-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z przedstawicielami Brewery Hills SA, browaru rzemieślniczego z Wrocławia, który aktualnie prowadzi emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Brewery Hills: Dzień dobry, witamy Państwa serdecznie na czacie inwestorskim i zapraszamy do zadawania pytań.
-
inwestor_2k: Lidl słynie raczej z niskich cen. Na ile opłacalne są kontrakty na dostawę do Lidla?
Zarząd Brewery Hills: Tak, Lidl słynie z niskich cen, ale kontrakty są opłacalne, ponieważ pomijamy pośrednika (hurtownie), wolumen jest bardzo duży, Lidl jest rzetelnym płatnikiem. Niska cena na półce jest dla nas korzystna, ponieważ więcej klientów ma okazję poznać nasze piwo, dzięki temu to piwo szybko rotuje.
-
Adam: Konkurencja na rynku piw jest przepotężna, a nasycenie rynku bardzo wysokie. Dlaczego wam ma się udać. Co jest waszą przewagą?
Zarząd Brewery Hills: Konkurencja wcale nie jest taka wysoka, zwłaszcza jeśli chodzi o piwa najwyższej jakości. Naszym wyróżnikiem jest to, że odchodzimy od produktów skierowanych tylko na beergeeków, od często przekombinowanych piw na rzecz bardzo jakościowych, ale przystępnych w smaku i skierowanych do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżniamy się do tego zjawiskową puszką a nasz zespół tworzy grono ekspertów od dawna związanych z branżą.
-
Gacek: Czy planujecie otworzenie własnego browaru, czy nadal będziecie bazować na współpracy z partnerami, którzy mają zaplecze produkcyjne?
Zarząd Brewery Hills: Tak, mniej więcej za rok chcemy ruszyć z budową własnego browaru, a za dwa lata warzyć już w swoim zakładzie produkcyjnym.
-
curiosity: W akcjonariacie są akcje uprzywilejowane serii A, w ten sposób, że 1 akcja uprawnia do 2 głosów na Walnym Zgromadzeniu. Czy uprzywilejowanie dotyczy także dywidendy?
Zarząd Brewery Hills: Nie, akcje są uprzywilejowane tylko co do prawa głosu na walnym zgromadzeniu.
-
Gość: Jaka będzie wycena spółki przy założeniu pełnego sukcesu emisji?
Zarząd Brewery Hills: Obecna wycena spółki wynosi 7 mln zł. W przypadku powodzenia emisji będzie to 8 mln zł.
-
G.: Czy Brewery Hills jest na ten moment rentowne? Jaki wynik netto spodziewany jest za 2021 r?
Zarząd Brewery Hills: Spółka rok 2020 zamknęła na minimalnym plusie, przewidujemy w podobny sposób zakończyć rok 2021. Pierwsze większe zyski zamierzamy wypracować w 2022 r., zwiększając skalę działalności.
-
Marek L: Dzień dobry. Krótkie pytanie ode mnie: Czy debiut na NewConnect jest pewnym scenariuszem?
Zarząd Brewery Hills: Taki jest plan. Chcemy pod koniec 2022 r. zacząć pracę nad upublicznieniem spółki. Jest to jeden z naszych celów strategicznych.
-
Marek L: Jak dotychczas była finansowana działalność Brewery Hills?
Zarząd Brewery Hills: Dotychczas była finansowana ze środków własnych założycieli i wniesionych środków przez inwestorów strategicznych.
-
inwestor_2k: Jak w akcjonariacie Brewery Hills znalazł się Przemysław Weremczuk, czyli prezes giełdowej spółki Geotrans?
Zarząd Brewery Hills: Przekonaliśmy Przemka jakością i pomysłem. Uwierzył w zespół i plany spółki, widzi perspektywy w rynku piw rzemieślniczych.
-
Gość: Jak skonstruowana jest umowa z Lidlem? Dotyczy dostaw przez określony czas czy określonej liczby piw?
Zarząd Brewery Hills: Wg naszej wiedzy, wszystkie umowy z Lidlem dotyczą umowy IN-OUT.
-
Gość: Za jaką część sprzedaży (w procentach) odpowiada sklep internetowy breweryhills.com?
Zarząd Brewery Hills: Sklep został uruchomiony głównie na czas pandemii, w tej chwili nie jest to główny kanał dystrybucji. W tej chwili głównie skupiamy się na rozwoju działu handlowego i pracujemy dostępnością piw w całej Polsce.
-
Kasia: Opcji zainwestowania w browar rzemieślniczy było już całkiem sporo. Czym wasza oferta różni się od poprzednich?
Zarząd Brewery Hills: Atrakcyjna wycena. W związku z tym, że spółka jest młoda, mamy perspektywę dużego wzrostu wartości. Dodatkowo wyróżniająca się na sklepowej półce puszka, świetna jakość, a nasz zespół tworzy grono ekspertów od dawna związanych z branżą piwną i rynkiem kapitałowym.
-
Grzegorz: Z tego co widzę, przed debiutem giełdowym firma chce przeprowadzić jeszcze jedną emisję crowdinvestingową. Jak dużą? Czy akcje będą oferowane po wyższej cenie?
Zarząd Brewery Hills: Rozważamy kolejną emisję, która będzie związana z zakupem gruntu i budową browaru. Na przestrzeni kolejnych miesięcy chcemy pokazać dotychczasowym akcjonariuszom spełnione cele, wzrost wartości spółki i w związku z tym wycena spółki w następnej emisji będzie wyższa.
-
Gość: Co jeśli emisja nie osiągnie zakładanego celu? Czy macie alternatywne formy finansowania w zapasie?
Zarząd Brewery Hills: Zrewidujemy nasze cele, będziemy potrzebowali więcej czasu na ich realizację. Będziemy dalej rozwijać się w oparciu o środki własne i wsparcie inwestora strategicznego.
-
Mariusz: Dzień dobry, mam pytanie o wyniki. W ubiegłym roku Brewery Hills miało nieco ponad 1 mln zł przychodów ze sprzedaży. W tym roku po I półroczu jest zaledwie 235 tys. zł. Co jest powodem tak słabych wyników? Czy można zakładać, że w tym roku przychody będą niższe niż w 2020 r?
Zarząd Brewery Hills: Pierwsze miesiące roku były wyjątkowo słabe ze względu na pandemię. W tym okresie postanowiliśmy zrewidować nasz model dystrybucji i skupić się na sprzedaży w kanale nowoczesnym. Warto też zaznaczyć, że takie rozmowy trwają dosyć długo.
Nie zakładamy takiej możliwości.
-
Wojciech: Prognoza przychodów (odnoszę się do wyceny spółki przygotowanej przez Best Capital) na 2021 r. zakłada 2,1 mln zł, a na 2022 r. skok o ponad 200 proc. do 6,6 mln zł. Na jakich założeniach oparto taki skok sprzedaży. Co takiego ma się wydarzyć, żeby spółka tak mocno i tak szybko zwiększyła sprzedaż?
Zarząd Brewery Hills: Zakładamy, że będziemy w stanie wynik osiągnięty we Wrocławiu przenosić na inne, duże miasta w Polsce. Chcemy to osiągnąć dzięki rozbudowie działu handlowego o kolejne 4 osoby. Cały czas rozwijamy także kanał nowoczesny. Nasze pierwsza akcja z Lidlem zakończyła się sukcesem.
-
Gość: Ile osób obecnie zatrudnia Brewery Hills? Jak stan zatrudnienia zmieni się po emisji, przy założeniu dojścia do skutku w pełnym wymiarze?
Zarząd Brewery Hills: W tej chwili w zespole mamy 4 osoby na full etat i 2 w niepełnym wymiarze godzinowym. Po udanej emisji zatrudnimy 4 nowe osoby.
-
Gość: Kim są akcjonariusze Weremczuk Holding sp. z o.o i Torro Investment sp. z o.o.?
Zarząd Brewery Hills: Przemysław Weremczuk i Tomasz Maślanka - są to wrocławscy przedsiębiorcy, którzy są znani szerokiemu gronu m.in. z obecności w spółce Geotrans SA.
-
Gość: Jak układa się współpraca z Lidlem? Będą kolejne umowy na dostawy?
Zarząd Brewery Hills: Nasza pierwsza kampania w Lidlu zakończyła się sukcesem i szybką odsprzedażą. Tak, oczywiście będą kolejne In-Outy w Lidlu.
-
Gość: Ile potrzebujecie pieniędzy na zbudowanie własnego browaru?
Zarząd Brewery Hills: To zależy od wielkości zakładu, warunków technicznych jakie przyjmiemy: ok. 6 mln zł. Są to na razie wstępne szacunki.
-
Marcos: Jakie są plany ekspansji? Z jakimi dużymi sieciami handlowymi rozmawiacie lub planujecie rozmawiać o współpracy?
Zarząd Brewery Hills: Rozmawiamy z większością dużych sieci handlowych w Polsce. Taki proces rozłożony jest na parę miesięcy. Możemy zdradzić, że jutro podpisujemy umowę z Dolnośląską Agencją Handlową.
-
Gość: Z dostępnych materiałów wynika, że spółka posiada zobowiązania z tytułu pożyczek udzielonych przez akcjonariuszy w łącznej kwocie 595 tys. zł. Jaki jest harmonogram spłat. Czy środki z emisji akcji posłużą do spłat?
Zarząd Brewery Hills: Planujemy spłacić pożyczki z bieżących przypływów generowanych przez rosnącą sprzedaż. Jednak są to pożyczki udzielone przez obecnych akcjonariuszy i w przypadku problemów związanych z ich spłatą jest nam dużo łatwiej negocjować terminy spłat. Inwestor jest inwestorem długoterminowym i rozumie specyfikę firm dynamicznie rosnących.
-
sasky: Kiedy spółka planuje zadebiutować na NewConnect i od czego to jest uzależnione? Co jeśli emisja nie wypali?
Zarząd Brewery Hills: Planujemy rozpocząć pracę nad wejściem na NC pod koniec 2022 r. Jest to uzależnione jedynie od wymogów giełdy i osiągnięcia przez nas odpowiedniej masy. W razie niepowodzenie nie zmieniamy celu, jedynie przeciągnie się od w czasie.
-
Zarząd Brewery Hills: Dziękujemy za wspólną rozmowę i zapraszamy po więcej informacji na naszą stronę: kupbrowar.pl. Jeśli macie Państwo jeszcze jakieś pytania to prosimy o kontakt mailowy: inwestorzy@kupbrowar.pl.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.