pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Dominik_hej

Dominik_hej

Ostatnie 10 wpisów
Zagraniczna zabawa spodobała się polskim spekulantom :).
Grupa TJS spekuluje na spółce przeciwko krótkim pozycjom.
Artykuł z SpidersWeb.
spidersweb.pl/bizblog/rafal-za...
A więc cena docelowa będzie zależeć od ilości krótkiej pozycji, która została oraz liczbie osób która się dołączy.
Wychodzi na to, że nawet na giełdzie można zjednoczyć ludzi znajdując im wspólnego wroga :)

Czas na świętowanie!
A tak na poważnie szkoda, że nie podali ile tych emaili było odjętych od liczby sprzedaży. Skoro z jednej sztuki mają powiedzmy 70% zysku a oddać muszą 100% klientowi to na 4 zwroty faktycznie trzeba odjąć 5 od zakupu. Ale przy takich szacunkach pewnie i tak nie ma to większego wpływu na końcowa sumę.
Akcje wyceni rynek, a rynek lubi tę spółkę.
Ma wszystkie cechy pożądane dla funduszy, jest w Wig20, jest to spółka technologiczna i nowoczesna, dobrze wygląda w portfelu i przyniosła duże zyski, jest o niej głośno.
Czy pracownicy odejdą?
A kto to wie? Jest czas pandemi i tam mają pewną posadę a spółka ma teraz na podwyżki i premię. Wiem, że programiści mogą znaleźć pracę szybko, ale tutaj wchodzi psychologia i ludzie wola to co już znają. Mają zostawić swoje "dziecko"?
Jak narazie kurs trzymał się mocno pomimo tylu złych informacji, a teraz ma fundament by tak zostało.
W najbliższym czasie spekulacja nie zejdzie z kursu i będzie wyciągać kasę od ulicy a w długim terminie według mnie będzie boczniak a później trend wzrostowy pod nowe premiery. Wycena raczej będzie powyżej fundamentów, ale hej, CD Projekt to taki ładny diament na GPW.
Były i są emocje a kto nie lubi emocji?
Taka moja opinia i proszę się nią nie sugerować. Ja od spółki trzymam się zdaleka i obssrwoje jak ladnie rośniewave

To nie jest tak, że na PC jest super i problem jest tylko z konsolami.
Procent pozytywnych komentarzy w kolejnych dniach od premiery do dziś godzina 18:40 na podstawie wykresu Steam o pojawiających się komentarzach.
75,62476278
81,91202753
80,64456135
80,63672716
79,80168034
78,125
77,66174623
74,78113527
72,91318089
74,4873866
strona steam cyberpunk 2077

Jak widać ocena graczy raczej się pogarsza co nie jest dobrą wróżbą jeżeli chodzi o dalszą sprzedaż.
Poruszany efekt, że najpierw wypowiadają się osoby niezadowolone a później będzie lepiej niekoniecznie się sprawdzi. Równie dobrze, może być tak, że najpierw wypowiedzą się Ci gracze którzy byli najbardziej
'napaleni' na grę, a później przyjdzie ocena graczy którzy będą bardziej obiektywni.

Sporo komentarzy odnośnie Patcha 1.05 jest pozytywnych, ale nie brak też takich użytkowników, którzy nie mogą się doczekać wyjścia łatki na PC, co pokazuje, że nie tylko konsole mają problem. Są też takie, które mówią, że gra wywala się częściej.
Ciągle wychodzą nowe błędy "krytyczne" jak maksymalna pojemność zapisu 8mb, po którym zapis stanu gry jest kasowany. Mowa tutaj o komentarzach na reddit

W cenie CD Projekt ma nie tylko dobrą sprzedaż ale też pewne oczekiwania co do dalszej twórczości i czasu w którym będzie realizacja zysków z nowych produktów.
Liczba negatywnych informacji sugeruję, że te oczekiwania należy zmniejszyć. Nie chodzi o to, że nie są w stanie im sprostać, ale o to w jakim czasie mogą to zrobić.
Łatka 1.05 naprawia wiele błędów, ale na pewno nie wszystkie, a póki co, są to jedynie błędy, a nie elementy gry na które nie starczyło im czasu wcześniej.

Fajnie, że dużo graczy protestuje wycofaniu CP ze sklepu Sony, to na pewno jest pozytywna wiadomość. Jak i komentarze pod informacją z MS, że gra nie zostanie wycofana. Ludzie się cieszą, że mogą grać a to jest bardzo ważne.

Cytat:
Cyberpunk 2077 Refunds
SIE strives to ensure a high level of customer satisfaction, therefore we will begin to offer a full refund for all gamers who have purchased Cyberpunk 2077 via PlayStation Store. SIE will also be removing Cyberpunk 2077 from PlayStation Store until further notice.

Once we have confirmed that you purchased Cyberpunk 2077 via PlayStation Store, we will begin processing your refund. Please note that completion of the refund may vary based on your payment method and financial institution.

www.playstation.com/en-us/cybe...

Pełny zwrot za zakup Cyberpunk 2077 przez PlayStation Store dla wszystkich graczy.

" Decyzja podjęta została po konsultacjach Spółki z przedstawicielami SIE dotyczących umożliwienia realizacji zwrotu gry osobom które zakupiły ją w wersji cyfrowej poprzez PlayStation Store i chciałyby dokonać jej zwrotu."

Pewnie trzeba czekać na sprostowanie jak tak. Według mnie CDP chciał umożliwienia zwrotów przez sklep co nie idzie w parze z polityką Sony.

Ja przeczytałem komunikat i wynika z niego, że powodem wstrzymania sprzedaży przez sklep Sony jest brak porozumienia co do polityki zwrotów a nie jakość gry sama w sobie. Radze wstrzymać się z komentarzami "a nie mówiłem".
Inne kanały sprzedaży są nadal dostępne.

Nie rozumiem tego czasowego wstrzymania sprzedaży w PlayStation Store.

Cytat:
Decyzja podjęta została po konsultacjach Spółki z przedstawicielami SIE dotyczących umożliwienia realizacji zwrotu gry osobom które zakupiły ją w wersji cyfrowej poprzez PlayStation Store i chciałyby dokonać jej zwrotu.


ESPI

Wstrzymali sprzedaż bo nie mogą się porozumieć w kwestii zwrotów?

myton napisał(a):
witam . Licząc komentarze na Steam i zakładając podział PC - konsole 70/30 (zakładam ze zmienił się podział z 60/40 na 70/30) to Cp 77 sprzedał się w ilości 18,5 mln... to sporo jak na tak krótki czas..


Ja przeliczam to inaczej.
Średnio od premiery mamy w grze 720 tyś graczy non stop. (estymacja wizualna na podstawie wykresu graczy z SteamDb)
Mediana czasu gry dla graczy to 18,5h. (SteamSpy)
Upłynęło 8 dni od premiery.
720*8*24h/18,5h = 7,472 mln.
Zakładam drugie tyle na PC z pozostałych platform co daje 15mln na PC.
Odejmuję 15% zwrotów i wychodzi 12,75 mln na PC.

aircanada15 napisał(a):
raffmo napisał(a):

Po drugie - rynek chiński.


Przecież Chińczycy są już uwzględnieni w obecnej sprzedaży na Steam.

Dominik_hej napisał(a):

Jaki musi być zysk co roku, żeby uzasadnić obecną kapitalizację? 3mld ? a może 4 mld?


Co tak mało, dajmy 5 lub 6.
Może wypadałoby poczytać jakieś rekomendacje/analizy przed rzucaniem podobnych liczb ?


Masz racje. Powinienem był napisać o przychodach a nie o zysku.
Przy C/Z na poziomie 25~30 wychodzi prawie 3mld.


baks napisał(a):
Dominik_hej napisał(a):
Emocje nie są dobrym doradcą. Trzymajmy się faktów.
Zainteresowanie grą jest olbrzymie co przełoży się na wysoką sprzedaż. Nawet jak ktoś sam nie kupi to dostanie w prezencie.
Liczba graczy na Steam nie spadła poniżej 650 tyś.Przez trzeci dzień, 24h na dobę jest więcej graczy na samym Steam niż 650 tys. Kolejny dzień z rzędu w szczytach jest około miliona. Nawet nie wiem jak to przeliczyć na sprzedaż.
Konsole ludzie wymienią na nowsze już niedługo. Wystarczą jeszcze 2 tytuły które będą tego wymagać i gracze nie wytrzymają.
Grafika na dobrym sprzęcie jest tak dobra, że każdy kto ją oceniał nie potrafił dać mniej niż 10/10 co oznacza dobrą sprzedaż w długim terminie bo gra nie zrobi się "stara" przez najbliższe klika lat.
Jest bardzo dobra podstawa do dalszej pracy i rozwoju.
Ciężko wyceniać akcje w tym momencie.
Z tym trzeba czekać do raportu i tego co zapowie zarząd jako dalsze priorytety.

Nie pisz bzdur o szybkiej wymianie konsol ...... na co ?
Ludzie pozamawiali PS5 jakiś czas przed premierą i wielu znajomych jeszcze nie dostało a chyba większość nawet nie zna daty dostawy.
Swoboda dostępność (na półach) to chyba dopiero za rok.


Nie pisałem, że szybko. Napisałem, że dwa tytuły warte zakupu nowej konsoli, czyli pewnie dwa lata.
Sorki za niejasność. Faktycznie niedługo mogło wybrzmieć jak kilka miesięcy. CP 2077 ma się sprzedawać kilka lat a nie kilka miesięcy, i w tym kontekście się wypowiadałem.

padik napisał(a):
Czy w wykresach graczy prezentowanych na SteamDB są uwzględniane również kopie zakupione przez GOG?


Należy liczyć, że tak.
Oceny na Steam można filtrować po kanale zakupu. Tych spoza Steam jest 13%.
Wydaje się być bezpiecznym założeniem, że 13% z graczy na SteamDB to zakupy poza Steam, w tym GOG.
Aby Steam wykrywał grę, trzeba ją chyba dodać ręcznie, Steam z automatu nie dodaje. Przynajmniej kiedyś nie dodawał.

Cały czas obserwuję co się dzieje na Steam.
1/21 graczy online gra w CP. 1/6 graczy online w grze gra w CP.
I tak jest od 3 dni.
Wydaje mi się, że rynek PC zaskoczy bardzo jeżeli chodzi o ilość sprzedaży.
Duże znaczenie teraz będzie miał marketing szeptany. Gracze Steam widzą w co grają ich znajomi, a 79% poleca grę.
Czy przy takich wynikach można mówić o nieodwracalnym spadku zaufania i wiarygodności?
Czy gracze rynku PC mają wpływ na rynek konsol czy też są to dwa oddzielne światy?

Emocje nie są dobrym doradcą. Trzymajmy się faktów.
Zainteresowanie grą jest olbrzymie co przełoży się na wysoką sprzedaż. Nawet jak ktoś sam nie kupi to dostanie w prezencie.
Liczba graczy na Steam nie spadła poniżej 650 tyś.Przez trzeci dzień, 24h na dobę jest więcej graczy na samym Steam niż 650 tys. Kolejny dzień z rzędu w szczytach jest około miliona. Nawet nie wiem jak to przeliczyć na sprzedaż.
Konsole ludzie wymienią na nowsze już niedługo. Wystarczą jeszcze 2 tytuły które będą tego wymagać i gracze nie wytrzymają.
Grafika na dobrym sprzęcie jest tak dobra, że każdy kto ją oceniał nie potrafił dać mniej niż 10/10 co oznacza dobrą sprzedaż w długim terminie bo gra nie zrobi się "stara" przez najbliższe klika lat.
Jest bardzo dobra podstawa do dalszej pracy i rozwoju.
Ciężko wyceniać akcje w tym momencie.
Z tym trzeba czekać do raportu i tego co zapowie zarząd jako dalsze priorytety.

Christof_martin napisał(a):
kokospl napisał(a):
Juz wielokrotnie tu bylo pisane:
- na dobrym sprzecie gra daje rade
- na konsolach starszych(w tym ps4) to jest katastrofa

Moim zdaniem to sie nie obroni - naprawa na taka duza skale z deadlinem "na wczoraj" skonczyc sie moze z buntem pracownikow,ktorzy zapewne sa zmeczeni i maja juz zaplanowane urlopy


przepraszam ale jakie urlopy ? przecież hotele i schroniska pozamykane - Italia, Austria , Francja praktyczny lockdown....kapitalizam=teraz praca , crunche, aby next year miec dłuuugie wakacje po monetyzacji opcji na akcje, so ?

PS na Meta sa wirtualnie "gracze" dla których renceja/opinia CP2077 jest jedyną ever i to 2x.


ASTRAL_GAME
2 Ratings 2 Reviews
MY SCORES Movies TV Music Games 2
Average game review score: 0.0
0
Latest High Score:
Cyberpunk 2077
0
Latest Low Score:
Cyberpunk 2077

www.metacritic.com/user/astral...


Warto spojrzeć też na pozytywne. Sporo z nich też oceny po raz pierwszy i też na 3 wersje.
www.metacritic.com/user/Kozer8...

Klapa na konsole jest faktem zobaczymy co będzie dalej.
Nawet na olx już jest wysyp CP 2077 na konsole.

Skupmy się raczej na analizie faktów a nie domysłów.
Jak interpretujecie wykres graczy na Steam ?
Teoretycznie w CP gra się >20h.
A więc w weekend będzie kumulacja graczy od premiery i tych, których gra zaciekawiła oglądając na twitch'u.
Wiem, że rekord grających został pobity ale czy mimo to nie powinniśmy obserwować tendencji wzrostowej i nowego rekordu w weekend ?

Ps. To mój pierwszy post więc witam wszystkich :).

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 12 grudnia 2020
Ostatnia wizyta: 1 lutego 2021 12:46:21
Liczba wpisów: 15
[0,00% wszystkich postów / 0,08 postów dziennie]
Punkty respektu: 3

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,713 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło