-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim Krzysztofem Kwiatkiem oraz Grzegorzem Piekartem, przedstawicielami zarządu Creepy Jar. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za I półrocze 2024 r.
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 13:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Creepy Jar: Dzień dobry, witamy na czacie inwestorskim Creepy Jar S.A. i zachęcamy do zadawania pytań.
-
Jake: Czy planujecie Państwo skup akcji zważywszy bardzo niską wycenę spółki i dużą ilość wolnej gotówki?
Zarząd Creepy Jar SA: Na ten moment nie planujemy skupu akcji. Posiadane środki finansowe są zabezpieczeniem naszych planów produkcyjnych związanych ze StarRupture i Green Hell 2.
-
Jake: Dostaliście duzą ilość merytorycznych komentarzy od graczy (zwłaszcza na Steamie) do pierwszego gameplay'a. Historia naszej branży pokazuje nam raz za razem, że słuchanie feedbacku tych hardcorowych graczy jest zawsze opłacane w finalnym rozrachunku. Związku z tym pytanie - jak bardzo mocno weźmiecie sobie te komentarze do serca?
Zarząd Creepy Jar SA: Przeanalizowaliśmy komentarze, liczymy się z konstruktywną krytyką i będziemy wdrażać lub już wdrażamy zmiany w SR. Gra jest ciągle w produkcji – zdecydowaliśmy się pokazać materiał przed zakończeniem bety, ale wciąż pracujemy nad finalną wersją EA. Zawsze słuchaliśmy naszej społeczności i uwzględnialiśmy opinie graczy – tak samo będzie w przypadku SR. Biorąc pod uwagę, że planujemy wydać StarRupture w wersji EA nie wszystkie elementy gry zdążymy dopracować na taki poziom, na jaki byśmy finalnie chcieli – będzie na to czas po EA.
-
Jake: Kiedy realnie może ruszyć sprzedaż StarRupture?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie ustaliliśmy jeszcze daty wydania – bez dobrego produktu nie ma premiery, koncentrujemy się w pełni na produkcji SR.
-
inwestor: Nakłady na StarRupture wyniosły 20,8 mln zł, czyli 80 proc. planowanego budżetu. Czy można powiedzieć, że od strony developmentu gra jest gotowa w 80 proc?
Zarząd Creepy Jar SA: To nie ma tak bezpośredniego przełożenia 1:1– mamy w grze wszystkie mechaniki, które założyliśmy do EA, natomiast teraz koncentrujemy się na doprowadzeniu ich do odpowiedniej jakości.
-
Marek: Czy koniec nowych dodatków do Green Hella to swoisty "wyrok śmierci" dla monetyzacji gry? Liczycie się z tym, że spadek przychodów przyspieszy?
Zarząd Creepy Jar SA: Udaje nam się hamować tempo spadku sprzedaży (szczególnie na PC) i liczymy, że nawet bez dodawania już nowego kontentu będziemy w stanie przynajmniej minimalizować dalszy spadek przychodów. W dłuższej perspektywie spadek przychodów jest nieunikniony – Green Hell jest coraz starszym produktem (minęło już 6 lat od premiery w wersji EA), gra jest też już dostępna na wszystkich najważniejszych platformach, więc przychody uzyskiwane z tantiem od zewnętrznych podmiotów również maleją. Robimy jednak wszystko co w naszej mocy, żeby Green Hell sprzedawał się na dobrym poziomie jak najdłużej.
-
Cold_player: Witam! Liczyliście ile globalnie udało się zarobić na Green Hellu w całym cyklu jego życia?
Zarząd Creepy Jar SA: Mamy nadzieję, że cykl życia GH potrwa jeszcze kilka lat. Do końca I półrocza 2024 r. w sumie osiągnęliśmy blisko 203 mln zł przychodów ze sprzedaży (szczegółowe dane roczne i kwartalne od początku sprzedaży są w naszym databooku).
-
Gość: SR ma premierę w EA czy będzie coop ?
Zarząd Creepy Jar SA: Tak, już w wersji EA będzie dostępny tryb co-op do 4 graczy.
-
Gość: Wishlista SR wg analizy Bdm wynosi 140tys.graczy Czy to prawidlpwe szacunki?
Zarząd Creepy Jar SA: Mniej więcej tak - SR mieści się w rynkowych widełkach przelicznika liczby followersów na poziom wishlisty.
-
Dev: Jakie obszary StarRupture wymagają jeszcze największego nakładu pracy?
Zarząd Creepy Jar SA: Na pewno jeżeli chodzi o ficzery będziemy mocniej dopracowywać elementy związane z obroną bazy i combatem. Natomiast czeka nas też dużo pracy związanej z balansowaniem rozgrywki i wydajnością.
-
Bartek: Jaki budżet przewidujecie na StarRupture?
Zarząd Creepy Jar SA: Obecny budżet produkcyjny do EA szacowany jest na ok. 26 mln zł.
-
Gość: Ile kopii StarRupture planują Państwo sprzedać oraz przy jakiej liczbie gra osiągnie finansowe break-even?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie ustaliliśmy jeszcze ceny, nie jesteśmy na ten moment w stanie oszacować ilościowego BEP.
-
R.: Czy myśleli Państwo aby pierwszy dłuższy gameplay ogrywał znany, międzynarodowy influencer, aby zwiększyć zasięgi produktu?
Zarząd Creepy Jar SA: Zakładamy, że influencerzy będą ważną częścią naszej kampanii marketingowej. Mamy nadzieję dotrzeć do wielu content creatorów.
-
Endrju: Dzień dobry! Skąd pomysł na Tower Defense i hordy potworów? Jestem świadom, że część graczy GH czy Satisfactory domagała się więcej walki w tych gra, i CRJ wychodzi naprzeciw takim graczom. Jednak raczej spodziewałem się więcej walki podczas eksploracji itp., a nie tower defense. Czy jest to wzorowanie się na The Forest (hordy kanibali atakujące bazę) czy jeszcze na jakichś innych grach?
Zarząd Creepy Jar SA: To zbyt złożone pytanie – przewidujemy combat zarówno w wersji obrony bazy, jak i podczas eksploracji. Chcielibyśmy, żeby ten element wzbogacał rozgrywkę i angażował graczy w dodatkowe mechaniki.
-
Gość: Czy zarząd rozważa przeprowadzenie skupu akcji własnych? Jak podejmowana jest decyzja dot. skupu akcji vs wypłata dywidendy?
Zarząd Creepy Jar SA: Jak już wspomnieliśmy – na ten moment nie rozważamy skupu akcji własnych. Jeżeli mamy taką możliwość, to chcemy dzielić się z akcjonariuszami wypracowanym zyskiem, jednocześnie dbając o zachowanie poziomu środków, które pozwolą nam na realizację naszych planów produkcyjnych.
-
Endrju: Po ujawnieniu game reveal część graczy narzekała, że nie tego oczekiwali od twórców Green Hell. Że bardziej by woleli jakieś dobre story oraz czysty survival/base-building/crafting , bez walki z hordami potworów. Czy w ustawieniach gry/poziomu trudności gracz będzie mógł zdecydować czy bardziej chce się skupiać na odpieraniu hordy powtorów, czy jednak na typowym budowaniu bazy/eksploracji?
Zarząd Creepy Jar SA: Dla fanów GH szykujemy GH2. Balansowanie filarów gry jeszcze przed nami, w szczególności w zakresie combatu. Nie wykluczamy, że będzie możliwość ograniczenia lub wręcz wyłączenia tego elementu gry.
-
Endrju: Czy uważają Panowie, że wszystko przy okazji trailer reveal zostało zrobione właciwie? Kanał SR na X zachęcił base building/crafting content creatorów do zgłaszania się i zapowiedział, że ma coś ciekawego do zaprezentowania, natomiast trailer ewidentnie skupił się na tower defense dla (wydaje mi się) kompletnie innej grupy docelowej.
Zarząd Creepy Jar SA: W naszej ocenie na tym etapie produkcji gry (która dopiero zmierza do wersji beta) zrobiliśmy wszystko, co sobie założyliśmy. Odnośnie drugiej części pytania – budowanie bazy influencerów jest związane z kolejnymi działaniami marketingowymi, a nie bezpośrednio z udostępnionym teaserem.
-
Gość: Ile osob obecnie pracuje nad GH2?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie ruszyliśmy jeszcze z produkcją GH2 – na razie pracujemy wyłącznie koncepcyjnie, skład i liczebność zespołu jest płynna.
-
Endrju: Na jakich grach wzorują się Państwo tworząc Satisfactory? Jeden z Twittów pokazał Subnautice, Satisfactory i Left for Dead. Czy dalej te gry umieścliby Panowie na tej liście? Czy może jakieś inne?
Zarząd Creepy Jar SA: Chcemy podkreślić – nie pracujemy nad klonem żadnej z tych gier. Inspiracje na mechaniki/ficzery czerpiemy z różnych tytułów, w tym wskazanych w pytaniu.
-
Kuba: Dzien dobry. Gratulacje dla calej ekipy za udane 5lat GH od full release i przekroczenie 200mln zł przychodu . Wielkie brawa! Mam z tej okazji parę pytań: - czy przewidziany jest tryb wydajnościowy dla newgenów GH? Sporo głosów krytycznych graczy zwraca uwagę na to, że woleliby stabilne 50-60klatek niż wysoką rozdzielczość
Zarząd Creepy Jar SA: Dziękujemy za dobre słowa. Obecnie jesteśmy na etapie wyceniania potencjalnych zmian do wersji obecnych generacji konsol, w tym trybu wydajnościowego. Jeszcze nie podjęliśmy decyzji w tym zakresie.
-
Kuba: Czy przewidziane są playtesty dla Starrupture, ktore moglyby zmitygować ryzyko związane z optymalizacją czy balansem rozgrywki?
Zarząd Creepy Jar SA: Tak, planujemy playtesty, ale jeszcze nie podjęliśmy decyzji w sprawie ich skali i terminów.
-
Kuba: Kiedy przekrojowy gameplay trailer SR?
Zarząd Creepy Jar SA: Pracujemy nad takim materiałem, chcielibyśmy go opublikować jeszcze w tym roku.
-
Kuba: Czy w przyszłości planujecie stworzyć dział portujący uniezależniajac sie od coraz droższych wykonawców?
Zarząd Creepy Jar SA: Outsourcowanie portowania daje nam elastyczność czasową i kosztową. Wyspecjalizowane w tym firmy są w stanie w szybkim czasie zapewnić dostępność dużych zespołów, których utrzymanie na stałe w naszych strukturach byłoby nieuzasadnione.
-
Kuba: Czy po wstepnych pracach nad GH2 można ocenić , że sequel to bedzie ewolucja jak przy Sons of the Forest, a nie ryzykowna rewolucja jak to czasami bywa u konkurencji? :)) Pozdrawiam
Zarząd Creepy Jar SA: Dokładnie tak - szerzej o tym opowiedzieliśmy w trakcie konferencji wynikowej (dostępna na YouTube CreepyJar).
-
Endrju: Czy planują panowie intensyfikację marketingu SR i czy zamierzają Panowie coś w nim zmienić? Jak na razie faktycznie wishlista trochę ruszyła w związku z gameplay'em, ale bardziej chyba w związku ze Steam Exploration Fest i promocją na GH. Jednak przez większość inwestorów skuteczność marketingu odbierana jest jako dość słaba.
Zarząd Creepy Jar SA: W naszej ocenie już zintensyfikowaliśmy działania marketingowe. W tym roku już wydaliśmy 3 materiały video i pracujemy nad kolejnym. Wraz z przybliżaniem się do wersji beta gry będziemy w stanie pokazywać coraz więcej materiałów.
-
Endrju: Czy w SR oprócz walki/sruvingu/budowania bazy będzie również jakaś historia i fabuła, tak jak to miało miejsce w Green Hell?
Zarząd Creepy Jar SA: Tak, planujemy wprowadzenie do gry fabuły po EA.
-
Tomek: Patrząc na ostatni debiut Satisfactory jak i wcześniejszą sprzedaż GH, jaką zakładacie sprzedaż SR w pierwszym roku? Rozumiem że podanie ilości jest niemożliwe, ale ogólne założenia? Przebije sprzedaż GH po premierze coop? Osiągnie 50% sprzedaży Satisfactory?
Zarząd Creepy Jar SA: Jest to niemożliwe do oszacowania i nie chcielibyśmy dywagować w tym zakresie.
-
Tomek: Czy premiera EA SR w 2025 jest zagrożona i jest możliwe przesunięcie na rok 2026?
Zarząd Creepy Jar SA: W naszej ocenie nie ma takiego zagrożenia. Bardzo zależy nam na wydaniu gry i dalszym jej rozwoju, nawet jeżeli odbyłoby się to kosztem nieznacznego ograniczenia zakresu EA.
-
Gość: Uwielbiam tower defense takie jak Defence Grid, czy nasze rodzime Anomaly, ale nie rozumiem tego gatunku w widoku z pierwszej osoby. Jakie inne gry zastosowały takie połączenie i okazały się sukcesem?
Zarząd Creepy Jar SA: Obrona bazy jest jednym z elementów SR, tak jak budowanie bazy i eksploracja. To nie będzie pierwszoosobowy tower defence.
-
Gość: czy testowaliscie państwo juz tryb co-op'a wewnetrznie, czy nie sprawia on wiekszych problemów ? Czy bedzie testowany na zewnatrz przed wydaniem gry?
Zarząd Creepy Jar SA: Wewnętrznie testujemy na bieżąco. Jak już wspominaliśmy, gra (w tym co-op) będą testowane zewnętrznie, natomiast skala i terminy nie są jeszcze ustalone.
-
Gość: Czy da się określić w jakiego klienta gra jest celowana? Jakie główne rynki są na celowniku SR?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie celujemy w konkretne rynki geograficzne – chcielibyśmy zainteresować graczy z całego świata. Pod względem platform zakładamy, że PC będzie najważniejszy, a pozostałe platformy będą uzupełniały sprzedaż w kolejnych okresach.
-
Gość: Czy pomimo braku premiery w 2024 będzie szansa na wypłacenie dywidendy za 2024?
Zarząd Creepy Jar SA: Decyzje w tym zakresie będą podejmowane po zakończeniu 2024 roku.
-
Gość: Czy jesteście zadowoleni z tempa prac ?
Zarząd Creepy Jar SA: Chcielibyśmy zwiększyć tempo prac, szczególnie teraz, na finishu, żeby dopracować jak największą liczbę mechanik na zadawalający poziom. Nie zapominajmy, że na EA nie wszystko będzie dopracowane na jednakowym, wysokim poziomie.
-
Gość: Czy przy tak małym hypie SR nie należałoby bardziej skupić się na jego budowaniu niż mówieniu o jakiejś konkretnej dacie EA?
Zarząd Creepy Jar SA: Tak właśnie robimy.
-
Zarząd Creepy Jar SA: Dziękujemy za udział w czacie. Zapraszamy na kolejny już 27 listopada 2024 r.
-
Moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.