| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 64 | / | 2024 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2024-12-10 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| MIRACULUM S.A. | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Informacja o przychodach ze sprzedaży netto w listopadzie 2024 roku | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Miraculum S.A. (Spółka) przekazuje szacowane informacje o przychodach w listopadzie 2024 roku oraz za okres styczeń-listopad 2024 w odniesieniu do analogicznego okresu 2023.
W listopadzie 2024 roku Spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 4.790 tys. złotych, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do listopada 2023 roku, kiedy wyniosły one 3.944 tys. złotych.
Narastająco, w okresie styczeń-listopad 2024 roku Spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 45.189 tys. złotych, co stanowi wzrost o 2% w stosunku do okresu styczeń-listopad 2023 roku, kiedy to wyniosły one 44.198 tys. złotych.
Komentarz do wyników sprzedaży
Po zmianie Zarządu w dniu 24 września 2024 zostały podjęte najważniejsze kroki w celu osiągnięcia stałej rentowności i poprawy sytuacji płynnościowej Spółki:
1) Intensywne działania mające na celu odbudowanie sprzedaży eksportowej w Azji oraz rozwinięcie dystrybucji w USA. W listopadzie odbyła się wizyta u dotychczasowych i potencjalnych Partnerów w Azji. Efektem wizyty są rozmowy zmierzające do zawarcia nowych umów w Uzbekistanie i Kirgistanie. Ponadto Spółka wprowadza nowe produkty w USA oraz nawiązała kontakt z nowym kontrahentem z tamtego rynku. Miraculum S.A. weszło również w kolejną fazę współpracy z partnerem z Arabii Saudyjskiej, Dla którego nowe zamówienia będą realizowane w pierwszym i drugim kwartale 2025 roku.
2) Analiza stanów magazynowych produktów i komponentów mająca na celu wytypowanie asortymentu, który może zostać sprzedany bez większego zaangażowania kapitałowego oraz wyprzedaż produktów gorzej rotujących w celu wygenerowania gotówki. Efektem podjętych działań są pierwsze sprzedaże wyrobów gotowych o niskiej rotacji i zaplanowane na pierwszy kwartał 2025 sprzedaże na bazie dostępnych komponentów.
3) Redukcja kosztów stałych mająca na celu poprawę wyników finansowych Spółki (wypowiedzenie kilku umów, redukcja zatrudnienia o 4 etaty) bez utraty potencjału sprzedażowego i operacyjnego.
4) Zaplanowanie nowości na rok 2025 w markach mających największy potencjał na wzrost sprzedaży m.in. JOKO i Miraculum. W pierwszych i drugim kwartale zostanie wdrożonych wiele nowych produktów do sprzedaży w ww. markach.
5) Odbudowanie relacji z dostawcami, w wyniku czego Spółka wróciła ponownie do możliwości zakupów z odroczonym terminem zapłaty u niektórych dostawców co przełożyło się na poprawę bieżącej płynności.
Podjęte działania mają na celu odwrócenie trendu spadku wyników na poziomie EBIT i EBITDA obserwowane w II i III kwartale 2024 roku (w porównaniu do I kwartału 2024) jak również poprawę bieżącej płynności poprzez redukcję wartości magazynu i odbudowanie relacji z dostawcami.
| |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2024-12-10 | Radosław Celiński
| Członek Zarządu
| | |
| 2024-12-10 | Marek Kamola | Członek Zarządu | | |
| | | | | |