PARTNER SERWISU
lewtbaly
IPLEX SA

IPLEX SA

Ostatnie 10 wpisów
Jak już wspominaliśmy, Rynek VOD jest niezwykle perspektywiczny i nie możemy tego wykluczyć w przyszłości.
Dziś jednak skupiamy się na rynku polskim i contencie spoza obszaru stricte erotycznego (choć kilka pozycji z sementu "dla dorosłych" mamy w swojej ofercie także obecnie).

Korzystamy ze Storage firmy Level 3.

Dużo bardziej optymalne pod każdym względem (wydajność, bezpieczeństwo, koszty, skalowalność) jest przechowywanie filmów na zewnętrznym storage – przez cały okres działalności iplex.pl nie mieliśmy z tym problemów, a danych jest dużo – dzisiaj są już liczone w TB.

Mamy podobne rozwiązanie do modelu „white label”, z którego różne serwisy już korzystają.

Warunki finansowe są zawsze ustalane indywidualnie, natomiast zazwyczaj serwisy zewnętrzne traktują to jako uatrakcyjnienie własnej oferty, gdzie nie ma podziału z zysków – 100% przychodów z reklam pozostaje po naszej stronie, podobnie jak statystyki.

Oto kilka przykładów, jak działa to obecnie:
http://kozaczek.iplex.pl/
http://hatak.iplex.pl/
http://xmuse.iplex.pl/

sicc napisał(a):
Witam,

ile czasu potrzebuje spółka na wprowadzenie aplikacji na nowe platformy, szczególnie mobilne ? Czy prace nad aplikacjami już trwają czy może dopiero po debiucie zostaną zainicjowane ?

Jeszcze jedna rzecz mi się nasunęła, podajcie Państwo, że chcecie rozszerzyć gamę oferowanych filmów aż o 4.000 pozycji (obecnie 2.500), ile czasu na to będzie potrzebne.

pozdrawiam.




Prace nad aplikacjami już trwają. Czas ich przygotowania jest ściśle zależny od funkcjonalności, jakie w założeniach powinna posiadać aplikacja. Nasze aplikacje gotowe będą do testów w drugim kwartale bieżącego roku.

My również zastanawialiśmy się, jak tak dużą bazę filmów w dość krótkim czasie przygotować (m.in. zakodować) zakładając nawet, że nie wszystkie filmy będą od razu udostępnione. Przygotowaliśmy odpowiednie rozwiązanie i większość bazy będzie gotowa już w III kwartale br.

Dapi napisał(a):
Czy planujecie stworzenie aplikacj dostępowych dla iOS oraz Androida?



Tak, aktualnie trwają prace nad aplikacjami zarówno na tablety, jak i na smartfony.
Faza pierwszych testów zaplanowana została na drugi kwartał tego roku.

Naszym zdaniem, odbiór bloku reklamowego arbitralnie narzuconego przez stacje TV a ten, na który świadomie decyduje się nasz Użytkownik, jest diametralnie różna.
W iplex.pl relacja pomiędzy serwisem a Użytkownikiem jest dość klarowna dla obu stron - to Użytkownik decyduje o czasie emisji filmu, godząc się jednocześnie na obejrzenie bloku reklamowego, co powoduje zupełnie inny odbiór reklamowych spotów.

Czas bloku w iplex.pl jest zdecydowanie krótszy, niż tego w TV - porównując godzinę oglądanego materiału.

Dwunastominutowy blok reklamowy w TV zawierać może 24 spoty 30-sekundowe + self promo kanału, który stosowany jest poza blokiem reklamowym. Nierzadko dochodzą do tego kampanie społeczne. U nas widz ogląda 10 spotów przed filmem (czyli maksymalnie 3 minuty) oraz nie więcej niż 5 reklam (każda do max. 30 sekund) w trakcie filmu, co daje w efekcie nie więcej niż 2,5 minuty.

Ponadto, za jedyne 9,90 zł (a od wczoraj nawet za 5,99 zł - płacąc za pakiet 48-godzinny) widz może zdecydować o braku kontaktu z reklamą. W przypadku telewizji takiej alternywy nie ma.

rybeusz napisał(a):
Na jednej z konferencji poświęconej rynkowi online były przytoczone wyniki wewn. badania któregoś z serwisów filmowych i wynikało z nich że poziom iratacji reklamami u widza wzrastał niebezpiecznie wraz z biegiem czasu. Granicą było 30-45 sekund reklam (czyli stream 2-3 reklam 15"), które widzowie jeszcze dosyć łatwo "łykali" i nie wiązało się to u nich z negatywnymi odczuciami.

Jeśli dobrze zrozumiałem AtM tylko sprzedaje powierzchnię reklamową na Iplexie, audyt całego ruchu robi natomiast Gemius Traffic (choć można też wyorzystać do tego Omniture, jako główne źródło lub backup Gemiusa, jeśli tylko firma ma u nich wykupiony abonament). Mediaplanerzy wolą dane z Gemiusa, który stał się juz jakiś czas temu standardem w Polsce, a staje się coraz popularniejszy w regionie (Europa Zachodnia cały czas bazuje na Omniture). Skrypty do audytu ruchu na serwerze podłącza audytor z wydawcą, mierzy się to podobnie jak kampanie odsłonowe.




Nawet gdyby któryś z Użytkowników zdecydował, że woli zrezygnować z oglądania reklam, ma możliwość wykupienia usługi iplex plus, która jest najtańszą tego rodzaju ofertą na rynku. 9,90 zł pozwala przez 30 dni oglądać ponad 2 500 filmów bez reklam - na innych serwisach niejednokrotnie to cena dostępu do jednego filmu.

My także opieramy się na badaniach z Gemiusa. Obliguje nas do tego zarówno współpraca z domami mediowymi, dla których jest to standardem, jak i nasz wybór - choć posiadamy też, jako back up, kody własne.

Fantomas napisał(a):
Ja napiszę o reklamach z punktu widzenia użytkownika: otóż iplex jest świetnym przykładem na to jak wkurzyć użytkownika reklamami.
Początkowo filmy miały nie być przerywane reklamami - obecnie są. Nie byłoby jeszcze to jakimś wielkim problemem gdyby nie jeden fakt - przy niektórych reklamach trzeba odpowiedzieć na jakieś ankietowe pytanie. Jeśli się tego nie zrobi to cała emisja jest przerywana i trzeba zaczynać wszystko oglądać od początku.
Jest to dla mnie najgorsza cecha tego serwisu. Rozumiem, że trzeba użytkowników zachęcać do przejścia na wersję płatną (pozbawioną reklam), ale wszystko ma swoje granice. Już kilka razy chciałem coś obejrzeć i rezygnowałem w trakcie reklam. W zwykłym tv blok reklamowy nie zmusza widza do ich oglądania - tutaj jest inaczej.
Jeśli tak ma wyglądać przyszłość vod to ja serdecznie dziękuję. Iplex chyba testuje granice ludzkiej percepcji do oglądania odmóżdżających przekazów.

Co do różnic między iplą a iplexem odnośnie wyniku: to chyba sprawa jest dość prozaiczna - iplex nie ma jakiś wielkich hitów w swojej ofercie, czyli ponosi mniejsze opłaty licencyjne.




Jak wspomnieliśmy, przeprowadzaliśmy badania, dzięki którym wiemy, jak właściwie dostosować reklamowy model. Tworząc go, wsłuchiwaliśmy się w głosy zarówno Użytkowników, jak i Reklamodawców. Ci drudzy mają świadomość, że wykupując reklamę na iplex.pl mają 100% pewność, że Użytkownicy obejrzą ich spot - właśnie dzięki pojawiającym się ankietom, stanowiącym interakcję z Widzem. Ta interakcja odróżnia nas od innych serwisów i sprawia, że Reklamodawcy mają świadomość jakości, jaka się za tym kryje. To ewenement na rynku, który bardzo sobie cenią.

WatchDog napisał(a):
Czy dobrze spojrzałem, że VAT na filmy VOD jest 7%? Macie Państwo scenariusz podwyżki VAT do stawki podstawowej? Co wtedy zrobicie, ceny w górę, czy wzięcie podwyżki na siebie?

Zaczęła mnie jeszcze nurtować sprawa przychodów z reklam. Czy naprawdę przed każdym filmem wyświetlane jest do dziesięciu spotów? Ludzie to znoszą? Czy jest to jakoś mierzone po stronie adserwera, jak w kampaniach odsłonowych? Mierzy to AtMedia czy jakieś Wasze skrypty?




Działalność, jaką prowadzimy, opiera się na 23% VAT, sytuacja o której Pan wspomina, nie stanowi więc dla nas zagrożenia.
Nasz system reklamowy przewiduje wyświetlanie maksymalnie 10 reklam (nie dłuższych niż 30 sek.) przed filmem i nie więcej niż 5 reklam w trakcie filmu. Nasi Użytkownicy to niezwykle świadoma grupa odbiorców, która doskonale zdaje sobie sprawę, że aby otrzymać dostęp do legalnych treści bardzo dobrej jakości, musi obejrzeć reklamowy blok, czyli wykazać się niejako atencją dla sponsorów filmu. Przeprowadzaliśmy jednak badania własne, z których wynika, że właśnie taka liczba spotów w bloku jest dla Użytkowników optymalna. Musimy też pamiętać, że system działąjący w oparciu o tzw. rozkład czasowy, dzieli kampanie i niejednokrotnie przed filmem zobaczyć można jedynie dwie reklamy.

Tak, właśnie tam należy się zgłaszać. Oferta rozpoczęła się dzisiaj i potrwa do 13 kwietnia br.

Cytat:
Na ile realne jest zagrożenie, że mejdżersi w końcu pozbierają się i dogadają, jak swego czasu branża muzyczna z Apple, i wstawią wszystko jak leci do globalnych platform dystrybucyjnych: iTunes, Amazon, itd. Albo Google odpali np. Google Plex i w ten sposób mali lokalni gracze będą mieli dużo trudniej?

Drugi wątek do poruszenia to tendencje na rynku reklamy. Słyszałem że w YouTube są nowe pakiety reklamowe, w których za spot płaci się tylko wtedy, jeśli użytkownik doczeka do dwudziestej którejś sekundy. Mocno przyciąga to budżety, bo wygląda na skuteczniejsze (tańsze). Na ile jest zagrożeniem w odciąganiu media plannerów.


Witam,
według nas, w najbliższych latach nie powinno zaistnieć takie zagrożenie, chociaż oczywiście nie możemy go wykluczyć. Branża filmowa jest znacznie bardziej skomplikowana przy budowaniu modeli o globalnym zasięgu. Musimy pamiętać, że oprócz praw licencyjnych, które często są przekazywane jako "all rights" lokalnym dystrybutorom, co niesie za sobą konieczności "czyszczenia" praw na danym rynku, pozostaje jeszcze kwestia tłumaczenia filmów (napisy, lektor), co też utrudnia cały proces. Proszę zwrócić uwagę na rozwój Netflix, który rozwija się kolejno w krajach angielsko i hiszpańskojęzycznych, co też następuje ze względu na koszty licencyjne stosunkowo wolno.

Rynek reklamy video online daje dużo więcej możliwości efektywnego zarządzania kampaniami niż model, który znamy w TV - jedną z metod jest
opisana przez Pana. W iplex.pl stosujemy inne rozwiązania dające reklamodawcy 100% potwierdzenie, że widz obejrzał jego spot - zadajemy po reklamie pytanie ułożone przez reklamodawcę w formie ankiety, na które odpowiedź umożliwia dopiero obejrzenie filmu. Mamy więc nie tylko pewność obejrzenia reklamy, ale i interakcję z Użytkownikiem po jej obejrzeniu - taką formę media planerzy bardzo sobie cenią.

Cytat:
Mnie ciekawi jedno, czy zalożyciele po to chcą upublicznić spółkę, żeby wykonac ten ruch co
Wejchert w Onecie i wycofac się z biznesu? Czy też będą dalej zaangażowani w jej działalność?



Witam,

cele emisyjne związane z rozwojem Spółki, mają zdecydowanie podnieść jej wartość.

Determinacja i zaangażowanie w projekt jego tworców sprawia, że na pewno nie jest to moment na cashowanie się.


WatchDog napisał(a):
Mam pytanie o rentowność. Ipla wykazała prawie 30 mln zł i jest na granicy rentowności. Iplex wykazuje niecałe 10 mln zł i jest na niedużym plusie. Gdzie są różnice: w marży, w kosztach, czy w modelu biznesowym?
Jaka część przychodów w tym biznesie - mniej więcej - ma charakter barterowy?




Czynników mających wpływ na rentowność jest wiele – ze strony kosztowej to przede wszystkim pozyskanie praw licencyjnych oraz szeroko rozumiane koszty technologiczne. Od strony przychodowej – ceny pakietów reklamowych, wykorzystanie inventory powierzchni reklamowej, jak i ceny pakietów subskrypcyjnych.

Dla nas, jedną z kluczowych rzeczy od momentu uruchomienia iplex.pl, było doprowadzenie do jego rentowności przy odpowiednim wolumenie Użytkowników korzystających z naszych usług. To właśnie dzięki rozsądnej polityce kosztowo-przychodowej doprowadziliśmy projekt do rentowności.

Bartery to zazwyczaj współpraca crosspromocyjna z dystrybutorami filmowymi, gdzie iplex.pl występuje w roli patrona medialnego danego filmu, a obie strony świadczą wzajemnie usługi marketingowe.

gargi9 napisał(a):
Jakie treści maja sie w przyszłości pojawiać na iplex.pl? Można się tam spodziewać seriali, czy jeszcze innych treści?



Polityka pozyskiwania i udostępniania treści się nie zmienia – obecnie na iplex.pl są dostępne bogate biblioteki zarówno z oferty filmów fabularnych i dokumentalnych, jak i seriali czy bajek. W najbliższym czasie możemy spodziewać się znacznego powiększenia każdego z wymienionych rodzajów o treści od nowych dystrybutorów czy producentów, z nastawieniem na umowy z podmiotami zagranicznymi.

Praktykujemy wszystkie z trzech modeli rozliczeń. Jednak, nawet w przypadku współpracy z największymi studiami filmowymi, modele biznesowe nie są takie same dla wszystkich. Każde z nich stosuje odrębne zasady, które należy uwzględnić w projekcie.

W kwestii lojalności Użytkownika, wynika ona przede wszystkim z trzech rzeczy: contentu, jakości oraz ceny usługi.
Jeśli spojrzymy na bibliotekę filmów iplex.pl, możemy zauważyć, że nasz serwis jest największym w Polsce niezależnym generatorem treści niezwykle różnych dostawców - trudno znaleźć równie bogatą bibliotekę legalnie oferowanych filmów.

Ipla oferuje przede wszystkim content Polsatu, trudno więc porównywać ze sobą nasze biblioteki, natomiast na pewno konkurencja odbywa się na polu dotyczącym czasu widza. Jak wynika ze statystyk naszej aplikacji na telewizorach - prezentuje się to całkiem nieźle.

WatchDog napisał(a):
Niedawno padł TVScreen.pl.

Cytat:
- Zabiły nas oczekiwania i zasady narzucane przez wytwórnie – mówi były menedżer Digital Partners proszący o anonimowość. Część opłat na ich konto tvscreen.pl musiał regulować z góry (tzw. upfront fee). Według nieoficjalnych informacji np. za dystrybucję filmów Disneya spółka zapłaciła między 200 a 300 tys. dolarów. A musiała się jeszcze dzielić procentem wpływów od każdego wyświetlenia. Tu kłopot był taki, że wytwórnie określają opłaty z góry, przyjmując wedle własnego uznania, że np. dany tytuł zostanie odtworzony w internecie co najmniej 50 tys. razy.

antyweb.pl/tvscreen-pl-zbankru...

Na czym polega różnica w modelu działania Iplex'a (o ile jest) i jak dajecie sobie radę we współpracy z największymi partnerami światowymi, trzymającymi rękę na hitach?




Różnic jest kilka - przyjęty przez nas model zapewnia Dystrybutorom przychody na satysfakcjonującym ich poziomie, który jest jednocześnie rentowny i bezpieczny dla nas.

VOD, według nas, powinno być atrakcyjne dla trzech stron: Widzów, Dystrybutorów i naszej Spółki – tylko w ten sposób możemy prezentować bogatą ofertę filmową uzupełnianą na bieżąco o nowe tytuły filmowe w atrakcyjnych modelach dla Użytkowników, jednocześnie zapewniając firmie odpowiednie przychody.

Obecna sytuacja serwisu iplex.pl daje nam możliwości indywidualnych negocjacji z największymi studiami filmowymi na świecie. Aktualnie trwają rozmowy przygotowujące iplex.pl do kolejnej fazy projektu.

gargi9 napisał(a):
Jak spółka zdobywa licencje na filmy? Po jakim czasie od premiery można znaleźć u Was film? Na jakich to zasadach się dobywa ?




To, kiedy film można zaprezentować w segmencie VOD, zależy od indywidualnych umów licencyjnych. Aktualnie współpracujemy z ponad czterdziestoma Dystrybutorami i Producentami bezpośrednimi, ale też dokonujemy zakupów na targach filmowych.

Niejednokrotnie filmy prezentowane są u nas w tym samym czasie, kiedy przypada ich premiera na dvd. W naszej ofercie znaleźć też można filmy, które prezentowano w kinach ponad pół roku temu. Bywały też sytuacje, że premiera na iplex.pl odbywała się w czasie, kiedy film nie zszedł jeszcze z kinowych ekranów.

sicc napisał(a):
SMspec napisał(a):
Witam,

czy rozważają Państwo wejście ze swoją usługą na rynek zagraniczny?


z prezentacji wynika, że firma musiałaby zdobywać licencję na każdy pojedynczy tytuł od początku w przypadku ekspansji na rynki zagraniczne. Wydaje się to na chwilę obecną bezcelowe. Ale w mojej opinii taki kierunek powinien zostać nakreślony i to kierunek nie zachodni a wschodni :-)

Iplex fajnie funkcjonuje na telewizorach Panasonica, przeczytałem właśnie, że na Samsungu też jest. To świetne źródło dystrybucji.



Uważamy podobnie, tym bardziej, że dynamika wzrostu na Smart TV jest ogromna, a iplex.pl jest jedną z najpopularniejszych aplikacji.
Zapraszamy do lektury nawiązującej do naszej ostatniej informacji prasowej na temat popularności aplikacji iplex.pl w Smart TV:
media2.pl/internet/89741-Osmio...

Rynek VOD jest niezwykle perspektywiczny i nie możemy tego wykluczyć w przyszłości.
Natomiast dzisiaj skupiamy się na rynku polskim.

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 16 marca 2012
Ostatnia wizyta: 10 kwietnia 2012 15:38:44
Liczba wpisów: 20
[0,00% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,325 sek.

gxwqplqf
hqxonvlt
uioarzdc
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
fpkxntny
udotduke
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat