pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

isaac

isaac

Ostatnie 10 wpisów
Wg pulsu biznesu zrewidowany konsensus to 210 przychody, zysk 58 mediana, 67 średnia. Nie jestem pewien czy to pap czy zebrane przez nich, ale chyba to pierwsze.

Niski bo gro przychodów, zysków jest prognozowana na 2 połowę tego roku a q1/q2 jest wyceniany dość słabo.

Chyba nikt się nie spodziewa zarobków PGO - ale wystarczyło by nawet 5% tego i już by było bardzo dobrze. Nie jest to jakiś wyżyłowany target. 10% to już by było niesamowicie.

Nawet 1% to by było w porządku!

Ciekawostka - SCGE zwiększył wczoraj short o 0.11%. Po prostu wtopili czy była to próba ratowania się? Oficjalnie już 3.04% akcji na shortcie.

Ciekawe, gość ma niby 25 lat doświadczenia m.in. EA i bioware, ale w cdr jest dość swierzy. Mam nadzieję, że da radę okiełznać ten produkt.

Interesujące jest to, że ma duże doświadczenie przy produkcjach multi i mmo.

Równie dobrze można odwrócić te stwierdzenia. Gdyby nie shorty to można się domyśleć jaki był by kurs. Brat prezesa wchodzi za miliony na chwilę przed wynikami. Czy on już coś wie?

Bez sensu takie komentarze.

Poważnie to są takie małe kwoty? Kurcze jakoś nigdy nie wnikałem w to, ale było to rodmuchane tak jakby nie wiadomo jak dużo się ludzie domagali. Kapitalizacji przez te pozwy (a raczej doniesienia medialne) pewnie więcej cdpr stracił niż te pozwy będą kosztować nawet w przypadku przegranej?

Trochę skandal.

Dużo dobrych informacji się pojawiło, łącznie z korzystnymi wynikami vs konsensus a rynek ledwo coś uznał na kursie. Fajna spółka, ale kurs straszny beton. Chyba się ewakuuje niedługo i wrócę za jakiś czas.

Ten odkup za 2.50zł to też śmiech - może specjalnie wolą trzymać kurs w tych granicach póki co ?

Raczej spodziewałbym się, że siedzieli poniżej progu i dobrali tyle by się pokazać a nie całą pozycje.

Pojawił się kolejny fundusz powyżej progu w KNF. Suma oficjalnych shortow to już 2.93% czy ok 3 mln akcji do odkupienia.

Wątpliwe, pozycje w q2 w bestsellerach są znacznie gorsze niż w q1. Chyba, że w czerwcu potencjalne dlcki bardzo rozbudzą popyt na nowo.

Jest bardzo podobny do twojego, tylko inaczej kreska poprowadzona. Mógłbyś rozwinąć czym twój się różni w takim razie?

Poza tym ja nie prognozuje, ja kontroluje i szukam sygnału wyjścia z kanału spadkowego. I tak samo nie uważam, że powinno się czekać aż kurs osiągnie 200 PLN+ jak na twoim wykresie by uznać, że spadki się skończyły. Sorry, ale to zbyt zachowawcze i zjada ogromną część potencjalnego zarobku. Moim zdaniem jak przebije kanał pomarańczowy u mnie na wykresie to będzie to dla mnie informacja, że potencjalnie mamy odwrócenie trendu lub chociaż jakieś większe odreagowanie.

Nie upieram się w żaden sposób, że to właściwe podejscie, ale póki co mi się sprawdza.

krewa napisał(a):
isaac napisał(a):
Więc proporcjonalnie wychodziło by 1.15mln cyberpunkowi na steam w q1.

Oczywiście to kolejny uproszczony model, ale też kolejny który pokazuje, że mogło być bardzo w porządku w q1 wbrew temu co niektórzy analitycy przedstawiają.


Przecież mediana z prognoz jest na poziomie 1,3 mln kopii, więc gdzie tutaj niedoszacowanie ze strony analityków?


Dlatego nie odnoszę się do konsensusu tylko do medialnej mniejszości - stąd określenie niektórzy. Szczególnie chodzi o tych co bazujący w jakimś stopniu na zdyskredytowanym m science.

Swoją drogą, konsensus do wyników przyrownywany jest średnią czy medianą? (serio pytam, bo nie wiem)
I pytanie czy nadal wynosi on 1.2 mln średnio / 1.3 mediana? Sporo rekomendacji zjechało w dół od kiedy podano ten konsensus, więc sądziłbym, że liczby te też zostały lub zostaną zaktualizowane.

Co do kanału spadkowego - ja mam jeszcze wyznaczony kanał od lutego po squeezie w dół (omijając kolejny mniejszy short squeze), kurs się idealnie trzymał od lutego w tym kanale i w ostatnich dniach wyszedł z niego. Więc coś tam jakby się poprawia.

EDIT:


kliknij, aby powiększyć


Ja w taki sposób na to patrzę swoim bardzo laickim i mało doświadczonym okiem.
Kanał pomarańczowy to kanał spadkowy pierwotnie utworzony. Kanał czerwony został utworzony po short squeezie i jest poprostu przesunięciem kanału ze względu na ruch cenowy. Z czerwonego kurs się wyrwał, teraz opór stawia mu pierwotny.

Nie wiem czy to ma sens, ale tak to sobie interpretuje.


To pytanie tak na serio? Haha, niesamowite.

Mając dane sprzedażowe rdr2 za q1 próbujemy jakoś luźno oszacować sprzedaż cyberpunka w tym samym okresie na podstawie pozycji sprzedażowych steam.

Płaczu nie będzie już się przyzwyczailiśmy, poprostu kolejne rozczarowanie.

Tutaj:
Red Dead Redemption 2 On PC Has Almost Double The Players As Console

Interesują nas tylko najnowsze proporcje skoro szacujemy jak się ten 1 mln sprzedanych kopii w q1 rozłożył między pc i konsole. To że sumarycznie konsole mogą mieć gro sprzedaży to jest nieistotne skoro w ostatnim okresie już tego nie mają, a my szacujemy ostatni kwartał.

To nie jets podwojenie w danym okresie tylko 2x więcej graczy jest na pc niż na konsole. Co by mogło wskazywać że w ostatnim okresie to pc wiedzie prym w sprzedaży rdr2, a nie konsole. Napewno nie jest to proporcja 3 do 1 na korzyść konsol. Wygląda jakby to było 2 do 1 na korzyść pc.

Co by mogło oznaczać, że rdr2 w q1 sprzedał się w 660k na pc. Pesymistycznie szacując, niech to będzie 500k. Średnia różnica miedzy nimi w pozycjach sprzedażowych na steam w tym okresie to 2.3x. Więc proporcjonalnie wychodziło by 1.15mln cyberpunkowi na steam w q1.

Oczywiście to kolejny uproszczony model, ale też kolejny który pokazuje, że mogło być bardzo w porządku w q1 wbrew temu co niektórzy analitycy przedstawiają.

Można jakieś źródło? Chyba nie masz racji, albo pozminiało się od kiedy to czytałeś, przykładowo znalazłem coś takiego:

Cytat:
Red Dead Redemption 2 On PC Has Almost Double The Players As Console
The number of Red Dead Redemption 2 players on PC rose in January and has attained its highest level ever.

PUBLISHED FEB 25, 2021





www.thegamer.com/red-dead-rede...

michal-j napisał(a):
Nie sprawdzałem źródła, ale wg gry-online RDR2 w ciągu ostatnich 3 miesięcy sprzedał się w liczbie 1M egzemplarzy:
www.gry-online.pl/newsroom/gta...

Można użyć tej liczby do próby oszacowania sprzedaży CP2077.
Historię pozycji RDR2 można obejrzeć tu (trzeba przełączyć się na zakres 3M):
gaminganalytics.info/gb_chart/...

a CP tu:
gaminganalytics.info/gb_chart/...

Nie wygląda, żeby w ciągu ostatnich 3 miesięcy CP znajdował się poniżej RDR2, a to oznacza, że wynik powinien być zbliżony. Z tego powodu trudno mi uwierzyć w te prognozowane 0.5M sztuk w Q1, przecież do końca lutego gra chodziła jeszcze w top10.


Fajne info znalezłeś. Z ciekawości porównałem bo miałem już te dane dla CB zapisane.

Średnia pozycja - Cyberpunk:
Sty - 4.4
Lut - 13.9
Mar - 17

Śr Q1 - 11.7

Średnia pozycja - RDR2
Sty - 17.5
Lut - 42.4
Mar - 25

Śr Q1 - 27.8


Różnica w pozycjach jest na tyle duża, że jakiekolwiek dysproporcje w sprzedaży na konsolach powinny być pokryte, a ja obstawiam, że spokojnie jest więcej sumarycznie.
Moderator:
usunięto treść niezwiązaną ze spółką

Tak trochę zahacze z dzikiego kąta, jeśli krypto idzie właśnie na dno i nie zacznie odrabiać, to ceny kart graficznych wrócą do normy dość szybko i będzie dużo tanich używek. Potencjalnie bardzo dobry czynnik dla cyberpunka, bo osób czekających właśnie na to by ulepszyć komputer jest mnóstwo. Tym bardziej, że przez parę kolejnych miesięcy nic ciekawego z gier też nie wychodzi.

tgolik napisał(a):
Już zamknąłem raport, więc nie podam kwot za 1Q21 ale BOŚ szacuje sprzedaż na 0,5 mln szt. w tym okresie. Jednocześnie operują wartością 15 mln sprzedanych kopii w 2020 r. więc zakładają pewnie przypisanie jakiejś części sprzedaży w szt, którą zaliczaliśmy na w 1Q21 na 2020 rok.

Sądzę, że jednak BOŚ poddał się zniechęceniu wynikającemu z obecnej ciszy ze strony CDR i nie liczy na żadne prosprzedażowe działania ze strony CD Projektu w tym roku. Sądzę, że się mylą, że jednak spółka dokonuje obecnie spektakularnych ulepszeń Cyberpunka i bezpłatne DLC mogą czymś zaskoczyć graczy. Jednocześnie śledząc reddit widzę, że krytycy się już wypalili i ton dyskusji jest raczej pozytywny.


To 15 mln to ilość sell in, cdr podał sell through stąd rozbieżność. W sumie to mnie cieszy, że obniżany jest konsensus przed wynikami. 0.5mln w q1 to moim zdaniem zdecydowanie zbyt mało. Z 2 strony boś jest całkiem dobry w analizach.

No cóż przekonamy się za 2 tygodnie około. Ale zysk na 2021 oszacowali śmiesznie niski.


Jest podane na ile wycenili sam 1Q - przychody, zysk operacyjny albo netto?

No tak, ta sama waga - czego tu nie rozumiesz? Kurs jest istotny, po co mi wmawiasz coś czego nie powiedziałem.

Wchodzenie a wychodzenie bez informacji to to samo tylko z przeciwnym kierunkiem. Oczekują, że kurs osiągnął lub jest bliski szczytu/dna. Ewentualnie robi się podpuchę na spadek/wzrost.

Myślę, że zrozumiałeś co powiedziałem, tylko specjalnie się czepiasz przeinaczając moją wypowiedź.

Powiedziałbym, że wchodzenie shortow bez konkretnych informacji ma takie same znaczenie jak ich wychodzenie.

Po co by tyle siedzieli by nie doczekać wyników q1?

Nie rozumiem dlaczego moje pytanie zostało usunięte ?

Zadam je trochę inaczej - czy koszt przejęcia Digital Scapes to koszt operacyjny czy inwestycyjny ? Szukam informacji, czy zysk operacyjny będzie trzeba znormalizować o ten koszt by otrzymać właściwy obraz wyniku za Q1.

Wiedźmin kontynuuje wysoką sprzedaż. Z gier na ps4 nr 6 w Europie i 13 w USA na platformie PSN w kwietniu. W Europie przebił nawet najnowszego call of duty.

blog.playstation.com/2021/05/1...

igen napisał(a):
Czy ktoś wie jaki jest konsensus przychodów (przepływów) i oczekiwanej ilości sprzedaży CP za IQ2021 ?

Z góry dziękuję.


1.2 mln sztuk sprzedaży.

Co do finansów to znalazłem coś takiego:
m.marketscreener.com/quote/sto...

Przychody 327mln, Ebitda 147mln, zysk brutto 118mln.

Czy to współgra z konsensusem pap to nie wiem.

lesgs napisał(a):
Kasa na nowe produkcje jest i nie ma tu żadnej wątpliwości. Sądzę, że @baks ma na myśli to, w jaki sposób rozłoży się wykorzystanie tych środków w czasie. Jeżeli miałyby być prowadzone 2 produkcje typu AAA na raz, i jednocześnie nie byłoby oczekiwanej gotówki z CP77 to mogą pojawić się problemy - nie teraz - ale za 3-4 lata, czyli wtedy, gdy produkcja nowych tytułów będzie mocno zaawansowana.

Tu pytanie skierowane do @anty:

Załóżmy zgodnie ze strategią, że rozwijane będą 2 tytuły AAA w okresie 5 lat. Załóżmy też, że koszty każdej gry wyniosą {koszty CP77 + 10% (by nie było niedoróbek)} + 10% (wzrost kosztów w czasie).

Jak w takiej sytuacji będzie wyglądać cash flow przez nadchodzące 5-6 lat przy dodatkowym założeniu, że CDR osiąga przychody tylko z CP77 na poziomie: rzeczywiste za 2020 r. i oraz np. 0,5 Mld 2021 i 0,3 Mld w 2022 (albo inne założenia). Zatem, ile jeszcze musi zarobić CP77 by starczyło na obie nowe produkcje. W tym schemacie zakładam, że pozostałe przychody z W1-3 i innych gier będą równoważyły pozostałe koszty działalności spółki (lub nadwyżka zostanie podzielona pomiędzy akcjonariuszy).

To dość proste założenia, ale powinno rozstrzygnąć jednoznacznie temat tego, czy pieniędzy starczy, czy też nie.

Co wy na to?


Wg agregatora wycen analityków, kasa na koniec grudnia 2024 jest prognozowana o 25% więcej niż w Q3 2020.

Zyski to odpowiednio w zaokrągleniu 800, 800, 700, 300 mln 2021 - 2024.


kliknij, aby powiększyć


Nie komentuje na ile to jest miarodajne, chyba nikt tego nie będzie mógł miarodajnie oszacować przed pełnymi wynikami za 2021.

A tak z innej beczki do ludzi technicznych - czy na tygodniowym można się pokusić o stwierdzenie, że to mógłby być krzyż harami czy za duży korpus / za długie cienie ? Widzę, że dość koślawa i oczywiście musiałoby również nastąpić potwierdzenie, ale pytam tylko technicznie czy da radę to wpasować w teorie czy niezbyt.

Bardzo co niektórych przepraszam, ale dopiero zauważyłem, że dane mi się rozjechały przy przeklejaniu do nowego arkusza. Nic to nie zmienia w argumentach, ale może by kogoś to wprowadziło w jakiś błąd.

kliknij, aby powiększyć


Nie mogę już zedytować posta. W tym poście zamieszczam zrewidowane dane.

Było parę głupich zachowań przez błąd w skrypcie. Już załatane. Scary mógłbyś już skończyć ciągle rozwałkowywać tak mało istotne kwestie i pisać bzdury.

Artykuł jest z grudnia, to już dawno za nami.

Scarry napisał(a):
@isaac

jak zwykle stek bzdur. O tym że Cyberpunk jest sandboxem trąbiła od 4 lat sama firma, prezesi, pracownicy i było tyle och ach jak to sandboxa trzeba wypełnić treścią zeby nie był gorszy od takich produków innych firm... nawet nie chce mi sie szukac linków tyle tego było. Masz serio jakiś syndrom sztokholmski na punkcie CDProjektu, co by nie zepsuli, na peeeeewno chcieli dobrze, tylko źli ludzie nie rozumieją. Sami pracownicy/zarząd CDR wielokrotnie porównywał się do sandboksowych gier Rockstara.

Cytat:
NPC na ulicy są tylko dla feelingu, do niczego innego tam ich nie potrzeba.

lol
wszystko w grze jest dla feelingu. Inaczej gralibyśmy w tekstówki. Po prostu CDR zrobił je nieudacznie, pozbawiając minimalnej AI i autonomii, jakby to był rok 2005 a nie 2020.



Gra ma elementy sandbox bo jest otwartym światem, więc coś się musiało tam znaleźć by to się spinało, ale nigdy to nie było rdzeniem tej gry jak w przypadku gta. Rdzeń i główny punkt sprzedażowy to gra fabularna.

Jakikolwiek omyłkowym PR był wcześniej został przez graczy już zrewidowany, a przez rynek wyceniony.

Tak, npce są dla feelingu i spełniają to zadanie. Po co bez sensu za nimi łazić i śledzić co robią. Nikt tego nie robi grając. Biegnąc przez ulicę mają być one zatłoczone i tylko do tego są potrzebni.

vladinho napisał(a):
isaac napisał(a):


Musicie zrozumieć, że gra nie musi być majstersztykiem technologicznym pod każdym względem by być sukcesem. Do każdej gry można się doczepić, że ma elementy słabsze od czegoś innego. Ba, nawet GTA 5 jest dużo uboższe technicznie (nie graficznie) niż GTA 4. Gra ma mieć to coś, co ją wyróżnia spośród konkurecji, a cyberpunk to właśnie ma.



d'oh!
To co analizowałeś to była liczba graczy - gdzie Cyberpunk ma zbliżoną popularność do Dark Souls III - gry dobrej, która potrafi ściągnąć uwagę większej ilości graczy ale tytułu już 5cio letniego.
To co reprezentuje kurs, to prognozy sprzedaży CP i np. prognozy Ipopemy są takie:
Cytat:
Dla przypomnienia: w lutym analitycy Ipopema Securities również obniżyli swoje prognozy (z 25 mln kopii do 16 mln w 2020 r. oraz z 10,3 mln do 9 mln w 2021 r.).

Już widać że założenia na 2020 były zbyt optymistyczne, ale zobacz, że prognozują 2/3 sprzedaży z 2020 na 2021, nie dlatego, że mają takie widzimisię - ale analizują sprzedaż różnych gier i średnia dla tego typu tytułów AAA właśnie tak wygląda. Cały problem (który z resztą starasz się pominąć) jest w tym, że rozkład sprzedaży za 1Q nie wskazuje, że uda się uciągnąć połowę tych 9ciu mln w 2021.
Po dużym piku preorderów, występuje niestandardowe obniżenie zamówień.
To na co ->ja<- (a mogę się mylić!) zwracam uwagę jest to, że pomimo patchy, które skutecznie poprawiają rozgrywkę sprzedaż wygląda jak przed patchami.
Stąd wniosek, że owszem słaba jakość zachwiała marką, renomą itd., ale pokazuje to też to, że gra nie przyciąga tylu graczy ilu miała przyciągać.
Dlatego też pytanie, które wydaje się kluczowe (a je zignorowałeś) - co CDR na wydać w wersji Next-Gen'owej aby rzeczywiście dobić do tych 9-10ciu mln sztuk w tym roku.
Ma po prostu wydać CP z patchami i darmowymi dlc (taki pre - game of the year version) i lepszej jakości teksturami i to ma wystarczyć ???


Fajnie wybiórczo sobie wybrać z analizy Dark Souls, który miał akurat wtedy spike po wyprzedaży. Kompletnie się nie odniosłeś do faktu, że poza 3-4 porównywalnymi grami nic innego nie zbliża się do tego poziomu. Nic się nie odniesiesz do zeszłorocznego hitu HADES, bardzo popularnej i nagradzanej gry, a ma 3 - 4x mniej graczy?

Co do wybiórczych cytatów z domów maklerskich to też przytoczę jeden - przy kursie około 300PLN:

Cytat:
Zwraca też uwagę notka analityków Biura Maklerskiego mBanku. „Naszym zdaniem obecnie kurs akcji CDR dyskontuje mniej niż 20 mln sprzedanych sztuk Cyberpunk 2077 w ciągu 12 miesięcy, co jest zbyt konserwatywnym założeniem”


Większość analityków prognozuje drugie życie w 2 połowie roku, o czym też świadczy konsensus na Q1 na poziomie 1.2 mln sztuk sprzedaży oraz ich rekomendacje.

cmc napisał(a):
Nie wydaje mi się, żeby CP2077 w następnych kwartałach sprzedawał się lepiej niż w Q1. Fizyka gry jest słaba, grafika tylko na najdroższych kartach jest dobra, fabuła nie zachwyca, DLC muszą być duże, i muszą znacząco poszerzyć świat CP



vladinho napisał(a):
Widzę, że rośnie kolejna "miejska legenda" o tym jak to wersja next-genowa będzie przełomem.
To tak na logikę pytanie - czy CDR ma przepisać całego Cyberpunka od nowa, zrobić questy ciekawe a nie pójdź, przynieś, pozamiataj, wprowadzić pościgi jak element gry a nie 2 cut-scenki, latające samochody, konwersacje z "zombiee" snującymi się po mieście a nie losowe odzywki jak w W3, żeby to się sprzedawało lepiej niż aktualna wersja PC ?
Jak niby to mają zrobić, jak przez pół roku nie są w stanie zoptymalizować wersji dla starych konsol


Temat i argumenty wałkowane wielokrotnie. Po co ciągle wracać do tego samego.

Musicie zrozumieć, że gra nie musi być majstersztykiem technologicznym pod każdym względem by być sukcesem. Do każdej gry można się doczepić, że ma elementy słabsze od czegoś innego. Ba, nawet GTA 5 jest dużo uboższe technicznie (nie graficznie) niż GTA 4. Gra ma mieć to coś, co ją wyróżnia spośród konkurecji, a cyberpunk to właśnie ma.

Poza tym to jest gra fabularna / RPG. NPC na ulicy są tylko dla feelingu, do niczego innego tam ich nie potrzeba. Cyberpunk to nie GTA ani gra sandboxowa, nie powinno się ich przyrównywać ani oczekiwać tych samych rzeczy od nich. Mają one inne cele. Dark Souls nie jest grą złą bo ma kiepską fabułe i dialogi a jest grą RPG jak wiedźmin, jakby je tak wybiórczo porównać np. pod względem świata i fabuły to by można uznać, że ta gra nie powinna się sprzedać w ogóle. Liczy się unikalność i core gry - jak w tych kwestiach gra się sprawuje.

Większość hejtu na grę pochodzi od ludzi, którzy nieadekwatnie oczekiwali GTA lub posiadają stare konsole. Wersja na nie już jest w porządku z tego co widzę na youtube'ie i pewnie zostanie jeszcze doszlifowana. Poza tym cały czas rosnący market share nowych konsol będzie coraz więcej wypełniał tą lukę słabego odebrania wersji old gen. A na tych konsolach jest wszystko w porządku.

Sprzedaż rozbudzą DLCki, wersja next gen, dodatki i serial netflix oraz kolejne wyprzedaże na platformach cyfrowych i coraz lepszy word of mouth.

Przestańcie szerzyć jakieś teorie spiskowe. 2 strony temu analizowałem, że gra jest cały czas w czołówce porównywalnych gier pod względem zainteresowania, a wy ją przedstawiacie jako grę umierającą.

Osobiście zakładam, że cdprojekt w 2 połowie roku zrobi relaunch. Obecna wersja pudełka zostanie zostapione wersją "director's cut", od razu z latkami i dlc na płytce przy okazji wypuszczenia wersji next gen. Trochę znowu na marketing wrzuci i będzie próbował przełamać tym czarny PR przed wypuszczeniem 1 dodatku pewnie we wczesnym 2022.
Wróżenie z gwiazd, ale byłoby to sensowne zagranie.


Novationen napisał(a):
puścili nowego hotfixa, 1.22, niespełna 60 GB :P


Na gogu ok 600mb, niestety stare konsole wymuszają głupi proces aktualizacji poprzez redownload całych plików.

Zgadzam się igen, model jest bardzo niedokładny. I zgadzam się również, że im dalej od premiery to tym więcej sztuk powinno być sprzedanych na każdą recenzje że względu na spadek emocji.
Uznając, że konsole razem zaliczyły spadek o 75% w stosunku do 1 recenzji, a pc powiedzmy wzrosło o 20% to i przy takim pesymistycznym założeniu mamy ok 31-32 szt na recenzje. Co powinno umożliwić osiągnąć konsensus.

Scarry napisał(a):
@Jaras1
to bardzo ładnie wygląda na takim obrazie, ale jestem mega ciekawy jakby usunąc z tych prezentacji GOGowych wydarzenie jednorazowe czyli eksplozję preorderów Cyberpunka, i wtedy pokazać obroty, wzrosty, ilość klientów itd.


Teoria dla teorii. Czy przychód z nowych użytkowników w kolejnych latach też powinno się usuwać bo założenie konta spowodował cyberpunk?

To są zagrywki marketingowe, które mogą zaprocentować w latach kolejnych.

Dlatego się rozdaje darmowy gry na epic czy gog by Ci użytkownicy kupili kolejne produkty. Czy użytkowników, którzy założyli konta po otrzymaniu darmowy gry też ma się usuwać?

Też jestem ciekaw jaka będzie konwersja tych nowych użytkowników, być może dowiemy się przy którymś kolejnym raporcie.

Do moderacji: rozumiem, że jeżeli ten post został, podczas gdy cała dyskusja została usunięta, to jednak można się merytorycznie do niego odnieść?

Eminance zwiększył pozycje z 0.5 na 0.67 z dniem wczorajszym. Większego ruchu na kursie nie było więc chyba popyt musiał zredukować spadek.

Zgadza się, piszą że spółka jest zbyt krytycznie wyceniane obecnie. Świetne wieści. Średnia rekomendacje dalej rośnie.

Moderator:
Odsyłam do regulaminu - to już drugie ostrzeżenie.


@scary, obiecałeś, że zobaczymy teraz jak się będą zmieniać rekomendacje, no i właśnie widać. Uważasz, że wiesz lepiej od absolutnej większości analityków?

BoloGTB napisał(a):
Większość wpisów tutaj dotyczy samego CP2077, a przecież jest wiele innych kwestii mających kolosalny wpływ na wartość oraz notowania spółki. Poczynając od AT, przez shorty, przez pryzmat wartości marki jaką jest CDR oraz działania samego zarządu. No właśnie działania zarządu - dla mnie ostatnie działania to kolejny przykład nieliczenia się z akcjonariuszami bo wypłata sobie ( 5 osobom zarządu ) premii w wysokości 9,2% całego zysku za 2020 rok, czyli 106 mln to gwóźdź do trumny "poszanowania akcjonariuszy".
Granda to jest mało powiedziane. Jeszcze gdyby CP2077 był przynajmniej w 90% taki jak się zanosiło i jak głosiły zapowiedzi to można by na to spojrzeć spokojniej, ale w sytuacji gdy doszło do tego niewypału to przyznawanie sobie takiej premii za spartoloną robotę mówi wszystko o zarządzie i niestety całej firmie jednocześnie.


Z tego co się orientuję premia ta była zakontraktowana i jest następstwem wyniku spółki. Zysk netto za 2020 został już pomniejszony o tą kwotę. Nie jest to w żadnym wypadku premia uznaniowa, ale wynikająca z zatwierdoznego programu motywacyjnego. Do tego dochodzi równy podział dywidendy. Popraw mnie ktoś jeżeli się mylę.

Spójrzmy jak naprawdę wygląda ta dogorywająca gra na łożu śmierci 4 miesiące po premierze.

Zacznijmy od gier top 100 most played na steam:


kliknij, aby powiększyć


Jak widać, 90% to są gry tzw. powtarzalne, czyli gry, w które można grać latami bo tak zaprojektowana ich mechaniki. Są to gry online, roguelike, survival czy strategie.

Skonsolidujmy więc listę do gier do w miarę porównywalnych.


kliknij, aby powiększyć


Pozostaje nam tylko garstka. Spośród tych 10 gier, możemy wyróżnic:
- 2 miesięczny chiński hit
- Wiedźmin - Gra CDProjektu, który jak widać jest klasą samą w sobie i raczej nic innego mu się nie może równać. Trzeba zaznaczyć jednak, że wiedźmin z dodatkami jest też obecnie grą znacznie dłuższą od Cyberpunka, oraz miał otrzymał niedawno mod o skali dodatku oraz miał dużą wyprzedaż.
- Skyrim i Fallout - co tu dużo dodawać, ogromna sprzedaż na PC, życie których cały czas napędzają coraz to nowe mody.
- Nier - świeża premiera na PC, gra popularna na konsolach.
- Red Dead 2 - ogromny hit, elementy online
- Cyberpunk
- Dying Light - aktualna duża wyprzedaż. Niedługo spadnie.
- Dark Souls 3 / Nioh 2 - wielce popularne serie. DS miał dużą wyprzedaż, Nioh stosunkowo niedawno wyszło.

Teraz pomyślcie ile innych gier jest na platformie steam i nie leżą one nigdzie blisko zainteresowaniu Cyberpunka. Przykładowo Doom Eternal ze świetną sprzedażą i niedawnymi dodatkami ma w tej chwili 3k graczy, Hades ogromnie popularna produkcja, która zgarnęła mnóstwo nagród GOTY - 4k graczy. I można tak wymieniać dalej bez końca.

Co do sprzedaży, jakby wrócić się parę stron użytkownik Anty_Teresa ładnie oszacował na podstawie wyników, że sprzedaż w 2020 osiągnęła ( a nawet przewyższyła) konsensus, więc media mylące pojęcia sell in oraz sell through nieprawidłowo doniosły jaki był wynik sprzedażowy.

Po raporcie średnia zrewidowanych rekomendacji jest na ponad 250zł za akcje.

Dla Q1 Konsensus analityków to sprzedaż na poziomie 1.2 mil sztuk. Ile będzie dowiemy się podczas wyników, ale przytoczę jeszcze raz swój bardzo prosty model bazujący na recenzjach steam:

Sprzedaż za Grudzień: 13.7mln
Liczba recenzji steam na dzień 11.01.21: 317k

Recenzji na kopię gry 43.

Przyrost recenzji do 11.04.21: 41k
41 * 30 = 1.2 mln
41 * 35 = 1.44 mln
41 * 43 = 1.76 mln

W 2020 zostało sprzedanych 43 szt. gry na każdą recenzje na steam. Platforma ta odpowiadała za ok. 22 sztuki a pozostałe kanały za 21.

Pesymistycznie zakładając, że na każdą recenzje tym razem sprzedało się tylko 30 sztuk we wszystkich kanałach dystrybucyjnych to konsensus i tak został osiągnięty.

Ale, po tak gorącym okresie dla gry osobiście zakładam, że sztuk przypadających na 1 recenzje steam jest więcej na pc co trochę powinno w pewnej chociaż części zrównoważyć spadek sprzedaży na konsole w stosunku do PC.

Co do zainteresowanie na Q2 i dalej, przed grą kolejne łatki i w czerwcu powinniśmy doczekać się sporych darmowych dodatków do gry, które powinny dodatkowo zwiększyć zainteresowanie grą. W 2 połowie roku będzie też miała premiera wersji next gen, a w przyszłym roku najprawdopodobniej zostaną wypuszczone 2 płatne dodatki oraz serial anime na netflixie.






Scarry napisał(a):
Dix22 napisał(a):

Czy naprawdę 20 mld zł wyceny giełdowej stanowi przewartościowanie? Jak przeanalizujesz dynamikę wzrostu przychodów, zysków to zauważysz jaki ta spółka ma potencjał.


kurczę, jaki potencjał - 20 mld wyceny uzasadni około teoretyczne 1 miliard zysku w 2022 i 23 - z czego firma go zrobi? Na pytanie zadane wcześniej nie umiesz odpowiedzieć żadnym konkretnym wyliczeniem. CDR sprzeda 1, może przy dobrych opiniach i wydaniu dużo pieniędzy na marketing 2-3 mln Cyberpunka rocznie, a powinien co najmniej 10-15 mln sztuk rocznie (bo przecież za rok i dwa cena będzie już sporo niższa).

Gdzie tu jakikolwiek potencjał na trwałe wzrosty, lol.


Uważasz, że spółka tech/gaming powinna być wyceniana na poziomie C/Z 20? Być może, ale rynek inaczej do tego podchodzi.

UBISOFT - wyceniany w granicach 50x, lub ogromna strata.

kliknij, aby powiększyć


TAKE TWO - może nie widać za dobrze, ale średnia 2018 - 2020 to 42

kliknij, aby powiększyć


Skąd twoje wyliczenia na 1 mln sztuk w 2021? To już jest praktycznie toksyczny trolling z twojej strony, jak i założenie, że spółka musi osiągnąć 10 - 15 mln / rok. Rozumiesz chyba, że struktura kosztów marketingowych będzie inna? Zdajesz sobie również sprawę, że powstają nowe źródła przychodów?

Postaraj się proszę bardziej merytorycznie argumentować swoje domniemania. Jakiekolwiek wyliczenia będą mile widziane.

Moderacjo gdzie jesteś.

Tak, z pośród 43 kopii sprzedanych globalnie na każdą recenzje na steam ta platforma odpowiadała za 22 sztuki a pozostałe kanały za 21.

Pesymistycznie zakładając, że na każdą recenzje tym razem sprzedało się tylko 30 sztuk we wszystkich kanałach dystrybucyjnych to konsensus i tak został osiągnięty.

Ale, po tak gorącym okresie dla gry osobiście zakładam, że sztuk przypadających na 1 recenzje steam jest więcej na pc co trochę powinno zrównoważyć spadek sprzedaży na konsole w stosunku do PC.

Z innej beczki, pojawiło się trochę głosów co do rekomendacji po wydaniu raportu rocznego. Znalazłem to na innym forum, ale nie mam możliwości zweryfikować. Jakby ktoś mógłby potwierdzić to byłbym wdzięczny.
"
Zalecenia “kupuj” podtrzymali m.in. Maria Mickiewicz z Wooda (cena docelowa 297 zł),
Vladimir Bespalov z VTB (420 zł - żaden inny analityk nie ceni tak wysoko akcji spółki) Ken Rumph z Jefferiesa (274 zł).“Sprzedaj” radzą natomiast Emil Popławski z Erste (177,7 zł), Piotr Łopaciuk z PKO BP (235 zł),
Nick Dempsey z Barclaysa radzi “niedoważaj” (160 zł, do tej pory cena docelowa wynosiła 165 zł).
"

Średnia powyższych rekomendacji 260zl, bez najwyższej i najniższej 240 zł.

Chyba po twoim poście zaktualizowali.

No i pięknie:


kliknij, aby powiększyć

Myślę, że ma to sens jeżeli odpowiednio się zmodyfikuje założenia - przy wskaźniku 35 kopii * recenzja uznajemy, że sprzedaż na konsole jest niższa o ok. 25% niż była, przy 30 spada o 50%, a nadal wpisuje się to w konsensus mimo drastycznego cięcia założeń.

Tak jak pisał wyżej, równie dobrze w początkowym gorącym okresie mogło się pojawiać proporcjonalnie więcej recenzji, a w Q1 już mniej recenzji na X kopii , wtedy wskaźnik należałoby podwyższyć co mogłoby częściowo chociaż zrównoważyć spadek części konsolowej.

Mogło tak być, dlatego dałem też wskaźnik 30 dla porównania, który byłby ogromnym spadkiem a nadal byłby zgodny z konsensusem.

aircanada15 napisał(a):
"Recenzji na kopię gry 43. "

Zmiksowałeś komentarze na Steam z sumaryczną liczbą kopii. Nie damy się nabrać.


Nabrać na co? Zwykła, prosta proporcja. Jeżeli na 1 recenzję na steam przypadały 43 sztuki sprzedaży globalnie to można uznać, że kolejne recenzje odpowiadały podobnej ilości sprzedaży. Dałem też niższe wskaźniki by mieć pogląd też bardziej pesymistyczny, ale równie dobrze wskaźnik może być wyższy bo można też założyć, że w najgorętszym okresie mogła się pojawiać wzmożona ilość recenzji.

rubik napisał(a):

Jakie są prognozy analityków na Q1 CDR?

Jednak strata własnych pieniędzy edukuje - nie każda flagowa gra wypuszczana przez dewelopera musi być kasowym hitem. Odpał przed premierą to już nie reguła ;)





Nie wiem jaki zysk jest prognozowany, ale konsensus sprzedaży to 1.2 mln szt. średnio, 1.3 mediana.

Powinni osiągnąć ten pułap.

Sprzedaż za Grudzień: 13.7mln
Liczba recenzji steam na dzień 11.01.21: 317k

Recenzji na kopię gry 43.

Przyrost recenzji do 11.04.21: 41k
41 * 30 = 1.2 mln
41 * 35 = 1.44 mln
41 * 43 = 1.76 mln


Przecież M Science już się zdyskredytował pisząc o słabej liczbie preorderów przed premierą.

Co do 2022 to wyjdą pewnie 2 płatne dodatki do cyberpunka, a co szykują na 2023 to nie dowiemy się pewnie do kolejnego odświeżenia strategii.

W ogóle nie bierzesz pod uwagę, że studio będzie w tym roku posiadało 3x więcej ludzi od czasu startu produkcji cyberpunka. Przypominam, że około 300 osób zrobiło wiedźmina 3 w 4 lata.

Może ktoś podpowiedzieć jak znaleźć ten formularz do zadawania pytań? Coś nie mogę na niego trafić.

krewa napisał(a):
Krótka sprzedaż ani zabawą nie jest, ani manipulacją - KNF nie ma w tym zakresie nic do roboty (z wyjątkiem prowadzenia rejestru)



Nie chodzi o samo shortowanie, ale odpowiednie ruchy zrzutowe za każdym razem, gdy kurs osiągał niewygodną pozycję. Do tego odpowiednia negatywna medialna otoczka i nagonka w dni dobierania shortów. Gruby pieniądz do zarobienia to i inwestycje w "marketing" muszą iść.

Nie wiem krewa czy ty uważasz, że na giełdzie grube ryby grają czysto czy może nie śledzisz tak dokładnie co się dzieje na kursie w krótszym interwale? To, że się ładnie kurs wpisuje w kanał spadkowy nie znaczy, że tak by było gdyby te shorty nie istniały. W wielu kluczowych dla kursu momentach było dobieranie shorta i sypanie, żeby tylko się nie wyłamał i nie dał sygnału zakupu.

Jaki byłby obecnie kurs, gdyby shorty musiały w przeciągu tygodnia teraz odkupić akcje, które zostawały przecież zrzucana w strategicznych momentach? Ciężko to oszacować, ale mam nadzieje, że się dowiemy po wynikach.

Widzę, że nikt nie wspomina o tym, że padło tam słowo fuzja jako potencjalny plan.

Potencjalnie / teoretycznie widziałbym ich w fuzji z techlandem, który przecież przymierzał się do wejścia na giełdę. Ta kanadyjska spółka też z nimi wcześniej współpracowała.

Ewidetnie było widać dołowania kursu gdykolwiek zachowywał sie dla nich niekorzystnie. Trochę mnie to cieszy, że pojawiła się zmiana w KNF bo chociaż potwierdzili, że było to nienaturalne zjawisko. Ciekawe ile tego siedzi poniżej progu.

Nadzwyczaj duża ta realizacja zysków nie uważacie? Dla mnie szansa by coś jeszcze dobrać, mam tylko nadzieję, że trafnie pokładam w nich zaufanie.

Sposób zarządzania w tej firmie jest naprawdę godny podziwu. Wystosowanie intencji, zamykanie nierentownego oddziału i parę miesięcy później zaczynają konkretnie realizować plan. W locie i krótkim czasie potrafili się dostosować do zmieniającego się rynku. Myślę, że to świadczy o wartości tego waloru i jest to firma, która warto potrzymać dłużej.

Pisali o tym CDPR offences zaraz po haku. Wątpię by mieli czas w tak krótkim czasie przeanalizować i zidentyfikować takie rzeczy. Dla mnie to jest bardziej zagrywka po okup by spróbować złamać CDPR, który prawdopodobnie może jeszcze nie znać pełnej skali problemu.

Jeśli byłoby tam coś poważnego, to myślę, że CDPR mógłby przystąpić do negocjacji.

Mam nadzieję, że się nie mylę - a od zarządu oczekiwałbym w tym tygodniu konkretniejszego komentarza w tej sprawie i możliwych opóźnień drugiego patcha.

Informacje
Stopień: Obeznany
Dołączył: 30 stycznia 2021
Ostatnia wizyta: 4 czerwca 2021 09:55:57
Liczba wpisów: 81
[0,02% wszystkich postów / 0,56 postów dziennie]
Punkty respektu: 17

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,846 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +167,59% +33 518,43 zł 53 518,43 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło