-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z zarządem Bridge Solutions Hub SA - Pawłem Cylkowskim i Karolem Wilczko.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Paweł Cylkowski i Karol Wilczko: Witamy jako zarząd Bridge Solutions Hub S.A. (operatora aplikacji Wpadaj.pl) wszystkich uczestników czatu. Zapraszamy do zadawania pytań w związku z trwającą emisją akcji naszej spółki na zainwestuj.wpadaj.pl.
-
Gość: Od paru lat spadają Wam przychody. Dlaczego?
Karol Wilczko: Przychody spółki są stabilne. To wyjątkowo rok 2017, który był rekordowy (głównie też ze względu na większe budżety 2 klientów) pod tym względem zaburza trochę tendencje.
Pozostałe lata to przychody rzędu 5-6 mln zł. Więc w tym względzie nie widzimy negatywnych tendencji, ale chciałbym również podkreślić, że rok 2020 i obecny są mocno dotknięte przez sytuację z COVID-19. Dodatkowo chciałbym podkreślić, że w ostatnich latach zachowywaliśmy stabilną sytuację pod kątem marżowości - zysku netto, głównie dzięki dostosowaniu kosztów do poziomu przychodów.
-
Wojtek Tokajuk: Dzień dobry Jaka jest wycena spółki? Kto ją przygotował i na jakiej podstawie?
Paweł Cylkowski: Wycena spółki wynika przede wszystkim z długoletniego i stabilnego biznesu podstawowego Bridge Solutions Hub S.A. (dawniej Bridge Media Sp. z o.o.), który generuje średnio kilkaset tysięcy zysku rocznego. Projekt Wpadaj.pl należy traktować jako element, który wyniesie spółkę na inne poziomy wyceny w przypadku pozytywnej komercjalizacji projektu Wpadaj.pl i podobnych, bazujących na silniku Wpadaj.pl.
Wycena 15m PLN pre-money uzasadniona jest następująco:
średnia przychodów za ostatnie 5 lat: ok. 7m PLN
średni roczny zysk za ostatnie 5 lat: ok. 550k PLN
P/E 20x (średnie dla Newconnect) daje wycenę BSH SA na 11m PLN
plus gotówka netto i inwestycje krótkoterminowe 3m pln
plus upside z projetku Wpadaj.pl (liczony tylko po poniesionych kosztach) ok 1.5m-2m
to daje wycene ok 16m PLN
minus 10% dyskonta z ryzyko emitenta = wycena ok 15m PLN
Pamiętajmy, że w przyszłości skalowalność naszego projektu Wpadaj.pl+Wpadaj Lite+projekt MED dają potencjalnie niewspółmiernie wyższą wycenę, jeśli projekty złapią break even point.
Taka wycena spółki została ustalona po szerokich konsultacjach z naszymi doradcami ws. emisji na bazie fundamentów samej spółki, jak i średnich wycen innych emisji crowdfundingowych. Nasza wycena jest poniżej średniej aktualnych emisji na Beesfund, a biorąc pod uwagę, że jesteśmy realnym biznesem działającym od wielu lat oraz mamy bardzo przyszłościowe projekty, wycena 15m pre-money wydaje się być bardzo atrakcyjna.
-
Maya: Jaki jest aktualny średni miesięczny przychód z salonu?
Karol Wilczko: Obecnie to kilkanaście złotych, licząc na aktywne salony w aplikacji. Ale do tej kwoty nie warto się przywiązywać. Chcemy podkreślić, że naszym głównym źródłem przychodu w aplikacji Wpadaj.pl są obecnie pakiety sms i jesteśmy ogromnie zadowoleni, że, pomimo krótkiego okresu działania, sprzedają się one już regularnie. Teraz naszym głównym celem jest wzrost zasięgu naszego kalendarza i wyszukiwarki (mierzone ilością umówionych wizyt), bo za tym będą szły coraz większe ilości pakietów sms. W kolejnych krokach wprowadzimy kolejne źródła przychodów - opłaty efektywnościowe: płatne promocje salonów w aplikacji oraz prowizje od zamówionych i opłaconych wizyt przez wyszukiwarkę Wpadaj.pl
-
Gość: Witam Jak doszło do tego, że w ciągu dwóch lat przekształciliście się z agencji marketingowej w spółkę inwestycyjną?
Paweł Cylkowski: Pragnę zaznaczyć, że nie jesteśmy spółką inwestycyjną, tylko technologiczno-marketingową. Od ponad 10 lat działamy w mediach/marketingu, a od prawie trzech lat budujemy własny zespół developerski IT (obecnie 5 osób) i rozwijamy własne projekty softwarowe, głównie w modelu Calendar as a Service. Wpadaj.pl jest tego owocem, a niedługo dojdą jeszcze Wpadaj Lite i projekt na branżę medyczną. Rozwój ostatnich dwóch będzie zależał od ilości pozyskanego kapitału w aktualnie trwającej emisji.
-
Tomek Wilk: Dlaczego zdecydowaliście się na projekt budowlany przy Wiertniczej?
Karol Wilczko: Nie prowadzimy projektu budowlanego przy ul. Wiertniczej. Być może te pytanie zrodziło się z uwagi na fakt, że spółka posiadała działkę budowlaną na tej ulicy, ale sprzedała ją już na początku tego roku. Koncertujemy się na podstawowej naszej działalności, czyli rozwijaniu i komercjalizacji aplikacji Wpadaj.pl oraz kampanii marketingowych jako dom mediowy Bridge Media. Bridge Solutions Hub S.A. nie posiada i nie prowadzi żadnych pobocznych projektów.
-
Gość: Czy Wpadaj.pl jest oddzielną spółką, w której macie udziały/akcje? Jaki procent? Kto jest pomysłodawcą?
Karol Wilczko: Nie, Wpadaj.pl nie jest oddzielną spółką. Jest marką i aplikacją (kodem informatycznym) handlową/komercyjną należącą do Bridge Solutions Hub S.A. Znak słowny Wpadaj.pl jest zastrzeżony przez naszą spółkę w Urzędzie Patentowym RP.
-
Gość: Informujecie, że inwestujecie w różne projekty. Skąd pochodzą pieniądze na inwestycje? W ilu projektach macie je aktualnie zainwestowane?
Paweł Cylkowski: Nasze inwestycje w potencjalne projekty mają wyłącznie charakter inwestycji kapitałowych. Deklarujemy zainteresowanie wchodzeniem w ciekawe i skalowalne projekty we wczesnej fazie rozwoju, jeżeli widzimy synergie z naszymi zasobami (IT oraz marketing) i uznamy, że możemy projekt nimi wspierać. Jeśli chodzi o tego typu inwestycje to aktualnie jest jedna - Infloo sp. z o.o. - platforma dla firm i influencerów. W tej spółce mamy jako BSH SA 51% udziałów. Pracujemy nad rozwojem wersji MVP projektu. Natomiast z zasady stawiamy na rozwój własnych projektów software’owych i ich komercjalizację (aktualnie: Wpadaj.pl, w planach: Wpadaj Lite, projekt medyczny). Dotychczas pieniądze na rozwój pochodzą z nadwyżek kapitału obrotowego, jakimi dysponujemy jako spółka (aktualnie ok. 3m PLN). Po emisji te zasoby wesprą jeszcze środki pozyskane od nowych inwestorów.
-
Gość: Kto posiada pozostałe 49 proc. udziałów w infloo? Czy zamierzacie te udziały wykupić?
Karol Wilczko: Udziały te posiadają pomysłodawcy projektu (2 osoby fizyczne), które projekt budują i będą rozwijać. Co do pozostałych udziałów to są różne opcje: albo zostaną przez nas wykupione (nie mamy sformalizowanej ścieżki objęcia tych udziałów) albo wraz z całą spółką sprzedane do innego inwestora.
-
Gość: Zgodnie z uprawnieniem statutowym zarząd może wyemitować ponad 1,1 mln akcji, a oferta jest na 400 tys. Kiedy zatem następna emisja?
Paweł Cylkowski: Obecna emisja nie odbywa się w ramach kapitału docelowego tylko na podstawie uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy z dnia 20.05.2021 (Protokol-Rep.-A-3111_2021-1.pdf (bshub.pl)). Nie planujemy kolejnej emisji akcji na dzień dzisiejszy. Wejście akcji na rynek New Connect odbędzie się bez dodatkowej emisji. Ewentualne wykorzystanie części kapitału docelowego (w wysokości 1 128 750 akcji) będzie determinowane ew. wprowadzeniem programu opcji menedżerskich oraz osiągnięciem przez zespół zarządzający określonych KPI w kontekście rozwoju i komercjalizacji naszych aplikacji, jak również ew. zainteresowaniem wejściem do spółki w przyszłości nowych inwestorów, chcących wesprzeć nasz projekt.
-
Avaia: Czy w Waszej działalności występuje sezonowość? Jak widzę to w I kw. zysku mieliście tylko 2 tys. zł…
Karol Wilczko: Dotychczasowe przychody i wyniki netto Bridge Solutions Hub opierają się o działania domu mediowego Bridge Media. I w tej działalności występuje pewna sezonowość, jak w całej branży reklamowej (czyli bardzo mocny jest IV kwartał w roku, najsłabszy III-wakacje).
Dodatkowo chciałbym podkreślić, że obecnie wyniki Bridge Solutions Hub są pod wpływem dwóch ważnych czynników. Jedna z nich to sytuacja z COVID-19, która tak czy inaczej wpłynęła na branżę reklamową i naszych klientów i skutki jej odczuliśmy w 2020 roku oraz w I kw. 2021. Mimo to oceniamy, że poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem bardzo sprawnie, głównie z uwagi na dosyć elastyczną i nie rozbudowaną strukturę kosztową (co widać w wynikach spółki za 2020r.).
Drugim czynnikiem, który od kilku miesięcy ma wpływ na księgowe wyniki netto Bridge Solutions Hub S.A. są wydatki na rozwój i komercjalizację projektu aplikacji Wpadaj.pl. Część z tych kosztów jest kapitalizowana i odkładana na inwestycjach długoterminowych (i później amortyzowana), a część idzie bezpośrednio w koszty. Stąd taki wynik netto za I kw 2021.
-
Avaia: Witam Jaki zysk operacyjny zanotowała spółka w I kw. ur. czyli jeszcze przed przekształceniem?
Paweł Cylkowski: Jako, że spółka była do dnia przekształcenia spółką z o.o., nie prowadziliśmy jeszcze na koniec I kw. 2020 sprawozdawczości w okresach kwartalnych. Natomiast na dzień 1.09.2020 zysk na sprzedaży (odpowiadający praktycznie zyskowi operacyjnemu) wyniósł 293 825 pln (za okres 01.01.2020-31.08.2020) - te sprawozdanie było używane w procesie przekształceniowym.
-
Lucky86: Czy akcje serii A będą objęte lockupem? Liczonym od debiutu na NC, czy innej daty? Jakie są kary za jego złamanie?
Paweł Cylkowski: Nie ma lockupu na dotychczas istniejące akcje. Tego typu zapisów z zasady nie stosuje się w emisjach crowdfundingowych.
-
Gość: Z dokumentu nie wynika jak właściwie chcecie monetyzować wpadaj.pl. Mogę prosić o wyjaśnienie?
Karol Wilczko: Jesteśmy aplikacją freemium, a więc taką, w której podstawowe funkcje są za darmo, nie ma abonamentu, a pojawiają się opłaty efektywnościowe. U nas są to pakiety sms, które już sprzedajemy. Następnym źródłem przychodów będą płatne promocje salonów w wyszukiwarce, prowizje od umówionych i opłaconych wizyt w wyszukiwarce. Elementem przychodów będą w przyszłości również współprace reklamowe/marketingowe z różnymi markami. Zapraszam również do zapoznania się z video w tym temacie: https://www.facebook.com/karol.wilczko/videos/810457183165336
-
Morata: Dlaczego chcecie stworzyć wersję lajt? Obecnej nie da się oferować w innych branżach?
Paweł Cylkowski: Wpadaj Lite będzie zdekomponowanym i w pewnym sensie pociętym na poszczególne części funkcjonalne silnikiem samego Wpadaj.pl. Wpadaj.pl jest stworzony stricte pod branżę health&beauty i jako CRM ma sporo funkcjonalności nastawionych stricte pod charakterystykę tej branży. Wpadaj Lite natomiast będzie można niejako składać z poszczególnych boxów i dostosowywać do różnych branż. Dlatego będzie on o wiele bardziej elastyczny.
-
Morata: Kiedy obecne inwestycje w projekty zostaną zakończone?
Karol Wilczko: Aplikacja Wpadaj.pl jest zakończona i obecnie prowadzimy, jak to zawsze na takim etapie projektów technologicznych, jej rozwój i komercjalizację (zwiększenie zasięgu działania: wzrost ilości zarejestrowanych salonów, umówionych wizyt i klientów, którzy umawiają się w salonach za pośrednictwem naszej wyszukiwarki).
Projekty Wpadaj Lite oraz kalendarz dla branży medycznej są rozpisane na okres 2-3 lat. Czy będziemy je wszystkie realizować zależy od zasobów kapitałowych jakie pozyskamy.
-
Gość: Ile wynosi dotychczasowy średni koszt pozyskania salonu?
Karol Wilczko: Waha się on obecnie od 200 do 300 zł.
-
Gość: Witam Obaj Panowie dołączyliście do spółki stosunkowo niedawno, w 2020 r. Czy możecie powiedzieć o tym coś więcej? Dlaczego, czy obejmowaliście akcje, czy inicjatywa była po stronie spółki, czy Waszej?
Paweł Cylkowski: Ja dołączyłem do projektu w sierpniu 2020 i ściągnąłem do jego rozwoju Karola we wrześniu 2020, jako specjalistę od eCommerce. Naszym zadaniem było przede wszystkim dopięcie projektu do momentu, w którym można go skutecznie komercjalizować. Udało się w połowie listopada dla wersji B2B oraz w połowie kwietnia dla wyszukiwarki (B2C). Aktualnie projekt jest w pełni funkcjonalny i już go skalujemy. Przed nami kolejne projekty, ich rozwój i komercjalizacja (Wpadaj Lite, projekt MED). Inicjatywa objęcia akcji była po stronie naszego większościowego akcjonariusza, a my bardzo chętnie na nią odpowiedzieliśmy, widząc duży potencjał w samym BSH, jak i projektach skupionych wokół silnika Wpadaj.pl
-
Crowdnews.pl: W roku 2018 spółka Bridge Media (poprzednik prawny) miała 8,6 mln zł przychodu. Rok później już tylko 6,2 mln zł a w roku ubiegłym zaledwie 4,9 mln zł. Czym jest spowodowany tak wyraźny (i systematyczny) spadek przychodów?
Paweł Cylkowski: Pod względem przychodów rekordowym rokiem był 2017. Obecnej sytuacji nie postrzegamy jako tendencji spadkowej, bo to właśnie ten rok (większe budżety od 2 klientów) zaburzył dynamikę przychodów w ostatnich latach. Normalnie Bridge Media generuje w długim terminie średnie przychody rocznie rzędu 5-6 mln zł i to jest dla nas poziom akceptowalny. Podkreślamy również, że mocno na naszą działalność i wyniki wpłynęła sytuacja związana z COVID-19 i ograniczaniem budżetów reklamowych przez klientów (np. przez centra handlowe) w 2020 roku oraz na początku 2021. Mimo to uważamy, że wyniki spółki za ostatni rok były zadowalające, biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że byliśmy w finalnej fazie oddania aplikacji Wpadaj.pl na produkcję.
-
Gość: Największym udziałowcem w BSH jest Vithea sp. z o. o., która w profilu działalności ma wpisane "Budownictwo i działalność deweloperska". Co to za podmiot, jak wszedł w posiadanie udziałów i jaką rolę pełni teraz w spółce?
Paweł Cylkowski: Spółka Vithea jest kontrolowana przez rodzinę Pana Sławomira Lutka, który wraz z byłą żoną był kontrolującym udziałowcem dawnego Bridge Media sp. z o.o. (BSH S.A. sprzed przekształcenia). Decyzja o przeniesieniu kontroli do Vithea była suwerenną decyzją Pana Sławomira. Zarząd nie ma wiedzy na temat powodów. Mamy zapewnienia naszego głównego akcjonariusza o pełnym dalszym wsparciu dla rozwoju BSH S.A.
-
Wiz56: Nie widzę żadnych informacji o dotacjach. Nie staraliście się o nie?
Karol Wilczko: Spółka pozyskała w 2020 r. dofinansowanie w ramach programu Tarcza 1.0 z Polskiego Funduszu Rozwoju. 50% tej dotacji (ok 190 tys. zł) zostało umorzone. Resztę spółka spłacać będzie od teraz w 24 ratach.
-
Wiz56: W jaki sposób chcecie pozyskać nowych klientów? Jak do nich dotrzeć?
Paweł Cylkowski: Akwizycja leadów poprzez zespół Call Center i Custromer Service, który właśnie rozwijamy (aktualnie 4 osoby w zespole), kampanie reklamowe w FB Ads i Google Ads.
-
Gość: Czy prace programistyczne prowadzicie we własnym zakresie czy jest to outsourcing?
Paweł Cylkowski: Tak, prace programistyczne prowadzimy wyłącznie we własnym zakresie, przez własny zespół developerów.
-
Gość: Proszę powiedzieć ilu użytkowników pozyskaliście w grudniu/styczniu/lutym/marcu/kwietniu i maju?
Karol Wilczko: Obecnie nie publikujemy miesięcznych statystyk dotyczących zarejestrowanych salonów w aplikacji. Pozyskaliśmy do tej pory ponad 6 tys. zarejestrowanych użytkowników w aplikacji, ponad 1450 salonów, a nasze strony odwiedziło w tym czasie prawie 200 tys. userów. Statystyki miesięczne mamy zamiar publikować po wejściu na New Connect.
-
Gość: Jakie macie średnie wynagrodzenie w zespole developmentu IT?
Paweł Cylkowski: Nie ujawniamy zarobków naszych pracowników.
-
Wiz56: Na pozyskanie użytkowników chcecie z emisji wydać 500k. Ilu użytkowników za tę kwotę planujecie pozyskać?
Paweł Cylkowski: Naszym głównym celem jest największe nasze KPI na najbliższy czas, czyli złapanie break-even projektu, które wg. naszych szacunków osiągniemy przy pozyskaniu 3-4 tys. aktywnych salonów.
-
Paweł Cylkowski i Karol Wilczko: Dziękujemy jako zarząd Bridge Solutions Hub S.A. wszystkim uczestnikom czatu za pytania! Zapraszamy do kontaktu z nami i spółką przez kanały:
- biuro@bshub.pl; www.bshub.pl
- www.zainwestuj.wpadaj.pl
- profil Wpadaj.pl na FB: https://www.facebook.com/wpadaj2020/
- profil Pawła i mój na Linkedin: https://www.linkedin.com/in/pawel-cylkowski-ciia-83780391/ oraz https://www.linkedin.com/in/karol-wilczko/
- grupa inwestorska na FB: https://www.facebook.com/groups/529636631379093
- www.wpadaj.pl
Jutro, tj. we czwartek 8 lipca zapraszamy jeszcze na live organizowany przez mnie na Facebooku o 18.00: https://www.facebook.com/karol.wilczko
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.