pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

sssd

sssd

Ostatnie 10 wpisów
Postanowiłem przygotować krótkie podsumowanie sprzedażowe Green Hell'a od początku 2021 roku + dalsze plany.

Pod uwagę brałem tylko komentarze z platformy Steam.
Przelicznik sprzedanych kopii względem komentarzy na poziomie = 60.
Zysk netto z kopii na poziomie = 30pln

Styczeń - Marzec (90 dni)

Komentarze: 4025
Komentarze * przelicznik = 241500 kopii sprzedanych
Zysk netto = 7,245 miliona złotych

notka: sprzedaż przy pozycjonowaniu różnym z racji dodatku SoA part 1, który wyniósł GH z okolic miejsca ~ 100 (początek stycznia '21) na poziomy Top10 Global (końcówka stycznia '21) a następnie na koniec Marca osunął się na poziomy 200-300.

Kwiecień (pierwsze 18 dni)

Komentarze = 395
Komentarze * przelicznik = 23700
Zysk netto = 0,711 miliona złotych

notka: (stałe pozycjonowanie na poziomie ~200-250 miejsca w globalnej liście bestsellerów Steam)

Z moich osobistych obliczeń wynika także, że prawdopodobnie w okolicach 10 maja przebijemy barierę 2 milionów sprzedanych kopii Green Hell na Steam zakładając, że nie będzie w międzyczasie żadnej promocji okresowej, która przyspieszyłaby uzyskanie 2 milionów kopii znacząco (serwis SteamDB obecnie pokazuje 1.973 miliona kopii, które trafiły do graczy).

Względem powyższych danych można bezpiecznie założyć przychody w 1 kwartale tego roku na poziomie co najmniej 8-9 milionów złotych z obecnych kanałów sprzedażowych PC + Switch.

Jak widać Green Hell obecnie mocno utrzymuje się w okolicach pozycjonowania na miejscu ~200. Średni zysk netto dzienny z kwietnia daje nam poziom około 40 tysięcy złotych dziennie. Warto także zwrócić uwagę na mocną poprawę pozytywnych komentarzy przez ostatnie parę tygodni. Ogólna średnia jest już na poziomie 87%, a średnia z ostatnich 30 dni to aż 91%! Jeżeli tempo się utrzyma to w okolicy pierwszego tygodnia Czerwca całkowita średnia możliwe, że będzie już na poziomie 88%! Jest to kolejny bodziec do napędzenia wzajemnej sprzedaży między-platformowej (konsole-pc)

Jeżeli założymy, że SoA part 2 oraz part 3 dadzą podobny efekt jak SoA 1 (przy okazji otrzymamy 3 promocje okresowe z okazji summer/autumn/winter sale lub innych okoliczności), a także, że Green Hell w wersji konsolowej wyjdzie w planowanym terminie czyli czerwcu '21 i przyniesie sprzedaż na poziomie 30% sprzedaży PC. Możemy śmiało założyć zysk netto z PC w całym '21 roku wyniesie bezpieczny pułap 30 milionów złotych (za cały rok). Licząc bardzo konserwatywnie konsole wyniosą zatem zysk na poziomie 6mln złotych (okres 6 miesięcy lipiec-grudzień). Do tego dochodzi Switch + VR + konsole nowej generacji (o ile CRJ wyrobi się z nimi jeszcze na ten rok). Wszystko zatem daje bezpieczne okolice 40mln zysku netto za cały '21 rok.

Są to założenia bardzo ale to bardzo konserwatywne. Do tego możliwe, że zaczną dochodzić pierwsze materiały na temat Chimery, które także powinny przyłożyć się do przełożenia na wartość materialną dla kursu. Przypominam także, że spółka ma obecnie blisko 30milionów złotych gotówki w kasie oraz IP BOX w wysokości 5,9 miliona złotych.

Obecna kapitalizacja: 627 milionów złotych.

Pozostawiam Wam wszystkim ocenę sytuacji i tego co tutaj jest możliwe do osiągnięcia względem następnych paru miesięcy.

Pozdrawiam,
Sssd

Warto także zwrócić uwagę na odniesienia do Co-op'a w VR. Panowie nie ukrywają, że Co-op jest już zaimplementowany i będzie na VR jednak jeszcze nie wiadomo kiedy. To doskonale pokazuje jaki potencjał sprzedażowy ma GH na VR w przeciwieństwie do tych obiboków z Forever Entertainment gdzie o Co-opie do dzisiaj nikt nic nie słyszał, a update'y leżą :(

Szybkie pytanie. Jeżeli spółka będzie rok do roku wypracowywała zysk na poziomie 30 mln, wycena będzie adekwatna do zysku rocznego a zatem stała w miejscu. Jaki wpływ na wycenę maja puchnące zasoby gotówkowe w kasie? Obecnie to 30mln złotych, za rok będzie można powiedzieć drugie tylko czyli 60+. Czy to nie powinno mieć żadnego przełożenia na kurs jakkolwiek?

Jaki wpływ będzie mieć IP Box na raport za 4Q’20? Czy ktoś ma wiedzę jak to się rozliczy? W raporcie za 3Q narastająco był odpowiedzialny za około 4.5mln złotych. Analogicznie można uznać, że za cały rok będzie to kwota oscylująca w okolicach 6 milionów.

CRJ nie powinno odchodzić od kury znoszącej złote jaja. Wydaje mi się, że w dłuższej perspektywie powinni zatrudnić dodatkowe osoby i podzielić załogę na stałe na dwa oddzielne zespoły. Jeden pracujący przy obecnym GH, drugi przy Chimerze. Team GH po SoA albo dalej powinien szukać inspiracji względem dalszych update'ów/naprawianiem bugów, które są w grze i wciąż irytują masę graczy (czy to samousuwające się save'y, czy problemy ze znikającymi zestackowanymi rzeczami, czy z problemami optymalizacyjnymi) lub skupiać się nad rozpoczynaniem prac nad 2 częścią IP.

Obecne TOP9 Global, a przez ostatnie parę dni top 10-14 global, które utrzymuje się dzień i noc przez ostatnie 4 dni oraz wcześniejsze ciągłe top 45-70 global w pełnej cenie przez kilkanaście dni od zakończenia Winter Sale tylko potwierdza, że nie jest to IP, które powinno się zostawić po dodaniu 3 dodatków SoA oraz wypuszczeniu na konsole.

Widać i to bardzo mocno, że trend na gry survivallowe jest i to potężny. Jest to także duży potencjał contentowy dla wszelkiej maści streamerów/youtuberów, którzy mogą grać w parę osób czyli w swoich ekipach. Na polskiej scenie z bardziej znanych ekip, które ogrywały GH są:
a) Izak w kooperacji z Sajem (Izak - legenda Youtube'a oraz Twitcha, obecnie streamując ma średnio po 2-3 tysiące oglądających w porywach do 10 tysięcy gdy gra w CS:GO razem z ekipą Emeritos Banditos; Saju - kumpel Izaka, który obecnie ma średnio po 1-2 tysiące oglądających gdy streamuje)
b) Isamu - nagrywał odcinki z Green Hella na YT. Jego kanał jest jednym z największych posiadając blisko 2.5 miliona subskrybentów. Seria z Green Hella była jedną z najbardziej oglądancyh serii ostatnimi czasy u niego na kanale i pod ostatnim odcinkiem, który został wypuszczony tydzień temu jest ogromna liczba komentarzy od ludzi, którzy nawołują Isamu do kontynuuowania serii tym bardziej, że wyszedł właśnie dodatek SoA.

To tylko pojedyncze przykłady z polskiego podwórka ale jest ich globalnie dużo, dużo więcej.

2 dni temu zrobiłem prosty test i poprzez wysłanie paru donejtów (budżet całkowity około 50 złotych) zachęciłem wyżej wymienionych streamerów do powrotu do GH. Izak (minimalna kwota donejta ustawiona na 7 złotych) oraz Saju i Pago (minimum ustawione na 3 złote).

Obecnie Izak ma w planach zagranie w GH z Sajem oraz prawdopodobnie z Pago (jednym z topowych streamerów na polskim Twitchu, średnio oglądany przez 4-7 tysięcy osób) w ciągu paru najbliższych dni.

Do ukoronowania brakuje tylko ekipy Xayoo/Popo/Japczana (największa ekipa na polskim twitchu, których wyświetlenia sięgają blisko 40-50 tysięcy osób oglądających na raz) oraz drugiego zespołu Ewroona/Mandzia (wyświetlenia tej dwójki to blisko 20-30 tysięcy osób). Zachęcając powyższe ekipy prostymi donejtami w postaci paru złotych, którzy odpaliliby GH ze swoimi ekipami mocno namieszałoby w rozreklamowaniu GH w Polsce. Dodatkowo jeżeli takie ekipy streamowałyby nasz tytuł to dużo mniejszych/średnich streamerów także podłączyłoby się pod trend i odpaliłoby GH u siebie na streamie.

Zachęcam każdego kto myśli o przyszłości swojego kapitału aby w wolnej chwili wszedł na streamy powyższych osób i wysłał parę donejtów, w których zapytają kiedy dany streamer zagra w Green Hell lub czy rozważał pomysł na odpalenia Green Hell'a ze swoją ekipą ponieważ jest to obecnie jeden z najbardziej contentowych tutułów do streamowania (może przynieść mega dużo funu dla ich widzów oraz ich samych). Małym budżetem można zachęcić naprawdę topowe osoby Twitcha do sprawdzenia tytułu. Jeżeli chociaż parę osób się do mnie dołączy to spowoduje to efekt kuli śnieżnej jako, że donejty są wyświetlane dla wszystkich oglądających a także nigdy nie 'olewane' przez samych streamerów. Streamerzy widząc, że zapytań na temat odpalenia GH jest ostatnimi dniami całkiem sporo mogą się skusić na przetestowanie tytułu. Odpalenie GH dla masy widzów poskutkować możę w rozniesieniu dobrego słowa o produkcie Creepy Jar przez widzów swoim dalszym znajomym, którzy mogą być potencjalnymi kupcami gry co nakręciłoby sprzedaż znacząco na rynku Polskim oraz zbudowałoby jeszcze większą bazę odbiorców pod kolejne update'y GH czy też Chimerę.

Liczę na wasze wsparcie w działaniu i promowaniu.
Pozdrawiam,
Sssd

Green Hell cala noc na poziomie 14 miejsca w liście Global Topsellers. Obecnie o 7 rano awansował na miejsce 12! Osobiście uważam, że paliwa starczy aby wejść do top6-10 i może być ciężko przebić tytuły wyżej. Jest moc

Chris, mam nadzieję, że jest to pytanie retoryczne.

Winter Sale Sprzedaż:

statystyki sprzedaży GH podczas Winter Sale na platformie Steam.

Okres od 22 grudnia do 3 stycznia włącznie (do końca WS pozostają jeszcze 2 dni tj. 4 i 5 stycznia).

Recenzje na steam:
Oceny pozytywne: 545
Oceny Negatywne: 105

Daje to 650 recenzji przez samego Steama. Dodatkowo mamy 246 recenzji, które pochodzą z innych źródeł, a które Steam także kolekcjonuje.

Daje to nam łączną ilość recenzji na poziomie 896 sztuk.

Biorąc pod uwagę przelicznik uniwersalny względem recenzji czyli x60 otrzymujemy 53760 kopii sprzedanych (jest to licznik mocno standardowy ponieważ jak większość z Was wie, recenzje podczas wyprzedaży spływają z opóźnieniem kilku dniowym jako, że gracze muszą w grę trochę pograć zanim wystawią ocenę a nie zawsze ten czas jest z miejsca dostępny. Dlatego w kwestii większych wyprzedaży typu WS zaleca się nawet i używania większych przeliczników typu x100 (dałoby to sprzedaż na poziomie 89600 sztuk). Pamiętając przy tym, że pozostały jeszcze 2 dni WS.

Symulacja przelicznik x60
Licząc netto 30 złotych od sztuki, spółka w okresie tych 13 dni zarobiła na czysto około 1,612,800.00zł. Biorąc pod uwagę ostatnie parę dni i średnią 65-70 komentarzy dziennie można stwierdzić, że spółka zarabia dziennie na czysto (60*60*30 = 108,000zł) czyli blisko 2mln złotych zostanie zainkasowane podczas tego WS przy promocji 25% i pozycjonowaniu na Steamie między 75-120.

Symulacja przelicznik x100
Licząc netto 30 złotych od sztuki, spółka w okresie tych 13 dni zarobiła na czysto około 2,688,000.00zł (896*100*30). Biorąc pod uwagę ostatnie parę dni i średnią 60-70 komentarzy dziennie można stwierdzić, że spółka zarabia dziennie na czysto blisko 200 tysięcy zł (60*100*30 = 180,000zł) czyli lekko ponad 3mln złotych zostanie zainkasowane podczas tego WS przy promocji 25% i pozycjonowaniu na Steamie między 75-120.

1.5mln odbiorców, która obecnie posiada grę + kolejne 50-90 tysięcy odbiorców, które grę teraz zakupiło + 1mln użytkowników czekających na WishList daje nam ogromny potencjał sprzedażowy do SoA jeżeli wypali.

Creepy trzymamy kciuki za wdrożenie SoA, które okaże się sukcesem a nam akcjonariuszom pozwoli milej patrzeć na rachunki brokerskie.

pozdrawiam,
sssd

Informacje
Stopień: Ostrożny
Dołączył: 4 stycznia 2021
Ostatnia wizyta: 19 kwietnia 2021 20:16:59
Liczba wpisów: 9
[0,00% wszystkich postów / 0,08 postów dziennie]
Punkty respektu: 5

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,362 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +160,00% +31 999,59 zł 51 999,59 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło