-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Łukaszem Zybaczyńskim, prezesem zarządu BioResearch Pharma SA oraz Aaditya Udupa i Abhishek Iyer, przedstawicielami CRO IQVIA.
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Kostek: Czym Pan, panie Prezesie, zajmował się w korporacjach amerykańskich?
Łukasz Zybaczyński: Z branżą farmaceutyczną jestem związany od lat 90, 25 lat na stanowiskach kierowniczych w globalnych firmach takich jak: Eli Lilly, amerykański Merck & Co. czy niemiecki Merck KGaA.
Jako szef globalnych planów marketingowych odpowiadałem zarówno za strategie marketingową jak i strategie badań klinicznych.
Swoją karierę zaczynałem w Eli Lilly, która obecnie jest największą firmą pod względem kapitalizacji w branży. Wtedy zajmowałem się głównie insulinami, antybiotykami, chorobami metabolicznymi, onkologią i alergologią. Miałem okazję pracować także w obszarze związanym z produktami dermatologicznymi. Chociażby w firmie Merck, która przejęła firmę z szerokim portfolio dermatologicznym.
Firma Eli Lilly, znana jest z leków, takich jak Humalog czy Trulicity; Merck & Co. to twórca kluczowego leku onkologicznego o nazwie Keytruda oraz leku przeciw wypadaniu włosów Propecia. Z kolei niemiecki Merck KGaA, znany jest z Vigantoletten czy Femibion w opiece przedporodowej.
-
Gość: Załóżmy, że do tej pory paracetamol był dostępny tylko w tabletkach. Repozycjonowanie to np. wymyślenie maści z paracetamolem?
-
Gość: Kontynuując moją metaforę, ktoś miał patent na tabletki z paracetamolem, Wy wymyślacie maść z paracetamolem i pozyskujecie patent na taką kombinację?
Łukasz Zybaczyński: To tylko potencjalnie byłaby najprostsza forma repozycjonowania umożliwiająca zastosowanie miejscowe, ale pod warunkiem, że paracetamol wykaże użyteczność w miejscowym leczeniu p-bólowym. Na przykładzie naszego leku opartego o kwas latanoprostowy, koncentrujemy się na repozycjonowaniu, które uwzględnia także zmianę samej cząsteczki. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku analogu thalidomide.
-
Gość: Łuszczyca jest chyba nieuleczalna. Jakie ma być więc działanie Waszego leku?
Łukasz Zybaczyński: Łuszczyca jest chorobą o podłożu genetycznym. Leczenie polega na łagodzeniu objawów poprzez wpływanie na procesy zapalne, leżące u podstawy choroby. Tak działają steroidy i leki biologiczne.
Rozwijany przez nas lek może służyć do leczenia miejscowego, wpływa na inne mechanizmy niż obecnie dostępne leki, dzięki czemu ma szansę poszerzyć możliwości terapeutyczne i zwiększyć skuteczność leczenia łuszczycy.
-
Yonek: Dlaczego lockup dla obecnych akcjonariuszy jest liczony od dnia debiutu a nie od momentu zrealizowania celów emisji?
Łukasz Zybaczyński: Dobry rynkowy standard to min. 12 miesięcy, a debiut jest precyzyjnym punktem w czasie. Obecni akcjonariusze zgodzili się na znacznie dłuższy lock-up 18 miesięcy od dnia debiutu.
-
Gość: Kiedy można spodziewać się debiutu na NewConnect? Czy ostatnie zmiany w wymaganiach giełdy nie będą stanowiły dla Was problemu?
Łukasz Zybaczyński: Termin debiutu szacowany jest do końca 2024 roku. Uwzględniliśmy przy planowaniu oferty ostatnie wymagania giełdy.
-
Gość: Co jeśli nie zbierzecie całej zakładanej kwoty, tylko na przykład połowę? Jaki jest plan “B”?
Łukasz Zybaczyński: Niezależnie od wyników oferty będziemy kontynuować rozwój naszych innowacji zgodnie z planem. Jesteśmy podmiotem o modelu działania opartym na repozycjonowaniu z unikalnymi na skalę globalną projektami. Mamy inwestora strategicznego, który zadeklarował wsparcie – w emisji akcji planuje uczestniczyć Manawa Fundacja Rodzinna będąca największym akcjonariuszem spółki, której beneficjentem jest właśnie inwestor strategiczny, Marian Popinigis (przedsiębiorca, anioł biznesu, wcześniej współtwórca i prezes firmy biotechnologicznej Blirt, która została przejęta przez koncern Qiagen N.V.), który zainwestował w spółkę BioResearch Pharma w 2023 r. Chcemy też pozyskiwać środki z grantów - w zeszłym roku złożyliśmy dwa wnioski o dofinansowanie w ramach PARP w ramach ścieżki Smart FENG i czekamy na wyniki konkursów. Mamy także środki własne na najbliższe prace R&D.
-
Gość: Skąd Państwa zainteresowanie chorobami systemu autoimmunologiczne w obrębie skóry? Czy Państwa leki działają pobudzająco na produkcję hormonów?
Łukasz Zybaczyński: Spółka dokonała strategicznego wyboru rozwoju projektów związanych po pierwsze z repozycjonowaniem a po drugie z dermatologią, gdzie prawdopodobieństwo sukcesu mierzone wskaźnikiem PTRS (Probability of Technological and Regulatory Success) jest relatywnie większe. Efekty prac zespołu Pani profesor Katarzyny Koziak są unikalne na skalę globalną i są bardzo obiecujące. Skuteczność kwasu latanoprostowego w leczeniu łysienia androgenowego oparta jest o stymulację receptora dla prostaglandyn, którego rola w procesie wzrostu włosów została udowodniona i opisana w literaturze. Działanie nie opiera się na wpływie na układ hormonalny. Ponieważ kwas latanoprostowy nie przenika do krwiobiegu, a jedynie działa miejscowo w skórze, to jego wykorzystanie nie niesie ryzyka ogólnoustrojowych działań niepożądanych. Opracowane innowacje odpowiadają na istotne niezaspokojone potrzeby medyczne.
-
Gość: Jak wygląda Wasz model biznesowy? Będziecie produkować i dystrybuować leki, jeżeli uda się je wprowadzić do obrotu? Czy jedynie będziecie właścicielem patentu i będziecie współpracować w tym zakresie z innymi podmiotami?
Łukasz Zybaczyński: Nasz model oparty jest na rozwoju i repozycjonowaniu leków dermatologicznych, który jak pokazują dotychczasowe doświadczenia może być nawet 3 x tańszy, o nawet 3 x mniejszym ryzyku i 3 x krótszym czasie rozwoju leków niż w przypadku nowo rozwijanych substancji. Celem maksymalnego wykorzystania potencjału rynkowego planujemy podjęcie współpracy z silnymi partnerami, którzy sprawnie zrealizują program badań klinicznych oraz przeprowadzą certyfikacje naszych produktów na rynkach globalnych.
Celem długoterminowym spółki jest komercjalizacja obu realizowanych projektów poprzez podpisanie umowy partneringowej na przełomie 2026/2027 czyli po zakończeniu I fazy badań klinicznych.
-
MarekW: Czy CRO IQVIA jest akcjonariuszem spółki?
Łukasz Zybaczyński: IQVIA nie jest akcjonariuszem spółki BioResearch Pharma.
-
inwestor2k: Witam, mam pytanie do fragmentu z dokumentu informacyjnego - fragment. dot. leczenia łysienia androgenowego
"Oczekuje się, że w ciągu najbliższych dwóch lat zakończy się kilka badań klinicznych fazy III, których efektem może być wprowadzenie na rynek nowych leków stosowanych w leczeniu łysienia androgenowego"
Jakie firmy prowadzą te projekty, czy będziecie w stanie konkurować z nimi, skoro są już tak zaawansowane?
Łukasz Zybaczyński: Te produkty nie stanowią w naszej ocenie istotnej konkurencji, ponieważ badane leki wykorzystują te same mechanizmy co dostępne na rynku terapie, bądź mechanizmy inne niż rozwijany przez nas lek. Warto podkreślić, że rynek jest bardzo duży i od wielu lat nie zatwierdzono nowego leku na łysienie androgenowe. Miliony pacjentów oczekują na bardziej skuteczne rozwiązanie.
-
Gość: Ile do tej pory kosztowały badania nad lekiem i skąd pochodziły środki?
Łukasz Zybaczyński: Środki pochodziły ze źródeł prywatnych oraz publicznych. Dotychczas projekty wymagały zainwestowania mniej niż 5 mln zł m.in. z wkładu założycieli oraz od inwestora Mariana Popinigisa, który dołączył do nas w 2023 r.
-
Gość: Kiedy mają pojawić się wyniki konkursów dotacyjnych w których aplikowaliście?
Łukasz Zybaczyński: Oczekujemy publikacji wyników w drugiej połowie bieżącego roku.
-
Gość: Inwestorzy indywidualni zapisują się po cenie maksymalnej?
Łukasz Zybaczyński: Tak.
-
Gość: Czy złożenie zapisu na akcje wymaga założenia konta w DM Navigator?
Łukasz Zybaczyński: Nie jest wymagane założenie konta w DM Navigator. Wymagane natomiast jest zawarcie umowy. Zapraszamy do kontaktu z DM Navigator poprzez stronę:
www.dmnavigator.pl/oferty/
-
Gość: Profil działalności sprawia, że nie generujecie przychodów i nie można stosować do Was standardowych metod, czy liczyć wskaźników takich ja C/Z. W jaki sposób przygotowana została wycena spółki? Czy inwestorzy indywidualni mogą uzyskać dostęp do analizy, w której znajdują się założenia takie jak np. szacowana wartość umowy partneringowej?
-
Łukasz Zybaczyński: Serdecznie dziękujemy za Państwa pytania i tak liczny udział w naszym spotkaniu.
-
Moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.