rxfacdfh
Advertisement
PARTNER SERWISU
xpprreme

wyniki Q1.2025 - komunikat spółki ANSWEAR.COM SPÓŁKA AKCYJNA (answear) - komunikat ESPI

Komunikat spółki

RAPORT BIEŻĄCY


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO



Raport bieżący nr8/2025

Data sporządzenia: 2025-04-03
Skrócona nazwa emitenta
ANSWEAR.COM S.A.
Temat
Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za I kwartał 2025 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za I kwartał 2025 r. wraz z wartościami porównawczymi za I kwartał 2024 r.:
- przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosły 351,9 mln zł osiągając dynamikę 1Q2025 / 1Q2024 na poziomie 22,0% (I kwartał 2024 r.: 288,5 mln zł).
- w pierwszym kwartale 2025 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 18,9 % w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r., osiągając wartość 332,5 mln zł (I kwartał 2024 r.: 279,7 mln zł).

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

W pierwszym kwartale br. Spółka kontynuuje wysoką dynamikę wzrostów przychodów ze sprzedaży potwierdzając tym samym zasadność podjętych w 2024 r. działań i przyjętej strategii repozycjonowania do segmentu premium. Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt dobrze wykorzystanego okresu zimowych wyprzedaży, a wzrosty zanotowane pod koniec kwartału wsparła dobrze przygotowana oferta kolekcji wiosennej. Sprzedaż Spółki wspiera również rozwój marki PRM przy jednoczesnej poprawie rentowności tego segmentu.

Obecne działania Spółki koncentrują się na uzyskaniu efektów z dokonanych w poprzednim roku zmian, czyli na udoskonalaniu oferty produktowej i poprawie warunków handlowych współpracy z markami, a w konsekwencji na poprawie rentowności biznesu.
Zarząd pozytywnie ocenia pierwsze tygodnie już rozpoczętej sprzedaży kolekcji wiosna-lato 2025, co w połączeniu z jakością i odpowiednim poziomem zatowarowania Spółki na nadchodzący sezon, daje podstawę do oczekiwania lepszej sprzedaży i poprawy rentowności również w kolejnych kwartałach.

Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy. W pierwszym kwartale sprzedaż on-line zawiera zafiskalizowane zwroty z miesiąca grudnia poprzedniego roku, w którym sprzedaż była znacząco wyższa niż w styczniu, przez co sprzedaż on-line jest pomniejszona o wartość tych zwrotów, które zgodnie z zasadą memoriału pomniejszają przychody ze sprzedaży grudnia poprzedniego roku poprzez zawiązanie odpowiedniej rezerwy. Różnica w ujęciu zwrotów pomiędzy sprzedażą on-line i przychodami ze sprzedaży tłumaczy wyższą dynamikę przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale niż dynamika sprzedaży on-line w tym samym okresie.

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za I kwartał 2025 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2025-04-03Jacek DziaduśWiceprezes Zarządu ds. finansowychJacek Dziaduś
2025-04-03Magdalena DąbrowskaWiceprezes ZarząduMagdalena Dąbrowska


Nazwa jednostki:ANSWEAR.COM SPÓŁKA AKCYJNA
Nazwa skrócona jednoskti:ANSWEAR.COM S.A.
Adres:Aleja Pokoju 18, 31-564 Kraków
Telefon:+48 12 312 27 27
NIP:6793080390
REGON:122515020

Źródło: strona internetowa spółki, relacje inwestorskie, raporty bieżące i okresowe.
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE ANSWEAR
  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas
    10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji Answear i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.
    Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży Answear.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.


plcknaaq
oqnvgrcc
vziqlbyl
fajkqigw
idfpfbou

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat