pixelg
Prezentacja inwestorska oraz czat z Ignacym Kurkowskim, prezesem Unseen Silence SA - start 20 stycznia godz. 11:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Prezentacja inwestorska i czat z Ignacym Kurkowskim, Unseen Silence

Dyskusja odbyła się dnia: 20.01.2021, godziny 11:00
Ignacy Kurkowski, prezes zarządu Unseen Silence SA: Naszym planem jest tworzenie coraz większych produkcji Ignacy Kurkowski, prezes zarządu Unseen Silence SA
W środę, 20.01.2021 o godz. 11.00 zapraszamy na prezentację inwestorską oraz czat z Ignacym Kurkowskim, prezesem zarządu Unseen Silence SA. Tematem spotkania będzie omówienie planów giełdowych, przedstawienie spółki i jej projektów.

Unseen Silence to niezależny deweloper gier wideo, stworzony przez ambitny zespół. Firma korzysta z doświadczenia dużych polskich zespołów takich jak MATABOO, Movie Games oraz Pixel Crow. Strategia firmy opiera się na tworzeniu gier wysokiej jakości - silnych marek, które będą odznaczały się długim okresem monetyzacji. Spółka dotychczas zapowiedziała dwa tytuły: Terror: Endless Night oraz Ultra Mega Cats. Oba stawiają na rozbudzenie emocji graczy, mimo skrajnie różnych mechanizmów rozgrywki – pierwsza to strategia turowa dla jednego gracza, natomiast druga to wieloosobowy shooter. Unseen Silence już niedługo rozpocznie starania o debiut na NewConnect jeszcze w 2021 roku - przed premierą pełnej wersji gry Terror: Endless Night.
Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Ignacym Kurkowskim, prezesem zarządu Unseen Silence SA. Tematem spotkania będzie omówienie planów giełdowych, przedstawienie spółki i jej projektów.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Ignacy Kurkowski: Witam na drugiej części prezentacji inwestorskiej, w czasie której z wielką przyjemnością odpowiem na Państwa pytania. Zachęcam do ich zadawania!
  • Michal: Dzień dobry, Jak wygląda sytuacja z Terror: Endless Night? Jest to wasza gra czy Pixel Crow?
    Ignacy Kurkowski: Terror: Endless Night powstaje w kooperacji z Pixel Crow. Jest to gra, którą stworzyliśmy i przedstawiliśmy spółkom Pixel Crow i Movie Games, podjęliśmy decyzję o wspólnym dalszym rozwoju tytułu. Grę tworzymy wspólnie, Unseen Silence posiada jednak pełne prawo do IP, które stworzyliśmy.
  • Mateusz12: Jakie macie doświadczenie? Jakie umiejętności posiadacie, które pomogą Wam w stworzeniu spółki gamedevowej?
    Ignacy Kurkowski: Piotr, nasz współzałożyciel i Game Designer, ma olbrzymie doświadczenie w gamingu, zarówno jako gracz, jak też game developer. Pomagał m.in. przy tworzeniu gier bitewnych. Krzysztof, odpowiedzialny w spółce za fabuły gier, ma ponad 10 lat doświadczenia jako dziennikarz i pisarz. Mamy też doświadczenie od strony prawnej i biznesowej. Wiemy, jak prowadzić spółkę, przekształcić ją w spółkę akcyjną.
  • Daria: Do kogo kierowane są tworzone przez was gry? macie już jakiś target?
    Ignacy Kurkowski: Gry tworzymy dla jak najszerszego grona odbiorców, jednak nie chcemy się zamykać na jeden target graczy. Terror: Endless Night jest tworzony zdecydowanie ze względu na tematykę i poruszane tematy dla graczy 18+, którzy uwielbiają strategie i świetne historie. Ultra Mega Cats kierowane jest do wszystkich graczy - inspirujemy się tutaj m.in Super Smash Bros od Nintendo, które trafia do szerokiego grona graczy, ale też jest jednocześnie grą bardzo kompetytywną, z turniejami na całym świecie.
  • Daria: Czy planujecie wydawać wszystkie gry w Early Access?
    Ignacy Kurkowski: Zdecydowanie nie. Terror: Endless Night nie będzie grą wydaną w early access. Decyzja o wydaniu Ultra Mega Cats w EA jest podyktowana jedynie zebranym feedbackiem z obserwacji podobnych tytułów jak Gunfire Reborn, Risk of Rain 2 czy Deep Rock Galaxy, które wszystkie wydane były najpierw w EA. Pozwala to tworzyć grę w oparciu o feedback community. Gra jednak będzie pod względem technicznym w 100 proc. dopracowana, nie będzie to w żadnym wypadku demo. Projekt 3, nad którym już pracujemy, również nie będzie wydany w EA.
  • Michal: Kiedy powstała spółka?
    Ignacy Kurkowski: Spółka powstała w 2020, już na początku 2019 rozpoczęliśmy pracę zarówno nad Terror: Endless Night jak i Ultra Mega Cats.
  • Michal: Czy spółka planuje zwiększyć zatrudnienie lub zmienić strukturę całej spółki?
    Ignacy Kurkowski: Tak, spółka planuje zwiększyć zatrudnienie - tak naprawdę dzieje się to cały czas. Kompletujemy zespół do Projektu 3. W ostatnich dwóch tygodniach pozyskaliśmy kolejne dwie osoby. Przy Terror: Endless Night pracuje w tej chwili zespół 5 osób, chcemy aby przy Projekcie 3 docelowo pracowało ok. 15 osób. Ze względu na fakt, że prace nad tytułem trwają, chcemy zwiększać zatrudnienie.
  • Stefan: Skąd wzięła się nazwa firmy i czemu akurat ona?
    Ignacy Kurkowski: Chcieliśmy, aby nazwa spółki nawiązywała do Polski. Silent Unseen to angielskojęzyczne określenie polskich komandosów z czasów II WŚ czyli cichociemnych. Nawiązując do tego postanowiliśmy, że nazwa Unseen Silence będzie dla nas odpowiednia.
  • Stefan: Ile projektów rocznie planuje realizować spółka?
    Ignacy Kurkowski: Spółka docelowo chce realizować jeden projekt własny rocznie.
  • Bazol: Skąd tak wysoka wycena akcji w IPO? Jak dla spółki z tak krótkim stażem, dla inwestorów jest odstraszająca.
    Ignacy Kurkowski: Wycena spółki jest odzwierciedleniem potencjału sprzedażowego obu naszych produkcji, które wyjdą w najbliższym czasie. Planujemy sprzedaż ok. 80-100 tys. kopii gry Terror: Endless Night przy cenie: 17-24 USD w ciągu 3 miesięcy od premiery. Potencjał sprzedażowy Ultra Mega Cats jest potencjalnie dużo wyższy, ale celujemy na ten moment w 150 tys. kopii w cenie 15-18 USD. Mówimy tutaj o sprzedaży na platformie Steam. Terror jest tak programowany, aby był od razu grywalny za pomocą pada, więc kwestia przeniesienia go na konsole PC, Xbox i Switch nie jest najmniejszym problem. UMC wyjdą na konsole po zakończeniu early accessu, który planujemy, aby trwał maksymalnie 12 miesięcy.
    Dodatkowo spółka podpisała list intencyjny na port dwóch tytułów na platformy planszowe.
    Kolejnym źródłem pozyskiwania kapitału do spółki jest udostępnianie powstających w Unseen Silence IP. Możemy powiedzieć, że na dzień dzisiejszy jedno z naszych IP zostało udostępnione spółce Glob Games i Unseen Silence będzie posiadało udział w zyskach ze sprzedaży tytułu zachowując pełne prawo do IP.
    Chcemy rozbudować tę odnogę biznesu do kilku umów koprodukcyjnych.
  • Gość: Jakie plany względem IPO, termin, oferowany udział w spółce, wartośćemisji?
    Ignacy Kurkowski: Jesteśmy w tej chwili w trakcie emisji publicznej, która potrwa do 29 stycznia. Można składać zapisy poprzez dedykowaną skrzynkę e-mail: emisja@unseensilence.pl
    Wartość emisji to 1 mln zł.
  • gofundyourself: Dlaczego aktualny kapitał zakładowy nie jest wpłacony w całości i kiedy zostanie wpłacony?
    Ignacy Kurkowski: Na ten moment kapitał zakładowy jest już wpłacony w całości.
  • AT: Jakie są wasze oczekiwania sprzedażowe dla Endlessa i Catsów?
    Ignacy Kurkowski: Tak jak odpowiedziałem wyżej - planujemy sprzedaż ok. 80-100 tys. kopii gry Terror: Endless Night przy cenie 17-24 USD w ciągu 3 miesięcy od premiery. Potencjał sprzedażowy Ultra Mega Cats jest potencjalnie dużo wyższy, ale celujemy na ten moment w 150 tys. kopii w cenie 15-18 USD. Mówimy tutaj o sprzedaży tylko na platformie Steam. Terror jest tak programowany, aby był od razu grywalny za pomocą pada, więc kwestia przeniesienia go na konsole PC, Xbox i Switch nie jest najmniejszym problem. UMC wyjdą na konsole po zakończeniu Early Accessu, który planujemy, aby trwał maksymalnie 12 miesięcy. Jednak w naszym odczuciu potencjał sprzedażowy obu produkcji jest dużo wyższy.
  • AT: Ile osób do tej pory się zapisało i na jakie środki?
    Ignacy Kurkowski: Podamy informację o redukcji po zakończeniu budowania księgi popytu.
  • Gość: Dzień dobry "Strategia firmy opiera się na tworzeniu gier wysokiej jakości, silnych marek, które będą odznaczały się długim okresem monetyzacji" Są firmy, które celują w gry słabej jakości, słabe marki, krótkie okresy monetyzacji?
    Ignacy Kurkowski: Nie wszystkie gry są zbudowane pod model długiej monetyzacji. Dla nas inspiracją są gry np. 11 bit studios - This War of Mine do tej pory świetnie się sprzedaje. Gry takie jak Ultra Mega Cats mają ze względu na gatunek dużo dłuższy okres monetyzacji niż np. platformówki czy gry typowo przygodowe. Jest wiele firm, które woli wydawać bardzo dużo produkcji o niższej jakości, niż mniej o wyższej. Oba rozwiązania biznesowe się sprawdzają, my postawiliśmy po prostu na to drugie.
  • AT: Horror to raczej niszowy gatunek i o duże sukcesy bardzo trudno co pokazały dość kosztowne produkcje jak BlairWitch, czy Agony. Skąd decyzja o ograniczeniu się do tej niszy?
    Ignacy Kurkowski: Gra Terror: Endless Night nie jest horrorem, jest strategią turową z elementami managementu. Bardzo silne postawienie na historię i dodanie elementu horroru to nasz autorski pomysł. Strategie zazwyczaj nie mają tak rozbudowanej warstwy fabularnej i chcemy aby właśnie horrorowa historia, która idealnie pasuje do settingu gry, było tym, co nas wyróżnia.
  • Don: Panie Ignacy, jako inspiracje pokazujecie klasowe tytuły budując wyobrażenia przyszłej sprzedaży. Proszę powiedzieć, czy rzeczywiście oczekujecie sprzedaży gier w wolumenach przekraczających milion sztuk?
    Ignacy Kurkowski: Bardzo chcielibyśmy i uważamy, że Ultra Mega Cats ma taki potencjał, ale nasze założenia sprzedażowe, które przedstawiliśmy nie są aż tak wysokie - zakładamy 80-100 tys. kopii Terror: Endless Night sprzedanych w ciągu 6 miesięcy od premiery na PC i ok. 150 tys. kopii UMC sprzedanych w ciągu 3 miesięcy od premiery wersji early access
  • Majka: Na bilansie na koniec listopada mieliście skapitalizowane całe 36 tys. zł. Jaki jest budżet produkcyjny Terror Endless Night?
    Ignacy Kurkowski: Budżet produkcyjny Terror: Endless Night to 400-500 tys. zł i wynika z podpisanej z Movie Games umowy wydawniczej, gdyż to Movie Games finansuje całość prac produkcyjnych.
  • Gość: Jaki procent przychodów z Terror Endless musicie oddać Movie Games?
    Ignacy Kurkowski: Umowa koprodukcyjna jest bardzo uczciwa, ale nie możemy zdradzać szczegółów. Na pewno Unseen Silence i Movie Games są bardzo zadowoleni ze współpracy przy tym tytule, który ma bardzo duży potencjał sprzedażowy. Co ważne, na mocy umowy Unseen Silence zachowuje pełne prawo do IP gry.
  • Damian Programista: Panie Prezesie jak firma, która chce zadebiutować na giełdzie oraz jej wycena ma sięgać dość 'dużych pieniędzy' może mieć tak nieprofesjonalną stronę internetową pełną błędów. Wystarczy wybrać z menu górnego jedna z pozycji nasze gry. I pojawia się ... oszczędzę sobie słów. Page id w url też nie wygląda profesjonalnie. Już samo użycie platformy elementor do zbudowania takiej strony to jest jakieś nie porozumienie. Jeśli jako potencjalny inwestor widzę coś takiego to wiem, że nie mogę potraktować poważnie Unseen Silence, bo nie dowożąc profesjonalnej strony, która świadczy o spółce i odpowiada za prezencję, boję się tego jakie gry mogą zostać wypuszczone na rynek. Pomijając wykonanie na poziomie ucznia technikum, brak certyfikatu bezpieczeństwa to już strzał w głowę. Pozdrawiam serdecznie, życzę sukcesów lecz obawiam się ile ciężkiej pracy czeka spółkę.
    Ignacy Kurkowski: Strona internetowa jest w tym momencie całkowicie przebudowywana i wersja finalna będzie gotowa w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Strona internetowa nie była priorytetem - potencjalni gracze szukają w tej chwili głównie informacji na Facebooku czy stronie gier na Steam. Priorytetem była produkcja, ale nadrabiamy zaległości też na polu strony internetowej.
  • Tommi: Czy spółka planuje współpracę w zakresie promocji gier? Czy zostały podjęte już starania?
    Ignacy Kurkowski: Jeżeli chodzi o Terror: Endless Night, to promocja gry będzie się opierała na doświadczeniu Movie Games, które odpowiada za cały marketing gry jako wydawca. Ultra Mega Cats będziemy wydawać samodzielnie i prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami. W momencie podpisania umowy poinformuje Państwa o tym fakcie.
  • Gość: Jakie doświadczenie w branży gamingowej posiada zarząd spółki? W jakich projektach braliście udział i jaką funkcję pełniliście? Będę wdzięczny za konkrety, zamiast ogólników typu "olbrzymie doświadczenie".
    Ignacy Kurkowski: Piotr pracował przy grach z uniwersum Warhammer Fantasy Battle zarówno w wersji RPG, jak i grach bitewnych. Jest też testerem gier bitewnych, jego doświadczenie przy grach strategicznych to ponad 10 lat. Przy grze pracuje również Krzysztof, który ma 10-letnie doświadczenie jako dziennikarz i pozyskaliśmy do gry jego autorską historię, która miała być wydana jako powieść. Artur nasz główny programista był programistą w Vile Monarch, a nasz grafik Sewer od lat tworzy grafiki i concept-arty do gier. Wszystkie te osoby są częścią naszego wewnętrznego zespołu.
  • Masa: W dokumencie ofertowym informujecie Państwo, że TEN i UMC są w procesie produkcji. Czy mówimy tutaj o produkcji właściwej, tzn., że obie gry mają już prace koncepcyjne za sobą, powstały już wersje vertical slice?
    Ignacy Kurkowski: Tak, mówimy o produkcji właściwej. Prace koncepcyjne nad tymi tytułami są za nami i obie gry są w produkcji właściwej. Prace nad Terror Endless Night idą zgodnie z harmonogramem. Podobnie UMC - zespół stworzył już pierwsze grywalne “demo”, vertical slice powinien być gotowy w 2 kwartale 2021 r.
  • Wojtek: Ile osób zatrudnia spółka? Mam na myśli umowy o pracę, umowy cywilno-prawne i działalność gospodarczą.
    Ignacy Kurkowski: W tym momencie spółka zatrudnia 8 osób. 5 osób pracuje przy projekcie Terror Endless Night, natomiast 3 przy P3.
  • Mateusz: Czy ultra mega cats będą w early access?
    Ignacy Kurkowski: Tak, premiera early access planowana jest na Q1 2022 r.
  • Mateusz: Ile osób docelowo ma pracować w Unseen Silence?
    Ignacy Kurkowski: Do końca 2021 r. spółka będzie zatrudniać przynajmniej 20 osób.
  • Gość: W Dokumencie ofertowym piszecie, że spółka poszukuje partnera do wydania TEN na mobilkach, a z prezentacji wynikało, że będzie to podmiot zależny Movie. Skąd ta różnica?
    Ignacy Kurkowski: Jeżeli chodzi o port na urządzenia mobilne to prowadzimy rozmowy z Movie Games Mobile, ale będzie to przedmiotem oddzielnej umowy.
  • Gość: Z czego wynika taki dziwny model emisji? Nie chodzi tylko o brak domu maklerskiego, ale na stronie nie ma nawet żadnego formularza zapisu. Zapisy na akcje przez wysłanie e-maila? Jak to działa w praktyce?
    Ignacy Kurkowski: Emisja jest w pełni zgodna z obowiązującym w Polsce prawem, a oparcie ma w ustawie o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz spółkach publicznych. Każdy zainteresowany może dokonać zapisu poprzez kontakt mailowy podany w dokumencie ofertowym. Następnie jest przesyłany formularz zapisu.
  • Gość: Za co będzie odpowiedzialny Glob Games?
    Ignacy Kurkowski: Glob Games będzie koproducentem gry w oparciu o nasze IP. Nie jesteśmy w stanie realizować wszystkich produkcji samodzielnie, więc chcemy dzielić się naszymi pomysłami z innymi spółkami. Na mocy podpisanej umowy dzielimy się zyskiem i konsultujemy dany projekt.
  • Przemo: Czy dobrze rozumiem, że posiadając bardzo niewielkie kompetencje w zakresie produkcji, nie mając know-how wydawczego i w zasadzie własnego zespołu wyceniacie się na 30 mln zł?
    Ignacy Kurkowski: Wycena jest oparta na potencjale sprzedażowym naszych produkcji. Tak jak odpowiadałem już w poprzednich pytaniach - odpowiednio jest to 100 tys. dla Terror, oraz 150 tys. UMC. Przy czym podaję wartości sprzedaży na Steam. Spółka dodatkowo pracuje nad P3 oraz portami dla swoich tytułów. Na wycenę mają też wpływ umowy, które podpisaliśmy tj. z Bored Games, MATABOO czy Glob Games.
    Spółka ma bardzo bogate portfolio i w niedługim czasie będziecie Państwo mieli okazję się o tym przekonać.
  • skiera: Przy produkcji Terror współpracujecie z Pixel Crow. Co dokładnie oznacza współpraca? Jaki jest zakres prac wykonywanych przez spółkę?
    Ignacy Kurkowski: Grę Terror wykonuje całkowicie nasz wewnętrzny zespół. Pixel Crow pomaga i nadzoruje produkcję ze względu na ogromne doświadczenie i know-how Macieja Miąsika i Damiana Gasińskiego. Pixel Crow wraz z Movie Games są również wydawcami tytułu, więc będą odpowiedzialni za wydanie gry.
  • Gość: Jakie są warunki współpracy z Metaboo? Czy UMC będzie posiadać wydawcę?
    Ignacy Kurkowski: Mataboo współpracuje z nami na zasadzie współprodukcji. Są odpowiedzialni za większość prac związanych z tytułem, za którą to pracę otrzymują miesięczne wynagrodzenie, mamy również ustalony udział w zyskach po recoupie kosztów produkcyjnych. Nie planujemy korzystać z pomocy wydawcy przy tym projekcie, ze względu na doświadczenie Mataboo jesteśmy w stanie samodzielnie wydać grę na PC i Google Stadia. Możliwe, że będziemy szukać wydawcy na wersje PS5 i Xbox X (gra pojawi się docelowo na tych platformach), ale wynika to tylko i wyłącznie z specyfiki wydawania gier na konsole, gdzie posiadanie wydawcy bardzo ułatwia ten proces. Na pewno nie potrzebujemy wydawcy i nie będziemy go szukać, aby ukończyć pracę nad grą.
  • Gość: Czy w jakikolwiek sposób badaliście popyt na swoje gry?
    Ignacy Kurkowski: Tak, spółka robi różne rodzaju analizy - stąd decyzja o kooperacji nie jest przypadkowa. Z badań wynika, że gracze w tym momencie lubią ze sobą współpracować. W gry typu multiplayer każdego dnia gra ponad 1 mln osób dziennie, co pozwala patrzeć dość realistycznie na zakładany wolumen sprzedaży, który określiliśmy z sposób bezpieczny. Dodatkowo skupiliśmy się, aby ten tytuł produkować wspólnie z bardzo doświadczonym graczem jeżeli chodzi o tego typu tytuły, jakim jest MATABOO.

    Jeżeli chodzi o Terror to na początku prezentacji pokazaliśmy jakie są nasze inspiracje tj. This War of Mine czy Banished. Bardzo dużo graczy sięga po strategie, a nasz tytuł dodatkowo ma bardzo szeroką warstwę fabularną. Znamy sprzedaż dobrze wykonanych strategii i na tej podstawie określiliśmy potencjał sprzedażowy, szczególnie że pokrycie kosztów produkcji powinno nastąpić przy sprzedaży 7-9 tys. kopii
  • Gość: Jaki jest budżet Ultra Mega Cats, jaki P3 i jaki P4?
    Ignacy Kurkowski: Budżet UMC do wydania gry w EA szacujemy na 3,5-4 mln zł. Podobny budżet będzie miało P3. Jeżeli chodzi o kolejne własne projekty spółki, to nie możemy w tym momencie deklarować budżetów. Naszym planem jest tworzenie coraz większych produkcji.
  • Gość: Z czego zamierzacie finansować produkcję P3?
    Ignacy Kurkowski: 15 proc. środków z emisji będzie przeznaczone na prace nad P3. Resztę kosztów chcemy pokryć z zysków uzyskanych ze sprzedaży Terror: Endless Night, szczególnie że projekt jest tak zaplanowany, że zespół przystąpi do intensyfikacji prac po zakończeniu prac nad Terrorem. W tej chwili prace nad P3 polegają na budowaniu historii, mechanik i koncepcyjnej grafiki. Chcemy pokazać dokładnie nad czym pracujemy w 3 kwartale 2021, kiedy prace nad Terrorem będą już na ukończeniu.
  • Ignacy Kurkowski: Dziękuję za poświęcony czas i liczne pytania. Mam nadzieję, że prezentacja i odpowiedzi zaspokoiły Państwa ciekawość. Zapraszam do zapoznania się z ofertą akcji na stronie: http://unseensilence.pl/
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,43% +33 685,15 zł 53 685,15 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy