PARTNER SERWISU
rciallwi

Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

Omawiane walory:

Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

Wyniki Answear: Rośnie skala, ale spada rentowność

W II kwartale 2025 roku Answear.com powrócił na ścieżkę rentownego wzrostu po okresie intensywnych inwestycji. Spółka wypracowała 20,3 mln zł EBITDA wobec straty przekraczającej 10 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody wzrosły o 16 proc. r/r do 399,3 mln zł. Marża na sprzedaży poprawiła się o 2,7 pkt proc. r/r, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec 17,6 mln zł straty rok wcześniej.

W całym I półroczu 2025 roku EBITDA wyniosła 30,2 mln zł, przy przychodach sięgających 751,9 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. r/r. Zysk netto osiągnął 6,5 mln zł. Zarząd spółki podkreśla, że poprawa wyników to efekt skutecznej kontroli kosztów i wyższej efektywności operacyjnej.

– Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu. (…) Oznacza to, że dalej rośniemy w tempie dwucyfrowym, solidnym, jeśli chodzi o wzrost przychodów ze sprzedaży, ale najważniejsze jest to, że zgodnie z zapowiedziami z początku roku rośniemy w sposób rentowny – powiedział w trakcie webinaru inwestorskiego StockWatch.pl Krzysztof Bajołek, prezes zarządu.

– W samym drugim kwartale tego roku EBITDA ponad 20 milionów złotych, spółka w drugim kwartale, jak i w całym półroczu jest też rentowna na poziomie zysku netto – dodał Jacek Dziadusz, wiceprezes ds. finansowych.

>> POLECAMY: Rentowna ścieżka wzrostu – omówienie sprawozdania finansowego Answear po 2 kw. 2025 r.

Answear: Strategia premiumizacji przynosi efekty

Transformacja do segmentu premium to dziś fundament strategii Answear. Wysoka jakość oferty, ograniczenie marek z dolnego segmentu i inwestycje w doświadczenie klienta zaczęły się przekładać na poprawę wskaźników operacyjnych, takich jak liczba aktywnych klientów czy średnia wartość zamówienia.

– Wartość średniego zamówienia (…) w ostatnim półroczu wyniosła 385 zł, wobec 378 zł w całym ubiegłym roku. (…) Wydaje się, że całym roku gdzieś podejdziemy pod 400 zł – podkreślił prezes Bajołek.

– Rośnie czwarty kwartał z rzędu wskaźnik powracalności klientów – dodał, wskazując na pozytywny efekt zmiany strategii produktowej.

Polska liderem wzrostu, mocne także rynki zagraniczne

Największym zaskoczeniem był spektakularny wzrost przychodów w Polsce – aż 42 proc. w pierwszym półroczu i 38 proc. w samym drugim kwartale. Duże znaczenie miała tu intensyfikacja działań marketingowych i nadrobienie wcześniejszych zaległości.

– Ostatnio te zaległości po prostu nadrabiamy, więc stąd te wzrosty. Dodatkowo wiadomo, że Polska jest dla nas takim, można powiedzieć, poligonem doświadczalnym – powiedział Krzysztof Bajołek.

– Gdyby liczyć tą dynamikę w cenach stałych, wzrost byłby rzędu 24 proc. – wskazał, komentując sprzedaż na rynkach poza UE, zwłaszcza w Ukrainie.

Efektywny marketing i nowe kampanie

Answear pokazał, że można prowadzić skuteczne kampanie marketingowe przy niższych kosztach. W pierwszym półroczu wskaźnik kosztów marketingu do sprzedaży spadł z 23 proc. do 19,8 proc., a w drugim kwartale z 26 proc. do 20 proc. mimo kontynuacji intensywnych działań w internecie i powrotu do telewizji.

– Nie przestaliśmy działać w tym marketingu, dalej działamy, jesteśmy skuteczni, natomiast te koszty udaje nam się optymalizować – zaznaczył Bajołek.

– Spontaniczna świadomość marki wzrosła z 15 proc. do 17 proc., a biorąc tylko sam segment premium z 19 proc. do 21 proc. – opisał efekty ostatniej kampanii.

PRM zyskuje, Concept Store nadal w fazie inwestycyjnej

Marka PRM zanotowała wzrost przychodów o 47 proc. w półroczu i 40 proc. w samym drugim kwartale. EBIT wyniósł 2,6 mln zł. Mimo że Concept Store nadal nie osiąga progu rentowności, to jego zadania marketingowe są realizowane zgodnie z założeniami.

– Marka PRM rozwija się dobrze, przychody na tej marce w ostatnim półroczu, na tej marce w całym biznesie przejętym od firmy FTG, przychody wzrosły o 47 proc., w samym drugim kwartale o 40 proc. i co najważniejsze, ten biznes już nie przynosi strat – powiedział prezes o marce PRM.

– Główne ich zadanie to realizacja celów marketingowych, budowa świadomości marki, realizacja wspólnych działań z naszymi partnerami biznesowymi – mówił o Concept Store.

Plany i perspektywy: Mniej rynków, więcej rentowności

W najbliższym czasie Answear nie planuje ekspansji geograficznej. Priorytetem ma być dalsze zwiększanie rentowności i budowa przewagi konkurencyjnej przez wyróżniającą się ofertę i rozwój własnych marek.

– Na tą chwilę ekspansję zagraniczną odkładamy na późniejszy czas – zapowiedział Krzysztof Bajołek.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • Answear wstępnie zwiększył przychody o 15 proc. r/r w II kw. 2025 r.

    Przychody ze sprzedaży ANSWEAR.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 394 mln zł w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18 proc. r/r. W piątek akcje spółki drożeją o blisko 3 proc.

  • 10 mocnych spółek na lipiec wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła jedną zmianę. W lipcu analitycy zrezygnowali z akcji Torpolu na rzecz innego reprezentanta branży budowlanej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat