meqfovcj
PARTNER SERWISU
jsbfqthf

uruchomienie projektu MALLARD w ramach konsorcjum MBF Group - Squadron - PLP - komunikat spółki MBF GROUP SPÓŁKA AKCYJNA (mbfgroup) - komunikat ESPI

Komunikat spółki

RAPORT BIEŻĄCY


KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO



Raport bieżący nr50/2025

Data sporządzenia: 2025-10-14
Skrócona nazwa emitenta
MBF GROUP S.A.
Temat
Uruchomienie projektu MALLARD w ramach konsorcjum MBF Group - Squadron - PLP
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd spółki MBF Group S.A. z siedzibą w Warszawie ( Emitent , Spółka ), w nawiązaniu do Raportu bieżącego ESPI nr 43/2025 z dnia 4 września 2025 roku w sprawie zawarcia strategicznej umowy konsorcjum w zakresie rozwoju i wdrażania technologii UAV, C-UAS oraz transportu bezzałogowego ( Konsorcjum ), zawiadamia, że w dniu 14 października 2025 roku rozpoczęto realizację drugiego z trzech kluczowych projektów Konsorcjum MALLARD.

Projekt MALLARD stanowi rozwinięcie prac w zakresie bezzałogowych statków powietrznych towarowych (Cargo UAV) i jest przedsięwzięciem ukierunkowanym na stworzenie systemu regularnego, cywilnego bezzałogowego transportu towarów. W odróżnieniu od klasycznych projektów koncepcyjnych, MALLARD wszedł już w fazę testów praktycznych, obejmujących trzy powiązane elementy rozwoju:

1. System towarowego bezzałogowego statku powietrznego o małej ładowności (tzw. Mały Mallard ), który stanowi w pełni funkcjonalny model służący do organizacji i realizacji testowych towarowych lotów operacyjnych i badawczych. Jego konstrukcja umożliwia przewóz ładunków o masie do 300 kilogramów, a projekt znajduje się obecnie w fazie walidacji technicznej i operacyjnej. Prowadzone są próby w locie oraz analizy eksploatacyjne obejmujące weryfikację rzeczywistych parametrów aerodynamicznych, zasięgu i stabilności, kalibrację systemów łączności i nawigacji, a także pomiary zużycia paliwa i energii.
Celem testów jest uzyskanie danych niezbędnych do: oceny efektywności ekonomicznej i operacyjnej transportu bezzałogowego, organizacji lotów bezzałogowych wg funkcjonujących przepisów, a także opracowanie modeli kosztowych i symulacji porównawczych względem klasycznego transportu drogowego i lotniczego. Równolegle prowadzone są prace nad metodyką obsługi naziemnej, bezpieczeństwa załadunku i integracji operacji dronowych z istniejącą infrastrukturą logistyczną.

2. Metodyka dostaw z użyciem bezzałogowych statków powietrznych na średnich dystansach, obejmująca opracowanie modelu operacyjnego i organizacyjnego centrów logistycznych UAV oraz przygotowanie standardów eksploatacyjnych, komunikacyjnych i certyfikacyjnych na potrzeby przyszłych komercyjnych operacji transgranicznych.

3. Koncepcja systemu towarowego bezzałogowego statku powietrznego o średniej ładowności (tzw. Duży Mallard ), o udźwigu do 1 000 kg i zasięgu do 3 000 kilometrów, będąca docelową platformą przeznaczoną do seryjnej produkcji.

Według informacji uzyskanych od spółki Squadron Sp. z o.o., odpowiedzialnej za stronę techniczną projektu, system MALLARD (Mały) jest obecnie gotowy do realizacji testowych lotów o charakterze badawczo-przeliczeniowym. Celem tych lotów będzie weryfikacja wydajności operacyjnej, stabilności w locie, niezawodności w zmiennych warunkach środowiskowych, a także analiza ekonomiki działania oraz ocena opłacalności wdrożeń komercyjnych.

Emitent, jako lider Konsorcjum, planuje skierować w pierwszej kolejności ofertę testów operacyjnych i współpracy inwestycyjnej do wybranych podmiotów z branż logistyki i transportu towarowego, operatorów flot kurierskich, centrów magazynowych i dystrybucyjnych, a także do przedsiębiorstw przemysłowych i energetycznych, instytucji infrastruktury krytycznej oraz firm z sektora e-commerce, logistyki medycznej i humanitarnej. Projekt przewidziany jest również do prezentacji przed funduszami branżowymi i inwestorami typu venture capital zainteresowanymi udziałem w rozwoju technologii bezzałogowych i systemów zrównoważonego transportu.

Szacunkowy koszt realizacji projektu do etapu pełnoskalowego prototypu wynosi około 12 mln EUR, przy czym część prac badawczych i testowych finansowana jest ze środków własnych członków Konsorcjum. Projekt MALLARD realizowany jest przez MBF Group S.A. (lider finansowanie, koordynacja, relacje inwestorskie i nadzór strategiczny), Squadron Sp. z o.o. (projektowanie, prototypowanie, testy i dokumentacja techniczna) oraz Polskie Lobby Przemysłowe im. Eugeniusza Kwiatkowskiego (koordynacja merytoryczna, wsparcie naukowe i integracja z koncepcją COP2).

W ocenie Zarządu Spółki, MALLARD stanowi odpowiedź na globalne trendy automatyzacji, digitalizacji i dekarbonizacji transportu. System bezzałogowych samolotów towarowych pozwoli na znaczące obniżenie kosztów operacyjnych oraz zwiększenie bezpieczeństwa i elastyczności dostaw. W perspektywie średnioterminowej projekt może istotnie wzmocnić przychody Emitenta i pozycję MBF Group S.A. na rynku technologii bezzałogowych.

Emitent będzie informował o kolejnych etapach realizacji projektu, w tym o rozpoczęciu lotów testowych i podpisaniu listów intencyjnych z partnerami branżowymi, w odrębnych raportach bieżących ESPI.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2025-10-14Janusz CzarneckiPrezes ZarząduJanusz Czarnecki


Nazwa jednostki:MBF GROUP SPÓŁKA AKCYJNA
Nazwa skrócona jednoskti:MBF GROUP S.A.
Adres:Bysławska 82 lok 415, 04-994 Warszawa
Telefon:+48 22 350 70 98
Fax:+48 22 350 70 13
Email:biuro@mbfgroup.pl
www:www.mbfgroup.pl
NIP:894-301-86-15
REGON:021480943

Źródło: strona internetowa spółki, relacje inwestorskie, raporty bieżące i okresowe.
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE mbfgroup
  • Hossa zbrojeniowa na GPW. Ponad 20 giełdowych spółek powalczy o kontrakty
    Hossa zbrojeniowa na GPW. Ponad 20 giełdowych spółek powalczy o kontrakty

    Od 2022 r. w Polsce wydatki na obronność rosną w zawrotnym tempie. Według szacunków, ich wartość w 2025 r. może sięgnąć 186,6 mld zł, co daje równowartość ok. 4,7 proc. PKB. Hossa w zbrojeniówce odbiła się szerokim echem także na GPW, gdzie do wąskiego grona firm współpracujących z wojskiem czy służbami mundurowymi, dołączyła rzesza nowych firm uzbrojonych w świeżo stworzone strategie i listy intencyjne.

  • MBF Group: chiński producent dronów wchodzi do konsorcjum z PLP. Podpisano umowę ramową
    MBF Group: chiński producent dronów wchodzi do konsorcjum z PLP. Podpisano umowę ramową

    MBF Group podpisała z chińską firmą Shenzhen SMD UAV ramową umowę o współpracy technologicznej. Partner dołączy do tworzonego przez spółkę i Polskie Lobby Przemysłowe konsorcjum technologicznego. Docelowo strony zamierzają sformalizować działania poprzez zawarcie umowy konsorcjalnej. Akcje spółki drożeją o ponad 15 proc.


esxfeunj
glxcxznt
Prezentacja inwestorska Kolejkowo
hjdfxdms
esazdbbq

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat