-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Mateuszem Zawadzkim, prezesem zarządu Ultimate Games SA. Tematem spotkania będą m.in. opublikowane niedawno wyniki finansowe za I połowę 2025 r., nowa strategia rozwoju na lata 2026–2028 czy omówienie ostatnich premier gier.
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem. Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Moderator: Spotkanie podzielone jest na dwie części - w pierwszej prezes przedstawi prezentację na żywo, a w drugiej odpowie na pytania w formie tekstowej.
-
Gość: Jaki jest budżet Ultimate Hunting - 1) ile już zostało wydane? 2) Ile jest planowane do wydania?
Mateusz Zawadzki: Do tej pory na produkcję Ultimate Hunting przeznaczyliśmy około 1,6 mln zł. Obecnie miesięczne koszty utrzymania zespołu wynoszą ok. 40 tys. zł. Decyzje dotyczące dalszego finansowania projektu, jak również jego docelowego budżetu, podejmiemy po premierze dema, które planujemy udostępnić jeszcze w tym roku.
-
Gość: Czy spółka planuje wejście na rynek gier mobilnych?
Mateusz Zawadzki: Obecnie nie planujemy wejścia na rynek gier mobilnych. Koncentrujemy się na segmentach, w których posiadamy doświadczenie i kompetencje, a także sprawdzone modele monetyzacji. Dzięki temu możemy w pełni wykorzystać nasz potencjał i minimalizować ryzyko.
-
Gość: Czy planujesz na przyszły rok spotkanie inwestorskie ? I jak oceniasz tegoroczna imprezę .
Mateusz Zawadzki: Tegoroczne, drugie już spotkanie akcjonariuszy oceniam bardzo pozytywnie. Była to doskonała okazja do zaprezentowania wyników finansowych, omówienia nowej strategii rozwoju oraz przedstawienia najważniejszych projektów Ultimate Games. Cieszymy się z frekwencji i zaangażowania uczestników. Planujemy zorganizować kolejną edycję w przyszłym roku, w zbliżonym terminie.
-
Gość: Czy przy obecnych wynikach jest szansa na dużo wyższa dywidende nie 50gr na akcje w przyszłym roku ?
Mateusz Zawadzki: Istnieje możliwość zwiększenia poziomu dywidendy rok do roku. Ostateczna decyzja będzie jednak zależała od wyników finansowych za bieżący rok, sytuacji gotówkowej spółki oraz rekomendacji Zarządu i uchwały Walnego Zgromadzenia.
-
Gość: Czy Thief 2 na swicha wyjdzie w tym roku ?
Mateusz Zawadzki: Obecnie planujemy premierę Thief Simulator 2 na Nintendo Switch jeszcze w tym roku.
-
Xxxx: Ile premier planowanych jest jeszcze na ten rok oraz w których premierach widzi Pan największą szansę na sukces ?
Mateusz Zawadzki: Szczegółowy harmonogram premier na ten rok jest dostępny na naszej stronie internetowej. Spośród nadchodzących tytułów szczególnie zwróciłbym uwagę na Crime Simulator w wersji konsolowej, Ancient Farm na PC oraz dwa nowe projekty oparte na świeżych IP, które – naszym zdaniem – mają największy potencjał komercyjny.
-
Xxxx: Czy jest Pan z tego roku biznesowo zadowolony i jakie są plany na przyszły rok ?
Mateusz Zawadzki: Tak, tegoroczne wyniki oceniam bardzo pozytywnie. Wszystko wskazuje na to, że zwiększymy poziom przychodów rok do roku o około 100%, a zysk netto również będzie istotnie wyższy niż w roku ubiegłym. Na szczególne wyróżnienie zasługuje Crime Simulator, który w ciągu trzech miesięcy od premiery sprzedał się w 200 tys. egzemplarzy na PC. Bardzo dobrze przyjęły się także premiery UBOAT oraz Drug Dealer Simulator na konsole.
W przyszłym roku, zgodnie z nową strategią rozwoju, planujemy w maksymalnym stopniu monetyzować posiadane IP, kontynuować ekspansję w segmencie dużych konsol (PlayStation, Xbox) oraz prowadzić poszukiwania kolejnego, znaczącego IP na platformę PC Steam.
-
Xxxx: Czy planowane są płatne dlc do crime Simulator ?
Mateusz Zawadzki: Tak, rozważamy wprowadzenie płatnych DLC do Crime Simulator jako jednego z kluczowych sposobów dalszej monetyzacji tego tytułu. Chcemy w ten sposób przedłużyć cykl życia gry i zaoferować graczom dodatkową zawartość, która zwiększy jej atrakcyjność.
-
Efes: Z iloma Tureckimi firmami podpisaliście umowy ?
Mateusz Zawadzki: Na dziś mamy podpisanych kilkanaście umów z partnerami w Turcji, a liczba ta systematycznie rośnie wraz z rozwojem naszej współpracy na tym rynku.
-
Xxx: Jaki procent przychodów z Besiege pochodzi z konsoli Nintendo.
Mateusz Zawadzki: Przychody z wersji Besiege na konsolę Nintendo stanowią nie więcej niż około 20% całości przychodów z tego tytułu.
-
Gość: Jak szybko planujecie wydac crime Simulator oraz infection free zone na konsole ?
Mateusz Zawadzki: Planujemy możliwie szybkie wydanie obu tytułów na konsole. Crime Simulator powinien trafić na rynek jeszcze w tym roku, natomiast Infection Free Zone planowany jest na I kwartał 2026 r.
-
Xxx: Co jest powodem tak niskiego zainteresowania przez fundusze spółkami typu ultimate games forever entertainment gameoperators...? Eksperci z sektora opowiadają o spółkach tych samych (11bit cdr ten squere bloober )od kilku lat .
Mateusz Zawadzki: Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie – najlepiej byłoby je skierować bezpośrednio do przedstawicieli funduszy. Z naszej perspektywy jednak prowadzimy regularne rozmowy z inwestorami instytucjonalnymi i widzimy zainteresowanie spółką. Uważam, że wraz z dalszą realizacją strategii i rozwojem portfolio gier, to zainteresowanie będzie się stopniowo zwiększać.
-
Gość: Czy do końca roku firma planuje wypuścić dema jakichś nowych gier? Jeśli tak to ilu takich dem można się spodziewać?
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Mateusz Zawadzki: Do końca roku planujemy udostępnić dema m.in. Construction Crew, Cemetery Simulator oraz Pawnbroker. Prace nad kilkoma innymi projektami są na finiszu, dlatego możliwe, że wkrótce zaprezentujemy także kolejne tytuły. Dziękujemy za pozdrowienia i również życzymy powodzenia.
-
Gość: Dzień dobry. Czy w przypadku wypracowania zysku, np. 20 mln w przykładowo 2026 roku, firma może wypłacić 2 PLN dywidendy?
Mateusz Zawadzki: Tak, jest taka możliwość, chciałbym aby taki “problem” wystąpił :) W przypadku wypracowania zysku rzędu 20 mln zł w 2026 roku, teoretycznie możliwa byłaby wypłata dywidendy w wysokości ok. 2 zł na akcję.
Ostateczna kwota zależeć będzie jednak od wyników finansowych, sytuacji gotówkowej oraz decyzji Walnego Zgromadzenia. Zgodnie z przyjętą polityką dywidendy, Zarząd może rekomendować wypłatę w przedziale 30–75% zysku netto za dany rok obrotowy.
-
ULGrules: Witam Panie Prezesie czy niedługo bedzie można zobaczyć trailer Ultimate hunting i zagrać w demo ? Kiedy planowana jest premiera gry ?
Mateusz Zawadzki: Trailer Ultimate Hunting jest już od dłuższego czasu dostępny na karcie gry w serwisie Steam. Obecnie kończymy prace nad wersją demonstracyjną, którą planujemy udostępnić jeszcze w tym roku. Jej odbiór będzie kluczowy dla dalszych decyzji dotyczących rozwoju i premiery pełnej wersji gry.
-
Dywidendziarz: Czy Ultimate Games planuje zwiększać wypłacaną dywidendę?
Mateusz Zawadzki: Częściowo już odpowiadałem na podobne pytanie – zasadniczym celem Zarządu jest systematyczne zwiększanie przychodów i zysku netto. Naturalną konsekwencją tego jest także dążenie do podnoszenia poziomu wypłacanej dywidendy, zgodnie z polityką Spółki i decyzjami Walnego Zgromadzenia. Taki kierunek jest również zgodny z nową strategią rozwoju.
-
Dywidendziarz: Jaką dywidendę za rok 2025 pan szacuje jako najmniejszy wariant?
Mateusz Zawadzki: Na tym etapie nie przedstawiamy jeszcze szacunków dotyczących dywidendy za 2025 rok. Będzie to możliwe dopiero po zamknięciu roku obrotowego, zbadaniu sprawozdania finansowego przez audytora oraz przeanalizowaniu sytuacji gotówkowej spółki. Decyzje w tym zakresie tradycyjnie zapadają w maju–czerwcu 2026 roku.
-
Dywidendziarz: Czy ultimate-games planuje wchłonięcie spółek z grupy tak jak to zrobić chce Forever Entertaiment z MegaPixel?
Mateusz Zawadzki: Na ten moment nie planujemy przejmowania spółek z Grupy Kapitałowej Ultimate Games S.A. Zgodnie z nową strategią rozwoju naszym celem jest jednak całkowite odejście od struktury grupy kapitałowej i konsolidacji sprawozdań finansowych. W przyszłości działalność będzie skoncentrowana wyłącznie w Ultimate Games S.A. oraz Wildlands Interactive S.A., która poprzez rozwodnienie w związku z trwająca emisją akcji również będzie traktowana jako spółka stowarzyszona, konsolidowana metoda praw własności.
-
ULGrules: Czy aktualnie w pipielinie spółka ma w produkcji grę z potencjałem, jak CS, który z sukcesem zadebiutował w tym roku? Czy crime bedzie dalej rozwijany ?
Mateusz Zawadzki: Mamy w pipeline kilka projektów z potencjałem porównywalnym do Crime Simulator. Sam Crime będzie dalej rozwijany – planujemy aktualizacje i dodatkowe DLC.
-
ULGrules: Czy zuważa Pan wzrost zainteresowania wśród inwestorów instytucjonalnych akcjami spółki Ultimate Games ? Spółka wyróżnia sie pozytywnie na tle sektora stąd pytanie wydaje się zasadne w kontekście ostatnich sukcesów
Mateusz Zawadzki: Tak, obserwujemy wzrost zainteresowania inwestorów instytucjonalnych. Regularne rozmowy z funduszami pokazują, że nasze ostatnie sukcesy pozytywnie wpływają na postrzeganie spółki.
-
inwestor2k: Panie Prezesie, czy przewidziane jest zwiększenie transparentności raportowania postępów realizacji strategii, np. poprzez okresowe aktualizacje lub nowe wskaźniki KPI dla inwestorów?
Mateusz Zawadzki: Transparentność działań spółki jest dla nas istotna i staramy się ją zapewniać poprzez raporty bieżące, okresowe oraz komunikację z inwestorami. Na bieżąco analizujemy różne możliwości usprawnienia raportowania, w tym ewentualne cykliczne aktualizacje czy dodatkowe wskaźniki KPI.
-
Gość: Czy gamedev jest w bessie? Jak Pan opisze sytuację (konkurencję/popyta na gry) w segmencie w którym działacie?
Mateusz Zawadzki: Rynek gamedev przechodzi przez okres selektywności podmiotów, które na nim działają. W ostatnich latach na giełdzie zadebiutowało kilkadziesiąt podmiotów i jak to w życiu nie każdy osiągnął sukces. Obecnie trwa oddzielanie mężczyzn od chłopców i patrzenie kto pływa bez gaci. Na rynku pozostaną firmy, które mają pomysł na siebie i potrafią generować gotówkę. Jak pokazuje jednak premiera Crime Simulator, czy inne premiery z ostatniego czasu (np. Deconstruction Simulator) popyt na dobrze przygotowane, niskobudżetowe gry wciąż jest, a znalezienie kolejnych takich tytułów to kwestia czasu. Wierzymy, że dzięki naszej nowej strategii i pipeline’owi gier możemy takie nowe IP znaleźć.
-
GPW_fan: Witam, dlaczego w nowej strategii nie ma nic o dronach, amunicji i systemach antydronowych? ;) A tak na poważnie, czy to co się dzieje w tzw. polskim gamedevie jest czymś co odsiewa ziarna od plew?
Mateusz Zawadzki: Odpowiedź na to pytanie została udzielona powyżej.
-
Pytanie: Dlaczego zdecydowali się skrócić obowiązywanie poprzedniej strategii (2024–2028) i zastąpić ją nową już po niespełna dwóch latach?
Mateusz Zawadzki: Część założeń strategii 2024–2028 szybko się zdezaktualizowała. Dlatego przyjęliśmy nową, bardziej dopasowaną do realiów.
-
inwestor: Strategia zakłada rezygnację z kosztownych, wieloletnich produkcji. Czy oznacza to całkowite odejście od większych projektów i skupienie się wyłącznie na niskim i średnim budżecie?
Mateusz Zawadzki: Strategia zakłada rezygnację z bardzo kosztownych i wieloletnich produkcji, ale nie oznacza to całkowitego odejścia od większych projektów. Priorytetem pozostają tytuły o niskim i średnim budżecie, które możemy szybciej monetyzować – a jeśli pojawi się interesująca okazja rynkowa lub możliwość współpracy, będziemy takie opcje rozważać.
-
gamedev: Co było głównym powodem ograniczenia współpracy z polskimi deweloperami i jak ocenia Pan ryzyko związane z większym uzależnieniem od partnerów zagranicznych?
Mateusz Zawadzki: Współpraca z polskimi deweloperami staje się trudniejsza i mniej opłacalna, dlatego częściej sięgamy po partnerów zagranicznych co zostało również zaakcentowane w nowej strategii rozwoju. Jeżeli możemy uzyskać to samo w mniejszych budżetach to Zarząd wybiera mniej kosztowne opcje.
-
Gość: Dzień dobry, jak spółka zamierza utrzymać dotychczasową politykę dywidendową przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów i restrukturyzacji portfela projektów?
Mateusz Zawadzki: Polityka dywidendowa opiera się na wypracowanym zysku netto. Nowa strategia ma poprawić wyniki, więc nie widzimy zagrożenia dla wypłat – moim celem jest zawsze jak najwyższa dywidenda dla akcjonariuszy.
-
Gość1: Czy są prowadzone rozmowy z zewnętrzymi wydawcami dotyczącymi Ultimate Hunting
Mateusz Zawadzki: Rozmowy z wydawcami Ultimate Hunting zostały wstrzymane. Czekamy na demo i jego odbiór, który będzie kluczowy dla dalszych decyzji.
-
chudy: Jak idzie odchodzenie od konsolidacji? kiedy może to nastąpić i dlaczego to idzie tak mozolnie? (nie krytykuję, ciekaw jestem, co jest w tym tak skomplikowanego)
Mateusz Zawadzki: W 2020 r. grupa liczyła 19 podmiotów, dziś to już tylko 2 konsolidowane w pełni i 3 stowarzyszone. Proces wymaga czasu, bo za każdą spółką stoją ludzie i projekty, ale konsekwentnie zmierzamy do uproszczenia struktury.
-
Gość: Czy planuje pan dalsze zwiększanie zaangażowania w spółce poprzez kolejne zakupy akcji?
Mateusz Zawadzki: Nie wykluczam takiej możliwości.
-
Gość: “ oraz dwa nowe projekty oparte na świeżych IP”
Czy te projekty planowane są do premiery jeszcze w bieżącym roku?
Mateusz Zawadzki: Dema dwóch nowych IP pokażemy w tym roku, a jeśli odbiór będzie pozytywny – pełne premiery planujemy na 2026 r.
-
Gościu: Czy nakłady ponoszone na gry, których produkcja jest zaniechana, obniżają podstawę opodatkowania? Czy są one kosztem uzyskania przychodu?
Mateusz Zawadzki: Tak, koszty gier, których produkcja została zaniechana, są kosztem podatkowym i obniżają podstawę opodatkowania.
-
Gościu: Czy całość kosztów deweloperów jest kapitalizowana na zapasie czy część przechodzi przez wynik okresu?
Mateusz Zawadzki: Tak, część przechodzi przez wynik okresu.
-
Czapeczka: Z czego skąd Pana zdaniem wynika brak zainteresowania inwestorów mniejszymi spółkami z branży gamedev? Kiedyś obroty na spółce po kilkaset tysięcy to był standard, dzisiaj to święto. Dlaczego rynek jest ślepy na takie perspektywiczne spółki jak Ultimate Games? Takie inwestowanie nie jest sexy czy jak?
Mateusz Zawadzki: Rynek gamedev wciąż znajduje się w okresie bessy po hossie z lat 2020–2022, co przekłada się na mniejsze zainteresowanie inwestorów mniejszymi spółkami i niższe obroty. Na poziom płynności akcji spółki nie mamy bezpośredniego wpływu. Naszym priorytetem pozostaje konsekwentne prowadzenie działalności – produkcja i wydawanie dobrych gier oraz realizacja nowej strategii. Wierzę, że w miarę poprawy koniunktury rynek doceni perspektywy Ultimate Games i przełoży się to na większe zainteresowanie inwestorów.
-
Gość: Czy ULG planuje kolejne przejęcia IP z potencjałem od innych firm gamedev?
Mateusz Zawadzki: Nie wykluczamy przejęć IP – jeśli pojawią się atrakcyjne projekty zgodne z naszą strategią, będziemy je rozważać.
-
Ultek: Jak procentowo wygladaja mniej wiecej przychody aktualnie w podziale procentowym na PC/XBX/PS/NS? ktora platforma jest wiodaca o ile jest takowa?
Mateusz Zawadzki: Szczegółowy podział przychodów według segmentów prezentujemy w raportach okresowych. Za I półrocze 2025 r. przychody z PC stanowiły ok. 35%, natomiast konsole łącznie odpowiadały za ok. 64% całości. Pozostałe przychody stanowiły 1%. Począwszy od czerwca 2025 r. obserwujemy wzrost przychodów ze Steama, przy jednoczesnym silnym udziale konsol Xbox i PlayStation. Udział Nintendo Switch systematycznie maleje.
-
chudy: Czyli w obecnej sytuacji nie będzie już preprodukcji tylko od razu dema?
Mateusz Zawadzki: Tak – zgodnie z polityką stawiamy na wydanie dema i dopiero jego odbiór decyduje o dalszym rozwijaniu projektu.
-
Mateusz Zawadzki: Dziękuję za udział w czacie i wszystkie pytania. Życzę miłego dnia i do zobaczenia na kolejnych spotkaniach!