uivzxsrx
Advertisement
PARTNER SERWISU
iqktmwrc

Wiadomości o spółce: Amazon.com Inc

Okres od: Okres do:
Odśwież
Data
Publikacji
Źródło Tytuł wiadomości
2025-08-27 06:09 businessinsider.com.pl Tak Polska chce opodatkować big techy. Google, Meta i Amazon miałyby zapłacić setki milionów złotych więcej

Najwięksi giganci cyfrowi od lat fakturują polskie przychody przez Irlandię czy Luksemburg, płacąc w naszym kraju ułamek tego, co wynikałoby z ich realnych obrotów. Rząd planuje wprowadzenie podatku cyfrowego, który miałby ukrócić te praktyki i zapewnić budżetowi nowe wpływy. Branża może w zamian "odwdzięczyć się" zmianami w cennikach.

2025-08-20 08:16 stockwatch.pl Niespodziewana wyprzedaż technologii

Wtorkowa sesja miała dwa oblicza – pierwsze, europejskie, było bardzo pozytywne. Giełdy akcji na kontynencie otworzyły się w okolicy poziomów neutralnych i w pierwszej godzinie handlu miały problem z wyznaczeniem kierunku, ale potem było już tylko lepiej. Najsłabsze spośród głównych indeksów FTSE100 oraz IBEX zyskały 0,34 proc., najsilniejsze CAC40 1,21 proc. O 2,95 proc. zyskiwało […] The post Niespodziewana wyprzedaż technologii first appeared on StockWatch.pl.

2025-08-19 17:29 stockwatch.pl AI: Chwilowa moda czy megatrend na dekady? Czy w 2025 nadal warto inwestować w sztuczną inteligencję?

AI w 2025 roku: Od teorii do praktyki Jonathan Curtis, portfolio manager z Franklin Equity Group, porównuje obecną sytuację na rynku sztucznej inteligencji do początków Internetu, gdy wszyscy myśleli, że służy tylko do wysyłania e-maili. Tymczasem adopcja AI nie jest stopniową zmianą. ChatGPT osiągnął 100 mln użytkowników w dwa miesiące po premierze jesienią 2022 roku. […] The post AI: Chwilowa moda czy megatrend na dekady? Czy w 2025 nadal warto inwestować w sztuczną inteligencję? first appeared on StockWatch.pl.

2025-08-02 10:28 portalspozywczy.pl Amazon pokazał dobre wyniki kwartalne, ale rozczarował prognozą

Akcje Amazon spadły w handlu pozasesyjnym ponad 4 proc., chociaż spółka opublikowała wyniki za II kw. 2025 r., które przebiły oczekiwania analityków. Podała jednak niekorzystne prognozy dotyczące zysku operacyjnego na bieżący okres.

2025-08-01 08:59 stockwatch.pl Nowe cła Donalda Trumpa uderzają w ponad 70 krajów

Czwartkowa sesja na europejskich giełdach przebiegała w negatywnych nastrojach. Turecki indeks BIST100 zyskał 1,17 proc., wspierany przez dobrą postawę sektora finansowego i przemysłowego. Hiszpański IBEX35 zakończył dzień wzrostem o 0,11 proc. Francuski CAC40 spadł o 1,14 proc., głównie za sprawą słabości sektora dóbr konsumpcyjnych, który tracił 2,92 proc. Szwajcarski SMI zakończył sesję ze stratą 0,91 […] The post Nowe cła Donalda Trumpa uderzają w ponad 70 krajów first appeared on StockWatch.pl.

2025-07-31 08:41 stockwatch.pl Silny raport ADP i wyższe PKB w USA, Microsoft i Meta zaskakują wynikami

Środowa sesja na europejskich giełdach przebiegała pod znakiem niewielkich wzrostów. Najmocniej wyróżnił się turecki indeks BIST100, który zyskał 1,26 proc., m.in. dzięki dobrej postawie sektora finansowego, rosnącego o 1,67 proc. Hiszpański IBEX35 wzrósł o 0,23 proc., niemiecki DAX o 0,19 proc., francuski CAC40 o 0,06 proc., a brytyjski FTSE100 zyskał symboliczne 0,01 proc. Na minusie […] The post Silny raport ADP i wyższe PKB w USA, Microsoft i Meta zaskakują wynikami first appeared on StockWatch.pl.

2025-07-22 09:20 businessinsider.com.pl Amazon zwalnia setki osób. Pracownicy rano dostali e-maile

Amazon zlikwidował setki miejsc pracy w swojej jednostce przetwarzania w chmurze Amazon Web Services. Zwolnienia mają miejsce zaledwie miesiąc po tym, jak dyrektor generalny Andy Jassy ostrzegł, że przyjęcie generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji spowoduje redukcję zatrudnienia.

2025-07-20 07:28 wirtualnemedia.pl Subskrybenci przegrali w sądzie z Amazon Prime Video

Sąd w Seattle w Stanach Zjednoczonych odrzucił pozew zbiorowy przeciwko serwisowi streamingowemu Amazon Prime Video. Użytkownicy pozwali platformę po tym, jak wprowadziła dopłaty za niewyświetlanie reklam. 

2025-06-24 09:51 rp.pl Amazon inwestuje w Wielkiej Brytanii. 40 mld funtów w ciągu trzech lat

Amazon zainwestuje 40 mld funtów w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych trzech lat, tworząc tysiące miejsc pracy i otwierając cztery nowe magazyny. Jednak Amazon nadal budzi obawy niektórych regulatorów, związków zawodowych i aktywistów

2025-06-18 17:36 businessinsider.com.pl Szef Amazon mówi, że AI inteligencja zastąpi miejsca pracy w firmie

Amazon ostrzega swoich pracowników, że sztuczna inteligencja pomoże firmie w przyszłości zmniejszyć liczbę pracowników. Gigant technologiczny jest najnowszą firmą, która przedstawiła swoje plany wykorzystania sztucznej inteligencji w obliczu obaw, że technologia ta doprowadzi do szybkiej utraty miejsc pracy na całym świecie.

2025-06-18 06:30 newseria.pl Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.– Sektor polskich MŚP nadal ma bardzo dużo do zrobienia w eksporcie. To nie jest bardzo silny trend, mimo że MŚP stanowi 98 proc. wszystkich polskich przedsiębiorców, ich udział w sprzedaży międzynarodowej nadal jest znikomy – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Karolina Opielewicz, członkini zarządu Krajowej Izby Gospodarczej.Z „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2024” PARP wynika, że 113,9 tys., czyli 4,8 proc. takich firm, sprzedaje swoje produkty za granicę. Polski eksport jest zdominowany w dużej mierze przez przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego. Od tej grupy pochodzi blisko dwie trzecie wartości eksportu (63,6 proc.), choć stanowią jedną trzecią polskich eksporterów (32,7 proc.).– Dla właścicieli e-commerce’ów kluczowym elementem do prowadzenia dalszego wzrostu sprzedaży jest ekspansja. Potencjał na rynkach europejskich, ale także pozaeuropejskich jest kluczowy w strategii sprzedaży e-commerce i skalowania biznesu – przekonuje Adrian Tubacki, senior e-commerce manager w Cosmo Group, która sprzedaje produkty do stylizacji paznokci, m.in. lakiery hybrydowe.Polscy przedsiębiorcy wśród obaw przed zagraniczną ekspansją wymieniają m.in. brak znajomości lokalnych przepisów.– Przedstawicieli MŚP przed rozszerzaniem działalności poza granicami kraju blokują bariery psychologiczne i kompetencyjne – strach przed zrobieniem czegoś nowego, skorzystaniem z narzędzi cyfrowych i digitalowych. To jest też wysycenie biznesu rynkiem wewnętrznym – tłumaczy Karolina Opielewicz. – Małe i średnie firmy do ekspansji zagranicznej potrzebują pokazania, że to jest łatwe i możliwe. Trzeba im przedstawić rozwiązania, narzędzia i proste metody.Jak wynika z raportu Polityki Insight i Amazon z 2022 roku, główne przyczyny niskiej eksploatacji kanałów online w działaniach eksportowych to przede wszystkim kwestie związane z barierami edukacyjnymi, psychologicznymi i prawnymi, a także wyborem odpowiedniego marketplace’u oraz dostosowaniem polityki sprzedażowej do lokalnego konsumenta. Krajowa Izba Gospodarcza i Amazon uruchomiły w 2023 roku pierwszy w Polsce portal cross-border.pl dla przedsiębiorców zainteresowanych sprzedażą zagraniczną online. Dostarcza on przedsiębiorcom praktycznego know-how na temat kolejnych etapów międzynarodowej ekspansji, tj. przygotowania do eksportu, opracowania strategii czy doboru kanałów sprzedaży m.in. poprzez marketplace’y.– Marketplace’y ułatwiają nam ekspansję i rozszerzają dystrybucję. Jako Cosmo Group chcemy być dostępni dla naszego konsumenta zarówno online, jak i offline. Zauważyliśmy, że konsumenci marketplace’owi oraz konsumenci sklepów własnych są trochę inni – jeżeli konsument jest przyzwyczajony do tego, że dokonuje zakupów na marketplace’ach, to już tam zostaje – mówi Adrian Tubacki.Cosmo Group odnotowała w 2024 roku wzrost sprzedaży o 170 proc. r/r na Amazon.– Polskie MŚP decydują się na współpracę z Amazon ze względu na lojalnych powracających klientów, których zdobywaliśmy latami, współpracując na arenie międzynarodowej. Dzięki Amazon mają szansę postawić pierwsze kroki w eksporcie, które nie byłyby dla nich tak dostępne, gdyby robili to samodzielnie, ze względu na wysokie nakłady na logistykę czy koszty obsługi posprzedażowej, ale też na dotarcie do klienta – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem internetowym Amazon.pl.Dzięki współpracy z marketplace’ami przedsiębiorcy mogą korzystać z doświadczenia i międzynarodowej skali działalności, ale przede wszystkim praktycznych rozwiązań technologicznych, narzędzi marketingowych, również wsparcia prawno-podatkowego i obsługi klientów w lokalnych językach.– W 2024 roku polscy mali i średni przedsiębiorcy sprzedawali globalnie poprzez Amazon około 70 produktów na minutę. Przekłada się to na całkowity wolumen sprzedaży 35 mln produktów, to jest o 5 mln produktów więcej niż rok wcześniej. Wartość sprzedaży eksportowej rodzimych MŚP wyniosła 5,1 mld zł. Dla porównania w roku 2021 wygenerowały sprzedaż na poziomie 3,2 mld zł – wylicza zarządzająca sklepem internetowym Amazon.pl.Model sprzedaży przez Amazon umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla wielkich marek. Obecnie ponad połowa polskich sprzedawców na Amazon pochodzi z mniejszych miast i obszarów wiejskich. Najwyższe wskaźniki wartości sprzedaży eksportowej uzyskali przedsiębiorcy z województwa małopolskiego, wielkopolskiego i mazowieckiego. Najpopularniejszymi kierunkami są Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania.– Jesteśmy globalnym graczem, który daje przedsiębiorcom dostęp do setek milionów klientów w całej Europie. Rejestrując się na Amazon.pl, sprzedawcy automatycznie uzyskują możliwość oferowania swoich produktów w naszych 10 europejskich sklepach – dodaje Agata Jasińska, menedżerka ds. usług handlowych w Amazon.pl.Na Amazon sprzedawcy mogą realizować obsługę zamówień samodzielnie lub korzystać z międzynarodowej sieci dystrybucji. Program Fulfilment by Amazon (FBA) umożliwia im outsourcing całej logistyki, w tym odbiór, przechowywanie, pakowanie i dostarczanie produktów, jak również obsługę klientów oraz zwrotów.– W modelu FBA to Amazon zajmuje się magazynowaniem, wysyłaniem, kontaktowaniem się z klientem ostatecznym, ewentualnymi zwrotami. Sprzedawcy mogą się więc zająć rozwijaniem swojego biznesu, natomiast nam powierzyć logistykę – wskazuje Agata Jasińska.Usługa FBA umożliwia przedsiębiorcom obniżenie kosztów logistyki średnio o 70 proc. w porównaniu z samodzielną organizacją procesów. Rozpoczynającym współpracę Amazon.pl oferuje na start pół roku bez opłat i do 50 proc. zniżki na usługę FBA.– MŚP mogą też korzystać z naszych globalnych rozwiązań, np. Supply Chain Optimalization Technology. To algorytm SCOT, który pomaga rozłożyć produkty bliżej klientów docelowych, co później przekłada się na jeszcze szybszą dostawę – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk.W II półroczu 2024 roku Amazon.pl uruchomił sklep Polskie Marki, aby zwiększyć widoczność produktów od rodzimych przedsiębiorców i pomóc im rozwinąć się w e-commerce. – Oferujemy też liczne narzędzia marketingowe, które pomagają budować rozpoznawalność marki w Polsce i za granicą. Udostępniamy narzędzia reklamowe, promocyjne, takie jak na przykład Sponsored Products, które pozwalają wyróżnić produkt i ułatwić wyszukiwanie potencjalnym klientom – wymienia Agata Jasińska.– Kolejnym przykładem jest również sposób, w jaki chronimy marki. W 2024 roku zidentyfikowaliśmy, wyeliminowaliśmy i bezpiecznie zutylizowaliśmy 15 mln podrobionych produktów  – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk.

2025-05-30 14:58 portalspozywczy.pl Amazon będzie rozwijał AI

Dziennik "New York Times powiadomił, że zawarł umowę licencyjną z Amazonem, która pozwala narzędziom AI tego giganta handlu internetowego wykorzystywać treści dziennika i je udostępniać. Ponadto AI Amazona będzie mogło uczyć się na podstawie materiałów "NYT".

2025-05-28 06:28 wirtualnemedia.pl Były dyrektor Amazon EU w polskim startupie

Do zarządu warszawskiego startupu Retail Media IQ (RMIQ) właśnie dołączył Philip Carls – były dyrektor Amazon EU oraz twórca strategii cenowej, która ugruntowała pozycję Walmartu jako lidera rynku spożywczego w USA. 

2025-05-16 06:20 newseria.pl W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.W centrach realizacji Amazon produkty przechowywane są w pojemnikach podzielonych na przegrody, z których każda mieści średnio do 10 przedmiotów. Umieszczenie przedmiotu w tej ciasnej przestrzeni lub wyjęcie go z niej było do tej pory możliwe tylko z udziałem człowieka i niedostępne dla robotów.– Nasze roboty wykorzystują coś w rodzaju zmysłu dotyku. Przemieszczając przedmioty w pojemniku, wykorzystują sprzężenia zwrotne. Manipulatory robotów wyposażone są w cztery sensory, które wykorzystujemy do manipulowania gęsto umieszczonymi przedmiotami. Dzięki temu możemy przechowywać i wyjmować produkty z takich pojemników – mówi w wywiadzie dla agencji Newseria Nicolas Hudson, kierownik naukowo-technologiczny projektu Vulcan w Amazon Robotics.Robot Vulcan jest wyposażony w czujniki siły. Pozwalają mu one dokładnie określić, kiedy i jak mocno dotyka jakiegoś przedmiotu. Dzięki temu siła manipulatora może być płynnie dostosowywana do tego, z jakim materiałem urządzenie pracuje. Pozwala mu to przenosić nawet najdelikatniejsze przedmioty bez ryzyka uszkodzenia. Drugie ramię robota jest wykorzystywane do porządkowania przestrzeni magazynowej, by wykorzystać ją najbardziej efektywnie. Każda praca wykonana przez urządzenie jest też dla niego bazą informacji wykorzystywanych w uczeniu maszynowym. Amazon szacuje, że Vulcan może być wykorzystywany w obsłudze nawet 75 proc. produktów znajdujących się w centrach logistycznych firmy.– Kolejną technologią, którą wprowadziliśmy, jest śledzenie przedmiotów i ich rozróżnianie. Kiedy zamawiamy coś w sklepie Amazon, wybieramy konkretny produkt, który następnie zostaje umieszczony na taśmie z szeregiem innych. Spośród tych wszystkich nieuporządkowanych przedmiotów trzeba wyłowić ten właściwy. Nasz robot potrafi to zrobić, wykorzystując komputerowe rozpoznawanie obrazu, a dzięki technologiom uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji może porównać to, co „widzi”, z danymi w bazie. Następnie urządzenie śledzi wszystkie paczki i dzięki tej technologii potrafi odpowiednio reagować – dodaje Nicolas Hudson.W centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech Vulcan jest wykorzystywany do odbierania i składowania zapasów w górnych rzędach kontenerów magazynowych, które znajdują się na wysokości około 2,5 m. Pracownik, aby się do nich dostać, musiałby się wspinać po drabinie. To z jednej strony czasochłonne, a z drugiej – niosące większe ryzyko dla bezpieczeństwa. Vulcan obsługuje również przedmioty składowane tuż nad podłogą. Ogranicza to konieczność schylania się.– Nowy system reaguje w sposób ciągły, przesuwa przedmioty, manipuluje nimi w bardzo ostrożny sposób i na bieżąco wykorzystuje informacje, aby wykonywać odpowiednie akcje. Wielu ludzi na świecie zajmuje się badaniami nad tego typu technologiami, ale jest to właściwie pierwszy raz, kiedy są one wdrażane na większą skalę, nawet w Amazon – wskazuje ekspert.Robot Vulcan został zaprezentowany przez Amazon podczas wydarzenia „Delivering the Future” w Dortmundzie. W planach jest jego wdrożenie w lokalizacjach w całej Europie i Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych kilku lat. Amazon od lat rozwija projekt automatyzacji procesu sortowania paczek z wykorzystaniem robotów. W centrach realizacji zamówień „pracuje” ich już ponad 750 tys. Odgrywają one kluczową rolę w realizacji zamówień, ale też stworzyły setki nowych kategorii stanowisk w Amazon z wykorzystaniem robotów. Są wśród nich Cardinal, który podnosi i precyzyjnie układa paczki w wózkach, czy Proteus, który przemieszcza te wózki do doku załadunkowego, skąd paczki trafiają do ciężarówek.– Jest mnóstwo różnych zastosowań dla takich robotów, choćby w sklepach spożywczych. Ten rodzaj technologii jest niezbędny, abyśmy mogli wprowadzić roboty także do naszych domów. Sądzę więc, że to dopiero początek wykorzystania robotów w tego typu pracach – mówi Nicolas Hudson.Firma automatyzuje jednak nie tylko procesy związane z gospodarką magazynową, ale również z dostawami. Dzięki technologii VAPR paczki mogą szybciej trafiać pod wskazany adres.– Technologia została początkowo opracowana dla floty Amazon, aby pomóc kierowcom w szybszym wyszukiwaniu paczek dostarczanych od budynku do budynku. Technologia jest połączona z GPS-em pojazdu i w chwili jego zatrzymania pod domem, biurem czy innym adresem docelowym klienta system uruchamia narzędzie, które błyskawicznie skanuje wszystkie paczki w środku i rozpoznaje tę, która ma trafić pod bieżący adres. Dzięki tej technologii kierowca zaglądający do bagażnika może zobaczyć laserowe podświetlenie na paczkach. Właściwa paczka, którą należy wyciągnąć, będzie miała powierzchnię podświetloną na zielono. Wszystkie pozostałe paczki będą podświetlone na czerwono – tłumaczy Luca Tomaselli, inżynier ds. rozwijania systemów w Amazon.Jak szacuje firma, oszczędność czasu, jaki kierowca musiałby poświęcić na identyfikację paczek, może na jednej zmianie sięgać nawet 30 minut. Ważny jest jednak nie tylko wymiar ekonomiczny i organizacyjny, ale także ludzki.– O 67 proc. zmniejszamy wysiłek psychiczny i fizyczny kierowcy. Nie ma to wpływu na bezpieczeństwo, bo system wykorzystuje kod kreskowy z naszym identyfikatorem śledzenia i nie monitoruje żadnych danych. Dlatego kiedy kierowca otworzy bagażnik, będzie mógł od razu znaleźć podświetloną przesyłkę zamiast przeglądać etykiety, adresy czy nazwiska. W efekcie dzięki tej technologii podnosimy poziom bezpieczeństwa i dbamy o prywatność naszych klientów – podkreśla Luca Tomaselli.Technologia VAPR, choć pierwotnie zaprojektowana z myślą o usprawnieniu pracy w furgonetkach kurierskich, będzie wdrażana również w sortowniach. Pozwoli ona obsłużyć jednorazowo kilkakrotnie więcej przesyłek, niż miało to miejsce podczas wyszukiwania i skanowania ich w trybie manualnym.– VAPR, czyli technologia opracowana dla furgonetek, przejdzie na kolejny fantastyczny projekt, który prezentujemy w Dortmundzie. Przejdziemy od VAPR do VASS, czyli stacji sortowania wspieraną technologią rozpoznawania obrazów. Wykorzystując nowe urządzenie, możemy przeskanować wszystkie paczki razem, aby szybciej ustalić, które należy podnieść i umieścić w pojemniku. Dodatkowo zmniejszamy powtarzalność czynności wykonywanych przez naszych pracowników, którzy nie muszą już przeszukiwać etykiet, sprawdzać nazwisk i adresów – wystarczy, że będą się kierować zielonym lub czerwonym podświetleniem – przekonuje inżynier ds. rozwijania systemów w Amazon.Według Grand View Research światowy rynek automatyzacji magazynów był w 2023 roku wyceniany na ponad 19 mld dol. Do 2030 roku jego przychody zwiększą się prawie trzykrotnie – do niemal 54 mld dol.

2025-05-14 06:28 wirtualnemedia.pl Amazon wprowadza konkurenta Temu i Shein do Europy

Amazon swoją wprowadza do Europy platformę Haul oferującą tanie towary z Chin. Pierwszym krajem, w którym serwis się pojawi, jest Wielka Brytania.

2025-05-13 06:20 newseria.pl Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.– Jako firma skoncentrowana na kliencie chcemy udostępniać usługę, która pozwoli dostarczać produkty naprawdę szybko, nawet tego samego dnia – mówi agencji informacyjnej Newseria Rocco Bräuniger, wiceprezes oraz country manager sklepów Amazon w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, odpowiedzialny za rozwój na rynkach UE. Globalny rynek dostawy jednego dnia w 2021 roku był wart 8,4 mld dol., ale według prognozy Statisty do 2027 roku ma wzrosnąć ponad czterokrotnie. Z kolei Grand View Research szacuje, że w ubiegłym roku wartość światowego rynku wyniosła prawie 10 mld dol. i do 2030 roku będzie rosła w tempie ponad 20 proc. rocznie. Wynika to przede wszystkim z rosnących oczekiwań konsumentów co do skróconego czasu dostawy. Wraz z dynamicznym rozwojem e-commerce klienci przyzwyczajają się do szybkich i wygodnych opcji doręczeń, co skłania firmy do inwestowania w usługę dostaw tego samego dnia. Ten trend jest szczególnie widoczny w dużych miastach, gdzie gęstość zaludnienia i dostępność infrastruktury logistycznej sprzyjają rozwijaniu takich usług.Badanie CapitalOne Shopping wskazuje, że 80 proc. amerykańskich konsumentów oczekuje od sprzedawców opcji Same-Day Delivery. Co trzeci z nich oczekuje, że będzie ona bezpłatna. Dwie trzecie klientów podkreśla, że chętniej kupuje online, jeśli sklep oferuje dostawę tego samego dnia. Podobne oczekiwania widać także wśród europejskich konsumentów.– Przywiązujemy ogromną wagę do szybkości, bo wiemy, że to ważne dla naszych klientów. A dostawy tego samego dnia to coś, w co inwestujemy i chcemy oferować kupującym. Jednocześnie mamy dla nich także inne opcje, jak Amazon Day, która pozwala wybrać konkretny dzień dostawy – wyjaśnia Rocco Bräuniger.Z roku na rok przybywa klientów Amazon Prime, którzy zamawiają produkty w ramach dostaw tego samego dnia. Są one opcją bezpłatną pod warunkiem przekroczenia ustalonej wartości zamówienia. Mniejsze zakupy mogą być realizowane w ten sposób, ale za dodatkową opłatą. Najczęściej z opcją Same-Day Delivery zamawiane są niezbędne artykuły codziennego użytku, m.in. kosmetyki, papier toaletowy i środki do prania, karma dla zwierząt i niektóre produkty spożywcze. W pierwszym kwartale tego roku Amazon dostarczył w całej Europie ponad 20 mln artykułów codziennego użytku w ramach dostawy tego samego dnia, co stanowi wzrost o ponad 80 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. W ubiegłym roku na całym świecie liczba produktów dostarczonych tego samego lub następnego dnia sięgnęła 9 mld.– Inwestujemy w naszą sieć operacyjną w całej Europie i wykorzystujemy technologię AI i modele uczenia maszynowego, aby klienci mogli łatwo znajdować coraz więcej produktów, które otrzymają jeszcze tego samego dnia – zapewnia ekspert.Amazon oferuje dostawę tego samego dnia w ponad 130 lokalizacjach w Europie: od dużych stolic po mniejsze miasta. W tym roku chce poszerzyć to portfolio o kolejnych 20 punktów na europejskiej mapie. W Polsce dostawy tego samego dnia nie są jeszcze dostępne, ale Amazon wspólnie z InPost ogłosił niedawno wprowadzenie „najpóźniejszego cut-off time w Polsce”. Zamówienia złożone na Amazon.pl do 18:30 trafią do klienta następnego dnia.  Z logistycznego punktu widzenia wprowadzenie i realizowanie usługi doręczenia tego samego dnia jest łatwiejsze w dużych miastach oraz aglomeracjach. Chodzi o lokalizację bazy, gęstość zaludnienia, a co za tym idzie rentowność przedsięwzięcia. Jak podała firma w kwietniu 2024 roku, w Londynie, Tokio i Toronto trzy na cztery zamówienia docierały do klientów w tym samym lub następnym dniu. Nie oznacza to jednak, że Amazon zamierza rozwijać dostawy tego samego dnia jedynie w metropoliach. Na liście na ten rok znalazły się mniejsze miasta takie jak Augsburg, Metz oraz Bergamo.– Od dłuższego czasu wykorzystujemy sztuczną inteligencję i modele uczenia maszynowego. Chcemy mieć pewność, że oferujemy klientom właściwe produkty we właściwym czasie. Dysponujemy coraz bardziej zaawansowanymi technologiami i coraz większymi możliwościami usprawniania naszych procesów dzięki generatywnej AI – mówi menedżer Amazon.Podczas organizowanego przez Amazon wydarzenia medialnego „Delivering the Future” w Dortmundzie firma zaprezentowała narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które – na podstawie danych o popularności produktów – umożliwiają prognozowanie zapotrzebowania. Zapasy są przechowywane w specjalnie zaprojektowanych strefach, co ułatwia kompletowanie i przygotowanie przesyłek. Z kolei strefy te znajdują się w pobliżu obszaru pakowania, co dodatkowo przyspiesza cały proces.W Dortmundzie firma zaprezentowała także nowe rozwiązania logistyczne, które pozwalają przechowywać produkty bliżej klientów i jeszcze szybciej je dostarczać. Pierwszym miastem, w którym zostały wprowadzone tzw. strefy szybkich dostaw, jest Madryt. Dzięki nim w wybranych lokalizacjach można składać zamówienia z opcją dostawy tego samego dnia nawet do godziny 18:15. Jeszcze w maju taki model pojawi się w wybranym centrum logistycznym w Londynie, a do końca tego roku również w Monachium, Berlinie i Mediolanie. W przyszłym roku ma być dostępny w kolejnych 15 lokalizacjach w całej Europie.

2025-05-05 08:47 stockwatch.pl Koniec promocji na akcjach amerykańskich

Pierwsze deklaracje ze strony Chin o możliwym rozpoczęciu negocjacji handlowych z USA przechyliły szalę na stronę kupujących. Rynki europejskie otwierały się na dużych plusach, a wszelkie obawy o pogorszenie sytuacji w drugiej połowie sesji zniknęły wraz z publikacją raportu BLS, który pokazał wzrost zatrudnienia w amerykańskim sektorze pozarolniczym o 177 tys., tłumiąc wcześniejsze obawy związane […] The post Koniec promocji na akcjach amerykańskich first appeared on StockWatch.pl.

2025-05-02 11:58 wirtualnemedia.pl Amazon najwięcej zarabia w chmurze. Z reklam więcej niż z subskrypcji

W pierwszym kwartale 2025 roku Amazon zwiększyły rok do roku przychody o prawie 9 proc. Dużo mocniej niż te z e-commerce wzrosły wpływy z reklam i Amazon Web Services.

2025-05-02 10:06 businessinsider.com.pl Amazon zaskakuje wynikami, ale segment chmurowy rozczarowuje inwestorów

Akcje Amazona w handlu pozasesyjnym traciły pomimo przedstawienia przez spółkę lepszych od oczekiwań wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Rozczarowaniem okazały się przychody segmentu chmurowego koncernu.

2025-04-30 09:28 wirtualnemedia.pl Trump porozmawiał z Bezosem i Amazon zmienia plan. Nie będzie pokazywał cen z kosztami ceł

Donald Trump powiedział we wtorek, że odbył "dobrą rozmowę" z prezesem Amazona Jeffem Bezosem i cieszy się, że miliarder "rozwiązał problem" planów wyświetlania kosztów nałożonych przez prezydenta ceł przy cenach produktów w Amazonie. Wcześniej Biały Dom potępił działania koncernu jako "polityczne i wrogie".

2025-04-30 08:31 stockwatch.pl Najdłuższa seria wzrostów S&P500 od 9 miesięcy

Wtorkowa sesja w Europie miała mieszany charakter, ale jej ogólny obraz pozostaje pozytywny – pojedyncze indeksy miewają dni słabości, ale sumarycznie niemal bez przerwy przesuwają się w górę. Wczoraj na minusie znalazły się bardzo silne w tym roku IBEX (-0,66 proc.) i CAC40 (-0,29 proc.), ale FTSE100 rosło o 0,55 proc., DAX o 0,69 proc., […] The post Najdłuższa seria wzrostów S&P500 od 9 miesięcy first appeared on StockWatch.pl.

2025-04-29 09:58 wirtualnemedia.pl Amazon chce konkurować ze Starlinkiem. Wystrzelił swoje pierwsze satelity

Gigant sprzedaży internetowej Amazon, którego właścicielem jest Jeff Bezos, wystrzelił w poniedziałek pierwsze satelity w ramach konstelacji, która docelowo ma ich liczyć ok. 3,2 tys. Celem jest zapewnienie bardzo szybkiego internetu satelitarnego oraz konkurowanie z siecią Starlink Elona Muska.

2025-04-29 07:51 businessinsider.com.pl Starcie gigantów w kosmosie. Amazon rozpoczyna konkurencję ze Starlinkiem

Gigant sprzedaży internetowej Amazon, którego właścicielem jest Jeff Bezos, wystrzelił w poniedziałek pierwsze satelity w ramach konstelacji, która docelowo ma ich liczyć ok. 3,2 tys. Celem jest zapewnienie bardzo szybkiego internetu satelitarnego oraz konkurowanie z siecią Starlink Elona Muska.

2025-04-28 08:39 stockwatch.pl Chwila spokoju przed powrotem zmienności?

Piątkowa sesja rozpoczynała się w Europie od wzrostów, potwierdzając rosnącą skłonność do ryzyka i umacniając wiarę w to, że mimo załamania na początku miesiąca większość globalnych giełd zakończy kwiecień na plusie. Najsłabszy spośród głównych indeksów – FTSE 100 – zyskał 0,09 proc., pozostając przez całą sesję w trendzie bocznym i trzykrotnie naruszając poziom neutralny. Wzrosty […] The post Chwila spokoju przed powrotem zmienności? first appeared on StockWatch.pl.

2025-04-25 20:28 dlahandlu.pl Amazon na EEC 2025: W dekadę zainwestowaliśmy w Polsce 30 mld zł

.

1/2
rpnermso
stepqvxj
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 934,96 zł +394,67% 98 934,96 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
alqmgxhk
kvcxdwiu
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
104
strefa zagrożona CCC D
203

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 11.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat