| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | | |
|
| | Raport bieżący nr | 21 | / | 2025 | |
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-09-22 | | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | |
| Arlen S.A. | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Zawiadomienie o zawarciu aneksów do umów istotnych | |
| Podstawa prawna | | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR informacje poufne
| |
| | | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Zarząd Arlen S.A. z siedzibą w Warszawie ( Spółka lub Wykonawca ) informuje, że w dniu 22 września 2025 roku podpisał aneksy
do następujących umów zawartych przez Spółkę ze Skarbem Państwa 3 Regionalną Bazą Logistyczną w Krakowie
( Zamawiający ):
1) umowy nr 294/3RBLog/20/2025 z dnia 4 sierpnia 2025 roku ( Umowa 1 ), o zawarciu której Spółka informowała
raportem bieżącym nr 16/2025 z dnia 5 sierpnia 2025 roku, dotyczącej wytworzenia i dostarczenia przedmiotów
umundurowania i wyekwipowania dla żołnierzy w jednostkach wojskowych w liczbie i po cenach określonych w umowie,
tj. kurtek wyjściowych Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej oraz kurtek wyjściowych Wojsk Lądowych ( Aneks 1 ),
2) umowy nr 125/3RBLog/20/2023 z 17 kwietnia 2023 roku ( Umowa 2 ), dotyczącej wytworzenia i dostarczenia
przedmiotów umundurowania i wyekwipowania dla żołnierzy w jednostkach wojskowych w liczbie i po cenach
określonych w umowie, tj. kombinezonów czołgisty ( Aneks 2 ). Jak przy tym Spółka informowała w raporcie bieżącym
nr 14/2025 z dnia 31 lipca 2025 roku, Wykonawca otrzymał w dniu 30 lipca 2025 roku oświadczenie Zmawiającego
o skorzystaniu przez Zamawiającego z prawa opcji przewidzianego Umową 2 na rok 2025 w zakresie zamówienia
kombinezonów czołgisty w łącznej liczbie 5 000 sztuk.
Przedmiotem Aneksu 1 jest zmiana terminów realizacji poszczególnych zamówień stanowiących przedmiot Umowy 1 w ten
sposób, że w zakresie zadań nr 1 i 2 (w rozumieniu Umowy 1):
1) w odniesieniu do zamówień podstawowych nowy termin realizacji zamówień został ustalony na dzień 12 grudnia 2025
roku (w miejsce pierwotnego terminu wynoszącego 120 dni od daty zawarcia Umowy 1 lub do dnia 30 listopada 2025
roku w zależności od tego, który z tych terminów upłynie wcześniej),
2) w odniesieniu do zamówień w prawie opcji nowy termin realizacji zamówień został ustalony na dzień 12 grudnia 2025
roku (w miejsce pierwotnego terminu wynoszącego 100 dni od daty poinformowania Wykonawcy przez Zamawiającego
o skorzystaniu z prawa opcji lub do dnia 30 listopada 2025 roku w zależności od tego, który z tych terminów upłynie
wcześniej).
W konsekwencji powyższych zmian, na mocy Aneksu 1 wprowadzono do Umowy 1 zmianę w zakresie możliwości odstąpienia
przez Zamawiającego od Umowy 1 w ten sposób, że Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy 1 bez wyznaczania
dodatkowego terminu w przypadku niezrealizowania przez Wykonawcę wszystkich lub części dostaw w terminie określonym
powyżej, tj. do dnia 12 grudnia 2025 roku, jak również wprowadzono stosowne zmiany do załącznika do Umowy 1 w zakresie
obejmującym w szczególności plan dostaw poszczególnych zamówień.
W pozostałym zakresie postanowienia Umowy 1 nie uległy zmianie.
Przedmiotem Aneksu 2 jest zmiana terminów realizacji poszczególnych zamówień stanowiących przedmiot Umowy 2 w ten
sposób, że w zakresie zadań nr 1 i 2 (w rozumieniu Umowy 2) w odniesieniu do zamówień w prawie opcji (przewidzianych Umową
2 na rok 2025) nowy termin realizacji zamówień został ustalony na dzień 12 grudnia 2025 roku (w miejsce pierwotnego terminu
wynoszącego 90 dni od daty poinformowania Wykonawcy przez Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji lub do dnia 30
listopada 2025 roku w zależności od tego, który z tych terminów upłynie wcześniej).
W odniesieniu do zamówień podstawowych (przewidzianych Umową 2 na rok 2025) termin realizacji zamówień nie uległ zmianie
i wynosi, odpowiednio:
a) dla zadania nr 1 (w rozumieniu Umowy 2) 180 dni od daty przekazania przez Zamawiającego zawiadomienia (informacji)
o ziszczeniu się warunku zawieszającego (w rozumieniu Umowy 2) lub do dnia 30 listopada 2025 roku w zależności od
tego który z terminów upłynie wcześniej,
b) dla zadania nr 2 (w rozumieniu Umowy 2) 150 dni od daty przekazania przez Zamawiającego zawiadomienia (informacji)
o ziszczeniu się warunku zawieszającego (w rozumieniu Umowy 2) lub do dnia 30 listopada 2025 roku w zależności od
tego który z terminów upłynie wcześniej.
W konsekwencji powyższych zmian, na mocy Aneksu 2 wprowadzono do Umowy 2 zmianę w zakresie możliwości odstąpienia
przez Zamawiającego od Umowy 2 w ten sposób, że Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy 2 bez wyznaczania
dodatkowego terminu w przypadku niezrealizowania przez Wykonawcę wszystkich dostaw przewidzianych do realizacji w danym
roku kalendarzowym do 30 listopada roku kalendarzowego, w którym miały być one zrealizowane, a w zakresie zamówienia
opcjonalnego realizowanego w 2025 roku do 12 grudnia 2025 roku; przy czym w takim wypadku odstąpienie może dotyczyć
tylko tych dostaw, które nie zostały jeszcze odebrane przez Zamawiającego, jak również wprowadzono stosowne zmiany do
załącznika do oświadczenia Zmawiającego z dnia 30 lipca 2025 roku o skorzystaniu przez Zamawiającego z prawa opcji
przewidzianego Umową 2 na rok 2025, w zakresie obejmującym w szczególności plan dostaw poszczególnych zamówień.
W pozostałym zakresie postanowienia Umowy 2 nie uległy zmianie. | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | |
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-09-22 | Andrzej Ryszard Tabaczyński | Prezes Zarządu | | |
| | | | | |