pixelg
Szymon Janus - prezes zarządu spółki Intermarum

Czat inwestorski z prezesem zarządu spółki Intermarum - Szymonem Janusem

Dyskusja odbyła się dnia: 20.05.2021, godziny 11:00
Szymon Janus - prezes zarządu Intermarum: Pierwszym sygnałem o naszych aspiracjach będzie prezentacja Workshop Simulatora Szymon Janus - prezes zarządu spółki Intermarum

W czwartek 20 maja o godzinie 11:00 odbędzie się prezentacja firmy INTERMARUM SA oraz czat inwestorski z prezesem zarządu - Szymonem Janusem. Celem spotkania jest przedstawienie obecnych działań firmy, projektów, zespołu i planów na przyszłość.

INTERMARUM to niemal 40-osobowe opolskie studio tworzące gry komputerowe, oparte o dwa filary działalności. Pierwszy z nich to tworzenie gier AA+/Premium Indie, pod marką INTERMARUM, pod którą pracowano m.in. przy takich tytułach jak Leisure Suit Larry: Reloaded czy Space Company Simulator. Obecnie projektem na zaawansowanym stadium produkcji jest gra Workshop Simulator - nowe, wysokojakościowe podejście do branży symulatorów. Oprócz tego na etapie preprodukcji są gry o nazwach kodowych Orange.1 - neonoirowa gra detektywistyczna, oraz Orange.2 - powstająca razem z uznanym studiem weteranów - Destructive Creations.

Drugim filarem działalności spółki jest submarka Just Nice Things, produkująca gry dla dorosłych w ramach koncepcji "adult gaming experience". Są to gry z kategorii Free-To-Play, a przychody generowane są na bazie mikropłatności. Dotychczas pod tą marką wydano grę Pocket Waifu, która przyciągnęła ponad 2,3mln graczy, a w ostatnich tygodniach Brazzers The Game, której wyniki w kontekście ilości graczy i statystyk monetyzacyjnych przekroczył oczekiwania developera jak i wydawcy, firmy Nutaku. W produkcji znajduje się również wysokobudżetowa, duża produkcja pod nazwą Shelter 69, a w preprodukcji znajdują się również gry o nazwach kodowych Pink.1 oraz Pink.2.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Szymonem Janusem, prezesem zarządu Intermarum. Tematem spotkania będzie omówienie obecnych działań firmy, projektów, zespołu i planów na przyszłość.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Szymon Janus: Dzień dobry, dziękuję za udział w pierwszym spotkaniu inwestorskim spółki. Mam nadzieję, że prezentacja jak i moje odpowiedzi pozwolą Państwu lepiej poznać naszą firmę i jakie perspektywy posiada.
  • Szymon Janus: Na chwilę obecną oficjalnie spółka funkcjonuje nadal jako ArtP Capital SA, jesteśmy jednak w kontakcie z KRS-em i rejestracji zmian spodziewamy się w najbliższym czasie. Mamy potwierdzenie, że wszelka złożona dokumentacja jest poprawna, a lekkie opóźnienie wynika ze zmiany systemów informatycznych w sądzie.
  • Poważny Inwestor: Od początku roku widać iż na papierze jest stała podaż. Jako że po połączeniu będzie pan posiadał znaczną większość udziałów w kapitale akcyjnym. Czy dla komfortu inwestorów rozważa pan lock-up na swoim pakiecie przynajmniej na okres zakończenia projektów które obecnie są w pipeline?
    Szymon Janus: Tak, nie ustalałem dokładnego terminu, ale zdecydowanie nie zamierzam w najbliższym czasie obniżać swojego pakietu akcji, a wręcz jeśli będzie taka okazja, to zwiększę pakiet akcji. Podobną deklarację uzyskałem również od firmy Wolpi, która również posiada znaczący pakiet akcji. Chciałbym tutaj dodać zastrzeżenie, że w najbliższym czasie planujemy jeszcze drobne porządki wewnątrz zarządu oraz podobne plany posiada firmy Wolpi, nie przełoży się to jednak na zmianę zaangażowania i będzie miało neutralny wpływ na całość.
  • Poważny Inwestor: Kiedy możemy spodziewać się Trailera WorkShop oraz Shetler 69?
    Szymon Janus: Obecnie pracujemy nad wersją beta gry Shelter 69 wspólnie z naszymi partnerami z nutaku. Po wejściu gry w stan szerszych testów rozpoczniemy prace nad trailerem oraz ruszymy z szerszą promocją gry.

    Co do Workshopa, to w najbliższym czasie ruszymy z promocją gry, na początku przez publikację strony gry na platformie Steam. Reszta działań promocyjnych będzie realizowana wspólnie z wydawcą, którego mam nadzieję również niedługo ogłosimy.
  • Poważny Inwestor: Spółka w komunikacie podała że nie zostały jeszcze osiągnięte progi przy których zacznie generować przychody z tytułu produkcji Brazzers the Game. Czy może pan podać jakie były nakłady wydawcy dotyczące?
    Szymon Janus: Niestety, przez strukturę projektu - gdzie jest to de facto umowa trójstronna między nami - Nutaku oraz Brazzers, nasze możliwości informacyjne są ograniczone. W związku z tym takich informacji podać nie mogę, ale przy grze Shelter 69 i kolejnych grach będziemy sobie mogli pozwolić na większą jawność.
  • Poważny Inwestor: Jak Brazzers the Game wypada na tle Pocket Wifu zarówno pod względem monetyzacji jak i liczby graczy? Chodzi o analogiczny okres po dacie premiery gry.
    Szymon Janus: Pod względem monetyzacyjnym BtG wygląda lepiej, co wynika również z naszego dużo większego doświadczenia z platformą Nutaku, jak i ze zwiększenia zespołu o doświadczonego analityka. Co do liczby graczy, to jest ona obecnie niższa niż przy Pocket Waifu, ale jak już wspominaliśmy w komunikacie, jest to dosyć naturalny proces. Platforma Nutaku nie rozpoczęła jeszcze zewnętrznych akcji "user acquisition" czekając na wyniki monetyzacyjne gry w dłuższej perspektywie. W najbliższych dniach i w czerwcu rozpoczną się kolejne cykle reklamowe gry i spodziewamy się wtedy przyrostu graczy.
  • Poważny Inwestor: Spółka komunikowała iż Brazzers jest zadowolone ze współpracy i są dodawane nowe aktorki do gry. Kiedy to nastąpi oraz czy są przewidywane inne zmiany odnośnie balansu i mechaniki gry?
    Szymon Janus: Dosłownie wczoraj rozpoczęliśmy prace nad pierwszą aktorką i spodziewamy się jej debiutu w grze w czerwcu lub lipcu. Później częstotliwość pojawiania się nowych aktorek powinna się ustabilizować na poziomie 1-1,5 miesiąca. Co do poprawek balansu i mechaniki gry, to w ramach tzw "First Time User Experience (FTUE)" oraz "Quality Of Life (QOL)" poprawki wprowadzamy na bieżąco, tak samo na bieżąco balansujemy ceny eventów i innych wydatków w grze codziennie śledząc wyniki zakupów. Szukamy również możliwości na dodawanie nowych treści, ale kroki te będą na pewno celowo rozłożone na wiele miesięcy.
  • Poważny Inwestor: Jak kształtuje się struktura kosztowa związana z tak szybko rosnącym zespołem ?
    Szymon Janus: Obecnie rozwój zespołu ma oparcie finansowe w umowach wydawniczych i zaliczkach. Po nadchodzących premierach firma powinna być samowystarczalna w aspekcie finansowym. Warto dodać, że w związku z projektem Orange.2 planujemy kolejne rekrutacje i już teraz jesteśmy pewnie dołączenia do zespołu przynajmniej 4-5 osób, z którymi osiągnęliśmy wstępne porozumienie.
  • Fan: Przyjęte jest, że w czasie Pandemii świetnie jest wydawać gry, ale jeszcze trudniej się je produkuje. Czy przez pandemię, większość pracowników pracowała zdalnie? Czy miało to wpływ na produkcję gier? Jakie rozwiązania zastosowaliście by produkcja gry w czasie lock down była efektywna.
    Szymon Janus: Jeszcze przed pandemią istotna część zespołu pracowała zdalnie więc odnaleźliśmy się w tej sytuacji całkiem dobrze. Obecnie faktycznie większość zespołu pracuje zdalnie, ale widzimy też wolę sporej grupy pracowników na powrót do biura. Zatrudnienie ponad pół roku temu doświadczonej producentki to zdecydowanie krok, który warto podkreślić jako drogę do optymalizacji produkcji i proces produkcyjny jest obecnie dużo sprawniejszy.
  • Gość: W planie połączenia, a dokładnie w wycenie spółki napisano, że na dzień wyceny wasza gra Pocket Waifu wydana w kwietniu 2018 r. zarobiła 5,2 mln zł. Suma przychodów spółki z okresu 2018-2020 to 4,5 mln zł. W tym okresie wydawaliście Space Company Simulator który przyniósł pewnie ze 100 - 200 tys. przychody, a ponadto pracował cały portfel. Ile w tym okresie przyniosła gra spółce, a nie spółce i wydawcy?
    Szymon Janus: Dokładne dane musiałbym zebrać, ale jeśli chodzi o rząd wielkości, to byłoby to około 2,5-3 mln zł.
  • Gość: Budżet Space Company to podobno 1,2 mln zł, ale nie widać tego zupełnie na bilansie z planu połączenia. Czy spółka po połączeniu będzie prowadzić księgowość jak software house, czyli bez kapitalizowania kosztów na bilansie?
    Szymon Janus: Na obecnym etapie nie chciałbym składać żadnych deklaracji odnośnie księgowości. Potrzebujemy trochę czasu po połączeniu spółek i zmianie firmy księgowej na zaplanowanie polityki księgowej.
  • Japonista: W ostatnim raporcie opisaliście Państwo współpracę ze studiem Destructive Creations. Czy możemy się spodziewać więcej tego rodzaju współprac z Państwa strony. Jak wyglądają Państwa kontakty wewnątrz rynku gamedev.
    Szymon Janus: Jestem, zarówno ja jak i Michał Szymerski, związani z branżą od wielu lat, również na stopniu towarzyskim, więc mamy bardzo szerokie i dobre kontakty z większością starszych firm branżowych. Współpracowaliśmy przy różnych okazjach wielokrotnie więc nie wykluczam, że takie projekty pojawią się również w przyszłości. Obecnie jednak pracujemy nad tyloma projektami, że nie spodziewałbym się takich kroków w najbliższym roku czy dwóch, chyba że pojawi się wyjątkowa okazja, tak jak to było z Orange.2, który został uzgodniony naprawdę ekspresowo.
  • Banshee: Czy Space Company Simulator ma szansę zwrócić koszty produkcji? Bo jak na tę chwilę oceny to mostly negative i prawie brak komentarzy, co dobrze nie rokuje na przyszłość.
    Szymon Janus: Szerzej o grzej SCS wypowiedziałem się w materiale z prezentacją firmy. Przy grze dalej realizowane są prace i mam nadzieję, że więcej zakomunikować będziemy mogli niedługo. O potencjale na zwrot produkcji nie chciałbym się obecnie wypowiadać - jest wiele czynników, które na to wpływa.
  • Pytajnik: Wskaźnik konwersji dla Brazzers wynosił 1,7 proc., czyli więcej niż średnio waszego wydawcy. Z drugiej strony Huuge ma ten wskaźnik na poziomie 7,4 proc., A Tanks a Lot czy Darts Club od Boombitu ok. 5,5 proc. Może wasze wskaźniki wcale nie są wysokie, tylko wybraliście słabego wydawcę?
    Szymon Janus: Specyfika platformy jest zupełnie inna niż masowych platform i gier wydawanych przez takich gigantów jak Huuuge czy Boombit. Jest to oczywiście pewna nisza, ale i konkurencja jest na niej zdecydowanie niższa. Na pewno to coś nad czym pracujemy i kolejne gry będą publikowane również w wersji tzw. "Safe For Work" na platformach masowych - Google Play, App Store czy Switch, być może również z innymi wydawcami na którejś z tych platform.
  • Pytajnik: Czy wydawca Brazzers prowadzi kampanie UA? Jeśli tak, to czy spółka dysponuje danymi operacyjnymi na temat wydatków?
    Szymon Janus: Jak pisałem już w jednej z wcześniejszych odpowiedzi - takie kampanie rozpoczną się od czerwca i oczywiście będziemy otrzymywać raporty na ten temat.
  • Mirko: Spółka istnieje ponad 10 lat, ale z opublikowanych wyników w planie połączneia wynika, że do tej pory ciężko było wypracować przychody wyższe niż 2 mln zł, nie mówiąc już o zysku. Dlaczego tym razem ma to się zmienić?
    Szymon Janus: Dopiero od wydania Pocket Waifu możemy mówić o ustabilizowaniu sytuacji firmy, która wcześniej była zmuszona realizować projekty komercyjne dla innych, często jedynie za pokrycie kosztów produkcji. Znaczne przychody z PW, dołączenie do nas Michała Szymerskiego i nawiązanie współpracy z All In! Games czy nowe gry dla platformy Nutaku były początkiem znaczących zmian w firmie. Dzięki zaangażowaniu inwestorów w 2020 domknęliśmy wszystkie luki kadrowe i dopiero nadchodzące produkcje pokażą potencjał firmy. Jestem pewny, że Workshop Simulator zostanie bardzo dobrze przyjęty przez graczy nie tylko przez aspekty mechanik rozgrywki, ale również przez walory artystyczne i jakościowe. Zbudowaliśmy w ostatnich miesiącach naprawdę świetny zespół doświadczonych ludzi, którzy z naszymi dotychczasowymi pracownikami stworzyli naprawdę sprawną maszynę produkcyjną. W mojej ocenie szybkie podpisanie umowy na Orange.2 z firmą Destructive Creations jest jednym z dowodów na to - to jeden z najbardziej doświadczonych zespołów w Polsce i widząc jakość m.in. Workshop Simulatora, nie mieli wątpliwości co do sensu współpracy.
  • Gość: na obecna chwile na rynku mamy ok 51,556,666 akcji , wiadomo juz ze wkrótce pojawia sie dodatkowe emisje , czy wiadomo jest kto obejmie te akcje,?
    Szymon Janus: Akcje z nowej emisji obejmą udziałowcy INTERMARUM sp. z o.o.
  • Piotr Budny: Dzień dobry Zgodnie ze strategią celujecie w segment AA+. Jakie macie doświadczenie w tym segmencie i który produkt został oceniony przez użytkowników na więcej niż 80 proc.?
    Szymon Janus: Aktywnie budujemy kompetencje w tym temacie, rekrutując z sukcesem pracowników takich firm jak Reikon Games, Flying Wild Hog czy Krzysztofa Justyńskiego - człowieka instytucję jeśli chodzi o silnik Unreal, który pracował m.in. w takich firmach jak CD Projekt, Techland, Reikon, The Astronauts. Korzystamy również z doświadczeń naszych kolegów z branży, co wierzę, przełoży się na uzyskanie takiej jakości. Pierwszym sygnałem o naszych aspiracjach będzie prezentacja Workshop Simulatora.
  • Poważny Inwestor: Czy jest ustalony już termin administracyjny w którym prawdopodobnie dojdzie do połączenia podmiotów?
    Szymon Janus: Powinna to być kwestia maksymalnie paru dni.
  • Gość: Jakich opłat licencyjnych na rzecz właściciela marki Brazzers należy się spodziewać? Czy te opłaty będzie uiszczał wydawca, czy spółka?
    Szymon Janus: Uiszczane są z puli przychodów gry. Do nas trafia już kwota po potrąceniu wszystkich kosztów licencji.
  • Gość: Jaki udział w przychodach ma spółka w umowach z Nutaku?
    Szymon Janus: Zależy to od gry, ale wygląda to podobnie jak u wydawców w bardziej klasycznych gatunkach gier. Shelter 69, dzięki sukcesowi PW, ma te % trochę lepsze i najlepsze ze wszystkich 3 gier, które dla Nutaku produkujemy.
  • Gość: Czy spółka sama chciała wejść na giełdę w zasadzie bez emisji akcji, czy namówił was do tego January Ciszewski?
    Szymon Janus: Możliwość wejścia na giełdę pojawiła się po rozmowach z grupą lokalnych inwestorów współpracujących z Januarym Ciszewskim. Mogę dodać, że przedstawione projekty i wizja rozwoju firmy pozwoliły bardzo szybko przekonać wszystkich do zaangażowania się w INTERMARUM.
  • Gość: Zgodnie z komunikatem otrzymacie minimum 2 mln zł na produkcję Orange 2 od wydawcy, czyli DC. Czy udział w zysku z gry po recoupie przekracza 30 proc., czy jest niższy?
    Szymon Janus: Jest trochę niższy, ale struktura umowy nie jest standardowa w związku z tym, że koszty DC są wyłączone z recoupe. Finalne wyniki powinny być podobne jak w klasycznych umowach branżowych.
  • inwestor_2k: Dzień dobry, jestem strasznie ciekawy, jak doszło do nawiązania współpracy z Brazzers? Skąd kontakty? Jaka jest historia?
    Szymon Janus: Sukces Pocket Waifu skierował zainteresowanie marki Brazzers w naszym kierunku. Szukali pomysłu na grę i właśnie Pocket Waifu wydało im się najciekawszą bazą pod produkcję z ich logiem.
  • Bro87: Czy Nutaku sfinansuje produkcję Shelter 69 na platformy Steam i Switch?
    Szymon Janus: Platforma Steam jest od początku uwzględniania więc nie wymaga dodatkowych kosztów. Co do Switcha - polityka właściciela platformy Switch nie jest jednoznaczna, a komunikacja jest trudna, więc ciężko nam spekulować czy uda się wypuścić akurat Shelter 69 na Switcha.
  • Bro87: Dlaczego swoje gry publikujecie tylko na tej niszowej platformie, a nie ma ich choćby płatnych w Google Play, czy Appstore? Tam nie otrzymacie certyfikacji? Ilu użytkowników ma platforma Nutaku?
    Szymon Janus: Dokładnie tak. Takie gry mają zakaz publikacji na w/w platformach. Jednakże, kolejne gry (oznaczone jako Pink.1 i Pink.2) planujemy przygotowywać również w wersji ocenzurowanej/Safe For Work i wychodzić na rynek jak najszerzej. Uważamy, że Pink.1 to projekt o jakości wyróżniającej się w skali świata również wśród gier tego typu bez elementów "adult gaming experience". Platforma Nutaku posiada ~15mln użytkowników i kilka mln MAU (średnia miesięczna liczba użytkowników).
  • pasha: Czy Łysy z Brazzers wystąpi w Waszej grze?
    Szymon Janus: Już jest :) Można wybierać go do udziału w filmach z naszymi aktorkami.
  • Tezor: Jak zamierzacie finansować swoje produkcje? W zapowiedzianych 3 tytułach to 2,5 mln zł…
    Szymon Janus: Wszystkie produkcje mają zapewnione finansowanie, zakładamy również pojawienie się stabilnych przychodów ze sprzedaży pod koniec roku.
  • Tezor: Planujecie zrobić symulator warsztatu. Skąd pomysł, ze w zalewie symulatorów to właśnie ten projekt się wyróżni i chwyci fanów?
    Szymon Janus: WS to projekt, który chcieliśmy zrobić już dawno, jeszcze przed wspomnianym zalewem symulatorów. Jestem pewny, że gra wyróżni się jakością w każdym aspekcie - gameplayowym, graficznym czy technicznym. Nad muzyką w grze pracuje legenda branży - Adam Skorupa, który pracował m.in. przy Wiedźminie, a za nagrania animacji (tzw. motion capture) odpowiada studio Bones - realizowali oni animacje do większości dużych polskich gier. Więcej o grze zaczniemy mówić już niedługo.
  • Gość: Czy Wy jeszcze pracujecie nad Space Company? Ta gra w EA jest już ponad 1,5 roku jak dobrze widzę… I opinie raczej się psują.
    Szymon Janus: Tak. Po więcej informacji odsyłam do prezentacji inwestorskiej. Gra napotkała niezależne od nas problemy techniczne z silnikiem Unity, a projekt obecnie jest wspierany przez doświadczone ukraińskie studio. Mam nadzieję, że niedługo będę mógł mówić o tym więcej.
  • Poważny Inwestor: Czy użytkownik gier ocenzurowanych Pink.1 i Pink. 2 będzie miał łatwy i przejrzysty dostęp do informacji że istnieje wersja również bez cenzury i czy oba konta będą mogły działać jako jedno?
    Szymon Janus: Tak, co do informacji to na tyle na ile umożliwi to platforma. Co do wspólnego konta - za wcześnie na deklaracje, widzę kilka problemów technicznych, które mogą to uniemożliwić, ale to coś co muszę skonsultować z zespołem.
  • Gość: Brazzers miał 125 tys. graczy i 62 tys. USD przychodu, co oznacza ARPU na poziomie ok. 2 USD. To faktycznie tak dużo? Jaki wskaźnik we wczesnych miesiącach miał wasz Pocket Waifu? Jak wygląda MAU dla Brazzers i Pocekta w początkowej fazie życia?
    Szymon Janus: Co do tego pytania i innych bardziej szczegółowych dotyczących konkretnych wskaźników monetyzacyjnych i porównań z PW. Rozumiem Państwa zainteresowanie szczegółami, ale na moment trwania czatu nie posiadam przygotowanych takich informacji, ponieważ wymagałyby one opracowania przez analityków i przedstawienia w odpowiednim kontekście platformy Nutaku. Przedyskutuję z działem analityki i księgowości, co i w jaki sposób możemy komunikować i postaramy się wypracować jasną politykę w tym temacie.
  • Szymon Janus: Dziękuję za liczny udział w pierwszym spotkaniu. Mam nadzieję, że odpowiedzi są dla Państwa satysfakcjonujące. Z pewnością zależy mi na aktywnej komunikacji. Jesteśmy dla Państwa dostępni na naszych social mediach, ale można również kierować pytania do Dominika Matuska - d.matusek@intermarum.com - jest on osobą odpowiedzialną za komunikację firmy w sprawach giełdowych. Zachęcam do śledzenia naszych działań i życzę miłego dnia.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
  • Szymon Janus: Jeszcze informacja sprzed chwili. Miło mi poinformować, że w systemie KRS właśnie zarejestrowano połączenie firm i oficjalnie powstała spółka INTERMARUM SA.
Spółka Cena emisyjna Wart. oferty Koniec zapisów
Shoper SA 47,00 zł 363,39 mln zł 2021-06-28
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,25% +33 649,63 zł 53 649,63 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy