-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami spółki CD PROJEKT SA - Piotrem Nielubowiczem, Chief Financial Officer i Karoliną Gnaś, VP ds. relacji inwestorskich. Tematem spotkania będą wyniki Grupy CD PROJEKT za I półrocze 2024 roku.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Piotr Nielubowicz, Karolina Gnaś: Dzień dobry, witamy serdecznie na czacie inwestorskim po wynikach za I półrocze 2024 r. Przez najbliższe 45 minut jesteśmy do Państwa dyspozycji, zapraszamy do zadawania pytań!
-
Gość: Czy produkcja Polaris przebiega bezproblemowo? Jesteście zadowoleni z postępów? I czy nadal uważacie, że osiągniecie cel wynikowy w programie motywacyjnym B na lata obrotowe 2024-2027 w wysokości łącznie 3 mld zł skonsolidowanego zysku netto?
Piotr Nielubowicz: Jesteśmy zadowoleni z postępów - zgodnie z zapowiedziami Polaris wkrótce wejdzie w fazę produkcji. Jeśli chodzi o cele wynikowe w programie B, zawsze mierzyliśmy wysoko i stawialiśmy sobie bardzo ambitne cele. Wierzymy, że damy radę je osiągnąć.
-
Jaskier: Czy możemy się spodziewać premiery remake Wiedźmin 1 w 2025 roku ?
Karolina Gnaś: Prace postępują, ale wciąż jesteśmy na bardzo wczesnym etapie. Ten projekt jest częściowo zależny od rozwiązań, które są opracowywane i testowane dla Polarisa.
-
anti: Poza Polaris nad pozostałymi projektami wciąż pracują stosunkowo niewielkie zespoły, co sugeruje bardzo wczesny etap prac. Co jest tego powodem? Poszukiwania odpowiedniej koncepcji? Trudność w budowaniu zespołów? Problemy przy produkcji?
Piotr Nielubowicz: W zależności od etapu na jakim jest dany projekt i jego skali zmienia się zapotrzebowanie na liczbę zaangażowanych osób. Obecne wielkości zespołów pracujących nad poszczególnymi projektami oceniamy jako adekwatne do wymaganego w tym momencie nakładu prac.
-
pawel b: czy rozważałbyś zwiększenie dywidendy? czy też, alternatywnie, czy zamiast tego można byłoby lepiej wykorzystać te pieniądze na pracowników i premię?
Piotr Nielubowicz: Przed nami czas inwestycji w nowe projekty, a jest ich sporo, stąd co roku będziemy analizować i decydować o potencjalnym podziale zysku w formie dywidendy.
-
Dave: Który z tych dwóch projektów: Syriusz czy Remake Wiedźmina ma większe znaczenie dla was i dlaczego, a która z kolei ma większe szanse zadebiutować jako pierwsza na rynku ?( nie licząc innych projektów)
Karolina Gnaś: Każdy z wymienionych projektów jest dla nas ważny. Nie komentujemy na tym etapie, która z gier będzie miała premierę jako pierwsza.
-
Gameletter.pl: Podczas wczorajszej konferencji wspomniano, że zespół pierwszego Cyberpunka był zbyt duży i zarówno w przypadku Polarisa jak i Oriona ma się to nie powtórzyć. Jaka jest w takim razie maksymalna zakładana liczebność każdego z tych zespołów?
Piotr Nielubowicz: Naszym celem jest, by w peaku produkcji liczebność zespołów deweloperskich naszych największych tytułów nie przekraczała czterystu kilkudziesięciu osób. Oczywiście mogą być one dodatkowo wspierane przez deweloperów z zespołu shared services.
-
Dave: Czy wiece już i macie wybrany konkretny pomysł jaki chcecie realizować na to, jak ma wyglądać świat przedstawiony i kim będzie główny bohater w waszym nowym projekcie Hadar, czy rozważacie dalej różne pomysły i nie zdecydowaliście się jeszcze na nic konkretnego ?
Karolina Gnaś: Mamy już obrany kierunek, w który chcemy iść z uniwersum Hadara. Nic więcej nie możemy na tym etapie zdradzić.
-
Dave: Wierzycie w to że zdążycie stworzyć projekt Hadar i uda wam się wydać tę grę do 2032r lub wcześniej? Macie jakiś wewnętrzy limit jaki sobie daliście na przygotowanie tej gry, np wydanie jej w najbliższych 8latach ?
Karolina Gnaś: Jest za wcześnie, żeby mówić o dacie releasu, w tej chwili pracujemy nad konceptem IP.
-
bginvest: Dzień dobry. Kiedy rozpoczęto ewidencję wydatków na Projekt Polaris w bilansie w poz. Nakłady na prace rozwojowe ?
Piotr Nielubowicz: Nakłady na prace rozwojowe związane z Polarisem kapitalizowane są w bilansie od marca 2022 r.
-
anti: Ogłaszając ambitną strategię w 2022 roku wydawało się, że CD Projekt będzie dążył do znacznego zwiększenia skali działalności, tymczasem stan zatrudnienia od tamtego czasu nie zmienił się tak bardzo. Czy to wynika z ostrożności w inwestycjach czy coś stanęło na przeszkodzie?
Piotr Nielubowicz: Od 2021 przeszliśmy przez dużą reorganizację, wdrożyliśmy nowe metodyki pracy, rozpoczęliśmy prace na nowym, zewnętrznym silniku, otworzyliśmy dwa nowe biura - w Vancouver i Bostonie - oraz rozpoczęliśmy na szerszą skalę współpracę z zewnętrznymi partnerami. Wierzymy, że to wszystko zwiększa naszą efektywność i obecna skala zatrudnienia jest adekwatna do naszej strategii i realizowanych projektów.
-
bginvest: Czy ogromny sukces Black Myth: Wukong będzie miał wpływ i ewentualnie jaki na decyzje biznesowe na rynku chińskim ? Czy uważacie, że Wukong może mieć pozytywny wpływ na sprzedaż Waszych produkcji w Chinach?
Karolina Gnaś: Ten sukces pokazuje, że jest zainteresowanie i rynek dla gier dla jednego gracza w Chinach. CD PROJEKT od wielu lat jest aktywny na rynku chińskim - nasze główne tytuły są lokalizowane na język chiński i bardzo tam popularne.
-
Gość: Dzień dobry, doszły mnie słuchy, że przygotowane są kolejne animacje do IP cyberpunka? czy to prawda? jest to również współpraca ze studiem Trigger?
Karolina Gnaś: Tak jak wspominaliśmy wczoraj na konferencji, z pewnością nowe projekty animacji w ramach uniwersum cyberpunkowego to coś co nas interesuje. Tyle na ten moment możemy powiedzieć, idzie nowe ;)
-
bginvest: Ogromny cash. brak długu, stabilne przychody. Czy temat skupu akcji jest aktualnie rozważany?
Piotr Nielubowicz: Jeśli zdecydujemy się na skup - naturalnie zgodnie z przepisami poinformujemy o tym raportem bieżącym.
-
anti: Czy znaczny wzrost zatrudnienia w Fool's Theory można łączyć z remake Wiedźmina 1? Na jakim etapie jest ten projekt i czy można powiedzieć, że prace idą już "pełną parą"?
Karolina Gnaś: Nie odnosimy się do zatrudnienia w spółkach poza Grupy CD PROJEKT. Tak jak wspominaliśmy na telekonferencji, prace trwają, ale jesteśmy wciąż na wczesnym etapie.
-
Gość: Jak wygląda rentowność platformy Gog i jakie są przewidywania co do jej przyszłości? Na ile jest ona kluczowym elementem Grupy?
Piotr Nielubowicz: Możliwość bezpośredniego dostarczania naszych produktów graczom wspiera naszą działalność i wyniki szczególnie w okresach premier. W przypadku Widma Wolności, w okresie premierowym GOG odpowiadał za 10 proc. sprzedaży.
-
Dave: Czy macie jakiś pomysł na grę mobilną, którą moglibyście zlecić komuś, czy raczej to ktoś musi się zgłosić do was z pomysłem na stworzenie gry ? Czy prowadzone są jakieś rozmowy na ten temat z potencjalnymi podmiotami, albo czy został już jakiś przez was wybrany do współpracy z wami?
Piotr Nielubowicz: Zależy nam na znalezieniu jakościowego partnera, który rozumie uniwersum i z którym będziemy mieć jednolitą wizję projektu. Rozmowy trwają - stay tuned ;)
-
sawestor: Czy zapowiadane rozpoczęcie kapitalizowania Oriona oznacza wejście w pre-produkcję?
Piotr Nielubowicz: Wkrótce spełnimy wymogi i rozpoczniemy kapitalizację tego projektu, ponieważ jesteśmy blisko skompletowania wszystkich kroków i dokumentacji wymaganych przez MSSF do rozpoczęcia kapitalizacji.
To nie oznacza, że automatycznie wejdziemy w fazę przedprodukcyjną - to będzie wymagało jeszcze trochę czasu.
-
CSharpBeginner: W jakim stopniu jest aktualny zespół Polarisa przeszkolony w nowej technologii UE? Czy jeżeli rozpocznie się produkcja, wszyscy developerzy są już gotowi czy będzie potrzebny jeszcze okres nauki/wdrażania się w UE? Jeżeli tak możecie Państwo procentowo powiedzieć jaka część zespołu Polarisa jest już w 100% gotowa do developmentu w UE?
Piotr Nielubowicz: Na Unrealu zaczęliśmy pracować ponad dwa lata temu - czujemy się mocni i zadowoleni z wyboru tej technologii.
-
sasky: Dzień dobry, pytanie o politykę cenową/monetyzację CP77. Jak często i jak mocno zamierzacie obniżać cenę gry podstawowej, dodatku i kompletu? Tylko przy okazji Steamowych akcji czy może częściej?
Karolina Gnaś: Planujemy kontynuować dotychczasową politykę w tym zakresie. Cyfrowa dystrybucja daje możliwość dynamicznego reagowania na sytuację rynkową i rekomendacje dystrybutorów.
-
sawestor: Czy dobrze zrozumiałem wczoraj na konferencji słowa prezesa Nowakowskiego, że standardowo faza produkcji gier CD PROJEKT trwa 4-5 lat?
Karolina Gnaś: Prezes Nowakowski miał na myśli całość procesu produkcji gier, czyli od rozpoczęcia preprodukcji gry do jej wydania.
-
bginvest: Czy nowy Wiedźmiń Andrzeja Sapkowskiego, nowy sezon Wiedźmina na Netflix, będą miały wpływ na Wasze decyzje marketingowe?
Piotr Nielubowicz: Wierzymy, że każde ze wspomnianych wzbogaca uniwersum, a dodatkowo - co oczywiste - jesteśmy fanami twórczości Pana Andrzeja Sapkowskiego.
-
Piotr Nielubowicz, Karolina Gnaś: Dziękujemy Państwu za udział w dzisiejszym czacie. Zapraszamy na kolejny czat przy okazji wyników finansowych za 2024 r. Do zobaczenia!