-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Marcinem Marzęckim, prezesem GK Kool2Play oraz Michałem Marzęckim, członkiem zarządu. Tematem spotkania w ramach cyklu Gaming na Giełdzie VI będzie omówienie bieżącej działalności spółki.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy i biur maklerskich relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Zarząd Kool2Play: Witamy na czacie inwestorskim Kool2Play i zachęcamy do zadawania pytań.
-
gościu: Ile osób po wiosennych wzmocnieniach liczy zespół Kool2Play?
Zarząd Kool2Play: Ponad 20 osób.
-
Tripowosky_2: Na czym polega strategia rozwoju spółki?
Zarząd Kool2Play: Tworzenie własnych, jakościowych marek gier oraz software'u do automatyzacji marketingu. Długofalowy rozwój marek do gier, a co za tym idzie - długofalowa monetyzacja.
-
Gość: Gier typu Roguelite jest już trochę na rynku. Czym chce wyróżniać się Uragun, aby przyciągnąć do siebie graczy?
Zarząd Kool2Play: Uragun będzie miksem najlepszych cech roguelite, które są obecnie dostępne na rynku oraz naszego oryginalnego combat systemu. Dodatkowym elementem wyróżniającym naszą grę będzie wyjątkowo ciekawa narracja.
-
Tripowosky_2: Moglibyście zdradzić więcej szczegółów odnośnie silnika AI? Na czym miałby polegać?
Zarząd Kool2Play: Robimy system, który będzie uwzględniał wszystkie cechy i parametry przeciwników i na tej bazie budował optymalną strategię walki z graczem. Dodatkowo będzie pozwalał regulować poziom trudności przeciwników.
-
Ted_om: Jaki model biznesowy zakładacie w przypadku swoich gier? Bestsellery czy longsellery?
Zarząd Kool2Play: Mixed model - to będą i bestesellery i longseller ;). Na pewno stawiamy na budowanie marki, czyli budowanie w czasie wartości tytułu.
-
Robo_Freak: Jaki okres produkcyjny planuje przyjąć spółka w najbliższych latach? Mniejsze produkcje, ale tworzone szybciej czy wieloletnie, duże produkcje?
Zarząd Kool2Play: Będziemy starali się zbalansować ten model. Wieloletnie i duże produkcje wymagają nakładów czasu i kosztów, natomiast z mniejszych nie da się zbudować wieloletnich marek. Wybieramy model pośredni.
-
Alli: Jaki są cele strategiczne spółki?
Zarząd Kool2Play: Zbudowanie wartościowych brandów w obrębie spółki (chcemy mieć stworzone 3 marki rozpoznawane przez graczy na całym świecie) i stworzenie narzędzia do automatyzacji marketingu.
-
Kacper_W: Czy spółka planuje przeniesienie swoich akcji na parkiet główny GPW? Jeśli tak to kiedy to nastąpi?
Zarząd Kool2Play: Trudno określić dokładną datę - stanie się to po sukcesach naszych gier. Zdecydowanie przeniesienie się na główny parkiet jest naszym celem.
-
Robo_Freak: “Kool2Play chce tworzyć rozpoznawalne na całym świecie gry” - to tytuł jednej z prezentacji waszej spółki na YouTube. W jaki sposób spółka chce uzyskać tę rozpoznawalność?
Zarząd Kool2Play: Przede wszystkim poprzez jakościowy produkt, który będziemy wspierać przemyślaną promocją w odpowiednio zdefiniowanych grupach docelowych.
-
Marek: Czy biorąc pod uwagę obecne przesunięcie premiery Uragun należy się spodziewać, że mogą mieć miejsce również kolejne przesunięcia? Z tego co mówił jakiś czas temu p. Prezes spółka pracuje już nad tą grą relatywnie długo, a mimo wszystko ma miejsce przesunięcie.
Zarząd Kool2Play: Najważniejszym celem jest dostarczenie produktu jakościowego. Uważamy, że przełożenie premiery jest korzystne dla graczy, a co za tym idzie dla akcjonariuszy i spółki.
-
Gość: Nad iloma projektami pracuje w tym momencie spółka?
Zarząd Kool2Play: 3 gry i oprogramowanie.
-
Kazik98: Dzisiaj dowiedzieliśmy się o nowej umowie pomiędzy Kool2Play a spółką Unseen Silence. Dotyczy ona kwestii promocji ich gry Ultra Mega Cats. Wasza spółka nie ma zamiaru rezygnować z działalności marketingowej/PR-owej?
Zarząd Kool2Play: Agencja Kool Things jest odrębną spółką, która wciąż będzie zajmowała się promocją zewnętrznych marek.
-
Kazik98: Jak wielu pracowników zatrudniacie? Korzystacie z usług zewnętrznych specjalistów czy skupiacie się na swojej kadrze?
Zarząd Kool2Play: Zatrudniamy prawie 40 osób w całej grupie kapitałowej.
-
kamil: Wersja demo z poprzedniego roku była słabo zoptymalizowana, czy pełna wersja będzie zoptymalizowana pod słabsze maszyny?
Zarząd Kool2Play: Tak, będzie zoptymalizowana.
-
Harvest1224: Czy dofinansowania to główny sposób pozyskiwania funduszy przez Kool2Play?
Zarząd Kool2Play: Spółka posiada środki z emisji akcji.
-
Gość: Czy Pan Kamil Betke jest krewnym Daniela Betke ze Starward Industries?
Zarząd Kool2Play: Są to bracia.
-
Gość: Każda z gier miała mieć budżet ok. 2 mln zł. W związku z tym, że premiera była planowana na II kw. można mniemać, że budżet się prawie wypełnił. Zapasy to prawie 5 mln zł, w związku z tym można sądzić, że każda z dwóch pozostałych projektów jest w bardzo zaawansowanej fazie, albo że pracujecie nad czymś jeszcze… Jak jest?
Zarząd Kool2Play: Budżet Uraguna zwiększył się. Faktycznie - jedna z gier jest w zaawansowanej fazie.
-
kamil: Czy będzie wersja demo? Jeśli tak to kiedy?
Zarząd Kool2Play: Nie planujemy na razie dodatkowych wersji demo naszych gier.
-
Harvest1224: Jak przebiegają prace nad “Projektem Odbudowa”? Możecie uchylić rąbka tajemnicy w tej sprawie?
Zarząd Kool2Play: O szczegółach będziemy informować w odpowiednim czasie w momencie startu kampanii marketingowej.
-
Chimen: Strasznie cicho ostatnio na temat waszej produkcji City of Minds... na jakim etapie jest produkcja?
Zarząd Kool2Play: Podobnie jak w przypadku projektu Odbudowa - o szczegółach będziemy informować w odpowiednim czasie w momencie startu kampanii marketingowej.
-
Chimen: Uragun zaplanowany jest jako komercyjny sukces czy bardziej pokaz możliwości studia? Jak przewidujecie sprzedaż?
Zarząd Kool2Play: Nie podajemy prognoz sprzedaży, ale oczywiście głównym celem naszych działań jest odniesienie komercyjnego sukcesu.
-
Ksawery: Jaki jest Państwa pomysł na promocje gry Ultra Mega Cats? Czy jest to kompleksowa obsługa od zbudowania społeczności do marketing gry? Niewiele można znaleźć na temat tej produkcji w internecie.
Zarząd Kool2Play: Osią promocji będzie stworzenie społeczności, a o szczegółach dowiedzą się Państwo w czasie trwania kampanii ;)
-
Gość: Uragun miał zadebiutować najpierw między 2 i 3 kwartałem 2020, potem w 2Q br, a teraz kolejny delay. Dlaczego tak mocno nie doceniliście czasu?
Zarząd Kool2Play: Moglibyśmy wydać grę teraz, ale zdecydowaliśmy dodać do niej dużo contentu, który podniesie jej wartość komercyjną.
-
Gość: Czy przełożenie premiery oznacza zwiększenie budżetu Uraguna?
Zarząd Kool2Play: Tak.
-
Gość: W kwietniu/maju poprzedniego roku grupa steam przyspieszyła, ale od lipca tempo siadło. W tej chwili jest niecałe 10 tys., więc wishlista raczej nie przekracza 60 tys. Na Steam Global Wishlist gra spada ze szczytu w okolicy 700 miejsca do obecnych 800. Czy to efekt zamrożenia kampanii marketingowej?
Zarząd Kool2Play: Kampanię zintensyfikujemy bliżej Q4 2021. Wishlista, jak już nie raz się przekonaliśmy, nie jest wyznacznikiem sukcesu sprzedażowego tytułu.
-
Marek: Kto objął ostatnią emisję akcji po 3,50 zł/akcję? Czy byli to inwestorzy prywatni, czy jakiś podmiot branżowy (np. spółka growa?) Czy jedni i drudzy?
Zarząd Kool2Play: Inwestorzy indywidualni w cenie 35 zł/akcje.
-
Mako: Czy spółka ma zamiar koncentrować się na konkretnym gatunku gier wideo?
Zarząd Kool2Play: Nie, ale chcemy rozwijać wybrane gatunki długofalowo. Nasze gry będzie łączyła idea idea meaningful pop games - gier rozrywkowych z przesłaniem
-
Kenny: Dlaczego spółka z "10-letnim doświadczeniem w produkcji i marketingu gier" stale przesuwa premierę swojej gry? Początkowo miała być w 2020 roku, teraz gracze poczekają na nią aż końca bieżącego roku...
Zarząd Kool2Play: Właśnie z powodu długoletniego doświadczenia przesuwamy premierę gry. Wiemy, że dodanie kolejnych elementów do gry podwyższy jej jakość.
-
Marek: Czy po przesunięciu premiery Uragun przesuwa się również pipeline publikacji kolejnych produkcji?
Zarząd Kool2Play: O wszelkich ewentualnych zmianach w naszym planie wydawniczym będziemy informowali w stosownych komunikatach. Zachęcamy do ich śledzenia.
-
Gość: Wiele małych studiów nie docenia marketingu. W waszym przypadku o pomysły raczej nie należy się martwić, ale zawsze jest pytanie o skalę. Powszechną proporcją jest budżet na poziomie 30 proc. kosztów dewelopmentu, ale taki CDR wydało drugie tyle dla swojego CP2077. Jak będzie w K2P?
Zarząd Kool2Play: Jesteśmy bardzo świadomi roli marketingu w promocji. Uważamy, że jest ona tak samo istotna jak development. Dostosujemy budżet marketingowy do skali projektu.
-
Gość: Dostaliście wsparcie z GameInn na silnik. Dlaczego do tej gry nie użyjecie Unity, albo UE? Chcecie stworzyć coś lepszego, czy gotowe rozwiązania wymagałyby zbyt dużej liczby modyfikacji?
Zarząd Kool2Play: Użycie Unity i UE nie ma rozwiązań, które są celem projektu. Tworzymy silnik, który będzie wspierał produkcję określonych gier.
-
Mata: Wśród deweloperów słychać głosy, że portowanie jest znacznie łatwiejsze w przypadku Unreala. Wybraliście Unity ze względu na koszty, czy kompetencje?
Zarząd Kool2Play: Portowanie w Unity nie jest skomplikowane. Wybraliśmy Unity ze względu na kompetencje.
-
Inwestor: Ja chciałbym tylko podziękować. Jestem na giełdzie kilkanaście lat i rzadko kiedy można spotkać taką spółkę. Nie życzę powodzenia bo wy jesteście po prostu skazani na sukces przy takich kompetencjach, które cały czas jeszcze rozwijacie. Pozdrawiam cały zespół i mam nadzieje że będzie okazja się poznać przykładowo na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub w innych okolicznościach.
Zarząd Kool2Play: Serdecznie dziękujemy i zapraszamy na najbliższe Walne Zgromadzenie.
-
Arczibald: Kool2play SA istnieje na rynku od kilku lat. Doczekamy się w końcu jakieś produkcji ze strony spółki czy jeszcze kilka przesunięć premier i kolejne informacje o nowych dotacjach?
Zarząd Kool2Play: Proszę zwrócić uwagę na to, ile trwa produkcja jakościowych gier przez doświadczone teamy. W niczym nie odbiegamy od rynkowej średniej.
-
Gość: Dlaczego otrzymaliście negatywną opinię z POIR?
Zarząd Kool2Play: NCBiR ocenił, że należy inaczej zakwalifikować koszty już na ostatnim etapie. Postanowiliśmy się nie odwoływać, tylko złożyć kolejny wniosek ze zmienioną klasyfikacją kosztów.
-
Gość: Czy fail z premierą CP2077 mocno Panów zdaniem popsuł sentyment do gamingu?
Zarząd Kool2Play: Patrząc na wyniki finansowe trudno określić premierę CP2077 jako fail. Na pewno ten przykład pokazuje, że przesunięcia premier są racjonalne i mają sens.
-
Gość: Jak długi będzie okres rozwoju Uraguna w EA?
Zarząd Kool2Play: Szacujemy EA na rok/dwa lata.
-
Zarząd Kool2Play: Dziękujemy za nadesłane pytania i udział w czacie inwestorskim. Zachęcamy do śledzenia Kool2Play oraz Kool Things w kanałach social media, gdzie pojawiają się najświeższe informacje z działalności grupy kapitałowej. Do zobaczenia!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.