-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Markiem Kukuryką, prezesem zarządu 2Riders PSA. Tematem spotkania będzie trwająca kampania crowdinvestingowa spółki na platformie Forc.ee
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Zapraszamy do zadawania pytań. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Marek Kukuryka: Witam na czacie inwestorskim i zapraszam do zadawania pytań.
-
Grygier: Jaka będzie cena urządzenia?
Marek Kukuryka: Zakładamy, że cena urządzenia dla użytkownika końcowego nie powinna przekraczać 300 zł z vatem i około 100 USD w Stanach.
-
Sportowiec-Inwestor: Jak weryfikowaliście zapotrzebowanie rynku na Wasz holownik?
Marek Kukuryka: Przeprowadziliśmy rozmowy z blisko setką znajomych oraz rozmawialiśmy z przedstawicielami znaczących sieci handlowych produktów sportowych.
-
Gość: Czy próbowaliście znaleźć inwestora w postaci funduszu VC, aniołów biznes itp? Jeśli nie, to dlaczego??
Marek Kukuryka: Projekt nie jest z obszaru IT, w związku z tym nie mieści się w strategiach funduszy VC. Brak konieczności angażowania naukowców powoduje, że jesteśmy poza profilem NCBiR.
-
Gość: Skąd założenie, że popyt osiągnie 0,6% liczby dzieci? Macie jakieś wyliczenia dla takiego wskaźnika ?
Marek Kukuryka: Jest to nasze najlepsze przybliżenie. Produkt jest nowatorski i nie są dostępne dane.
-
Gość: Dlaczego w wywiadach opowiada Pan o tym, że sprzedaż w 4 roku planujecie na 0,6 proc., natomiast na force.ee mowa jest o 1 proc.?
Marek Kukuryka: Nasza najlepsza ocena to 0,6 proc. 1 proc. jest też realny.
-
Raku: Czy badaliście już popyt na wasze rozwiązanie? Jeśli tak to kto prowadził badania i czy są dostępne?
Marek Kukuryka: Przeprowadziliśmy rozmowy z blisko setką znajomych oraz rozmawialiśmy z przedstawicielami znaczących sieci handlowych produktów sportowych.
-
Raku: Dlaczego nie przedstawiliście filmu z działającym urządzeniem, tylko animację? Te urządzenie jest na etapie projektu, prototypu, wdrożenia do seryjnej produkcji?
Marek Kukuryka: W razie potrzeby demonstracji urządzenia jesteśmy w stanie umówić się na rozmowę i je przedstawić.
-
Yaruga: Jednej rzeczy nie rozumiem. Skoro inwestycja ma przynieść kilkunastokrotny zwrot, obaj panowie mają fundusze VC (ValueTech, Movens VC) to skąd ta wspaniałomyślność i chęć podzielenia się takimi zyskami z inwestorami. Przecież przeszkodą nie są potrzeby kapitałowe na poziomie kosztu mieszkania w Warszawie?
Marek Kukuryka: Fundusze, w które jesteśmy zaangażowani ze względu na potencjalny konflikt interesów, nie mogą inwestować w projekty osób powiązanych.
-
Yaruga: Czy macie choćby listy intencyjne z ewentualnymi dystrybutorami?
Marek Kukuryka: Nie, gros sprzedaży zamierzamy zrealizować online poprzez Amazon. Finalizacja rozmów z siecią handlową zaplanowana jest po zakończeniu prac nad finalnym designem urządzenia.
-
Yaruga: W pierwszym roku zakładacie sprzedaż na poziomie 10 tys. sztuk przy nakładach marketingowych w kwocie 1 mln zł, co daje ok. 100 zł za klienta. W kolejnym roku koszt pozyskania ma spaść o ponad połowę. Skąd takie założenie?
Marek Kukuryka: W początkowym okresie koszt pozyskania klienta będzie wysoki, bo produkt będzie zupełnie nieznany. W kolejnych okresach koszt pozyskania będzie spadał, ponieważ część klientów pozna produkt w realnym użyciu, na duktach leśnych.
-
Gość: Czy któryś z Panów ma doświadczenie w marketingu produktu, który najczęściej jest ważniejszy niż innowacyjność produktu?
Marek Kukuryka: Mamy doświadczenie w przygotowaniu produktu do sprzedaży. Specjalista ds. marketingu zostanie zatrudniony bezpośrednio po zakończeniu prac nad designem.
-
Gość: Czym dokładnie są koszty stałe, które mają być sfinansowane z emisji?
Marek Kukuryka: Wynagrodzenia (łącznie 9k), koszty administracyjne, koszty prawne.
-
Gość: Skąd zamierzacie wziąć środki na marketing projektu?
Marek Kukuryka: Mamy świadomość, że środki pozyskane z pierwszej emisji nie wystarczą. Zamierzamy zrealizować drugą emisję na kwotę 2 mln, na inicjalne wsparcie sprzedaży. Dalszy rozwój zamierzamy sfinansować poprzez revenue financing (Booste lub Uncapped).
-
Gość: W wywiadach chwalicie prowadzącego ofertę, ale tak naprawdę dokument ofertowy, który jest jedynym dokumentem wiążącym nie zawiera nawet podstawowych informacji o spółce. Fajnie, że jest drag along, ale nie ma opisu koncepcji, założeń, prognoz…
Marek Kukuryka: Zapraszamy na stronę emisji https://emisja.2riders.com/page
-
Viola: Dlaczego zdecydowaliście, że oferta dojdzie do skutku tylko w przypadku objęcia wszystkich akcji spółki?
Marek Kukuryka: Wymóg KSH dotyczący prostej spółki akcyjnej.
-
Viola: Ile do tej pory wydaliście na projekt?
Marek Kukuryka: Bezpośrednio na ten projekt kilkaset tysięcy złotych. Wiele projektów, na które też łożyliśmy, nie doszły do fazy akceptacji patentu.
-
Sportowiec-Inwestor: Czy poza rowerami, holownik może być do innych zastosowań tj. sanki, narty, bieganie?
Marek Kukuryka: Pomyślimy :)
-
Sportowiec-Inwestor: Gdzie będzie zlokalizowana produkcja holownika?
Marek Kukuryka: Outsourcing w Polsce.
-
Sportowiec-Inwestor: Dlaczego zdecydowaliście się na platformę forc.ee jako partnera emisji?
Marek Kukuryka: Platforma nie wymagała od nas opłaty wstępnej. Meritum projektu jest na tyle mocne, że wierzymy, że i tak emisja dojdzie do skutku.
-
inwestor_2k: Witam, jaki jest plan na komercjalizację urządzenia? Konkretnie, kiedy trafi do sprzedaży i w jakich sieciach, sklepach się pojawi?
Marek Kukuryka: Głównym kanałem sprzedaż będzie Amazon. Finalizację rozmów z sieciami handlowymi produktów sportowych podejmiemy po zakończeniu prac nad produktem.
-
Gość: Kluczowe pytanie - ile każdy z Panów (prezes i wynalazca) wyłożył kasy do tej pory na ten projekt?
Marek Kukuryka: Bezpośrednio na ten projekt kilkaset tysięcy złotych. Wiele projektów, na które też łożyliśmy nie doszły do fazy akceptacji patentu. W tę wartość nie wlicza się kilka lat pracy po godzinach. W tym nad innymi urządzaniami, które się nie przebiły (typowy proces generowania innowacji).
-
Roqa23: W jaki sposób zamierzacie promować produkt? Kto ma kompetencje w tym zakresie? Czy koszty stałe uwzględniają stworzenie zespołu marketingowego?
Marek Kukuryka: Mamy doświadczenie w przygotowaniu produktu do sprzedaży. Specjalista ds. marketingu zostanie zatrudniony bezpośrednio po zakończeniu prac nad designem.
-
Sportowiec-Inwestor: W jaki sposób planujecie dystrybucję holownika na rynku tj. dotarcie do klientów?
Marek Kukuryka: Nie, gros sprzedaży zamierzamy zrealizować online poprzez Amazon. Finalizacja rozmów z siecią handlową zaplanowana jest po zakończeniu prac nad finalnym designem urządzenia.
-
Gość: Skoro cena urządzenia dla Was ma wynieść około 250 zł, (2,5 mln zł przychodu/10 tys. sztuk) to znaczy, że w sklepie na półce będzie ono kosztować pewnie koło 400 450 zł po uwzględnieniu kosztów dystrybucji na poziomie 30-50 proc. oraz VAT, co stanowi w polskich warunkach kilkadziesiąt % ceny roweru. Naprawdę uważacie, że jesteście w stanie sprzedać tyle sztuk? Dlaczego na stronie emisji w ryzykach piszecie o cenie półkowej 300 zł, skoro nawet po dodaniu VATu do waszej ceny netto w przychodach wychodzi więcej?
Marek Kukuryka: 250 zł to cena netto na półce. Od niej odliczamy 45/50 proc. marży dla Amazona FBA, od tego odejmujemy koszt zmienny i tak powstaje marża na pokrycie.
-
Gość: Na jakim etapie zamierzacie sprzedać spółkę inwestorowi strategicznemu? Czy rozmawialiście już z potencjalnymi nabywcami? Czy to główny pomysł na exit dla inwestorów?
Marek Kukuryka: Zakładamy, że najbardziej prawdopodobnym okresem będą 4 lata.
-
Sportowiec-Inwestor: W jaki sposób mogę zarobić na akcjach 2Riders? Nie chodzi mi o wirtualne obietnice, ale o realną możliwość wyjścia z inwestycji z zyskiem w przyszłości (lub dywidendę).
Marek Kukuryka: Mamy produkt, który nie ma konkurencji i będzie przynosił zyski. Konstrukcja umowy zaproponowaną przez Forc.ee powoduje, że zapisy zabezpieczają przed "wyciekiem" zysków. Założyciele zarobią albo z inwestorami crowdowymi albo wcale. Co więcej akcje założycieli zabezpieczają zwrot inwestorów crowdowych.
-
Gość: Ile wynosi obecna wycena spółki?
Marek Kukuryka: 5 mln zł pre-money, 5,6 mln zł po emisji.
-
Gość: Jakie są prognozy przychodów i EBITDA?
Marek Kukuryka: Chcemy przekroczyć 75 mln zł przychodów i 12 mln zł EBITDA w 2025 r., 2024 powinien też już
być wyraźnie rentownym rokiem (50 mln zł przychodów i 7 mln zł EBITDA).
-
Gość: Produkcja czegokolwiek, a zwłaszcza niezaawansowanych produktów jest domeną Chin i innych tanich krajów. Jak chcecie z nimi konkurować?
Marek Kukuryka: Przewaga kosztowa produkcji w Chinach nie byłaby znacząca w przypadku naszego produktu.
-
Gość: Czy akcjonariusze podpisali lock-upy na swoje akcje?
Marek Kukuryka: Tak.
-
Gość: Komu będzie się chciało podłączać ponownie holownik po wypięciu? Przecież w trakcie wielokilometrowej przejażdżki konieczne może być wykonanie tej czynności kilkadziesiąt razy.
Marek Kukuryka: W grupie docelowej są dzieci, które potrafią utrzymać równowagę, z testów wynika, że wypięcia mają miejsce dość rzadko. Poza tym wpięcie i wypięcie zajmuje kilka sekund.
-
inwestor_2k: To dopytam, bo widzę, że odpowiedź "Amazon" powtarzane jest jak mantra... Jak konkretnie? Będziecie wystawiać ogłoszenie na platformie czy, jak na Allegro?
Marek Kukuryka: Będziemy wystawiać na platformie w modelu FBA. Szczegóły doprecyzujemy po dopracowaniu produktu. Zamierzamy posiłkować się specjalistami typu Nethansa.
-
Gość: Proszę o wyjaśnienia uprzywilejowania akcji serii B
Marek Kukuryka: Akcje serii B (z emisji crowdowej) są uprzywilejowane:
1) do dywidendy (do momentu zwrotu 120 proc. wartości emisji w proporcji 10:1)
2) do udziału w wartości zbywczej/likwidacyjnej (akcje serii A stanowią de facto zabezpieczenie zwrotu 120 proc. kwoty emisji)
3) członek rady nadzorczej wybrany akcjami serii B ma prawo veta w zakresie decyzji rady dot. ew. podwyżek wynagrodzeń członków zarządu. W stosunku do akcji serii założycieli akcje serii można zbywać bez żadnych ograniczeń.
-
Marek Kukuryka: Dziękuję za udział w spotkaniu. Mam nadzieję, że udało mi się zainteresować Państwa naszą spółką. W przypadku kolejnych pytań zapraszam do zapoznania się z informacjami na stronie emisji https://emisja.2riders.com/
Wesołych Świąt.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.