gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/com...Miniony kwartał stał dla nad pod znakiem przyspieszenia prac nad kluczowym dla przyszłości Spółki projektem GET EVEN. Nawiązana w III kwartale 2014 r. strategiczna współpraca z Partnerem projektu, czołowym podmiotem globalnej branży gier komputerowych, w IV kwartale zaowocowała intensyfikacją prac nad kolejnymi etapami tego przedsięwzięcia. Prace te, odbywające się we ścisłej współpracy z Partnerem, przybliżają nas do przełomowego momentu w historii Spółki, jakim będzie wydanie tej bez wątpienia największej, zarówno pod względem tak skali, jak i zainteresowania i potencjału rynkowego gry. Model współpracy z Partnerem, finansującym prace nad GET EVEN, pozwala nam odpowiednio poświęcić się dopracowaniu szczegółów tego wyjątkowego przedsięwzięcia. Jesteśmy przekonani, że finalny efekt naszych prac nie tylko dostarczy naszym Akcjonariuszom finansowej satysfakcji z posiadania akcji Spółki, ale również stanie się fundamentem pod dalszy dynamiczny rozwój The Farm 51 Group.
Olbrzymie zainteresowanie wizualnym realizmem GET EVEN oraz technologią zastosowaną dla jego osiągnięcia, nie tylko ze strony szeroko pojętej branży gier komputerowej, ale i innych obszarów globalnej gospodarki, sprawia, że prace rozwojowe nad technologią, znaną dziś jako Reality51, prowadzone są z myślą uczynienia z niej nowego, niezależnego od branży komputerowej, źródła dochodów Spółki. Wierzymy w rozwój rynku produktów i usług opartych o koncept wirtualnej rzeczywistości i chcemy być w gronie firm odpowiadających na tworzące się zapotrzebowanie rynku. Robocze kontakty z liderami rynku, międzynarodowymi gigantami upatrującymi w tym obszarze przyszłości m.in. branży rozrywkowej, utwierdzają nas w przekonaniu, że dzięki unikalnym kompetencjom w najbliższych latach The Farm 51 Group może w tym segmencie generować istotne, zdecydowanie atrakcyjne marże przy rosnącym strumieniu przychodów.
W minionym kwartale większy niż dotychczas nacisk położyliśmy na budowę relacji z rynkiem kapitałowym. Zmiany w Zarządu Spółki i powołanie w jego skład doświadczonego finansisty i analityka oraz proaktywne działania z obszaru relacji inwestorskich mają na celu przybliżenie Spółki, jej modelu biznesowego oraz potencjału szerszemu gronu inwestorów, w szczególności instytucjonalnych. Dziesiątki odbytych w ostatnich miesiącach spotkań z inwestorami wpłynęły, jak sądzimy, na wzrost zainteresowania Spółką, co nie pozostało bez wpływu na jej rynkową wycenę.
W IV kwartale 2014 r. Spółka koncentrowała się na rozwoju autorskiego projektu, GET EVEN, rozwoju nowego produktu Spółki, swoim zakresem wykraczającego poza branżę gier – Reality 51 oraz finalizacji prac nad grą Deadfall Adventures: Heart of Atlantis, która zadebiutowała na platformie Playstation 3 w dniu 28 października 2014 r.
Prace nad projektem GET EVEN prowadzone są zgodnie z harmonogramem ustalonym w porozumieniu z Partnerem projektu, finansującym, począwszy od III kw. 2014 r. prace nad grą. Osiągnięte tzw. milestones projektu pozwoliły odnotować Spółce znaczące wpływy ze sprzedaży i zrealizować atrakcyjny zysk.
W realizację projektu GET EVEN od strony operacyjnej zaangażowanych zostało szereg międzynarodowych kooperantów wskazanych przez Partnera projektu, w tym scenarzystów mających doświadczenie w pracy zarówno w branży gier jak i przy produkcjach filmowych oraz kompozytorów i dźwiękowców, mających na swoim koncie współpracę przy projektach gier światowej klasy. W ocenie Zarządu Spółki działania te, finansowane przez Partnera projektu, stanowią kolejne potwierdzenie wyjątkowości projektu GET EVEN, uzasadniającego ponoszenie wyższych nakładów na realizację przedsięwzięcia dla maksymalizacji jego potencjału sprzedażowego.
W IV kwartale Spółka prowadziła prace przygotowawcze do oficjalnego debiutu technologii Reality51 na globalnym rynku biznesowym. Prace te będą kontynuowane w I kwartale 2015 r. Intencją Zarządu jest zaprezentowanie technologii w II kwartale 2015 r. Debiutowi technologii towarzyszyć będzie starannie przeprowadzona globalna kampania informacyjna, prowadzona przy wykorzystaniu materiałów wizualnych opracowanych dzięki technologii Reality51. Celem planowanych działań jest osiągnięcie, dla technologii Reality51, globalnej rozpoznawalności i zainteresowania na miarę sukcesu marketingowego pierwszej zapowiedzi GET EVEN z I kw. 2014 r.
W ocenie Zarządu Spółki 2015 r. może okazać się przełomowym dla rozwoju rynku produktów i usług opartych o technologię wirtualnej rzeczywistości. Planowane na 2015 r. debiuty urządzeń takich jak Oculus Rift, Samsung Gear VR, Project Morpheus czy Microsoft HoloLens stanowią szansę na popularyzację tej technologii oraz zwiększenie jej dostępności. W opinii ekspertów, podzielanej przez Zarząd Spółki, technologie wirtualnej rzeczywistości mogą znaleźć zastosowanie nie tylko w szeroko pojętym segmencie rozrywkowym, ale i w szeregu innych obszarach gospodarki, od komunikacji po opiekę zdrowotną. Działania marketingowe Spółki skoncentrowane będą zarówno na promocji Reality51 jako technologii umożliwiającej tworzenie wysokiej klasy produktów z obszaru wirtualnej rzeczywistości jak i promocję samej technologii i tworzenie rynku pod oparte o nią produkty.
Począwszy od IV kw. 2014 r. Spółka prowadzi już rozmowy z potencjalnymi klientami z branży dóbr luksusowych, mody i przemysłu, zainteresowanych współpracą ze Spółką przy stworzeniu rozwiązań wspierających proces komercjalizacji ich produktów.
Między innymi w ramach budowania rynku pod zastosowania technologii Reality51 w IV kw. 2014 r. przedstawiciele Spółki wzięli udział, na zaproszenie polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, w Polsko-Amerykańskim Tygodniu Innowacji (PATI). PATI odbył się w Stanach Zjednoczonych, w dniach 17-21 listopada 2014 r.
Podczas wydarzenia przedstawiciele Spółki spotkali się z kilkunastoma przedstawicielami lokalnych funduszy venture capital, lokalnymi brokerami oraz aniołami biznesu. Pokazy technologii Reality51 miały miejsce zarówno podczas spotkań roboczych z inwestorami amerykańskimi, jak i w czasie głównego eventu PATI w San Francisco, gdzie spółka została zaproszona do zaprezentowania się na scenie głównej, jako jedna z pięciu najbardziej innowacyjnych firm prezentujących nowe technologie z Polski. Spółka w czasie pokazów kładła nacisk na komercyjne wykorzystanie technologii Reality51 oraz zaprezentowała nowe jej wykorzystanie w produkowanej przez siebie grze, Get Even. Równie ważnym elementem pokazów była prezentacja technologii Spółki jako kompatybilnej z nowoczesnymi urządzeniami i aplikacjami typu Virtual Reality.
W trakcie Polsko-Amerykańskiego Tygodnia Innowacji Spółka odbyła także spotkania z przedstawicielami podmiotów branżowych, takich jak Nvidia oraz produkcyjnych ramion spółek Apple i Google, prezentując technologię Reality51. W ramach współpracy z firmą NVIDIA spółka już otrzymała bogate wsparcie sprzętowe, m.in. niedostępne na rynku komercyjnym wersje najbardziej zaawansowanych kart graficznych, a w ramach spotkań rozpoczęte zostały działania R&D w zakresie rozwijania technik obliczeniowych i optymalizacyjnych dotyczących wykorzystania skanów 3D w aplikacjach wirtualnej rzeczywistości.
Równolegle do prac nad wymienionymi wyżej projektami Spółka dalej prowadzi prace nad grą typu Shooter MMO. W analizowanym okresie Zarząd Spółki kontynuował rozmowy z podmiotami zagranicznymi, zainteresowanymi zaangażowaniem, w tym zaangażowaniem kapitałowym, w projekt. Zarząd ocenia, że proces kształtowania się finalnej koncepcji samej gry, jak i sposobu jej finansowania oraz komercjalizacji, może potrwać do końca II kwartału 2015 r. Przedstawienie nowego projektu gry Akcjonariuszom nastąpi w chwili, gdy publiczna prezentacja nie będzie niosła ze sobą ryzyka negatywnego wpływu na procesy negocjacyjne.
W IV kwartale 2014 r. The Farm 51 Group kontynuowała, wspólnie z Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych w Warszawie oraz Instytutem Informatyki Teoretycznej i Stosowanej Polskiej Akademii Nauk z siedzibą w Gliwicach prace badawczo-rozwojowe w obszarze technologii związanych z animacją mimiki twarzy przy użyciu najnowszych technik akwizycji ruchu (motion capture) i tworzenia trójwymiarowych skanów postaci. Projekt stworzenia nowych technologii wysokorozdzielczej akwizycji i animacji mimiki twarzy uzyskał dofinansowanie w ramach programu INNOTECH. W minionym kwartale projekt wkroczył w fazę intensywnego zaangażowania zespołu Spółki w przedsięwzięcie, wiążącego się z wpływami z grantu dla Spółki.