pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

ggn

ggn

Ostatnie 10 wpisów
@Rif
Tu nie ma co się tak produkować. Po prostu ta gra to miraż przygotowany pod debiut i emisję wraz ze skasowaniem pokaźnej kasy do kieszeni, nie na rozwój. Atrakcyjna zapowiedź miała zrobić hajp i wysokie rekomendacje. Rozwój gry i szlif leżał odłogiem. Efektowny crap ale spełnił swoje zadanie. Czerwone szelki od rekomendacji oddały przed szczytem. Koło się zamknęło.

@baks
Być może tak będzie (choć uważam że raczej to zachód będzie zdobywał zamknięty rynek chiński a nie odwrotnie) ale dla zbliżającej się premiery FP kontynentalny rynek chiński nie ma znaczenia i chyba nie ma sensu dopisywać 1,7 mld Chińczyków do wishlisty.

Rif napisał(a):

Pozostanie nam śledzenie pozycji w bestach i domysły, a także jak za dawnych lat ilość komentarzy :)
Może jeszcze peak?

Myślisz o SteamDB? Korzystali z tej samej bazy/zasad co Steam Spy.
Co do ilości komentarzy to kłopot związany z koniecznością ciągłego zapisu ich ilości w czasie (by porównać dynamikę sprzedaży z inną grą).
Np. Surviving Mars na dzisiaj 3020 komentarzy (27 dni po premierze). Max peak Steam Spy 172350 szt.
Średnio 57,07 szt/kom.
Ale już np. Into the Breach (27 lutego) max peak 254215 szt. i 2779 komentarzy - 91,47 szt/kom
store.steampowered.com/app/590...
Into the Breach bardzo dobrze oceniana w przeciwieństwie do SM, gdzie jest pewnie więcej marudzenia przekładającego się na ilość komentarzy.
Także ten... Wróżenie z fusów.

@lelo-pakero
Regulamin Valve zabrania ujawniania osobom trzecim wyników sprzedaży, pozostaną nam okrągłe słówka i kitowanie. Ale nie tylko strata dla inwestorów:
It's a disappointing turn of affairs, as the lack of digital sales data makes it impossible to truly understand what is performing well in the market and how accessible the PC space is to developers.
www.gamesindustry.biz/articles...

Ps.
Ktoś wie czy Trump ma jakieś znaczące aktywa w akcjach czy tylko siedzi na nieruchomościach?

.
Hmm...

"Sergey Galyonkin – twórca zbierającego informacje serwisu Steam Spy – ostrzegł, że jedna z wprowadzonych właśnie zmian w działaniu konta Steam może uniemożliwić funkcjonowanie stworzonej przez niego platformy. Chodzi o opcję, która daje graczom możliwość zdecydowania, kto będzie mógł zobaczyć, jakie gry zakupili albo dodali do listy życzeń – a konkretniej fakt, że domyślnie, o ile nie podejmiemy innej decyzji, będą one ukryte."

"Valve właśnie dokonało zmiany swoich ustawień prywatności, czyniąc informacje o posiadanych grach domyślnie ukrytymi. Serwis Steam Spy polegał na tym, że te dane były widoczne i nie będzie mógł dalej funkcjonować – napisał Galyonkin na Twitterze Steam Spy. – Powtórzę, nie chodzi o nowe ustawienia prywatności. Chodzi o fakt, że Steam właśnie uczynił należące do wszystkich biblioteki gier domyślnie ukrytymi (nie było tego w ich poście blogowym) – dodał w kolejnym twitcie."

www.gry-online.pl/S013.asp?ID=...


Z tego co rozumiem, aktualizacja już działa. "Serwis Steam Spy polegał na tym, że te dane były widoczne..."
.

Rif napisał(a):
Oczywiście, masz prawo siać defetyzm, ale trochę głupio w temacie spółki odnoszącej sukcesy,zamiast w tematach balonów, które nie wydały jeszcze żadnej gry, która byłaby hitem sprzedażowym.

Nie jest moją intencją sianie defetyzmu. Poza tym trzeźwe myślenie może być czymś negatywnym chyba tylko w jakiejś sekcie.
Stawiam, że to będzie bardzo dobra gra (w swoim gatunku i dla policzalnego targetu odbiorców) i dobrze, a nawet bardzo dobrze w tym targecie się sprzeda. Jednak przez skórę wyczuwam, że wielu ma tutaj zbyt mocno rozbudzone nadzieje i kieruje się inwestorskim myśleniem magicznym. Obecna wycena spółki już dyskontuje spory sukces, a podrzucane za pięć dwunasta przez cwaniaków w czerwonych szelkach wypasione rekomendacje i wyceny to podbudowa do dystrybucji. Subtelne jak żonglerka szyną kolejową.
Tak czy siak, dla osób które nie chcą siedzieć na tym papierze kolejnych kilku lat nadchodzi (już nadszedł) czas decyzji.

.
Frey napisał(a):
Tymczasem grupa FP na steam systematycznie rośnie i to w naprawdę niezłym tempie. Już ponad 79 tyś osób w grupie.


Z artu Galionkina zwięźle opisującego rok 2017 na Steam:

"I’ve already mentioned that the average prices of games on Steam are going down. This situation is affected severely by the regular Steam sales that taught users to wishlist and wait instead of buying immediately."

Warto poczytać, ciekawe dane:
galyonk.in/steam-in-2017-129c0...
.

Rif napisał(a):
Przecież testy nie muszą się odbywać za pomocą platformy jaką jest Steam, zwłaszcza przy grze single player.
Według takich wykresów, to TWOM i FP w ogóle nie były grami testowanymi, ale jak mogli w nią grać ci wszyscy youtuberzy? :P

Nie muszą ale na przykładzie innych edycji widać, że wydawcy traktują ogranie przez docelową platformę jako ostatnią fazę wprowadzania na rynek. Widocznie uważają, że warto przetestować grę szerzej i w docelowym środowisku. Myślę, że brodaci dłubią wciąż i do ostatniej chwili. Wygląda jak rzut na taśmę.
Żadnych masywnych ruchów w plikach gry:
steamdb.info/app/323190/histor...

.
@Utnapisztim

W przypadku BT - tak, gra sieciowa wymaga szerszych testów ale w przypadku SM na trzy tygodnie przed premierą SteamDB wykazywał 18 graczy. Ilość rosła i 10 dni przed premierą było już 100 aktywnych graczy. Obecnie na kanale FP jest tylko "promieniowanie tła".
Nie odnoszę tych przykładów do szacunków sprzedaży, może tylko pośrednio przez ewentualny wpływ potencjalnie sporej ilości bugów i braku optymalizacji dla różnych(setki i tysiące) konfiguracji sprzętowych. FP ma stopień komplikacji rozgrywki o wiele wyższy niż Twom.
Wniosek który można wyciągnąć, to fakt przygotowania SM i BT do premiery wcześniej lub znacznie wcześniej niż FP. Wygląda,że Paradox nie był pod presją, w przeciwieństwie do 11B.
Możliwe, że FP wystartuje gładko, wtedy czapki z głów. Ale oczekiwałbym bardziej wyraźnych oznak wprowadzania na rynek dopracowanej gry. Szerokie testy to rzecz, której nie sposób ominąć bez wiadomych skutków.

.
Wish(list)ful thinking.

-via SteamDB

Battletech - liczba graczy i posiadaczy gry na ponad trzy tygodnie przed premierą. Widać długi czas przygotowań i końcowych testów.
Wykres obejmuje czerwiec '17 do dzisiaj.
.
.

kliknij, aby powiększyć

.

kliknij, aby powiększyć

.
.
.
Dla porównania Surviving Mars. "A" - premiera.
Przed premierą tracker pokazuje 100 graczy, gra przed premierą też jest szerzej ograna/przetestowana, co nie uchroniło jej przed oczywistymi popremierowymi bugami - oceny mieszane na Steam.
Jak widać - "owners" - preordery to niezły pomysł (jak przy Battletech), pod warunkiem, że znamy stan ukończenia gry i jesteśmy pewni daty premiery.
.
.
.

kliknij, aby powiększyć

.

kliknij, aby powiększyć

.
.
.
Frostpunk. Lekko ponad trzy tygodnie do premiery i w porównaniu do powyższych gier można zaobserwować minimalną aktywność. Testy jak rozumiem ograniczone we własnym zakresie.
Steamdb nie wykazuje pozycji "owners" bo brak danych/preorderów.
Jak dla mnie dwie powyższe gry (SM i BT) są lepiej od Frostpunka (testy) przygotowane do wejścia na rynek.
.

kliknij, aby powiększyć

.
.

"Proste" to dzisiaj jest szacowanie sprzedaży w oparciu o dane i historię premiery sprzed kilku lat ;)

"SteamSpy: 100 najlepszych gier w serwisie Steam stanowiło 50% przychodów ze sprzedaży w zeszłym roku.
Galyonkin ujawnił, że około połowa z tych 4,3 miliarda dolarów została wygenerowana przez zaledwie 100 spośród 21 000 gier dostępnych na Steam. Innymi słowy, 0,5% gier stanowiło 50% przychodów ze sprzedaży."

www.gamesindustry.biz/articles...

Na Steam ciężko nawet o zachowanie zasady Pareto. Ta platforma sprzedaży jest dziś zdecydowanie trudniejsza niż kilka lat temu.

aircanada15 napisał(a):
Ggn: nie masz racji, google trends porównuje bezpośrednio zainteresowanie poszczególnymi hasłami. 100 do 50 w danym okresie oznacza, że jedno z haseł było 2 razy bardziej popularne.

Przykład z WW3 świadczy o nieprzydatności wniosków wyciąganych z wysokości maksymalnego peaku w porównaniu z innym hasłem. Porównanie peaków to zbyt prosty wniosek.
Przykład: frostpunk/surviving mars/get even, 12 miesięcy/gry.
Wniosek - niezbyt dobry wskaźnik jako rekomendacja dla zainwestowania pieniędzy. Peak premierowy - SM w trakcie, FP za miesiąc.
trends.google.com/trends/explo...

Dla mnie Google Trends ma wartość głównie jako instrument do oceny skuteczności akcji marketingowej dzięki zobrazowaniu trendu, najlepiej w porównaniu z innymi przypadkami. To jednak nie przekłada się na adekwatną sprzedaż w liczbach bezwzględnych porównywanych produktów .

Odniosłem się do zbyt daleko idących wniosków z porównania obu haseł w Google Trends.
Jak nie pasuje ci obecny okres popremierowy SGW3 w tym zestawieniu to rozciągnij wykres na 5 lat.
Wnioski?

Google Trends nie porównuje w kategoriach bezwzględnych.
Przywołany wykres nie świadczy o dwa razy większym zainteresowaniu. Wykres pokazuje dynamikę, trend.

Zainteresowanie w ujęciu czasowym
Liczby reprezentują poszczególne zainteresowania w wyszukiwaniu względem najwyższego punktu na wykresie. Wartość 100 oznacza najwyższą popularność hasła. Wartość 50 oznacza, że popularność hasła była dwukrotnie mniejsza. Wartość 0 wskazuje, że dla danego hasła nie ma wystarczających danych.


Poza tym warto przefiltrować przez "gry", zamiast "wszystko".

Na koniec - dorzuć tam np. SGW3. Wnioski?

Masz rację o ile wyjdzie równocześnie na obu platformach, a nie np. na GOG po kilku kluczowych, premierowych dniach.
Jakość trzeba cenić, źle jak po premierze na pierwszych miejscach w wyszukiwarce wyskakują torrenty.
Można też oczywiście nie zwracać na to uwagi i udawać że to i tak nie nasi klienci. Akcjonariusze wiele łykną.

Preordery pozwalają zmaksymalizować efekt nowości i w jakimś zakresie kompensują straty wynikające z nieuniknionego piracenia gry.
Ruszają tylko na PC, ciekawe czy mają w planach jakiś DRM. Denuvo znów jest bardzo skuteczne ale jest drogie. Słabe systemy padają praktycznie od razu po premierze.
Każdy dzień sprzedaży po premierze bez wersji pirackiej jest ważny, gra idzie o duże pieniądze. Preordery w tym pomagają.
www.eurogamer.pl/articles/2018...

RGR to już się przytrafił, linia szyi na poziomie ok. 15zł.
Aktualnie już z korektą.
AT układa się wrednie.

Cytat:
Ponadto, zwracamy uwagę, że "Frostpunk", inaczej niż deklarowaliśmy do tej pory, ukaże się też w wersji pudełkowej na najważniejszych rynkach growych. To również ukłon w stronę partnerów biznesowych, którzy oczekują niezłej sprzedaży naszej gry na tradycyjnych nośnikach. To oni "wymusili" na nas zmianę planów w tym obszarze.

Wygląda jak presja wydawcy i czas na szlify. Dla spółki to w każdym aspekcie wysoka stawka.
W takim wypadku nie oczekiwałbym finału promocji i premiery na jakichś podrzędnych targach.
W czerwcu są targi E3.

Ta gra, a w zasadzie jej zapowiedzi były lokomotywą emisji i debiutu. Optymalnie rozegrane w czasie.
Swoją rolę już spełniła ;)

Jednak trzeba mieć na uwadze, że o ile pewnie możliwości spółek się zmieniają (rosną) to i też rynek się zmienia, niekoniecznie na lepsze z punktu widzenia dystrybucji. Przykładów słabych premier dobrych gier jest ostatnio sporo.
Dystrybucja cyfrowa napotyka na bariery.
Tu dwa dobre arty na ten temat.
www.gamesindustry.biz/articles...
www.gamesindustry.biz/articles...

Rif napisał(a):

.
Wyszukiwanie Agony akurat może nie odnosić się go gry.



kliknij, aby powiększyć




Wystarczy rozwinąć bar "wszystko" i przełączyć na "gry".
Google Trends jakiś pogląd daje ale raczej na zasadzie jest akcja - brak akcji, ewentualnie porównanie popularności haseł.
Wystarczy do tego zestawu ze screena dorzucić "observer" i porównać z CMS mając na uwadze jego sprzedaż by traktować z przymrużeniem oka wartość Google Trends jako narzędzia prognozującego sprzedaż.

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 25 sierpnia 2017
Ostatnia wizyta: 3 czerwca 2018 22:11:47
Liczba wpisów: 22
[0,01% wszystkich postów / 0,02 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,503 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +144,50% +28 900,95 zł 48 900,95 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d