nbyknbtd
Advertisement
PARTNER SERWISU
ividbiuj

Czat inwestorski z Markiem Kukuryką – prezesem zarządu 2Riders PSA.

Dyskusja odbyła się dnia: 21.12.2021, godziny 13:30
Marek Kukuryka -  prezes zarządu 2Riders PSA: Mamy produkt, który nie ma konkurencji i będzie przynosił zyski Marek Kukuryka - prezes zarządu 2Riders PSA

We wtorek 21 grudnia o godz. 13:30 zapraszamy na czat z Markiem Kukuryką – prezesem zarządu 2Riders PSA Tematem spotkania będzie trwająca kampania crowdinvestingowa 2Riders PSA na platformie Forc.ee

2Riders tworzy opatentowane w Unii Europejskiej akcesorium rowerowe. Firma chce zebrać 600 tys. zł w kampanii crowdinvestingowej, a pozyskane pieniądze przeznaczy na finalizację prac nad produktem. Jest nim linkowy holownik rowerowy z ryglem automatycznie rozłączającym się w sytuacjach awaryjnych. Rozwiązanie daje możliwość jazdy na dłuższe dystanse rodzinie z dziećmi i grupom znajomych o różnej kondycji fizycznej, dając szanse wszystkim dojechać do celu w dobrej formie i humorze. Spółka uzyskała na urządzenie patent europejski, a z urzędu amerykańskiego „Notice of Allowance and fee(s) due” – od patentów USA spółkę dzielą tylko formalności.

Przed czatem zapraszamy do odwiedzenia strony emisji oraz zapoznania się z prezentacją spółki.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Markiem Kukuryką, prezesem zarządu 2Riders PSA. Tematem spotkania będzie trwająca kampania crowdinvestingowa spółki na platformie Forc.ee
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Zapraszamy do zadawania pytań. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Marek Kukuryka: Witam na czacie inwestorskim i zapraszam do zadawania pytań.
  • Grygier: Jaka będzie cena urządzenia?
    Marek Kukuryka: Zakładamy, że cena urządzenia dla użytkownika końcowego nie powinna przekraczać 300 zł z vatem i około 100 USD w Stanach.
  • Sportowiec-Inwestor: Jak weryfikowaliście zapotrzebowanie rynku na Wasz holownik?
    Marek Kukuryka: Przeprowadziliśmy rozmowy z blisko setką znajomych oraz rozmawialiśmy z przedstawicielami znaczących sieci handlowych produktów sportowych.
  • Gość: Czy próbowaliście znaleźć inwestora w postaci funduszu VC, aniołów biznes itp? Jeśli nie, to dlaczego??
    Marek Kukuryka: Projekt nie jest z obszaru IT, w związku z tym nie mieści się w strategiach funduszy VC. Brak konieczności angażowania naukowców powoduje, że jesteśmy poza profilem NCBiR.
  • Gość: Skąd założenie, że popyt osiągnie 0,6% liczby dzieci? Macie jakieś wyliczenia dla takiego wskaźnika ?
    Marek Kukuryka: Jest to nasze najlepsze przybliżenie. Produkt jest nowatorski i nie są dostępne dane.
  • Gość: Dlaczego w wywiadach opowiada Pan o tym, że sprzedaż w 4 roku planujecie na 0,6 proc., natomiast na force.ee mowa jest o 1 proc.?
    Marek Kukuryka: Nasza najlepsza ocena to 0,6 proc. 1 proc. jest też realny.
  • Raku: Czy badaliście już popyt na wasze rozwiązanie? Jeśli tak to kto prowadził badania i czy są dostępne?
    Marek Kukuryka: Przeprowadziliśmy rozmowy z blisko setką znajomych oraz rozmawialiśmy z przedstawicielami znaczących sieci handlowych produktów sportowych.
  • Raku: Dlaczego nie przedstawiliście filmu z działającym urządzeniem, tylko animację? Te urządzenie jest na etapie projektu, prototypu, wdrożenia do seryjnej produkcji?
    Marek Kukuryka: W razie potrzeby demonstracji urządzenia jesteśmy w stanie umówić się na rozmowę i je przedstawić.
  • Yaruga: Jednej rzeczy nie rozumiem. Skoro inwestycja ma przynieść kilkunastokrotny zwrot, obaj panowie mają fundusze VC (ValueTech, Movens VC) to skąd ta wspaniałomyślność i chęć podzielenia się takimi zyskami z inwestorami. Przecież przeszkodą nie są potrzeby kapitałowe na poziomie kosztu mieszkania w Warszawie?
    Marek Kukuryka: Fundusze, w które jesteśmy zaangażowani ze względu na potencjalny konflikt interesów, nie mogą inwestować w projekty osób powiązanych.
  • Yaruga: Czy macie choćby listy intencyjne z ewentualnymi dystrybutorami?
    Marek Kukuryka: Nie, gros sprzedaży zamierzamy zrealizować online poprzez Amazon. Finalizacja rozmów z siecią handlową zaplanowana jest po zakończeniu prac nad finalnym designem urządzenia.
  • Yaruga: W pierwszym roku zakładacie sprzedaż na poziomie 10 tys. sztuk przy nakładach marketingowych w kwocie 1 mln zł, co daje ok. 100 zł za klienta. W kolejnym roku koszt pozyskania ma spaść o ponad połowę. Skąd takie założenie?
    Marek Kukuryka: W początkowym okresie koszt pozyskania klienta będzie wysoki, bo produkt będzie zupełnie nieznany. W kolejnych okresach koszt pozyskania będzie spadał, ponieważ część klientów pozna produkt w realnym użyciu, na duktach leśnych.
  • Gość: Czy któryś z Panów ma doświadczenie w marketingu produktu, który najczęściej jest ważniejszy niż innowacyjność produktu?
    Marek Kukuryka: Mamy doświadczenie w przygotowaniu produktu do sprzedaży. Specjalista ds. marketingu zostanie zatrudniony bezpośrednio po zakończeniu prac nad designem.
  • Gość: Czym dokładnie są koszty stałe, które mają być sfinansowane z emisji?
    Marek Kukuryka: Wynagrodzenia (łącznie 9k), koszty administracyjne, koszty prawne.
  • Gość: Skąd zamierzacie wziąć środki na marketing projektu?
    Marek Kukuryka: Mamy świadomość, że środki pozyskane z pierwszej emisji nie wystarczą. Zamierzamy zrealizować drugą emisję na kwotę 2 mln, na inicjalne wsparcie sprzedaży. Dalszy rozwój zamierzamy sfinansować poprzez revenue financing (Booste lub Uncapped).
  • Gość: W wywiadach chwalicie prowadzącego ofertę, ale tak naprawdę dokument ofertowy, który jest jedynym dokumentem wiążącym nie zawiera nawet podstawowych informacji o spółce. Fajnie, że jest drag along, ale nie ma opisu koncepcji, założeń, prognoz…
    Marek Kukuryka: Zapraszamy na stronę emisji https://emisja.2riders.com/page
  • Viola: Dlaczego zdecydowaliście, że oferta dojdzie do skutku tylko w przypadku objęcia wszystkich akcji spółki?
    Marek Kukuryka: Wymóg KSH dotyczący prostej spółki akcyjnej.
  • Viola: Ile do tej pory wydaliście na projekt?
    Marek Kukuryka: Bezpośrednio na ten projekt kilkaset tysięcy złotych. Wiele projektów, na które też łożyliśmy, nie doszły do fazy akceptacji patentu.
  • Sportowiec-Inwestor: Czy poza rowerami, holownik może być do innych zastosowań tj. sanki, narty, bieganie?
    Marek Kukuryka: Pomyślimy :)
  • Sportowiec-Inwestor: Gdzie będzie zlokalizowana produkcja holownika?
    Marek Kukuryka: Outsourcing w Polsce.
  • Sportowiec-Inwestor: Dlaczego zdecydowaliście się na platformę forc.ee jako partnera emisji?
    Marek Kukuryka: Platforma nie wymagała od nas opłaty wstępnej. Meritum projektu jest na tyle mocne, że wierzymy, że i tak emisja dojdzie do skutku.
  • inwestor_2k: Witam, jaki jest plan na komercjalizację urządzenia? Konkretnie, kiedy trafi do sprzedaży i w jakich sieciach, sklepach się pojawi?
    Marek Kukuryka: Głównym kanałem sprzedaż będzie Amazon. Finalizację rozmów z sieciami handlowymi produktów sportowych podejmiemy po zakończeniu prac nad produktem.
  • Gość: Kluczowe pytanie - ile każdy z Panów (prezes i wynalazca) wyłożył kasy do tej pory na ten projekt?
    Marek Kukuryka: Bezpośrednio na ten projekt kilkaset tysięcy złotych. Wiele projektów, na które też łożyliśmy nie doszły do fazy akceptacji patentu. W tę wartość nie wlicza się kilka lat pracy po godzinach. W tym nad innymi urządzaniami, które się nie przebiły (typowy proces generowania innowacji).
  • Roqa23: W jaki sposób zamierzacie promować produkt? Kto ma kompetencje w tym zakresie? Czy koszty stałe uwzględniają stworzenie zespołu marketingowego?
    Marek Kukuryka: Mamy doświadczenie w przygotowaniu produktu do sprzedaży. Specjalista ds. marketingu zostanie zatrudniony bezpośrednio po zakończeniu prac nad designem.
  • Sportowiec-Inwestor: W jaki sposób planujecie dystrybucję holownika na rynku tj. dotarcie do klientów?
    Marek Kukuryka: Nie, gros sprzedaży zamierzamy zrealizować online poprzez Amazon. Finalizacja rozmów z siecią handlową zaplanowana jest po zakończeniu prac nad finalnym designem urządzenia.
  • Gość: Skoro cena urządzenia dla Was ma wynieść około 250 zł, (2,5 mln zł przychodu/10 tys. sztuk) to znaczy, że w sklepie na półce będzie ono kosztować pewnie koło 400 450 zł po uwzględnieniu kosztów dystrybucji na poziomie 30-50 proc. oraz VAT, co stanowi w polskich warunkach kilkadziesiąt % ceny roweru. Naprawdę uważacie, że jesteście w stanie sprzedać tyle sztuk? Dlaczego na stronie emisji w ryzykach piszecie o cenie półkowej 300 zł, skoro nawet po dodaniu VATu do waszej ceny netto w przychodach wychodzi więcej?
    Marek Kukuryka: 250 zł to cena netto na półce. Od niej odliczamy 45/50 proc. marży dla Amazona FBA, od tego odejmujemy koszt zmienny i tak powstaje marża na pokrycie.
  • Gość: Na jakim etapie zamierzacie sprzedać spółkę inwestorowi strategicznemu? Czy rozmawialiście już z potencjalnymi nabywcami? Czy to główny pomysł na exit dla inwestorów?
    Marek Kukuryka: Zakładamy, że najbardziej prawdopodobnym okresem będą 4 lata.
  • Sportowiec-Inwestor: W jaki sposób mogę zarobić na akcjach 2Riders? Nie chodzi mi o wirtualne obietnice, ale o realną możliwość wyjścia z inwestycji z zyskiem w przyszłości (lub dywidendę).
    Marek Kukuryka: Mamy produkt, który nie ma konkurencji i będzie przynosił zyski. Konstrukcja umowy zaproponowaną przez Forc.ee powoduje, że zapisy zabezpieczają przed "wyciekiem" zysków. Założyciele zarobią albo z inwestorami crowdowymi albo wcale. Co więcej akcje założycieli zabezpieczają zwrot inwestorów crowdowych.
  • Gość: Ile wynosi obecna wycena spółki?
    Marek Kukuryka: 5 mln zł pre-money, 5,6 mln zł po emisji.
  • Gość: Jakie są prognozy przychodów i EBITDA?
    Marek Kukuryka: Chcemy przekroczyć 75 mln zł przychodów i 12 mln zł EBITDA w 2025 r., 2024 powinien też już
    być wyraźnie rentownym rokiem (50 mln zł przychodów i 7 mln zł EBITDA).
  • Gość: Produkcja czegokolwiek, a zwłaszcza niezaawansowanych produktów jest domeną Chin i innych tanich krajów. Jak chcecie z nimi konkurować?
    Marek Kukuryka: Przewaga kosztowa produkcji w Chinach nie byłaby znacząca w przypadku naszego produktu.
  • Gość: Czy akcjonariusze podpisali lock-upy na swoje akcje?
    Marek Kukuryka: Tak.
  • Gość: Komu będzie się chciało podłączać ponownie holownik po wypięciu? Przecież w trakcie wielokilometrowej przejażdżki konieczne może być wykonanie tej czynności kilkadziesiąt razy.
    Marek Kukuryka: W grupie docelowej są dzieci, które potrafią utrzymać równowagę, z testów wynika, że wypięcia mają miejsce dość rzadko. Poza tym wpięcie i wypięcie zajmuje kilka sekund.
  • inwestor_2k: To dopytam, bo widzę, że odpowiedź "Amazon" powtarzane jest jak mantra... Jak konkretnie? Będziecie wystawiać ogłoszenie na platformie czy, jak na Allegro?
    Marek Kukuryka: Będziemy wystawiać na platformie w modelu FBA. Szczegóły doprecyzujemy po dopracowaniu produktu. Zamierzamy posiłkować się specjalistami typu Nethansa.
  • Gość: Proszę o wyjaśnienia uprzywilejowania akcji serii B
    Marek Kukuryka: Akcje serii B (z emisji crowdowej) są uprzywilejowane: 1) do dywidendy (do momentu zwrotu 120 proc. wartości emisji w proporcji 10:1) 2) do udziału w wartości zbywczej/likwidacyjnej (akcje serii A stanowią de facto zabezpieczenie zwrotu 120 proc. kwoty emisji) 3) członek rady nadzorczej wybrany akcjami serii B ma prawo veta w zakresie decyzji rady dot. ew. podwyżek wynagrodzeń członków zarządu. W stosunku do akcji serii założycieli akcje serii można zbywać bez żadnych ograniczeń.
  • Marek Kukuryka: Dziękuję za udział w spotkaniu. Mam nadzieję, że udało mi się zainteresować Państwa naszą spółką. W przypadku kolejnych pytań zapraszam do zapoznania się z informacjami na stronie emisji https://emisja.2riders.com/ Wesołych Świąt.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
yysnmryu
ikeosamj
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 951,14 zł +394,76% 98 951,14 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
byjjssnq
irfehsel
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
104
strefa zagrożona CCC D
203

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 12.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat