-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z Piotrem Multanem, CEO, Izabelą Piątek, wiceprezesem zarządu i Markiem Kulikiem, członkiem zarządu 3H SA.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 14:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Gość: Witam, pytanie o debiut. Kiedy spółka pojawi się na NewConnect?
Andrzej Jasieniecki: Planujemy debiut na NC w I H 2023 roku, po realizacji podstawowych celów związanych z budową i uruchomieniem własnej linii produkcyjnej oraz wygenerowaniem pierwszej sprzedaży z własnej produkcji. Uważamy że będzie to optymalny termin dla inwestorów oraz dla spółki.
-
BroForce: Gdzie można kupić produkty 3H?
Izabela Piątek: W chwili obecnej sprzedajemy półprodukty dla branży kosmetycznej i suplementów diety oraz nasze produkty są sprzedawane pod markami white label. Markę 3H można w chwili obecnej kupić we Francji m.in. na stronie www.3hlab.fr W styczniu produkty pod marką 3H pojawią się również na rynku Polskim.
-
BroForce: Piszecie, że "innowacyjna technologia z wykorzystaniem etanolu będzie gwarantować najwyższą jakość produktów." Na czym mniej więcej to polega? Konkurencja tego nie robi? Dlaczego? Czy macie na to jakąś ochronę patentową?
Marek Kulik: Najwyższa jakość – chodzi raczej o coś w rodzaju standardu, kiedy nasze produkty będą:
1. Wyprodukowane w ramach obowiązującego prawa.
2. Wolne od zanieczyszczeń i niepożądanych związków.
3. Posiadające potrzebne certyfikaty.
4. Spełniające wymogi naszych klientów.
Konkurencja bazuje na różnych rozpuszczalnikach i na rynku znajdują się produkty szerokiej gamy jakości od niskiej po bardzo wysoką.
Pracujemy nad ochroną patentową.
-
Gość: W materiałach piszecie o doświadczonym zespole. Jeszcze niedawno branża konopna nie była w Polsce popularna. Czy w kraju dało się legalnie zdobywać doświadczenie?
Izabela Piątek: Nasz zespół ma bardzo szerokie, uzupełniające się kompetencje związane z kompetencjami i doświadczeniami jego członków zdobywanych w różnych branżach - w tym konopnej. To jest jego największą zaletą, że wie jak powinna funkcjonować profesjonalnie działająca firma produkcyjna. Umiemy zarządzać projektami, w tym badawczo-rozwojowymi, mamy specjalistów od ekstrakcji o doświadczeniu eksperckim oraz w utrzymaniu produkcji i sprzedaży, pozyskiwaniu finansowania, rozliczania projektów, itp.
Jesteśmy gotowi na wyzwania. Zespół jest przygotowany na wzrosty.
-
BroForce: Co to jest standard GMP?
Piotr Multan: GMP (Good Manufacturing Practice – Dobra Praktyka Produkcyjna) jest systemem określającym procedury produkcyjne oraz kontrolne. To właśnie te reguły, które oficjalnie są opracowywane i wydawane przez instytucje rządowe, gwarantują, że wytworzone produkty spełniają niezbędne wymagania jakościowe. Wszystkie zasady znajdziesz w tzw. Kodeksach GMP (lub Kodeksach Praktyki), które dedykowane są różnym gałęziom i branżom przemysłowym.
-
Gość: W jakim celu tak mała spółka ma już strukturę holdingową?
Andrzej Jasieniecki: SA jest potrzebna na cele przeprowadzenia emisji i wejścia na rynek publiczny, a spółki zależne celowe są powołane dla celów produkcyjnych i handlowych. Ze względów czasowych wybraliśmy szybszą ścieżkę powołania SA zamiast przekształcą sp zoo., W celu uproszczenia struktury przewidujemy uproszczenie struktury do 2 podmiotów w 2022 r.
-
Gość: Jaka jest historia założycieli spółki z ekstrakcją CBD w Czechach?
Marek Kulik: W 2015 roku po pierwszych udanych próbach izolacji CBD okazało się, iż nie ma na świecie rynku na ten surowiec. W tych czasach naszymi klientami byli między innymi lekarze w USA, pracownie badawcze np. prof. Mechoulam i prof. Hanuš na Uniwersytecie Hebrajskim w Jerozolimie. Eksperymentowaliśmy z ekstrakcją CO2, ale zdecydowaliśmy się na etanolową. W tych czasach jednak przeprowadzaliśmy ekstrakcje tylko w temperaturze pokojowej.
-
Oleh: Co jest właściwie waszym produktem? Dostarczacie do firm kosmetycznych półprodukty, czy planujecie mieć własne produkty końcowe kierowane do konsumentów?
Izabela Piątek: Tak, dostarczamy najwyższej jakości półprodukty do dużych producentów kosmetyków, OTC i suplementów. Sprzedajemy nasze receptury i produkty jako produkt white label pod markami innych producentów. Powoli startujemy również z marką producencką 3H - na początek na rynku francuskim www.3hlab.fr (nasz dystrybutor).
-
Gość: Spółka ma wyjątkowo atrakcyjną wycenę, z czego wynika ten fakt ?
Andrzej Jasieniecki: Relatywnie do innych projektów konopianych nasza wycena jest rzeczywiście bardzo atrakcyjna. Konkurujemy o kapitał inwestorów z innymi projektami i dlatego też ten aspekt musimy wziąć pod uwagę. Uważamy że czas na dobrą wycenę przyjdzie wraz z dobrymi wynikami.
-
Gość: To kolejna emisja spółki konopnej. Trochę już ich było, a za chwilę rusza emisja Kombinatu Konopnego. Dlaczego inwestorzy mają zainwestować właśnie w 3H?
Izabela Piątek: Spółka 3H inwestuje w niewielki segment konopny. Uznaliśmy, że jeśli mamy coś zrobić dobrze, to musimy się na tym skupić, żeby nie robić wszystkiego i niczego. Stąd specjalizacja w ekstrakcji i prace badawczo-rozwojowe nad działaniem i zastosowaniem konopnych substancji aktywnych w kosmetykach i suplementach.
-
Oleh: Czy uprawiacie własne konopie na własnych polach, czy kupujecie surowiec?
Marek Kulik: Ściśle współpracujemy z czeskim producentem, któremu w tym roku udało się dokonać rejestracji do katalogu UE odmiany konopi o kilkukrotnie wyższym poziomie CBD aniżeli maja dotychczas zarejestrowane odmiany. Więc ten fakt postrzegamy jako jedną z naszych przewag rynkowych.
-
Gość: Z iloma firmami współpracuje obecnie 3H (pytam o dostawców i odbiorców). Czy któryś z nich ma udział przekraczający 10 % obrotów?
Izabela Piątek: Na chwilę obecną jeden z odbiorców przekracza 10% rocznych obrotów.
-
Gość: Spółka planuje w przyszłości kolejną emisję na 2-3,5 mln zł. Jaki jest sens kupować teraz, skoro wiemy, że będzie rozwodnienie za rok albo dwa?
Piotr Multan: Planujemy następną emisje, ale ona może nie dojść do skutku jeżeli zrealizujemy swoje plany w roku 2022. Dodatkowym argumentem „za” jest atrakcyjna wycena. Następną emisja zakładamy przy wyższej wycenie.
-
Gość: Czym zajmował się do tej pory Pan Marek Kulik? Jakie jest jego doświadczenie na rynku konopnym?
Marek Kulik: Zajmowałem się ekstrakcją, produkcją i handlem konopiami oraz wyrobami z nich.
-
Gość: Co jest powodem tego wzrostu popularności branży konopnej w Polsce? Dlaczego dopiero teraz? Co się zmieniło? Kwestie prawne?
Izabela Piątek: Liberalizacja prawa na świecie (w Europie np. Czechy, Niemcy, Luksemburg) oraz olbrzymia liczba badań nad fitokannabinoidami oraz trend eko.
-
Gość: Prognoza na ten rok zakłada 31 tys. zł EBITDA i 502 tys. przychodów. Do końca roku nie zostało wiele czasu . Dowieziecie, czy będzie jakaś niespodzianka na plus albo minus?
Andrzej Jasieniecki: Jeśli chodzi o sprzedaż to jesteśmy w trakcie dostarczania zakontraktowanych zamówień do kontrahentów, natomiast jeśli chodzi o EBITDA to zakładając że koszty przeprowadzenia emisji będą zaksięgowane po zakończeniu emisji w 2022 roku to wykazanie na poziomie skonsolidowanym dodatniej EBITDA nie jest zagrożone.
-
Gość: Jak można zainwestować w spółkę 3H?
Piotr Multan: 1. Wchodzimy na stronę emisji => https://emisja.3h.com.pl/home
2. Naciskamy przycisk Zainwestuj
3. Logujemy się na platformę/zakładamy konto
4. Po zalogowaniu, następuje przekierowanie do wyboru pakietu akcji w jaki chcemy zainwestować – wybieramy pakiet
5. Po wyborze pakietu akcji przekierowuje nas do formularza zapisu – potwierdzamy formularz zapisu
6. Po potwierdzeniu Formularza przekierowuje nas do płatności – opłacamy zapis 7. Po opłaceniu potwierdzamy zapis podpisem kwalifikowanym
-
KwasnikS: Jakie macie przewagi nad Global-Hempire, czy Kombinatem Konopnym? Jak chcecie konkurować ze spółkami, które były na rynku wcześniej i wypełniły już znaczną część kanałów sprzedaży?
Izabela Piątek: Jak już wspominaliśmy nasze doświadczenia zbieraliśmy w różnych branżach i trochę inaczej widzimy ten biznes. Koncentrujemy się na rynku B2B, oferujemy produkty innowacyjne, których nie ma w tej chwili w sprzedaży na rynkach europejskich jako white label. Nie idziemy na "zderzenie" z naszą konkurencją tylko na współpracę i uzupełnienie oferty. Ekspansywnie działamy na rynku francuskim, w którym upatrujemy dużą szansę dla marki producenckiej.
-
Gość: Czy Wy już coś robicie, czy dopiero macie plany?
Izabela Piątek: Odsyłam do prezentacji slajdy 8 i 14 (co zrobiliśmy i co zrobimy): zarejestrowaliśmy olejki CBD, w trakcie rejestracji olejki mniejszościowe. Sprzedajemy półprodukty (olejki, izolaty), zarejestrowaliśmy i sprzedajemy żele rozgrzewające i chłodzące. Wyniki pokazują, że "nie tylko opowiadamy".
-
Gość: Z czego wynika że już od początku działalności mają Państwo dodatnie wyniki finansowe, a inne spółki konopne notują duże straty np. Kombinat Konopny zanotował stratę 3 mln zł przy zaledwie 1,5 mln zł przychodów.
Andrzej Jasieniecki: Trudno nam się odnosić szczegółowo do innych podmiotów i ich planów inwestycyjnych, czy też konkretnych etapów rozwoju. W naszym przypadku na początkowym etapie rozwoju skupiliśmy się na pozyskaniu klientów w ramach działalności dystrybucyjnej, dlatego też struktura kosztowa była bardzo efektywna. Dopiero mając potwierdzenia popytu na produkty podjęliśmy decyzje o organizacji własnej produkcji jak również przygotowanie portfolio własnych produktów. Zamierzamy utrzymać zdrową relacje rozwoju spółki i wzrostu kosztów skorelowaną ze wzrostem biznesu.
-
Gość: Z opisów wnioskuję, że ta spółka nie jest dla Państwa jedynym, a może nawet nie najważniejszym projektem. Jak będzie to wpływać na zaangażowanie w działanie 3H?
Izabela Piątek: w opisie powołaliśmy się na dotychczasowe doświadczenia każdego z członków teamu, co w naszym rozumieniu jest bardzo ważne. 3H jest dla nas najważniejszym projektem i nie widzimy zagrożeń dla jego funkcjonowania. Najbardziej kluczowe dla projektu osoby są zaangażowane w projekt w 100%. Poza tym projekt funkcjonuje przecież już prawie 2 lata i dużo udało nam się w nim zrobić.
-
Bronko: Dlaczego emitujecie przez spółkę, która powstała w tym kwartale, w IV kwartale 2021 r.?
Andrzej Jasieniecki: Powołanie nowej spółki akcyjnej było prostsze i szybsze (zmiany w KRS) niż przekształcenie sp. z o.o. w SA.
-
Bronko: Witam W 3Q20 dostarczyliście pierwsze olejki. To była własna produkcja, czy white label?
Izabela Piątek: White label.
-
Gość: Jak spółka dociera do swoich klientów?
Izabela Piątek: Miedzy innymi klientów pozyskujemy dzięki Marka wieloletnim kontaktom. Niektóre same zwróciły się do nas z polecenia. Nasze przedstawicielstwo we Francii pozyskuje klientów własnymi torami.
Na rynku konkurujemy bardzo wysoką jakością i powtarzalnością oferowanych produktów. Widzimy, ze powoli przynosi to oczekiwane rezultaty, ponieważ klienci coraz częściej trafiają do nas "drogą pantoflową". Ci którzy kupują od nas jeden produkt, wprowadzają kolejny.
-
Gość: Dlaczego pozyskujecie finansowanie na tak wczesnym etapie? Dlaczego nie udowodnicie najpierw skuteczności biznesowej, a inwestorzy pomogą w skalowaniu biznesu?
Andrzej Jasieniecki: Od rozpoczęcia działalności w połowie 2020 roku do końca 2021, wykorzystując instalacje naszych partnerów oraz własny, stale rozwijany know how, sprzedaliśmy produkty na łączną kwotę ok. 200 tys. EUR. 98% tej sprzedaży dotyczy kontrahentów z branży kosmetycznej. Być może wartość sprzedaży relatywnie nie jest duża, ale jak na start up z pewnością wystarczająca aby stwierdzić iż mamy zweryfikowany nie tylko pomysł na biznes, ale również model biznesowy.
Dzisiaj wiemy już, że produkty, które plasujemy na rynku, odpowiadają najbardziej wyśrubowanym wymaganiom i oczekiwaniom naszych klientów zarówno pod kątem jakościowym jak i cenowym. Jest to dla nas jasną przesłanką, że jest to odpowiedni moment, aby zainwestować we własne moce produkcyjne, które pozwolą nam wykorzystać istniejący potencjał u obecnych klientów, jak również nawiązać współpracę z nowymi podmiotami.
Chcemy zwrócić uwagę, że również nietypowo jak na start up, jesteśmy rentowni od pierwszego dnia istnienia. Uważamy, że mamy konkretne argumenty przemawiające za tym, że za naszą spółką idzie nie tylko pomysł i doświadczony zespół, ale już pierwsza weryfikacja biznesowo-rynkowa.
-
Gość: 2 mln zł przy wycenie 10 mln zł to sporo. Zapytam przewrotnie, czy nie szkoda oddać wam 1 / 5 firmy po tej cienie?
Andrzej Jasieniecki: Wyceny firm na wczesnym etapie rozwoju z założenia charakteryzują się brakiem posiadania istotnych aktywów w bilansie i przepływów operacyjnych, dlatego też wyceny są przygotowane na bazie prognoz, atrakcyjności i potencjale wzrostu rynku, planowanych parametrów modelu biznesowego lub kluczowych KPI. Relatywnie do innych projektów z branży konopianej (zarówno na giełdzie, jak w innych crowd kampaniach) nasza wycena jest wysoce atrakcyjna.
Wierzymy że będziemy w stanie efektywnie zainwestować kapitał pozyskany od inwestorów w budowę własnej linii produkcji oraz wygenerować sprzedaż oraz EBITDA które będą podstawą do znacznie wyższej wyceny niż to co oferujemy na tym etapie rozwoju.
-
Gość: czy zarówno zapis jak i płatność można dokonać na stronie emisja.3h.com.pl ?
Piotr Multan: Tak, zapisu, jak i płatności można dokonać na https://emisja.3h.com.pl/home Szczegółowa instrukcja postepowania została przesłania w odpowiedzi do wcześniejszego pytania.
-
Gość: Dostaliście dofinansowanie z PARP na badanie sunplementów. Ile będzie kosztować wprowadzenie ich do sprzedaży i kiedy planujecie to zrobić?
Izabela Piątek: Produkty będą gotowe i przebadane w Q4 2022. Od początku tego projektu prowadzimy poważne rozmowy dotyczące komercjalizacji tych suplementów. Jest kilka propozycji na stole, ale za wcześnie jeszcze żeby o tym mówić, bo nie podjęliśmy finalnej decyzji w tym temacie.
-
Gość: W trakcie spotkania powiedzieli Państwo że zamówienia w 2021 macie na 200.000 euro, a w projekcji pokazujecie przychód ok 500.000 PLN, czy wynika to z faktu przyjęcia płatności dopiero w roku przyszłym czy z czegoś innego ?
Andrzej Jasieniecki: 200 tys. EUR dotyczy łącznej sprzedaży od rozpoczęcia działalności w połowie 2020 roku do końca 2021.
-
Piotr Multan: W imieniu założycieli oraz zarządu 3H SA, chcielibyśmy bardzo podziękować za udział w prezentacji oraz za zadane pytania. Jednocześnie pozwalamy sobie zaprosić na naszą stronę z ofertą akcji => https://emisja.3h.com.pl/home
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.