-
moderator: Witam na czacie inwestorski z Krzysztofem Kostowskim, prezesem zarządu PlayWay SA. Tematem spotkania będą plany rozwoju spółki.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Krzysztof Kostowski: Dzień dobry, zapraszam do zadawania pytań. Przypominam, że dziś po sesji publikujemy wyniki za q3 2022
-
Gość: Jak uzasadni Pan przekazanie 30% przychodów netto przez Live Motion Games z gry Builder Simulator do Frozen Way na 15 dni przed premierą?
Krzysztof Kostowski: Uzasadnię porozumieniem obu stron. To była bardzo ważna premiera dla LMG - a grupa Frozen District nie raz udowodniła, że zna się na promowaniu gier. Track record widać w ilości komentarzy do gier.
-
Gość1: Jak wskazuje dokument informacyjny Frozen Way, do 31 czerwca nakłady marketingowe przy Builder Simulator wyniosły 34 tys. zł generując spółce prawie 500 tys. zł przychodów. Czy to nie jest drenowanie LMG na rzecz podbicia wyników Frozen Way przed debiutem? Dotychczas spółki taką promocję wewnątrz grupy robiły za darmo, a przynajmniej jest to pierwszy raz gdy podano podział tak absurdalny podział.
Krzysztof Kostowski: FrozenWay ma swoje wyniki, i moim zdaniem jest to kwota u nich nie będąca znaczącym wpływem na wynik. Zapraszam do śledzenia premier HF Pets, czy wersji na Xbox.
-
berroh: najwieksze rozczarowanie w 2022 roku
Krzysztof Kostowski: Za mała dywidenda.
-
Gośćr: Proszę rozwinąć temat ABB Simfabric. Czemu Playway zdecydował się na sprzedaż akcji aż z tak dużym dyskontem wobec ceny rynkowej?
Krzysztof Kostowski: ABB przeprowadzał wyznaczony do tego podmiot. Były raporty, oraz budowanie księgi popytu. Tu pytanie raczej do rynku i kupujących dlaczego wyznaczyli taką cenę.
-
Gość: Czy zysk jednostkowy dla PlayWay z gry Viking City Builder będzie tylko z ewentualnej dywidendy od Titan GameZ, czy PlayWay ma bezpośredni udział w zysku z tej gry?
Krzysztof Kostowski: PlayWay jest znaczącym udziałowcem spółki Titan GameZ. Ale na dzielenie zysku z tej gry jeszcze za wcześnie.
-
Gość: Czy po sprzedaży Sim Fabric planuje Pan jeszcze jakieś sprzedaże spółek giełdowych, czy wraca Pan do wcześniejszego założenia, że nie sprzedaje akcji spółek w obrocie giełdowym?
Krzysztof Kostowski: Obecnie trwają rozmowy w spółkach gdzie mamy małe pakiety akcji lub spółki zmieniają profil działalności, np spółka Bit Evil/CodeAddict - planowane jest odsprzedanie akcji na ustalonych zasadach.
-
Gość: Jak wygląda aktualnie sytuacja w Live Motion Games? Czy Pani Prezes jest zatrudniona na długi czas i wiąże swoją przyszłość z LMG, czy jest to rozwiązanie tymczasowe?
Krzysztof Kostowski: LMG po premierze Buildera musi dalej szukać swojego hitu. Może sytuację zmienią wersje konsolowe, a może dopiero kolejne premiery - tego nie wiemy. Zarząd obecnie walczy, ale nie przewidzę przyszłości.
-
Gość: Czy jest Pan zadowolony ze zmian przeprowadzonych w Console Labs? Czy oczekuje Pan dalszych redukcji kosztów?
Krzysztof Kostowski: Ustaliłem zasadę "dywidenda mile widziana" i zarząd działa w tym kierunku. Udało się znacznie ograniczyć koszty i mam nadzieję, że ten rok już pokazuje, że spółka zmieniła kierunek na bardziej racjonalny kosztowo.
-
Gość: Na jakim etapie są prace nad Thief Simulator - Luxury Houses DLC? Czy Pan i testerzy jesteście zadowoleni z jakości tego dodatku?
Krzysztof Kostowski: Za produkcję obecnie odpowiada producent gry Thief 1, który przejął kod od Console Labs. Developer wiele razy pozytywnie zaskakiwał, oby tym razem też się udało.
-
Gość: Na jakim etapie są prace nad Thief Simulator 2 i czy prace nad tą grą przebiegają według założeń? Czy są Państwo zadowoleni z efektów?
Krzysztof Kostowski: Gra przechodzi przez testy i powoli zbliża się do końca developmentu. O zadowoleniu z efektów za wcześnie mówić, bo to wynikać będzie dopiero z komentarzy na platformach sprzedaży.
-
Gość: Ile zespołów dołączyło do PLW w ostatnim czasie (np. od początku roku)? Jakie spółki zasilają te zespoły? Czy nowe zespoły są bezpośrednio pod PLW?
Krzysztof Kostowski: Kilkanaście zespołów dołączyło do PLW w tym roku. Obecnie jako zespoły współpracujące (czyli model CMS/Thief/Uboat).
-
Gość: Czy nadal ma Pan zapał do prowadzenia PLW na długie lata oraz ochotę do ciągłego odpowiadania na pytania, dlaczego PLW działa w sposób jaki działa, a nie tak, jak sobie bezustannie wymyślają inwestorzy czy dziennikarze?
Krzysztof Kostowski: Lubie prowadzić tą złożoną strukturę. Jest w tym odpowiedzialność przed inwestorami - ale też przed zespołami, które zaprosiłem do współpracy. To projekt życia, a nie praca.
-
Gość: Na ostatnim czacie napisał Pan "Szkoda że nie padło: "a kiedy zrobicie wreszcie AAA", ale będzie szansa na kolejnym spotkaniu w przyszłości." A więc teraz pada pytanie: a kiedy zrobicie wreszcie AAA?
Krzysztof Kostowski: Większe gry będą podyktowane rozwojem zespołów. To już się dzieje na przykładzie wielu podmiotów. Stosunkowo mały Frozen District to obecnie ponad 40 osób. Czy kiedyś, któryś zespół pójdzie się w kierunku AAA - życie pokaże. Ja nie zaczynam od AAA bo taki projekt to wielkie ryzyko, a ja jestem umiarkowanym ryzykantem.
-
Grzesio: Panie Prezesie proszę o info czy PLW będzie miało zysk z Viking City Buildera, na Steam doszło do zmiany i teraz producentem jest Titan GameZ, w którym PLW ma ponad 40%.
Krzysztof Kostowski: Zysk z Titan GameZ będzie zależał od tego czy się pojawi. Dopiero potem strony będą negocjować, czy PLW otrzyma dywidendę, czy np zespół będzie miał w planach inwestycje w kolejne gry lub zespoły.
-
Gamer: Witam! Chciałem dopytać o spólkę Baked Games. Jak przebiega współpraca? Czy widzi pan potencjał w nowych projektach, nad którymi spółka obecnie pracuje. Czy Playway zamierza wydawać kolejne gry Baked Games?
Krzysztof Kostowski: PLW kontynuuje pracę z Baked i nie planuje tu żadnych zmian. Spółka produkuje gry i takie podmioty wspieram.
-
Gość: Czy testerzy PlayWay testują grę Alaskan Truck Simulator? Jeżeli tak, to jak oceniają jej jakość?
Krzysztof Kostowski: Nic mi nie wiadomo o testach tej gry. Tu wchodzimy raczej na pole MG.
-
Gość: Witam! Jak ocenia pan potencjał spółki Baked Games? Co pan myśli o projekcie Alaska Gold Fever, nad którym spółka obecnie pracuje?
Krzysztof Kostowski: Aby ocenić potencjał trzeba poczekać na oceny graczy. Dopiero dobre wyniki dadzą szanse udanej premiery.
-
Michal1975: Robin Hood jest ważnym projektem na 2023. Grę przygotowuje Meanastronaut. Z raportu kemwartelnego wynika że udział Playway w Meanastronaut wynosi < 25%. Dwa pytania: na kiedy jest planowany launch gry H1’23 czy H2’23? Czy udział Playway w przychodach gry jest poniżej 25%?
Krzysztof Kostowski: PLW konsoliduje Robina. Posiadamy w spółce MeanAstronauts 40 proc. , oraz przez spółkę Ritual konsolidujemy kolejne 12,5 proc. W naszym wyniku powinno pojawić się 52,5 proc. z tej gry. Obecnie zespół prowadzi rozmowy z platformami sprzedaży, a czas pokaże co z tego wyniknie. Datę premiery podamy po finalnych testach. Obecny plan to połowa roku 2023 - ale cykl produkcyjny może skorygować te plany.
-
Michal1975:
HF2 czyli największe wydarzenie 2023. Czy jest już znana przybliżona data w sensie H1’23 czy H2’23?
Krzysztof Kostowski: To może być największa premiera roku 2023, wiele na to wskazuje. Ale poczekajmy do premiery, która na Steam ma wpisane Q3 2023.
-
Michal1975:
Środki ze sprzedaży Simfabric są przeznaczone na umowy ze studiami. Jakich gier dotyczą? Czy to są gry (pomysły), które te studia przynoszą?
Krzysztof Kostowski: Środki całkowicie przenoszę na inwestycję w nowe gry. W większości są to moje pomysły gier. Będziemy budowali własnoręcznie znane obiekty Rzymu oraz inne koncepty, które pasują do naszych obecnych graczy.
-
Gość: Czy buildery mają jeszcze szanse być game changerem i kolejna mocna noga przychodową? W jakich gatunkach gier Pan Prezes dostrzega największy potencjał na znaczące zwiększenie zysków?
Krzysztof Kostowski: Przyszłość pokaże jaka będzie sprzedaż builderów. Faktem jest, że udało nam się zainteresować graczy, teraz musimy dostarczyć produkt. Ta tematyka też przyciągnęła wielu wydawców do naszych zespołów, ale to zespoły będą decydować co dalej.
-
Rychu: Jakie spółki z grupy PLW są najbliżej debiutu na giełdzie?
Krzysztof Kostowski: FrozenWay, Freemind, GameBoom VR
-
Basia: Został opublikowany DI Frozen Way. Kiedy będzie debiut, czy jeszcze w grudniu?
Czy Frozen Way będzie w przyszłości robić kolejne dodatki również do HF2, czy nadal tylko do HF1 ?
Krzysztof Kostowski: Zespół chce wywiązać się z ustaleń z akcjonariuszami mniejszościowymi i dynamicznie dostarcza dokumentację celem wejścia na giełdę.
-
Robin: Jak idą prace nad Robin Hoodem? Jak Pan ocenia jakość tej gry ?
Krzysztof Kostowski: Namawiam developera aby przekazał publicznie postęp w grze jakie mi serwuje w rozmowach prywatnych. Jednak tu toczą się rozmowy i jesteśmy w fazie hibernacji informacyjnej.
-
Michal1975: Jakie są potencjalne główne drivery wyników na 2023?
Premiery: HF2, Robin Hood
Mobile: nowy członek Zarządu „to unlock mobile”
Retail: pojawił się pomysł by rozważyć wejście do retailu
Inne: ?
Krzysztof Kostowski: Ja bym powiedział: sprzedaż back-catalog. Zobaczmy obecny rok 2022, który jest zasadniczo właśnie taką sprzedażą. Wyniki opublikuje dziś i pewnie one będą podstawą do wyciągania wniosków. Nowe gry mogą jednak wpłynąć na dynamikę, dlatego czekamy na HF2, Robina ale i działania związane z mobilem.
-
Muti: W grupie PLW coraz więcej spółek odchodzi od piblishingu, nie korzystając tez ze wsparcia wydawniczego PLW (np. Simteract, LiveMotion, CFG, Duality ale i wiele innych, a teraz takie plany ma też Pyramid). Co się stało z umiejętnościami self-publishingu w grupi PlayWay? czemu wolicie transferować przychody poza grupę?
Krzysztof Kostowski: Często chodzi o zaliczki od wydawców. Proszę zbadać ile zaliczek, np. LMG dostaje od wydawcy Chernobyl.
-
Muti: Sprzedał Pan akcje SimFabric za 2 zł, a obecny kurs to 5,36 zł, czy nie żałuje Pan? W jaki sposób ustaliliście cenę 2 zł? Jak to zostało wycenione?
Krzysztof Kostowski: Podjąłem decyzję o możliwie szybkim wyjściu z inwestycji w SF. Nie chodziło tu o zysk, tylko o spełnienie mojego celu. Udało się go osiągnąć. Zespoły grupy PLW chcą pracować w gronie producentów gier, dostarczających wysoką jakość rozgrywki i robię wiele aby były one zadowolone z obecności w tej grupie. Wycena była omawiana wyżej.
-
Alfi: Jeden z ciekawszych tytułów na 2023 to Occupy Mars. Produkujący ją Pyramid ogłosił że szuka dla gry wydawcy. Tymczasem już teraz Pyramid dzieli przychód z inwestorem, dla którego idzie 30%. Jeśli spółka podzieli się z wydawcą, znaczenie tego tytułu dl PlayWay, który ma 44% akcji Pyramid, będzie znikome. Nie martwi Pana że rozwadniacie swój udział w najważniejszych dla spółki produkcjach w ten sposób?
Krzysztof Kostowski: Pyramid ma wsparcie PLW. Zarząd podejmie decyzję jaką będzie uważał za stosowną, ale obecnie kibicuje aby skupili się na produkcji korzystając z pomocy PLW.
-
Alfi: Grupa PlayWay miała w 2022 roku kilka względnie udanych premier portów gier i DLC na nowe platformy. Nie było jednak ani jednej udanej premiery nowego tytułu. Czy widzi Pan jakieś nowe IP w grupie, które mogłyby powtórzyć sukces HF, CMS lub CS? Nie pytam o kontynuacje tych tytułów, ale o nowe IP
Krzysztof Kostowski: Zobaczymy czy Robin dołączy do tego grona. Pamiętajmy, że mamy ponad 250 gier na Global Wishlist. Może, któraś z tych gier dołączy do gier z dobrą sprzedażą? zobaczymy w przyszłości
-
Alfi: Alaskan Truck Simulator, Occupy Mars, Builders of Egypt, President Simulator, House Flipper City od CFG, Builder of Greece i wiele, wiele innych - to tytuły gier, które miały ukazać się w 2020 roku, a nawet nie zostały podane daty ich premier. Nie martwi Pana długość cyklu produkcyjnego w grupie PLW i starość tych wishlist?
Krzysztof Kostowski: Długość cyklu martwi. Tak samo martwiłem się o Uboat, który miał w planach 24 miesiące produkcji a ukazał się po 4,5 latach. Ale tak przygotowałem firmę, aby nie męczyć developerów swoimi zmartwieniami tylko dać im pracować i wydać grę. Wyniki tych działań można śledzić w sprawozdaniach finansowych.
-
Gregor: Jak Pan widzi spółkę za 5, 10, 20 lat?
Krzysztof Kostowski: Marzeniem byłoby aby odsetek zarabiających spółek w grupie podniósł się z 20 na 60 proc. Aby wszystkie zespoły produkowały gry dostosowane do potrzeb developerów. Aby rosła ilość zespołów wewnętrznych. Aby usamodzielaniały się teamy tak jak Frozen District.
-
jarekskate: Czy spółka oprócz samej dywidendy zamierza przeprowadzać skup akcji własnych? Wycena wydaje się atrakcyjna aby rozważyć taką możliwość?
Krzysztof Kostowski: Przy 18 proc. freefloat skup akcji własnych mógłby być słabym pomysłem wiedząc, że już teraz inwestorzy niski FF wskazują za bolączkę firmy.
-
bombek: Witam, Panie Prezesie jak długo Pan zamierza prowadzić firmę?
Krzysztof Kostowski: Nie mam innej wizji na życie. Mimo, że zamontowałem nowy zlew w kuchni to żona twierdzi, że lepiej wychodzi mi prowadzenie spółki.
-
Hunt(er) : Jak Pan ocenia teoretyczne zakończenie konfliktu na linii Movie-Road i cała tą sytuację jakie miała miejsce?
Krzysztof Kostowski: Cała ta sytuacja boli. To są publiczne spółki i znam wiele lepszych rozwiązań niż wymianę informacji drogą medialną. Mam nadzieję, że temat już za nami i będzie można skupić się na produkcji gry.
-
Pyra: Jak Pan ocenia potencjał gry Pyramid Games: "Occupy Mars"?
Krzysztof Kostowski: Nie oceniam potencjału gier. To gracze ocenią.
-
Gość: Z czego wynika ciagle przekładanie premier gier Builders of Egypt, Occupy Mars, Alaskan Truck Simulator, które miały ukazać się w roku 2020? To efekt pandemii, czy może wyzwania produkcyjne tych tytułów, które nie są prostymi symulatorami, a może braku dostępu do wykwalifikowanych pracowników?
Krzysztof Kostowski: Często to młode zespoły, które weszły w produkcję większych tytułów i to ma swoje skutki. Weźmy pod uwagę ile razem z RedDot zrobiliśmy gier zanim powstał CMS. Ile było samochodówek czy edycji Lowrider zanim powstał nasz game changer. Tu moim zdaniem tego zabrakło. Początek i duża gra na start.
-
Gość: Mniejsze gry, w których się specjalizujecie, mają coraz większe problemy z przebiciem na Steam. Zawsze mówił Pan, że nie pójdziecie w kierunku gier premium. Wcześniejsze Wasze próby w Indie premium kończyły się niepowodzeniem (porażka Phantom Doctrine). Może czas na zmianę podejścia? Czy macie jednak kompetencje do produkcji wiekszych gier?
Krzysztof Kostowski: Pytanie czy CMS21 to mała gra? Nie wiem. Na pewno nie lubię używać określeń AA AAA czy indie premium. Zostawiam je dla profesjonalistów, a sam tworzę po prostu gry dla graczy, a efekty moich działań za Q3 będą widoczne po 17tej.
-
Gość: Zawsze mówił Pan inwestorom, by inwestowali w Pana spółki córki. Czy podtrzymuje Pan to zalecenie? Po przecenach na NC wielu inwestorów może być rozgoryczonych
Krzysztof Kostowski: Nie wiem kiedy tak mówiłem, bo raczej stronię od takich wypowiedzi. Staram się nie oceniać spółek przed wynikami, ani gier przed premierą. PLW czy nawet wielkie światowe podmioty też przeszły przez turbulencje, ale to kwestie kursowe których unikam.
-
jqn: Czy w przypadku Pyramid Games i wspomnianych w raporcie "rozmowach z Partnerami" w kontekście Occupy Mars, chodzi o rozmowy z potencjalnymi Wydawcami? Czy jakiekolwiek decyzje w tym zakresie zostały już podjęte? Projekt na Kickstarter jest założony przez Playway. Czy może rozważana jest współpraca Pyramid Games z Frozen Way?
Krzysztof Kostowski: O współpracy FW z Pyramid nic mi nie wiadomo i to temat wątpliwy. Jeśli chodzi o wydawców, to zapewne zarząd podejmie decyzję po zbadaniu ofert. PLW wspomoże Pyramid finansowo celem wydania gry samemu.
-
Gość: Panie Krzysztofie czy podobał sie trailer Unholy? Zauważyłem, że w nowych AI Playway pojawiła się nawet miniaturka. Jak układa sie współpraca z Duality?
Krzysztof Kostowski: Duality tworzy grę dla wydawcy i nasz kontakt nie wykracza poza wtorkowe spotkania całej grupy PLW.
-
jm: Czy są przedsiębiorcy, którzy są dla Ciebie osobiście wzorem do naśladowania?
Krzysztof Kostowski: Nie mam wzorów, ale bardzo szanuje japoński styl prowadzenia firm. Dbałość o zadowolenie klienta, szacunek do inwestorów i powierzonych środków - może to górnolotne, ale mi bliskie.
-
jqn: Czy macie już wstępny kalendarz premier z Grupy PLW na styczeń 2023? Czy znajdują się tam jakieś większe tytuły?
Krzysztof Kostowski: Postaram się skomentować w aktualnościach.
-
Gość: Dzień dobry, jak Pan ocenia obecną sytuację spółki Moonlit, w której zrezygnował prezes oraz zostały sprzedane prawa do gry Model Builder.
Krzysztof Kostowski: Oceniam sytuację negatywnie
-
Fin: Czy zrobi Pan zlot fanów Krzysztofa Kostowskiego?
Krzysztof Kostowski: Przyszły by pewnie 3 osoby, z czego 2 przez pomyłkę. Może jednak nie.
-
jqn: Co w przypadku nie udanej premiery Occupy Mars spółki Pyramid Games? Czy jest to podmiot, który będzie przez Grupę PLW wspierany np. przez zlecenia wewnętrzne?
Krzysztof Kostowski: PLW ma zlecenia nagłe dla spółek z grupy. Pyramid może podejść pod temat, jeśli tylko będzie taka potrzeba.
-
Jabberwock: Jeśli istnieje roadmapa promocji i monetyzacji HF na urządzenia mobilne proszę o podanie głównych etapów i przybliżonych terminów.
Krzysztof Kostowski: Jest mapa updat-ów
-
Gość5: Witam, jakie oczekiwania na przyszły rok?
Co chciałby Pan najbardziej polepszyć, oprócz wyników finansowych? Czy to kwestie organizacyjne czy postawienie na jakiś szczególny rodzaj gier czy może otwarcie się na nowe kierunki?
Krzysztof Kostowski: Otwarcie na nowe gatunki mile widziane. Już toczą się rozmowy
-
House Flipper : Fajnie, że tak dobre spółki jak Frozen Way i Game Boom VR wchodzą na giełdę, bo fo tej pory zdecydowanie za mało było tych lepszych firm z grupy PLW.
Które jeszcze z tych lepszych są w drodze na giełdę?
Krzysztof Kostowski: Toczą się rozmowy z Code Horizon. Ale tu premiera Gold_2 zadecyduje o kierunku.
-
Szał : Co dalej z grą I am Jesus Christ?
Krzysztof Kostowski: Moim zdaniem, jakość obecna nie sprosta oczekiwaniom graczy. Potrzebna może być zmiana zespołu, czyli wszystko od nowa. Ale poczekajmy na prolog 1.12.2022
-
Albion: Czy gra Robin Hood idzie w dobrym kierunku i czy jest Pan z niej zadowolony?
Krzysztof Kostowski: Jestem zadowolony z gry, ale z zespołu jeszcze bardziej.
-
Mateusz : Czy chciałby Pan wziąć udział w walce FAME MMA z prezesem 11 bit studio?
Krzysztof Kostowski: Nie. Ledwo zlew wymieniłem, a co dopiero walczyć w ringu.
-
Gość: Jak ocenia pan sytuację w Game Hunters?
Krzysztof Kostowski: Ocenię po wydaniu Gunsmith
-
Viking: Celestial Empire idzie bardziej w kierunku wydawcy, czy samodzielnego wydania gry ? Którą gra z President Studio Pana bardziej przekonuje prywatnie: czy Celestial Empire czy Ship Builder?
Krzysztof Kostowski: Cały czas w głowie developera walczą te dwie opcje.
-
Builder: Czy Frozen Way wchodzi na giełdę w grudniu, czy później?
Krzysztof Kostowski: Zespół robi co w jego mocy aby było to ASAP. Reszta zależy od procedur.
-
Gość: Kiedy można spodziewać się debiutu game boom vr, president studio i game Hunter?
Krzysztof Kostowski: Debiuty spółek uzależniam od dodatnich wyników finansowych. Tu President i Game Hunters dopiero muszą się wykazać.
-
Gość: Panie Krzysztofie, czy plany dotyczące HF mobilnego zaczynają się konkretyzować, na jakim są etapie? Wsominał Pan że po przekroczeniu określonej liczby recenzji wejdziecie z jakimś podmiotem w kooperację w celu większej monetyzacji tytułu.
Krzysztof Kostowski: I tu właśnie ma pomóc nowy członek zarządu. WZ już 12 grudnia.
-
Gość7: Czy ruszyło coś w temacie certyfikacji na rynek chiński?
Krzysztof Kostowski: Cisza.
-
Sven: Jak przebiegają prace nad House Flipper 2 ? Kiedy mogą ruszyć testy gry?
Krzysztof Kostowski: Warto śledzić profile spółki. Tam jest wiele odpowiedzi na te pytania.
-
Pytanie: Czy Frozen Way będzie robił DLC-ki do House Flipper 2 ?
Krzysztof Kostowski: Tu spółki muszą się wypowiedzieć, ale zdziwiłbym się jakby miało być inaczej.
-
Maciej 1991: Panie Prezesie, jakie są postępy Playway w wchodzeniu w Metaverse? Które gry zostały już przygotowane do tego projektu? Kiedy można spodziewać się informacji na temat kamieni milowych tego projektu?
Krzysztof Kostowski: Postępy wolne. Badamy rynek i zaangażowanie graczy. Nie wystarczy wprowadzić swojej gry, trzeba mieć plan jej utrzymania - a o to ciężko na całym rynku MV.
-
Tomasz: Dzień dobry, Panie Prezesie spółka pojawiła się w tym roku na GPW Innovation oraz konfrencji Wall Street. Jakieś plany na najbliższy rok w takich wydarzeniach ?
Krzysztof Kostowski: Moja zasada "jak za darmo - to proszę mnie zapisać".
-
Dominik: Czy firmy w grupie dzielą się knov how? i proszę o przykład takiej wymiany
Krzysztof Kostowski: Wtorkowe spotkania online całej grupy PLW
-
Paweł Ewertowski: Gry indie i niskobudżetowe mają ostatnimi czasy ciężką przeprawę na steamie. Ilość wydawanych gier znacząco zwiększyła się w kontekście lat poprzednich i mimo rekordowych peaków ilości graczy na steamie zdecydowanie ciężej przebić się z tego typu tytułami, nawet gdy mają one bardzo pozytywne oceny. Czy spółka planuje wdrożyć pewne zmiany strategiczne z tego powodu? Byłbym wdzięczny za informację, jakie pomysły są grze.
Krzysztof Kostowski: Nie ma tu prostej odpowiedzi. Walka o uwagę graczy jest zacięta, i trzeba znajdować coraz to nowe pomysły na gry, licząc że jeden z nich zadowoli szerokie rzesze odbiorców.
-
Wojciech Moskała : Panie prezesie proszę bez wymówek osobiście uważam Pan że lepiej sprzeda się Occupy mars czy Robin Hood? Pytała o Pana prywatne zdanie
Krzysztof Kostowski: Ja nie mam zdania. Opinie czerpię z recenzji graczy, te są publicznie znane.
-
Wojciech Moskała : Panie Prezesie odpowiedział Pan , że odejście od wsparcia Playway w publishing i gier wiąże się z np większymi zaliczkami od innych wydawców. Może dla najlepszych tytułów dla całej grupy jednak lepiej by było podsypać trochę kasa a nie np oddać komuś wydanie np Occupy Mars ?
Krzysztof Kostowski: Decyzja zależy od Zarządu. Mi bardziej zależy na wieloletniej współpracy niż jednej grze. Zespół sam musi uznać jak się czuje lepiej - czy z sowitą zaliczką, czy z wydaniem własnej gry.
-
Andrzej J.Tyczyński: Od "rozwodu" grupy PLW z Simfabric minęło wiele czasu, jednakże Simfabric nadal jest postrzegany jako "przystawka" grupy. Czy niepokoi się Pan ich ostatnimi działaniami związanymi z fałszywymi recenzjami na platformie Steam i to czy ich działania nie wpłyną negatywnie na postrzeganie innych spółek.
Krzysztof Kostowski: Nie komentuje działań SF i faktem jest, że podmiot już dawno obrał inny kierunek. Osób kojarzonych z PLW nie jest obecnie wiele.
-
Rafał: Jaki pan Pani ma współpracy z Games Operators
Krzysztof Kostowski: Dobra współpraca. GO jest wydawcą części gier z grupy PLW. Korzysta ze środków IPO.
-
Gość: Jak ocenia Pan współpracę z p. Piotrem Karbowskim i CFG. Wiem, że miał Pan duży sentyment do tej spółki i zastanawia mnie czy jest Pan zadowolony z tego, jak jest zarządzana spółka.
Krzysztof Kostowski: Peak ACS wskazywał na potencjał, który został zaprzepaszczony jakością. Liczę, że zostaną wyciągnięte wnioski i kolejne premiery wyjdą na pozytywie. A jak będzie - zobaczymy.
-
Agieh: Playway założył kartę Occupy Mars na kickstarterze kiedy ruszy właściwa zbiórka ?
Krzysztof Kostowski: Udzielamy dostępu do naszego konta zespołom z grupy PLW.
-
Gość: Czy w związku z tym, że Noble Muffins przejęło kod gry Thief Simulator - Luxury Houses DLC, to Console Labs nadal przysługuje 50% z tego dodatku?
Krzysztof Kostowski: Przysługuje mniej, trzeba się podzielić z developerem.
-
Gość: Prezesi spółek mających emisje w 2020 i 2021 obiecywali debiuty w maksymalnie w 2022 roku. Raczej nic z tego nie wyszło. Czy spółki zamierzają coś przyśpieszyć czy inwestorzy zostają z akcjami zamrożonymi na lata?
Krzysztof Kostowski: Jeśli prezesi obiecywali, to trzeba pytania kierować do nich. Nie od dziś wiadomo, że wejście na giełdę jest możliwe i ma sens jeśli spółka zarabia na grach. W innych przypadkach taki proces może być nierealny do przeprowadzenia lub bolesny na debiucie.
-
Piotr: Na Innovation Day mówił Pan, że Frozen Way nie wejdzie na giełdę. Ale na szczęście wchodzi, bo mnóstwo osób czeka na tę spółkę. Ale co się wtedy stało, że te kilka tygodni temu był Pan na "nie"...?
Krzysztof Kostowski: Taki pojawił się plan, gdy część inwestorów zadeklarowało wizję dywidendy. Jednak inna część prosiła aby spółka postępowała zgodnie z obietnicami i nie zmieniała kierunku ku giełdzie. I tak się dzieje.
-
Krzysztof Kostowski: Dziękuję za poświęcony czas. Przykro mi że nie udało się opublikować raportu przed sesją, ale grupa jest rozbudowana. Przypominam o cyklicznych aktualnościach video na naszej stronie www, w których odniosę się do dzisiejszego raportu q3 2022.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach dziewiątej edycji projektu #GamingNaGiełdzie