-
moderator: Witam na czacie z przedstawicielami Zarządu CD PROJEKT SA: Adamem Kicińskim, Prezesem Zarządu i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będą wyniki Grupy CD PROJEKT za I półrocze 2022 r.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Adam Kiciński: Witamy serdecznie na czacie inwestorskim, świeżo po publikacji wyników Grupy za I półrocze 2022 r. Zapraszamy do zadawania pytań.
-
Gość: Jakie projekty miał na myśli Zarząd mówiąc o rozpoczęciu pracy nad dwoma tytułami AAA ?
Piotr Nielubowicz: W H1 2022 dokonaliśmy pewnych zmian w zespole GWINTa, dostosowując liczbę deweloperów do skali projektu. Po wydaniu dodatku Mag Renegat, oddelegowaliśmy część jego zespołu do innych projektów realizowanych w studiu. Na dzisiaj nie rozważamy kolejnych dodatków.
Jeśli chodzi o Monster Slayera, zamierzamy utrzymywać wsparcie dla gry. Dodatkowo Spokko prowadzi prace koncepcyjne nad kolejnymi projektami.
-
Janek79: Nowy Wiedźmin powstaje na U5 czy RedEngine?
Piotr Nielubowicz: Nowa gra z wiedźmińskiego uniwersum powstaje na Unreal Engine 5.
-
Gość: W jakim stopniu zdaniem Zarządu, premiera i ewentualny pozytywny odbiór Cyberpunk Edgerunners może wpłynąć na wzrost sprzedaży CP 2077 na poszczególnych rynkach?
Adam Kiciński: Cyberpunk Edgerunners traktujemy jako inwestycję w popularność IP Cyberpunka, format idealnie pasuje do uniwersum CP. Wierzymy że EDGERUNNERsi zachęcają widzów do zapoznania się z grą, będzie to okazja dla fanów Cyberpunka 2077 do wejścia jeszcze głębiej w uniwersum dzięki serialowi anime.
-
tgolik: Czy drugi dodatek do Cyberpunka jest możliwy w przypadku sukcesu przyszłorocznego dodatku? Czy może decyzja o zakończeniu rozwoju Cyberpunka 2077 już zapadła i pierwszy dodatek jest wszystkim co dostaniemy?
Piotr Nielubowicz: Postanowiliśmy wydać jeden duży dodatek wykorzystujący potencjał nowej generacji konsol. Chcę jednocześnie podkreślić, że chcemy dalej rozwijać IP Cyberpunka. Zainwestowaliśmy wiele czasu i wysiłku, by zbudować tę markę i zdecydowanie zamierzamy dalej ją rozwijać.
-
Gość: Kiedy wyjdzie wiedźmin 4? Kto będzie wiedźminen?
Adam Kiciński: Jesteśmy na etapie preprodukcji nowej gry z uniwersum Wiedźmina. Jest za wcześnie, żeby mówić o dacie launchu, czy historii, którą chcemy opowiedzieć.
-
tgolik: Czy po fali odejść związanej z wydaniem Cyberpunka w firmie pozostały zespoły deweloperów gotowe do tworzenia gier AAA na światowym poziomie?
Piotr Nielubowicz: Mamy teraz w całej Grupie Kapitałowej blisko 800 deweloperów, w tym ok. 730 pracuje nad developmentem gier. Tak, mamy w planach ambitne projekty i świetnych ludzi na pokładzie, żeby wprowadzać je życie.
-
tgolik: Czy rekrutacja pracowników z kompetencjami w zakresie tworzenia gier na Unreal Engine dla projektu Nowa Saga Wiedźmińska przebiega zgodnie z Waszymi oczekiwaniami?
Adam Kiciński: Na pewno jest nam zdecydowanie łatwiej rekrutować developerów do UE niż do REDengine. To silnik znany na rynku, wielu deweloperów na nim pracuje. Natomiast generalnie na rynku gamingowym rywalizacja o talent jest duża, to norma w przypadku naszej branży.
-
tgolik: Czy spółka planuje w kolejnych latach wypłacać dywidendy, gdy tylko pozwolą na to finanse?
Piotr Nielubowicz: Po każdym sprawozdaniu rocznym podejmujemy decyzję ws. rekomendacji wypłaty dywidendy dla WZA biorąc pod uwagę przyszłe potrzeby kapitałowe Grupy.
-
THORGAL: Jakie ruchy przewiduje ZARZĄD w związku z bardzo niskim kursem akcji CDR? Czy będzie jakiś np. skup akcji własnych?
Adam Kiciński: Jak Państwo wiedzą, jako zarząd powinniśmy powstrzymać się od komentowania kursu naszych akcji. Mogę jedynie zapewnić, że koncentrujemy nasze wysiłki na transformacji studia, rozwoju biznesu i realizacji naszej strategii, której aktualizację zaplanowaliśmy na październik tego roku.
-
Piotr: Czy w 3Q'22 i w 4Q'22 również należy się spodziewać tak wysokiej stopy opodatkowania?
Piotr Nielubowicz: Szacujemy, że w I półroczu br. rozliczyliśmy ok. 3/4 podatku u źródła. Spodziewamy się, że pozostała część zostanie rozliczona w II półroczu br.
-
Gość: Jak planujecie dotrzeć do graczy zniechęconych do Cyberpunka pod wpływem bugów i negatywnych opinii po premierze? Pomimo znacznej poprawy stanu gry, wiele osób nadal zdaje się uważać, że Cyberpunk jest grą niedokończoną, pełną błędów; znacznie słabszą niż w rzeczywistości.
Adam Kiciński: Widzimy znaczną poprawę stabilności gry i w związku z tym ocen graczy .
Wczoraj dodaliśmy kolejny duży patch 1.6. Inwestujemy w rozwój franczyzy. W przyszłym tygodniu odbędzie się premiera serialu anime Cyberpunk: Edgerunners, w 2023 planujemy wydanie dodatku fabularnego do Cyberpunka 2077.
-
mach6: Coś więcej o nowej strategii spółki - kiedy możemy się spodziewać szczegółów? W tym roku czy w kolejnym?
Piotr Nielubowicz: Tak jak wczoraj zapowiedzieliśmy – podzielimy się naszymi planami na przyszłość w październiku.
-
mach6: Witam. Oddaliście developmen (na wysokiej warstwie kodu) t i poprawki CP2077 w ręce ludu za pośrednictwem REDmod. Czy to oznacza, że nie będziecie już wspierać (oprócz zapowiedzianego DLC) tego produktu?
Adam Kiciński: Udostępnienie REDmoda społeczności graczy nie jest związane z naszymi planami dot. Cyberpunka.
-
Gość: Czy z netflixowego Cyberpunka będą jakieś istotne opłaty licencyjne?
Piotr Nielubowicz: Za tę produkcję otrzymamy jednorazową zapłatę, która pokrywa koszty produkcji. Całość będzie miała niewielki pozytywny wpływ na nasze wyniki finansowe. Traktujemy ten projekt jako inwestycję w rozpoznawalność marki oraz nowe pole, na którym dużo się uczymy.
-
Rufusinski: Czy spolka rozwazylaby publikacje RED ENGINE jako open source i/lub wszystkich narzedzi po jego porzuceniu?
Adam Kiciński: Nie rozważaliśmy tego.
-
Piotr: Ilu deweloperów aktualnie pracuje w cały The Molasses Flood, a ilu z nich pracuje nad projektem realizowanym dla CD Projekt?
Piotr Nielubowicz: W The Molasses Flood pracuje obecnie ponad 30 deweloperów. Wszyscy pracują nad projektem opartym o jedno z posiadanych przez nas IP.
-
Gość: Seriale, komiksy, gry... czy nie planujecie transformacji w spółkę która będzie działać na wielu polach?
Adam Kiciński: To już się stało. Działamy na tych polach jako CD PROJEKT, wydając komiksy, gry planszowe itp. Obecnie do rodziny naszych produktów dołącza serial anime Cyberpunk: EDGERUNNERS.
-
Gość: Czy zamierzacie dalej rozwijać silnik REDengine czy całkowicie przestawiacie się na Unreal 5?
Piotr Nielubowicz: Dodatek do Cyberpunka 2077 będzie ostatnim projektem realizowanym na REDengine. Kolejne produkcje studia będą rozwijane w oparciu o technologię Unreal Engine.
-
Gość: Wspomnieliście, że pracujecie równolegle nad dwoma projektami AAA. Na jakim są etapie pracy oraz ile ludzi pracuje nad poszczególnymi projektami?
Adam Kiciński: Zaangażowanie naszego teamu developerskiego przedstawiliśmy wczoraj na jednym ze slajdów prezentacji wynikowej: https://www.cdprojekt.com/pl/wp-content/uploads-pl/2022/09/prezentacja-grupy-cd-projekt-wyniki-h1-2022-en.pdf
Jeśli chodzi o nową grę w IP Wiedźmina jesteśmy na etapie preprodukcji, w przypadku dodatku do CP to zaawansowane prace deweloperskie.
-
bginvest: Zarząd poinformował o rozpoczęciu pracy nad dwiema grami AAA. Proszę o doprecyzowanie czy Zarząd miał na myśli Wiedźmin 4 oraz rozszerzenie CP 2077, czy jeszcze nowy projekt. Dziękuję.
Adam Kiciński: Pierwszy z nich to duży dodatek fabularny do Cyberpunka 2077: Widmo Wolności. Drugi natomiast to zapowiedziana gra z nowej wiedźmińskiej sagi.
-
Andrzej Łapczyński: Czy wciąż zamierzają Państwo wydać dodatek do Cyberpunk w pierwszym kwartale 2023 czy możemy spodziewać się przesunięć na kolejne kwartały?
Adam Kiciński: Wydanie dodatku do CP zaplanowane jest na 2023 r.
-
Gość: Czy marka CP207x pozostanie u Was?
Piotr Nielubowicz: Tak, całe IP Cyberpunkowe należy do CD PROJEKT, co daje nam możliwość jego eksploatacji na każdym polu. Chcemy rozwijać markę i wykorzystywać ją w przyszłych produkcjach.
-
Lolekk: Czy będziecie wnioskować o zmianę parametrów finansowych programu motywacyjnego na przykład przy okazji Strategy Update?
Piotr Nielubowicz: Myślimy nad nowym kształtem kolejnej iteracji programu motywacyjnego.
-
Piotr: Czy ostatnie działania należy uznać już za start marketingu rozszerzenia do CP77, które Państwo zapowiadali, czy to jeszcze nie są te działania?
Adam Kiciński: Tak, przedwczoraj ujawniliśmy dużo informacji na temat Widma Wolności, rozpoczęliśmy tym samym kampanię informacyjną dodatku.
-
Gość: Na jakim etapie są pracownicy w firmie odnośnie wdrażania się w nowy silnik Unreal Engine 5?
Adam Kiciński: Proces trwa, przeprowadzamy szkolenia deweloperów przy współpracy z zespołem Epic Games. Team odpowiedzialny za rozwój kolejnej gry wiedźmińskiej pracuje na silniku UE5.
-
Gość: Czy poprawiliście bezpieczeństwo pracy zdalnej? Nawiazuje tu do potężnego wycieku waszych kodów źródłowych.
Adam Kiciński: Stale inwestujemy w systemy zabezpieczeń, mamy na pokładzie silny zespół security.
-
Rufusinski: Jak duzy objetosciowo jest dodatek do CP2077? Blizej mu do Serc z Kamienia czy Krwi i Wina?
Piotr Nielubowicz: Na ten moment możemy jedynie potwierdzić, że planujemy duży dodatek z nowymi postaciami i kolejnymi wciągającymi przygodami w Night City ;)
-
gość: Czy zmniejszenie zespołu Gwinta oznacza, że znacznie mniej będziecie wspierać ten produkt?
Piotr Nielubowicz: Nadal będziemy wspierać GWINTa – po premierze Mag Renegat dostosowaliśmy wielkość zespołu do planowanych aktywności w grze.
-
Gość: Czy spolka planuje kompleksowe zwiekszenie wynagrodzen w zwiazku z inflacja oraz duza konkurencja o talenty?
Adam Kiciński: W naszej branży konkurencja o talent to standard - jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Jeśli chodzi o płace, w zeszłym roku średnio podnieśliśmy wynagrodzenia o 23 proc., w tym roku trend będzie podobny.
-
Piotr: W pytaniu o podatek, coś ucięło proszę o doprecyzowanie
Piotr Nielubowicz: W I półroczu ujęliśmy w rachunku wyników ok. 24,6 mln zł podatku u źródła, co potencjalnie stanowi ok. 3/4 całkowitych możliwych obciążeń z tego tytułu przypadających na bieżący rok. Rozliczenie podatku u źródła uzależnione jest od otrzymania potwierdzeń jego potrącenia i zapłaty przez naszych partnerów licencyjnych.
-
Alex: Czy planujecie pozyskanie jakiegoś nowego dużego inwestora lub zwiększenie zaangażowania poprzez skup akcji jako główni akcjonariusze?
Piotr Nielubowicz: Zdecydowanie planujemy pozostać niezależni.
-
Adam Kiciński: Serdecznie dziękujemy za udział w czacie. Już teraz zapraszamy na prezentację aktualizacji strategii Grupy CD PROJEKT, która odbędzie się w październiku tego roku.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.