pixelg
Czat: Remigiusz Kościelny - prezes zarządu Vivid Games - start 16 stycznia o 11:00 - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games: Jesteśmy pewni że nie utracimy płynności finansowej

Dyskusja odbyła się dnia: 16.01.2020, godziny 11:00
Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games: Jesteśmy pewni że nie utracimy płynności finansowej Remigiusz Kościelny - prezes zarządu Vivid Games
VIVID
W czwartek 16 stycznia br. o godzinie 11:00 rozpocznie się czat inwestorski z Remigiuszem Kościelnym, prezesem Vivid Games. Tematem rozmowy będzie omówienie planów rozwoju spółki na najbliższy okres.

Vivid Games to polskie studio tworzące gry mobilne free-to-play. W portfolio spółki znajdują się marki takie jak Real Boxing, która osiągnęła status kultowej serii bokserskiej na urządzenia iOS oraz Android, czy popularna gra Space Pioneer. W ostatnich miesiącach spółka skupia się na dystrybucji gier na konsolę Nintendo Switch oraz PC w ramach dywersyfikacji kanałów i platform. Vivid Games prowadzi również działalność wydawniczą tytułów z segmentu hyper-casual.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Remigiuszem Kościelnym, prezesem Vivid Games. Tematem rozmowy będzie omówienie planów rozwoju spółki na najbliższy okres.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
  • Remigiusz Kościelny: Dzień dobry, bardzo dziękuję za uczestnictwo. Zapraszam do zadawania pytań!
  • Graczpospolita.pl: Do tej pory największym hitem spółki było Real Boxing. Czy istnieje szansa, że studio wróci do tej serii i przygotuje trzecią część?
    Remigiusz Kościelny: Marka Real Boxing pozostaje naszą największą marką. Przychody w 19’ roku były wyższe w stosunku do 2018. Potencjalna kontynuacja jest możliwa, jednak trzecia część wiąże się z znacznymi inwestycjami i długim czasem realizacji. W chwili obecnej pracujemy nad grami dostępnymi na rynku, ponieważ widzimy dużo miejsca na dalsze wzrosty.
  • Reznor : Prośba o informację na temat wejścia spółki na platformy NS pod koniec 2019 roku. Czy spółka od dłuższego czasu planowała taki ruch ? Pytam o tą kwestię, gdyż już wcześniej pojawiały się pytania dlaczego spółka nie zdecydowała się dużo szybciej przenieść na tą platformę ze swoim największym hitem RB ? Czy planujecie wejście również z produkcją na VR? Tym niemniej lepiej późno niż wcale. Czy są jakieś wstepnie dane szacunkowe nt zainteresowania gra na NS marką RB ? I ostatnie pytanie dotyczące najnowszej produkcji, którą spółka ogłosiła tj. Amusing Heroes, czy jest to produkcja vvd czy zewnętrznego dewelopera? Dziękuję za odpowiedź.
    Remigiusz Kościelny: Po podpisaniu pierwszej umowy z QubicGames 12 lipca daliśmy sobie pewien czas na sprawdzenie jak będzie się nam razem pracować. Jesteśmy zadowoleni zarówno ze współpracy jak i pierwszych wyników sprzedaży gier Space Pioneer i Sheep Patrol w grudniu. Drugą umowę na nasze największe marki podpisaliśmy w grudniu. Gier pokroju Real Boxing nie ma ani na Nintendo Switch, ani na innych dużych konsolach w związku z czym widzimy tam duży potencjał przychodowy.
    Amusing Heroes pochodzi ze studia z Seulu.
  • sebdob: Czy znamy datę premiery Real Boxing 2 na Nintendo Switch?
    Remigiusz Kościelny: Real Boxing II zadebiutuje w drugiej połowie tego roku.
  • danield1982: Czy firma Vivid Games ma określone konkretne cele w związku ze swoją działalnością w horyzoncie 1-3-5-10 lat i w jaki sposób zamierza je realizować i monitorować postęp w ich realizowaniu?
    Remigiusz Kościelny: Posiadamy strategię na najbliższe lata, które monitorujemy za pomocą wewnętrznych wskaźników. Horyzont 5-10 letni jest w naszej branży zbyt odległy do planowania konkretnych celów, ponieważ dynamika zmian na rynku w zakresie upodobań klientów jak również sprzętu jest bardzo duża.
  • Gość: Czym są te nowe formaty reklamowe?
    Remigiusz Kościelny: Umowa podpisana z firmą Anzu, umożliwi nam monetyzację za pomocą reklam wyświetlanych podczas gry - czyli np. na matach podczas pojedynków bokserskich w grze Real Boxing 2 lub wzdłuż torów wyścigowych w grze Gravity Rider Zero. Będzie to dla nas dodatkowy strumień przychodów.
  • Foreveren : Jak szeroką planujecie współpracę ze spółką QubicGames w kontekście platformy Nintendo Switch?
    Remigiusz Kościelny: Jest to współpraca strategiczna, w ramach której działamy w ramach całego portfolio.
  • Gość: Jak wygladal pierwszy miesiac Space Pioneer na konsoli Nintendo Switch?
    Remigiusz Kościelny: Pierwszy miesiąc Space Pioneer był zgodny z prognozami założonymi przez Qubic Games i jesteśmy zadowoleni z wyników.
  • oobi: Czy planowane są jakieś inne platformy poza mobilkami i Nintendo Switch?
    Remigiusz Kościelny: Wybrane tytuły publikowane na Nintendo Switch planujemy wydawać również na platformie PC (Steam). Pierwszą z nich będzie Space Pioneer, który znajduje się już w trakcie portingu.
  • af trader: Panie Prezesie, z czego w ogóle żyje spółka oprócz obligacji, bo chyba nie ze sprzedaży. Jakie są o ile są źródła przychodów.
    Remigiusz Kościelny: W 2019 zwiększyliśmy przychody o 19% do 12,3 mln zł.
  • Gość: Z czego zamierzacie sfinansować wykup obligacji serii A?
    Remigiusz Kościelny: Wykup obligacji będziemy finansować za pomocą finansowania zewnętrznego w postaci kredytów bankowych i nowej emisji obligacji, którą planujemy przeprowadzić w lutym.
  • Analityk: Ile gier zostało wydanych w IV kw.? Jaka jest średnia dzienna liczba pobrań ? Ile wynosi ARPU?
    Remigiusz Kościelny: W IV kwartale wydaliśmy 6 nowych gier mobilnych. W 2019 roku mieliśmy 25 mln pobrań, co daje średnio 70.000 pobrań dziennie. Parametry ARPU wybranych gier podajemy w raportach okresowych.
  • Ciekawski: Dzień dobry Z jakiego powodu opublikowaliście prognozę finansową na 2019 r. i 2020 r. skoro wcześniej tego nie robiliście? Czy nie uważa Pan, że fakt publikacji takiej prognozy w obliczu wzmożonych potrzeb finansowych jest niewiarygodny?
    Remigiusz Kościelny: Opublikowaliśmy prognozy ze względu na to, aby je uwiarygodnić. Wyniki za 2019 rok są ponad 2-krotnie wyższe w stosunku do prognoz jeśli chodzi o wynik netto, jak również wyższe w ujęciu przychodów ze sprzedaży.
  • Gość: Witam Jaki będzie podział przychodów pomiędzy Vivid i Qubic ze sprzedaży gier na Switchu?
    Remigiusz Kościelny: Szczegóły umowy dystrybucyjnej są objęte tajemnicą, mogę jedynie powiedzieć że nie odbiegają od standardów rynkowych.
  • Gość: Czy spółka ponosi przed premierą jakiekolwiek koszty związane z debiutem gier na Switchu? Finansujecie port na tę platformę lub działania marketingowe z tym związane?
    Remigiusz Kościelny: Spółka nie ponosi kosztów związanych z dystybucją gier na Nintendo Switch.
  • DSS: Spółka planuje zysk za 2020 r. w kwocie około 3 mln, jakie gry pozwolą na osiągnięcie takiego wyniku ?
    Remigiusz Kościelny: Przychody w 2020 roku będą generowane z istniejącego już portfolio 20 gier mobilnych, jak również premier 15 nowych gier oraz wpływom z nowych platform sprzętowych - w tym przede wszystkim Nintendo Switch. Dodatkowo generujemy coraz większe przychody z subskrypcji, a w planach są również nowe formaty reklamowe, które powinny zwiększyć wpływy z wyświetlania reklam. Pracujemy również nad wzrostem metryk monetyzacyjnych całego portfolio, co przynosi coraz bardziej wymierne wyniki.
  • Gość: O co chodzi z tymi subskrybcjami?
    Remigiusz Kościelny: Subskrypcje są dodatkowymi mikropłatnościami okresowymi, które umożliwiają graczom korzystanie z określonych funkcjonalności w opłaconym czasie. Notujemy wzrastające przychody w ich sprzedaży.
  • oobi: Jakie działania marketingowe planujecie, żeby zwiększyć monetyzację całego portfolio?
    Remigiusz Kościelny: Intensyfikujemy działania w zakresie płatnego pozyskiwania użytkowników (tzw. user-acquisition).
  • kb24: Jaki wpływ ma kurs dolara na przychody Vivid? ma jakiś w ogóle?
    Remigiusz Kościelny: Większość przychodów spółki realizowana jest w walutach, w związku z czym kursy walut mają wpływ na wysokość przychodów.
  • Reznor : Czy mayhem Combat na NS będzie bardziej rozbudowany niż na iOS i android ? Pytam w kontekście trybu multi
    Remigiusz Kościelny: Wersja Mayhem Combat na Nintendo Switch będzie produkowana przez QubicGames, nie rozmawialiśmy jeszcze na temat szczegółów.
  • Gość: szykujecie jakieś nowe gry na 1Q 2020r?
    Remigiusz Kościelny: W I kwartale 2020 planujemy premiery 5 nowych gier mobilnych. 4 nowe gry pojawią się również na Nintendo Switch.
  • indywidualny: Czy będzie nowa emisja?
    Remigiusz Kościelny: Na tę chwilę nie ma decyzji o nowej emisji akcji.
  • Tom: Dzień dobry W jakim stopniu prognoza finansowa na 2020 r. opiera się wydaniu gier na platformę Switch, a w jakim o tytuły wydane w IV kw. 2019 r. i planowane do wydania na ten rok na platformach mobilnych iOS i Android?
    Remigiusz Kościelny: Prognoza sprzedaży uwzględnia w największym stopniu gry mobilne w tym aktualne portfolio, nowe gry jak również nowe platformy sprzętowe.
  • anty_teresa: Czy w chwili obecnej jest Pan pewien, że nie utracicie płynności i nie dojdzie do sytuacji, że część obligacji nie zostanie wykupiona? Ilu jest obligatariuszy serii A?
    Remigiusz Kościelny: Jesteśmy pewni że nie utracimy płynności finansowej, przychody ze sprzedaży zwiększają się - negocjowane linie kredytowe jak również środki z emisji nowych obligacji zabezpieczą nam spłatę obligacji serii A.
  • anty_teresa: Panie Prezesie, w IV kw. wykupie akcji w JV posiadającej prawa do GF od Platige Image. Proszę powiedzieć za jaką kwotę i czy została ona już uregulowana.
    Remigiusz Kościelny: Transakcja jest uregulowana i jest zawarta w wyniku za 2019 rok.
  • Andrzej: Dzień dobry, czy w związku z planowanymi 15 premierami nowych gier, będzie konieczne zwiększenie zatrudnienia w spółce?
    Remigiusz Kościelny: Nie planujemy zwiększenia zatrudnienia. Aktualna liczba pracowników jest wystarczająca do przeprowadzenia i ukończenia obecnych projektów.
  • Genotyp A: Jakie proporcje VG chce zachować pomiędzy produkcją swoich własnych tytułów i rozwijania nabytych z zewnątrz w ramach Publishingu? Jak wygląda produkcja gier Hyper Casualowych czy bardziej Casualowych? Dość mało o nich słychać mimo sporych, zeszłorocznych zapowiedzi?
    Remigiusz Kościelny: Od II kwartału 2019 roku pracujemy nad grami casual, czyli grami o większej wielkości, zarysowanej linii progresji i opartych na realnych tematykach. Łącznie wydaliśmy 8 gier, w I kwartale tego roku wchodzi kolejne 5.
  • Gość: Kiedy można spodziewać się multiplayera do Gravity Rider ?
    Remigiusz Kościelny: Pracujemy nad synchronicznym multiplayerem do Gravity Rider Zero wraz z platformą Skillz, planujemy premierę w I półroczu 2020 r.
  • anty_teresa: Dlaczego pomimo premier paru gier w 2019 roku nie ma ich konwersji z wartości niematerialnych w budowie na prace rozwojowe?
    Remigiusz Kościelny: Po oddaniu prac rozwojowych do użytkowania dokonywane są ich aktywacje. Pozycja prac rozwojowych obejmuje kwotę netto (pomniejszenie o bieżąca amortyzację)
  • Jaros: Witam czy spółka planuje w najbliższym czasie pozbycie się części akcji chodzi mi o zarząd?
    Remigiusz Kościelny: Biorąc pod uwagę obecną cenę akcji oraz plany spółki na najbliższe kilkanaście miesięcy, sprzedaż akcji spółki była by w tym momencie nieracjonalna.
  • anty_teresa: Czy wydatki na aktualizację i rozwój gier po hard launchu nadal są kapitalizowane i rozliczane potem przez amortyzację czy odnosicie je już w koszty okresu?
    Remigiusz Kościelny: Po premierze gry (hard launch) wydatki na dany tytuł stanowią koszty bieżącego okresu.
  • Reznor : Jak ocenia Pan rezultaty wejścia w segment Hypercasua pod kątem przychodów vs koszty wytworzenia
    Remigiusz Kościelny: Od połowy zeszłego roku pracujemy nad grami Casual. Uważamy, iż był to bardzo dobry krok, dzięki któremu jesteśmy w stanie testować dużą ilość konceptów.
  • Gość: Czy rozważane jest przez VividGames wydawanie również gier mobilnych w modelu biznesowym pay-to-play?
    Remigiusz Kościelny: Rozważamy możliwość wejścia w usługi subskrypcyjne sklepów Apple i Google.
  • DSS: Ile gier midcore planuje wydać spółka w 2020 r ?
    Remigiusz Kościelny: Mamy podpisane już dwie umowy wydawnicze na gry mid-core Pet’s Hotel i Amusing Heroes, planujemy co najmniej trzy gry tej klasy w tym roku.
  • Gość: Czy planujecie rozwój gry Zombie Blast ?mam na myśli multiplayer
    Remigiusz Kościelny: Gra Zombie Blast Crew jest cały czas rozwijana, do sklepów trafiają kolejne aktualizacje rozszerzające jej zawartość. Zespół na bieżąco analizuje potrzeby i możliwości realizacji. W chwili obecnej nie mamy konkretnej decyzji związanej z multiplayerem w tym tytule.
  • Lekarz: Czy GodFire z racji wersji na Nintendo Switch zawita ponownie na rynku mobilnym/PC? Zapraszam
    Remigiusz Kościelny: W chwili obecnej nie mamy planów dotyczących Godfire w wersjach mobilnych, dostosowanie gry wymagało by znacznych nakładów z naszej strony.
  • Gość: Czy będą również publikowane wartości CPI dla poszczególnych gier w raportach? Powie to coś więcej o rezultatach UA
    Remigiusz Kościelny: Nie będziemy publikować metryk CPI, ani innych metryk związanych z UA.
  • GC: spółka złożyła wniosek o dotację w ramach programu "Szybka ścieżka" o wartości 4,6 mln zł., kiedy są spodziewane decyzje?
    Remigiusz Kościelny: Z tego co wiem wyniki powinny być ogłoszone w I kwartale.
  • Rafał: Czy spółka planuje poprawę komunikacji z inwestorami np. poprzez takie czaty, częstsze komunikaty? Czy jest to jednorazowe wydarzenie?
    Remigiusz Kościelny: Jak najbardziej planujemy cykliczność czatów inwestorskich, planujemy aby odbywały się raz na kwartał. Dziękuję bardzo za udział w czacie i wszelkie zadane pytania.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +95,35% +19 069,89 zł 39 069,89 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
AD.bx ad3b
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3d


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Agencja relacji inwestorskich Capital PR