| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 11 | / | 2024 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2024-02-02 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| GRUPA AZOTY SA | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Złożenie przez Generalnego Wykonawcę propozycji zmian do umowy realizacji projektu Polimery Police | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| W nawiązaniu do raportów bieżących nr 40/2023 z dnia 29 sierpnia 2023 roku, nr 52/2023 z dnia 13 listopada 2023 roku oraz nr 56/2023 z dnia 24 listopada 2023 roku, Zarząd spółki Grupa Azoty S.A. ( Emitent ) informuje o otrzymaniu w dniu 2 lutego 2024 roku przez spółkę zależną Emitenta spółkę Grupa Azoty Polyolefins S.A. ( Spółka Zależna ), od Hyundai Engineering Co., Ltd. jako Generalnego Wykonawcy projektu Polimery Police, propozycji zmiany (ang. Change Proposal) do umowy o kompleksową realizację projektu Polimery Police z dnia 11 maja 2019 roku ( Umowa EPC ).
Propozycja zmiany dotyczy przedłużenia terminu zakończenia projektu Polimery Police o dodatkowe 95 dni (ponad 166 dni wskazane w informacji o rozpoczęciu przez Generalnego Wykonawcę procedury zmiany Umowy EPC wydłużającej termin zakończenia projektu opublikowanej raportem bieżącym nr 52/2023 z dnia 13 listopada 2023 roku) oraz zwiększenia wynagrodzenia dla Generalnego Wykonawcy o kwotę 39 772 455 Euro.
Generalny Wykonawca wskazał, że podstawą do wystąpienia o wydłużenie czasu realizacji projektu i zwiększenie wynagrodzenia są zdarzenia dotyczące poszczególnych części projektu, które zaistniały w latach 2023 i 2024 i w ocenie Generalnego Wykonawcy skutkowały brakiem możliwości przeprowadzenia etapu uruchomienia instalacji, celem osiągniecia jej zakładanych paramentów gwarantowanych.
Zgodnie z kontraktem EPC w formule pod klucz , to Generalny Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie wszystkich prac na każdym etapie projektu, takich jak uzyskiwanie stosownych pozwoleń, zamówienia i dostawy urządzeń oraz materiałów, prace konstrukcyjne, odbiory i rozruch.
Propozycja zmiany Umowy EPC poddana zostanie gruntownej analizie i weryfikacji jej zasadności w świetle postanowień Umowy EPC, zgodnie z procedurą przewidzianą w Umowie EPC, oraz innych umów łączących Spółkę Zależną z Generalnym Wykonawcą, a także okoliczności faktycznych.
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 12 czerwca 2014, nr L 173/1 ze zm.).
| |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2024-02-02 | Tomasz Hinc | Prezes Zarządu | | |
| 2024-02-02 | Marek Wadowski | Wiceprezes Zarządu | | |
| | | | | |