-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Krzysztofem Kwiatkiem oraz Grzegorzem Piekartem, przedstawicielami zarządu Creepy Jar. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za rok 2024 i plany na rok 2025.
-
Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 13:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
Zarząd Creepy Jar: Dzień dobry, witamy na czacie inwestorskim ze spółką Creepy Jar, zachęcamy do obejrzenia konferencji wynikowej oraz do zadawania pytań.
-
anti: Jeśli content lock ma być na koniec czerwca, to czy małe kilka miesięcy wystarczy do dopracowania StarRupture do Early Access? Wydaje się, że trudno przewidzieć jak długo mogą trwać ostatnie szlify, a prace typowo w branży gamedev raczej się przedłużają. Wniosek - rośnie prawdopodobieństwo wydania w 2026?
Zarząd Creepy Jar: Już teraz szlifujemy bardzo dużo rzeczy - zamykając content jednocześnie pracujemy nad poprawą wydajności, stabilności gry i jakością, naprawiamy też pojawiające się błędy. Na ten moment wydaje się, że mamy dość czasu, żeby zrealizować nasze plany.
-
anti: Jak zapatrujecie się na wydanie wersji demo przed Early Access? Kiedy to mogłoby się stać?
Zarząd Creepy Jar: Na pewno będą playtesty, na ten moment nie planujemy wydawać dema, bo za bardzo odciągałoby to zespół od prac nad samą grą. Chcemy podkreślić, że formuła playtestów pozwala zaproponować graczom niedokończoną jeszcze produkcję, bez negatywnych konsekwencji. W przypadku dema, które jest w jakimś stopniu “sztucznym” produktem, oczekiwania graczy co do jakości są zdecydowanie wyższe.
-
anti: Czy w od czasu wydania EA do full release planowane jest dodanie nowych mechanik, czy bardziej tylko contentu? Jak bardziej rozbudowana będzie pełna wersja w porównaniu do EA?
Zarząd Creepy Jar: Obecnie pracujemy nad roadmapą rozwoju gry, którą zaprezentujemy na EA.
-
anti: Na ile godzin zabawy liczycie, że typowy gracz może spędzić w StarRupture w wersji EA, a na ile w wersji full? Zdaję sobie sprawę, że trudno to określić, ale jakieś doświadczenia macie po Green Hell i może da się na jakimś poziomie ogólności to określić, choćby relatywnie (full vs EA).
Zarząd Creepy Jar: Gra, którą tworzymy, jest sandboxem, w którym nie ma ograniczenia czasu gry. To gracze będą decydowali, ile czasu w niej spędzą. Naszym zadaniem będzie dokładanie kolejnego contentu, żeby ich zatrzymać jak najdłużej.
-
anti: Optymalizacja to sprawa kluczowa jeśli chodzi o wczesne oceny graczy. Czy możemy liczyć na dobrze zoptymalizowany StarRupture na premierze? :) Czy optymalizacja to ostatni etap dopracowania gry, czy też jest robiona na bieżąco?
Zarząd Creepy Jar: Optymalizacja dzieje się na bieżąco i robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby była na zadowalającym poziomie na premierę.
-
anti: Jaka będzie różnorodność przeciwników oraz broni w StarRupture? Czy można to określić liczbowo?
Zarząd Creepy Jar: Na EA zakładamy 6 przeciwników i 4 bronie, a niedługo potem planujemy dodać kolejnych.
-
anti: Czy wersja konsolowa jest planowana na ten sam moment co wersja full na PC?
Zarząd Creepy Jar: Nie, w pierwszej kolejności wydamy SR na PC.
-
Andrzej B: Czy mogą Panowie ujawić konkretne plany dotyczące marketingu Starrupture wraz z przybliżonymi datami (np. dłuższy gameplay trailer i czy podjęli Panowie współpracę z jakims dużym streamerem który będzie narratorem trailera)?
Zarząd Creepy Jar: Opieramy działania promocyjne na trzech filarach: materiałach wideo przybliżających rozgrywkę, playtestach i współpracy z influencerami. Będziemy wcześniej zapowiadać istotne działania, które się pojawią. Na ten moment nie planujemy zatrudnić streamera w roli narratora.
-
Andrzej B: Wspominali Panowie ostatnio, że umożliwią graczom zapoznanie się z grą i dadzą im w nią pograć. Czy są już konkretne plany dotyczącego tego, z przybliżonymi datami? Czy będzie to demo, czy jakieś betatesty/open playtesty? Jeżeli testy, to czy tylko dla ograniczonej liczby streamerów, czy dla większej ilości graczy?
Zarząd Creepy Jar: Jak już powiedzieliśmy, planujemy playtesty, ale szczegóły jeszcze ustalamy.
-
Andrzej B: Czy jeżeli chodzi o marketing będą Panowie wzorować się na marketingu przybliżonych gatunkowo gier które odniosły duży sukces i miały wysokie peaki premierowe? (np. Icarus, Helldivers 2). Czy w okresie przedpremierowym planują Panowie wypuszczanie większej ilości krótszych trailerów/devlogów przybliżających konkretne aspekty gry, tak jak np. robili to twórcy Icarus przed premierą?
Zarząd Creepy Jar: Mamy plan promocyjny obejmujący trzy filary, o których mówiliśmy powyżej.
-
Andrzej B: Na jakim etapie jest produkcja Green Hell 2? Ile osób jest w nią obecnie zaangażowanych?
Zarząd Creepy Jar: Opracowaliśmy główne filary koncepcji, obecnie je doszczegóławiamy. Naszym priorytetem na ten moment jest StarRupture i do premiery gry zespół jest na niej skoncentrowany właściwie w 100%.
-
Andrzej B: Czy Creepy Jar (lub podwykonawcy - Forever?) pracują już nad wersją Green Hell na Nintendo Switch 2?
Zarząd Creepy Jar: W zeszłym roku podpisaliśmy umowę licencyjną w tym zakresie, o szczegółach dotyczących produkcji będzie informował FE jako wydawca.
-
Andrzej B: W komentarzach graczy da się zauważyć zastrzeżenia co do wersji GH na nowe generacje konsol, pojawia się dużo pytań kiedy ta wersja zostanie poprawiona. Czy wiedzą Panowie coś o małych problemach z tą wersją?
Zarząd Creepy Jar: Obecnie pracujemy nad wyrównaniem contentu względem PC i dodaniem trybu wydajnościowego. Mamy nadzieję, że prace zostaną ukończone jeszcze na przełomie 2 i 3 kwartału.
-
Inteligentny Inwestor: Czy macie w planach publikowanie dema Star Rapture przed premierą gry? Jeśli tak, czy długo będziemy na nie czekali?
Zarząd Creepy Jar: Nie będziemy publikować dema SR, planujemy playtesty w okresie pomiędzy content complete (koniec czerwca 2025 r.) a premierą.
-
Andrzej B: Czy na datę premiery wpłyną daty innych premier? Przede wszystkim GTA 6 oraz Subnautica 2? Czy będą Panowie czekać na ogłoszenie dat premier tych gier przed ogłoszeniem daty premiery SR?
Zarząd Creepy Jar: Jest to aspekt, który będziemy rozważać podejmując decyzję o dacie premiery SR, jednak nie zamierzamy czekać do ogłoszenia dat premier innych tytułów.
-
Andrzej B: Czy planują Panowie dedykowane serwery dla Coopa SR?
Zarząd Creepy Jar: Tak, planujemy serwery dedykowane.
-
Andrzej B: Czy w Early Access SR będziemy mieć jakąś fabułę/historię?
Zarząd Creepy Jar: Przewidujemy dodanie fabuły na późniejszym etapie, po EA.
-
Andrzej B: Z tego co Panowie mówią, można wyczytać, że nawet Early Access będzie bardzo rozbudowaną grą w porównaniu do GH, ale też innych gier EA. Czy zgodzą się Panowie z tą opinią?
Zarząd Creepy Jar: Tak, na pewno będzie większa mapa, coop i combat już w wersji EA, rozwinięte budowanie itp.
-
Andrzej B: Czy w dalszym rozwoju SR planują panowie dodać pojazdy/drony na których gracze mogliby się poruszać?
Zarząd Creepy Jar: Obecnie pracujemy nad roadmapą rozwoju gry, którą zaprezentujemy wraz z premierą EA.
-
Gość: Rozumiem, że playtesty zostaną udostępnione streamerom. Czy już mają Państwo grupę dużych streamerów z którymi mają pańśtwo kontakt i są umówieni na playtesty?
Zarząd Creepy Jar: Jesteśmy w trakcie ustaleń w tym zakresie.
-
Seth: Wspominali zawsze Panowie o zamiarze wydania dłuzszego gameplay trailera (8-20 minut), taki trailer dla GH pojawił się w 2018. Czy to dalej jest w planach, czy moze playtesty zostaną przeprowadzone zamiast dluzszego gameplay trailera? Jezeli taki trailer dalej jest w planach, to czy bedzie to ten najbliszy zapowiadany przez Panow, czy jakis pozniejszy?
Zarząd Creepy Jar: Należy odróżnić gameplay trailer od gameplayu. Gameplay trailer wydaliśmy w styczniu, a gameplayowe materiały wideo są i będą produkowane w międzyczasie. Pierwszy taki materiał pojawił się na Find Your Next Game organizowanym przez Gamestar. Kolejny materiał powinien pojawić się na przełomie maja i czerwca.
-
Gość: Zakładając istotny sukces premiery StarRupture (potencjał na kilka milionów kopii sprzedaży w cyklu życia), jak może rozłożyć się podział zespołu między projekty? W tej sytuacji GH2 będzie miał mały zespół i niski priorytet, żeby maksymalnie wykorzystać sukces StarRupture?
Zarząd Creepy Jar: Za wcześnie na tego typu szacunki. Na ten moment w 100% koncentrujemy się na dowiezieniu premiery SR.
-
Gość: Nie spodziewacie się że feedback z playtestów może wymagać dodatkowych miesięcy produkcji aby go zaadresować?Przesuwając premierę na początek 2026?
Zarząd Creepy Jar: Nie spodziewamy się. Już teraz szlifujemy bardzo dużo rzeczy - zamykając content jednocześnie pracujemy nad poprawą wydajności, stabilności gry i jakością, naprawiamy też pojawiające się błędy. Na ten moment wydaje się, że mamy dość czasu, żeby zrealizować nasze plany.
-
Gość: Jak oceniacie Państwo budowanie się wishlisty i grupy Starrupture.Czy jesteście zadowoleni z aktualnych dokonań, jakie macie oczekiwania co do kształtowania się tych parametrów do momentu premiery gry?
Zarząd Creepy Jar: Na dzień dzisiejszy oceniamy pozytywnie. Nie mamy wyznaczonych określonych poziomów, im więcej zainteresowanych, tym lepiej.
-
JakubInwestor: Jaki będzie zakres Playtestów StarRupture o których państwo mówią czy to będą takie otwarte ogólnodostępne Playtesty coś jak tzw. OpenBeta czy bardziej zamknięte dla grona np. 100 czy 1000 graczy ? Jaki jest przewidywalny czas tych Playtestów kilka dni, Tydzień, 2 Tygodnie ? Jak państwo to widzą.
Zarząd Creepy Jar: Jesteśmy na etapie ustalania tych wszystkich elementów. Co do zasady zależy nam na udziale dużej liczby graczy w playtestach.
-
R.: Jedną z obaw graczy po zwiastunie gry Starrupture jest to, że będą musieli odnawiać bazę po każdym wybuchu od zera. Jak to zostało przemyślane w grze? Czy faktycznie po każdym wybuchu gwiazdy, gracz będzie musiał de facto zaczynać grę 'od zera'?
Zarząd Creepy Jar: Fala ma wpływ na funkcjonowanie bazy, ale jej nie niszczy.
-
R.: Czy rozważali Państwo tuż przed premierą Starrupture, wprowadzić dla Green Hell darmowy weekend na steam, aby dużo graczy miało możliwość, dzięki temu poznać Starrupture? Jakiś plug w grze z możliwością dodania Starrupture do Wishlisty. Nie wiem jak to technicznie może wyglądać, ale zakładam, że Panowie wiedzą doskonale :)
Zarząd Creepy Jar: Naszym celem jest i będzie maksymalizowanie crosspromocji między GH i SR. Już teraz w GH mamy link do strony SR. Rozważamy darmowy weekend, ale decyzja w tym zakresie leży po stronie Steam.
-
R.: Czy wersja konsolowa wejdzie również w ramach EA czy dopiero po wydaniu pełnej wersji gry? Kiedy Państwo planują wydanie wersji konsolowej Starrupture.
Zarząd Creepy Jar: Pracujemy już nad wersją konsolową, ale nie podjęliśmy decyzji w zakresie formuły i harmonogramu jej wydania.
-
R.: Czy planują Państwo długi gameplay (robiony np. przez znanego youtubera) przed premierą EA, który zaprezentuję pełną rozgrywkę graczom?
Zarząd Creepy Jar: Jak już mówiliśmy, planujemy udostępnić grę influencerom przed premierą EA.
-
Sven: Czy i kiedy planujecie wydać dłuższy gameplay 20-30 min jak to było w przypadku GH ?
Zarząd Creepy Jar: Liczymy, że dzięki udostępnieniu gry influencerom dłuższe materiały będą publikowane przez nich. Nasze materiały gameplayowe będą raczej krótsze.
-
Sven: Czy myślicie o wydaniu SR w wersji VR ? GH VR czy np Medieval dynasty VR są sporymi sukcesami na platformie Meta. Może warto tez wydać SR w wersji VR?
Zarząd Creepy Jar: Tak, myślimy o tym, jednak w tym momencie skupiamy się na produkcji wersji PC.
-
Sven: Czy planujecie współprace z YouTuberami ogrywającymi podobne tytuły do SR czyli np. Satisfactory, Factorio czy Planet Crafter ?
Zarząd Creepy Jar: Tak, planujemy.
-
Gość: Jak przebiegają prace nad SR? Napotkaliście jakieś problemy?
Zarząd Creepy Jar: Jesteśmy zadowoleni z postępów produkcji, na bieżąco pracujemy nad rozwiązywaniem problemów, pracujemy nad poprawą wydajności, stabilności gry i jakością.
-
Sebastian: Dzień dobry, jaki jest plan na kampanię marketingową oprócz nowych filmików? Planujecie udział w tegorocznych, dużych eventach growych? Jeśli tak, to jakich?
Zarząd Creepy Jar: Opieramy działania promocyjne na trzech filarach: materiałach wideo przybliżających rozgrywkę, playtestach i współpracy z influencerami. Rozważamy udział w tegorocznym Gamescom.
-
Player_one: Play testy SR odbędą się latem?
Zarząd Creepy Jar: Planujemy playtesty w okresie pomiędzy content complete (koniec czerwca 2025 r.) a premierą.
-
Seth: Powiedzieli Panowie na konferencji 3 godzinty temu, że fabuła będzie już w EA, gdyż jest to bardzo ważny aspekt gry i gameplay'u. Teraz natomiast Panowie odpowiedzi, że planują Story dopiero po EA. Jak to w końcu jest, można prosić o uściślenie?
Zarząd Creepy Jar: W EA nie będzie story mode, natomiast pojawią się elementy sugerujące i wskazujące na istnienie fabuły, którą najprawdopodobniej dodamy w wersji 1.0.
-
Gość: Czy port na konsole jest robiony wewnętrznie czy zewnętrznie? Jeżeli zewnętrznie to jaki podmiot jest odpowiedzialny za ten proces?
Zarząd Creepy Jar: Konsole co do zasady robimy z zewnętrznymi partnerami. Pracujemy z podmiotem, z którym już współpracowaliśmy przy GH.
-
Sven: Jak duża jest mapa w SR EA? Czy planujecie jej rozbudowe po EA ?
Zarząd Creepy Jar: Będzie zdecydowanie większa niż w GH. Odnośnie dalszego rozwoju gry po EA dopiero pracujemy nad roadmapą, którą udostępnimy razem z premierą SR.
-
JakubInwestor: Na ile przed datą premiery planujecie państwo tak mniej więcej ujawnić jej datę ? Miesiąc wcześniej kilka miesięcy wcześniej ? Wspominali Państwo o tym, że samo podanie dokładnej daty premiery gry na zwiększa jej widoczność.
Zarząd Creepy Jar: Zakładamy, że nie będzie to więcej niż kilka tygodni przed premierą.
-
Andrzej B: Czy planują Panowie przesunięcie części zespołu do GH2 bezpośrednio po premierze SR EA, czy dopiero później?
Zarząd Creepy Jar: Jeszcze za wcześnie na te decyzje, koncentrujemy się na razie na EA StarRupture.
-
Andrzej B: Skoro już rozpoczęły się prace nad portem SR na konsole, planują Panowie wypuścić wersję na konsolę jeszcze przed Full Release na Steam? Czy może np. w tym samym czasie co premiera Full Release?
Zarząd Creepy Jar: Jeszcze nie podjęliśmy decyzji w tej sprawie, produkcja gry wciąż trwa.
-
Andrzej B: Jaki czas pomiędzy premierą EA a pełną wersją Panowie zakładają?
Zarząd Creepy Jar: Nie podjęliśmy jeszcze tej decyzji, ale skłaniamy się ku rozwiązaniu, jakie mieliśmy przy GH, czyli około roku.
-
Andrzej B: Co do pytania o konsole; skoro nie podjęli Panowie decyzji, to uściślę pytanie; czy istnieje techniczna możliwość, że Sony/MS pozwoli na wydanie gry która jest w EA na Steam? Czy odbyły się już rozmowy z Sony/MS na ten temat? Oraz drugie pytanie; ile może potrwać takie portowanie SR? Jeżeli około/ponad rok, to premiera na konsole i tak by wypadała po premierze Full Release na Steam (prawdopodobnie)
Zarząd Creepy Jar: Jest techniczna możliwość wydania gry w wersji EA na konsolach. Czas portowania będzie uzależniony od ilości contentu, jaki będziemy chcieli portować - na ten moment nie podjęliśmy tej decyzji.
-
Gość: po urywkach z gameplay trailera oraz ostatniego show w niemczech, w którym braliście udział, świat wygląda na duży i ładny jednak trochę pusty. Co będzie w grze co sprawi, że świat będzie trochę bardziej ciekawy? Czy oprócz przeciwników będą też np. zwierzęta, które są naturalną fa uną?
Zarząd Creepy Jar: Ze względu na dużą liczbę ficzerów, nad którymi pracujemy do EA, zdecydowaliśmy się rozwijać głębię świata w kolejnych dodatkach.
-
Sven: Czy macie Panowie plan wydania SR na NS2 ?
Zarząd Creepy Jar: Chcielibyśmy, żeby SR było na jak największej liczbie platform. Jeżeli technologia na to pozwoli, to SR będzie na NS2.
-
Zarząd Creepy Jar: Bardzo dziękujemy za udział w czacie i zapraszamy na kolejny już w maju.
-
Moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.