pixelg
Hubert Kubit - prezes zarządu Wooden Alien

Czat inwestorski z Hubertem Kubitem, prezesem zarządu Wooden Alien

Dyskusja odbyła się dnia: 04.05.2021, godziny 11:00
Hubert Kubit - prezes zarządu Wooden Alien: Planujemy debiut na NewConnect w okolicach premiery naszej pierwszej autorskiej gry Hubert Kubit - prezes zarządu Wooden Alien

Serdecznie zapraszamy na prezentację Wooden Alien SA oraz czat inwestorski z prezesem zarządu Hubertem Kubitem, które odbędą się we wtorek 4 maja o godz. 11:00.

Wooden Alien to studio produkujące multiplatformowe gry wideo z segmentu premium indie. Spółkę tworzy doświadczony i ambitny zespół, na czele którego stoją osoby z wywodzące się z takich studiów jak CD Projekt Red, Techland czy One More Level.

Prezentacja ma na celu przybliżenie spółki Wooden Alien SA i jej strategii rynkowej oraz zaprezentowanie zespołu deweloperskiego, który stoi za pierwszym tytułem studia.

Obecnie Wooden Alien ma w produkcji swój debiutancki tytuł o roboczej nazwie Game #1. Kierowana na PC oraz konsole gra tworzona jest w oparciu o popularny gatunek survival. Produkcja przenosi gracza do wrogiego świata w charakterystycznym, nieujawnionym jeszcze settingu science fiction. Gra tworzona jest w oryginalnej komiksowej oprawie graficznej 2D.



Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Hubertem Kubitem, prezesem Wooden Alien. Tematem spotkania będzie przybliżenie profilu i strategii rynkowej spółki oraz pierwsza gra studia o roboczej nazwie Game #1.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Hubert Kubit: Witam na czacie inwestorskim spółki Wooden Alien! Zapraszam do zadawania pytań.
  • AssetManager: Trochę od strony technologicznej, czy będziecie się opierać na grafice rastrowej, czy wektorowej? Czy operować będziecie na sprajtach czy może na cell-shaderach?
    Hubert Kubit: Jeśli chodzi o przyjętą przez nas technologię, to assety są rysowane ręcznie w stylistyce komiksowej a w projekcie funkcjonują jako jako sprite'y oraz animacje w programie Spine.
  • Robo_Freak: Na jakim etapie produkcyjnym jest wasza gra i kiedy będziemy mogli zobaczyć ją w ruchu?
    Hubert Kubit: Aktualnie jesteśmy na etapie tworzenia wersji MVP (Minimum Viable Product), którą planujemy przetestować na wybranej grupie graczy. Tę wersję będziemy również pokazywali potencjalnym publisherom. Jeśli chodzi o obejrzenie gry w ruchu, to reveal projektu planujemy na pierwszą połowę przyszłego roku.
  • andy_dufresne: Czym głównie będzie się kierować Spółka przy ewentualnym wyborze wydawcy?
    Hubert Kubit: Będziemy wybierać wydawcę na podstawie kilku istotnych aspektów. Po pierwsze, chcemy by nasz produkt i portfolio wydawcy były dobrze dobrane, ponieważ zapewni nam to dopasowanie community wydawcy do targetu naszego produktu. Po drugie będziemy patrzyli na zasięgi marketingowe wydawców. Po trzecie istotny jest dla nas track record wydawcy i uczciwa umowa.
  • Gość: Dlaczego w spółce jest dwóch game designerów i to prawdopodobnie pracujących przy jednym tytule? Nie było żadnego dobrego w jednej osobie?
    Hubert Kubit: W gatunku, w którym tworzymy jeden game designer to zdecydowanie za mało. Pracy designerskiej przy projekcie jest naprawdę dużo - zarówno tej "papierowej" jak i implementacyjnej, przy samym produkcie. Rzadko kiedy game designer posiada tak szerokie kompetencje, aby zajmować się różnymi działkami tych ról. Dlatego celując w wysoką jakość gry zatrudniliśmy designerów ze specjalizacjami w najważniejszych obszarach dla naszego produktu.
  • Marta Jedynak: Witam, mam pytanie: dlaczego został przesunięty debiut na rok 2022 r. Informowaliście Państwo, że odbędzie się on w bieżącym roku?
    Hubert Kubit: Naszym zdaniem debiut spółki powinien odbyć się możliwie blisko debiutu naszej pierwszej autorskiej gry. Coraz częściej jest to także wskazanie samej Giełdy Papierów Wartościowych.
  • Robo_Freak: Czy PROJEKT1 trafi na rynek w formie Early Access, jeśli tak to kiedy?
    Hubert Kubit: Skłaniamy się w kierunku debiutu gry w formie EA. Jest to najlepszy sposób na tworzenie gry wspólnie z community. Zgodnie z dzisiejszą prezentacją planowaną datą premiery EA jest druga połowa 2022 r.
  • morgenstern: Czy obecność Marka Markuszewskiego w akcjonariacie przekłada się jakkolwiek na produkcję czy może jest to akcjonariusz o charakterze wizerunkowym?
    Hubert Kubit: Marek Markuszewski jest członkiem naszej rady nadzorczej, którego obecność bardzo wysoko sobie cenimy. Jest osobą znającą niezwykle dobrze branże gamedev jak i meandry prowadzenia firmy. Stanowi dużą wartość dodaną dla naszego teamu i wsparcie merytoryczne w zakresie produkcji, w którym ma długie doświadczenie m.in. z CD Projekt Red.
  • K.Mlynaro: Jaki budżet przewidziano na sfinalizowanie waszego pierwszego projektu?
    Hubert Kubit: Zgodnie z informacjami z naszej dzisiejszej prezentacji, budżet naszej gry, nie wliczając marketingu, wynosi około 3 mln zł. Ile wyniesie finalnie po uwzględnieniu także jego - będzie zależne od naszego potencjalnego dealu wydawniczego.
  • K.Mlynaro: Czy wasz pierwszy projekt jest podyktowany analizą rynku, czy po prostu marzyło wam się stworzenie takiej gry, nad którą obecnie pracujecie?
    Hubert Kubit: Wybór naszego projektu docelowego został poprzedzony staranną analizą rynku. Aktualnie tworzony projekt został wybrany spośród wielu przygotowanych przez zespół pitchy tak aby realizował jak najwyższy potencjał sprzedażowy. Mamy jednak to szczęście, że jest on równocześnie także grą, którą bardzo chcieliśmy stworzyć.
  • Tores: Z Państwa prezentacji wynika, że za benczmark uważacie 11bit, Supergiant, czy Klei, pokazaliście dla gier z tych studiów sprzedaż na Steam liczoną najczęściej w milionach egzemplarzy. Dlaczego założenia są tak mało ambitne - 350 tys.?
    Hubert Kubit: Naszymi benchmarkami są rzeczywiście wymienione przez Ciebie studia. Uważnie analizujemy ich tytuły i to, w jaki sposób wydają swoje gry. Naszą długoterminową ambicją jest stworzenie studia o podobnej renomie i rozpoznawalności, jednak nie możemy zakładać, że nasz pierwszy produkt osiągnie tak wysoki poziom i sprzedaż jak gry 11 bit, Klei czy Supergiantów.
  • Baku: Dzień dobry W listopadzie ogłosiliście, że szukacie producenta. Pan jako szef tego studia nie jest w stanie panować nad ekipą i pilnować terminów? Znaleźliście odpowiednią osobę?
    Hubert Kubit: Rzeczywiście do tej pory ja zajmowałem się produkcją gry. Natomiast w momencie gdy weszliśmy z fazy preprodukcji w fazę produkcji znacząco zwiększyły się obowiązki związane z zarządzaniem produkcją. Jeśli zespół produkcyjny stanowi 10-15 osób dobrze jest mieć osobę, która zarządza ich pracą, usprawnia komunikację i procesy. Aktualnie jesteśmy w trakcie rozmów z dwójką obiecujących kandydatów na to stanowisko.
  • Gość: Kiedy zapadnie finalna decyzja co do wydawcy lub jego braku?
    Hubert Kubit: Decyzji o umowie wydawniczej lub tzw. self-publishingu chcemy dokonać w drugiej połowie tego roku po rozmowach z potencjalnymi publisherami.
  • Gość: Wydaje się, że proces produkcji gry jest wieloetapowy i na przykład rola game designerów w procesie samej produkcji właściwej jest już mniejsza, co w naturalny sposób skłaniałoby do uruchomienia prac koncepcyjnych nad kolejnym projektem. Skoro już produkujecie grę, to pytanie czy rozpoczęły się prace nad projektem nr. 2?
    Hubert Kubit: Rzeczywiście produkcja gry to proces wieloetapowy, jednak rola game designerów nie ogranicza się do fazy preprodukcyjnej. Gdy gra przechodzi w fazę produkcji game designer przechodzi do innych obowiązków. W przypadku naszego projektu jest dużo pracy designerskiej w samym silniku gry (Unity), m.in. dodawanie zawartości do gry, level design czy balansowanie rozgrywki. Ponadto w planach mamy regularne dodawanie zawartości do gry w formie aktualizacji zarówno podczas EA, jak i po premierze.
  • Marasek: Czy rezygnacja z otwartego świata to efekt ograniczonego budżetu, czy bardziej settingu?
    Hubert Kubit: Decyzja o umiejscowieniu rozgrywki w zamkniętym świecie została podyktowana przede wszystkim unikalnym doświadczeniem, jakie chcemy zaprezentować graczom. Zamknięty świat jest ściśle związany z tzw. player fantasy, które ma być wyjątkowe dla naszego tytułu.
  • Gość: Czy grafika w grze będzie komiksowa, bo tak wynika nieco z brandingu w waszych prezentacjach?
    Hubert Kubit: Nasz pierwszy projekt jest realizowany w charakterystycznej stylistyce 2D. Nie jest to dokładnie ta stylistyka, którą widać w naszych prezentacjach. Na razie nie publikowaliśmy jeszcze grafik z naszej gry - po raz pierwszy udostępnimy je podczas revealu projektu. Styl ten ma być również, podobnie jak w przypadku gier Klei czy Supergiant, charakterystyczny dla kolejnych produktów Wooden Alien.
  • Gość: Jaka była cena emisyjna serii D?
    Hubert Kubit: Cena emisyjna akcji serii D to 15 zł.
  • andy_dufresne: Jakiego okresu czasu dotyczą podane w prezentacji targety sprzedażowe (cały cykl życia gry czy inny krótszy)?
    Hubert Kubit: Założenia sprzedażowe podane podczas prezentacji dotyczą okresu 1 roku od premiery gry.
  • Yodeł : Czy wykorzystujecie narzędzia analityczne, aby na bieżąco śledzić wszelkie zmiany rynkowe?
    Hubert Kubit: Bardzo dobre pytanie. Tak, cały czas stosujemy narzędzia do badań rynku. Są to narzędzia takie jak dostępne portale z danymi (m.in. steampsy, gamedatacrunch), "ręczne" przeszukiwanie komentarzy na steampage'ach gier, analizy recenzji, ale też badania w formie focus testów wyselekcjonowanymi graczami, czyli bezpośrednio z klientem docelowym naszych produktów.
  • Kom_Shepard: W waszej grze ma być pełno kosmitów, wybory moralne i czarny humor. Czy inspirowaliście się serią Mass Effect, czy te podobieństwa są czysto przypadkowe?
    Hubert Kubit: Wprawdzie Mass Effect nie widnieje na liście gier referencyjnych, jednak seria ta jest bliska naszym sercom i myślę że choćby na poziomie podświadomym staramy się przemycić elementy relacji między bohaterami, z których tak słyną te gry.
  • Spiskowiec: Na waszej stronie można przeczytać, że gra będzie miała "wyrazisty setting". Co to oznacza?
    Hubert Kubit: Jest to bardzo dobre pytanie, na które niestety nie mogę dzisiaj odpowiedzieć (mimo że bardzo bym chciał:)) Ten konkretny setting jest bowiem jednym z kluczowych elementów naszego produktu. Utrzymujemy go w tajemnicy aż do samego revealu gry. Wyjawienie go to istotny element naszej kampanii marketingowej.
  • Gość: Z informacji wynika, że pierwszą grę traktujecie jako inwestycję. Czy to oznacza, że zysk na tej grze nie jest dla Was istotny? Czy z tego faktu będzie wynikać choćby niska cena gry?
    Hubert Kubit: Nasza pierwsza gra jest inwestycją w nas samych. Zależy nam by była jak najbardziej udana i zbudowała pozytywny wizerunek spółki. Nie oznacza to jednak, że zysk z niej nie jest dla nas istotny. Postaramy się zatem by cena gry nie odstraszyła od niej szerszej grupy odbiorców umożliwiając równocześnie odpowiedni zysk dla studia.
  • Gość: Na kiedy planujecie ogłoszenie gry?
    Hubert Kubit: Reveal naszej gry planujemy w pierwszej połowie 2022 roku.
  • Gość: Podkreślacie (i słusznie) wagę doświadczenie ludzi w zespole. Brakuje mi jednak informacji o funkcjach pełnionych przy wymienionych projektach. Co Pan Panie Prezesie robił przy Wiedźminie i Dying Light?
    Hubert Kubit: W Techlandzie pracowałem przy Dying Light jako quest designer i quest producer. Zajmowałem się przygotowaniem produkcji questów w projekcie oraz tworzeniem samych questów do gry. Przy Wiedźminie 3 oraz dodatku Krew i wino byłem quest designerem - tworzyłem i implementowałem questy w silniku gry. W obu firmach nauczyłem się bardzo wiele od niesamowitych osób, z którymi miałem okazję pracować.
  • Zainteresowany: Od maja zatrudniacie testera. Czy mamy rozumieć zatem, że gra już jest "grywalna"?
    Hubert Kubit: Tak, gra jest już grywalna. Do końca czerwca planujemy przygotować wersję gry do testów zewnętrznych z graczami we współpracy z Try Evidence specjalizującymi się w badaniach rynku gamingowego. Te badania powiedzą nam lepiej, czego rzeczywiście oczekują gracze w naszej grze - co jest dla nich istotne.
  • Zainteresowany: Wspomniał Pan o grze Don't Starve jako bezpośredniej referencji. Czy to właśnie ta gra jest "najbliższa" z obecnie dostępnych do Waszego Game1?
    Hubert Kubit: Don't Starve jest jedną z naszych gier referencyjnych, jednak nie mamy jednej głównej referencji. Staramy się nie tworzyć gry w oparciu o istniejący produkt. Chcemy raczej stworzyć doświadczenie, którego gracz nie będzie mógł dostać w żadnym innym tytule.
  • Vox: W ilu % gra jest już ukończona? Tj. ile miesięcy pracy jeszcze wymaga?
    Hubert Kubit: Aktualnie jesteśmy na etapie tworzenia MVP, czyli wersji gry, którą będziemy mogli przetestować już na grupie wybranych graczy. Wersja ta ma być gotowa na koniec czerwca. Od tego momentu liczymy jeszcze niewiele ponad rok do premiery early access. Plany te mogą się oczywiście nieco zmienić choćby w przypadku współpracy z wydawcą, jednak nie zakładamy dużych różnic względem aktualnego planu.
  • XdevilS: Dzień dobry, kiedy mniej więcej odkryjecie karty apropos przygotowywanych gier? Może jakieś zachęcające gameplaye?
    Hubert Kubit: Aby osiągnąć możliwie jak najwyższą jakość aktualnie skupiamy się na pierwszym produkcie. Natomiast w okolicach jego premiery planujemy już prowadzić prace preprodukcyjne naszego kolejnego tytułu.
  • Gość: Dzień dobry Organizujecie prezentację w stockwatchu, więc w medium dla inwestorów. Czy i kiedy planujecie debiut na giełdzie? Czy przed debiutem planujecie również jakąś emisję akcji? Publiczną?
    Hubert Kubit: Debiut na NC planujemy przeprowadzić w okolicach premiery early access. Jeśli chodzi o możliwą emisję akcji, to decyzja nie została jeszcze podjęta. Jest ona w dużej mierze uzależniona od ewentualnej umowy wydawniczej, w którą studio może wejść.
  • Druid: W jakie tytuły gra zarząd spółki w wolnym czasie?
    Hubert Kubit: W wolnym czasie? Nie rozumiem;) A tak na poważnie, to gramy we wszystko. Zdecydowana większość to research gier indie. Dla relaksu natomiast odpalamy takie tytuły jak Hades, Into the Breach czy Darkest Dungeon, a na konsoli dla odmiany AAA takie jak Horizon, Shadow of War czy The Last of Us. Oprócz tego nie zapominajmy o grach planszowych, których bogactwo mechanik stanowi świetną inspirację do gier premium indie.
  • Hubert Kubit: Serdecznie dziękujemy za udział w naszym czacie inwestorskim! Dziękujemy za wszystkie nadesłane pytania i zachęcamy do śledzenia naszych mediów społecznościowych. Gdyby mieli Państwo jeszcze jakieś dodatkowe pytania to zapraszamy do ich zadawania poprzez maila ir@woodenalien.com
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy