzie miało co najmniej powyżej 50-proc. udział w zysku - jeżeli chodzi o Terror Endless Night.
  • Mac: Czy prace nad dewelopmentem gier idą lepiej niż prace nad dewelopmentem strony www?
    Ignacy Kurkowski: Jak Państwo słuszne zauważyli, spółka zajmuje się produkcją gier. Jednak wiemy jak ważny jest PR w branży gier komputerowych i wprowadzamy ostatnie poprawki do nowej strony internetowej. Mogę zagwarantować, iż przy kolejnym spotkaniu będziecie Państwo mogli się z nią zapoznać.
  • Gość: Grupa Steam dla Terror Endless Night to zaledwie 400 osób zebrane w pół roku. Jak wygląda obecnie wishlista i czy podtrzymujecie deklaracje co do oczekiwanej sprzedaży? Czy 100 tys. odtworzeń official teaser uważacie za satysfakcjonujące?
    Ignacy Kurkowski: Nie prowadzimy w tej chwili marketingu dla Terror Endless Night. Kampania rozpocznie się za 2-3 miesiące i wtedy będziemy w ogóle przyglądać się przyrostowi wishlisty. 100 tysięcy wyświetleń trailera jest dla nas bardzo dobrym wynikiem. Patrząc na to, w jakim kierunku się gra rozwija i jak sprzedają się gry o podobnej tematyce to nasza estymacja to 100k egzemplarzy sprzedane w ciągu 6 miesięcy od premiery. Przy czym pełen recoup kosztów osiągniemy przy sprzedaży 7-10k sztuk gry Terror.
  • Tracz: Kiedy ukaże się tak naprawdę Ultra Mega Cats w EA, bo informacje są tutaj sprzeczne. Choćby na waszej stronie w prezentacji jest to 1Q21, a zdaje się, że mówiliście ostatnio, że będzie to 1Q22…
    Ignacy Kurkowski: Jeżeli chodzi o Ultra Mega Cats, to musiał wkraść się błąd w jakimś przekazie, EA jest planowany na końcówkę Q1 2022. Mogę powiedzieć, iż prace idą pełną parą jesteśmy na etapie kilku grywalnych buildów, a na koniec czerwca będziemy mieli ukończony pełny prototyp gry.
  • Jackie: Na jakim etapie jest w tej chwili Error jeśli chodzi o produkcję?
    Ignacy Kurkowski: Terror jest w tej chwili w 60 proc. ukończony. Mamy skończoną fabułę i dialogi (ponad 200 stron scenariusza), prace programistyczne idą zgodnie z harmonogramem, podobnie jak prace graficzne. W czerwcu przychodzi do projektu kolejny programista, który zajmie się głównie UI.
  • Gość: Czy vertical slice do UMC jest już gotowy? Czy po podpisaniu NDA akcjonariusze będą mogli zobaczyć builda?
    Ignacy Kurkowski: Vertical Slice do Ultra Mega Cats będzie zaprezentowany na wewnętrznym spotkaniu z akcjonariuszami które przewidujemy w sierpniu/wrześniu.
  • Gość: Czy gra którą robi Glob na podstawie waszego IP została zapowiedziana? Jaki jest Wasz udział w zyskach z tego projektu?
    Ignacy Kurkowski: Gra, którą tworzymy razem z Glob Games nie została zapowiedziana. Planujemy zapowiedzieć ją w tym miesiącu. Mogę jednak powiedzieć, że umowa została rozszerzona na dwie produkcje w uniwersum, które stworzyliśmy.
  • Maciej: Dzień dobry Skąd u Was przekonanie, że Pixel Crow to dobry partner? Ta spółka wydała Beat Copa, ale premiera wypadła raczej słabo. Potem sprzedaż się nieco rozkręciła, ale przecież ten tytuł miał uznanego wydawcę, którego także Wy stawiacie za wzór, czyli 11bit.
    Ignacy Kurkowski: Wszyscy partnerzy, z którymi współpracujemy są przez nas starannie dobrani i mają gwarantować sukces naszych produkcji.
  • Gość: W jednym z wywiadów, czy czatów wspominał Pan, że spółka ma bardzo szerokie portfolio i usłyszymy o nim w ciągu najbliższych miesięcy. Miesięcy od oferty minęło już 3 i nadal cisza…
    Ignacy Kurkowski: Nasze portfolio uważamy za bardzo bogate - mamy dwie gry w zaawansowanej produkcji - Ultra Mega Cats i Terror. P3 jest w preprodukcji i będzie zaprezentowany w tym roku. Razem z Glob Games tworzymy dwie gry w oparciu o nasze uniwersum, które stworzyliśmy i tworzymy w kooperacji jeszcze jeden projekt. Wszystkie z nich będą zapowiedziane w najbliższych miesiącach.
  • Tezor: Czy zamierzacie w tym roku gdzieś się wystawić z Ultra Mega Cats?
    Ignacy Kurkowski: UMC zaprezentujemy w tym roku - chcemy od razu pokazać trailer z dużą ilością gameplay'u, aby gracze nie dostawali samego cinematica. Grę będziemy pokazywać tam gdzie będziemy tylko mogli - współpraca z KoolThings gwarantuje, że marketing będzie prowadzony na światowym poziomie.
  • Gość: Panie Prezesie, kiedy debiut?
    Ignacy Kurkowski: Tak jak wspominałem podczas prezentacji, planujemy przeprowadzić jeszcze jedną emisję akcji i zaraz po jej zarejestrowaniu skupić się na dokumencie informacyjnym. Zakładamy, że realna data debiutu na rynku NC to luty 2022 r.
  • Arczibald: Wasze projekty to całkowicie różne gatunki gier wideo - nie sprawia to kłopotu w produkcji?
    Ignacy Kurkowski: Skupienie się na różnych gatunkach w naszym odczuciu jest bardzo dobrą decyzją, która pozwala optymalizować zyski. P3 będzie jednak grą w podobnym gatunku do Terroru, czyli strategią, gdyż w tym specjalizuje się nasz zespół. Jednak nie zamykanie w produkcji gier o podobnej tematyce uważamy za ogromną wartość dodaną dla spółki.
  • inwestor_2k: Pracujecie w tej chwili nad paroma grami, więc pewnie w tym roku nie można liczyć na zyski. Natomiast pytanie brzmi, czy premiera w EA zapewni w 2022 r. rentowność spółki?
    Ignacy Kurkowski: W 2022 planujemy zarówno premierę Terror: Endless Night jak i EA Ultra Mega Cats. Jesteśmy pewni, że te produkcje zapewnią spółce znaczne zyski. Planujemy też co najmniej jedną premierę gry, które robimy w koprodukcji z innymi studiami.
  • cold player: Czy prace nad mobilną wersją TEN już się rozpoczęły?
    Ignacy Kurkowski: Nie rozpoczęliśmy prac nad mobilną wersją T:EN. Takie prace rozpoczniemy dopiero po premierze gry na PC.
  • inwestor_2k: Na jakim silniku powstaną koty?
    Ignacy Kurkowski: Koty powstają w tej chwili na najnowszej wersji silnika Unreal Engine 4. Jednak przejście na Unreal Engine 5 jest jak najbardziej rozważane. Na ta chwilę UE5 nie posiada jednak wszystkich assetów, aby robić taką grę już bezpośrednio na nim.
  • pasha: Premierę Terror Endless zapowiadacie na przełom Q1/Q4, ale wydaje się, że zarówno grudzień jak i styczeń nie są odpowiednimi terminami na premiery… Czy to możliwe, że gra ukaże się dopiero w marcu? Jak Pan ocenia szanse na premierę w tym roku?
    Ignacy Kurkowski: Gra będzie ukończona w terminie, który umożliwi nam premierę jeszcze w tym roku. Jednak ostateczna decyzja zapadnie po rozmowach z naszym wydawcą. Nie chcemy narzucać na siebie presji, przede wszystkim gra ma być dopracowana. Jeśli wspólnie z wydawcą uznamy, iż najlepszym miesiącem na premierę będzie marzec to nie będziemy się upierać na przyspieszanie tego procesu.
  • Ignacy Kurkowski: Dziękujemy za wszystkie zadane pytania. Zachęcamy do śledzenia aktualności na temat spółki na naszych profilach w social mediach.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy