Temat:
11BIT
topfacet napisał(a):Przesunięcie nikogo nie powinno dziwić, prezes mówił już wcześniej, że jest to ciężkie okno premierowe. Oczywiście jak to u 11bit sposób podania tej informacji mocno dyskusyjny i nie mający wiele wspólnego z dobrymi praktykami.
24. lutego jest event ID MS XBOX, tam będą prezentowane nowe materiały z gier spółki. Przesunięcie było oczywiste, bo mamy środek kwartału. Zresztą prezes sam mówił, że może nie być okienka. OK Ale to się nie spina właśnie z tym eventem 24.02 Po co ogłaszać tydzień wcześniej takie info?! Wydawało się, że ogłoszą termin ale teraz to wydaje się mało prawdopodobne i to oznacza też chyba większe problemy niż tylko „ brak okienka”
|
|
Temat:
11BIT
Chyba właśnie głównym powodem przełożenia premiery jest problem z targetowaniem potencjalnych graczy, bo gra jest mocno eklektyczna.
Gra wygląda na dobrą, nawet bardzo. I fajnie, że bici nie założyli, że dobra gra się zawsze sprzeda, tylko mocno przynajmniej w deklaracjach koncentrują się na marketingu ( narazie koncepcyjnie).
|
|
Temat:
TSGAMES
Mocny dolar w październiku dał „tylko” utrzymanie płatności przy spadku wolumenu. Z drugiej strony z raportu można wnioskować, że UA był w październiku niższy, prowizja też. Listopad narazie wygląda lepiej dla HC i WoH i gorzej dla FC ( choć ostatnie dni to odbicie). Jednak kolejny wzrost kursu USD pewnie pozwoli utrzymać wysokość płatności.
Jak dolar utrzyma się >4.10 to w 4Q płatności powinny utrzymać się >100 mln, co przy odroczonych przychodach, niższych wydatkach UA i niższej prowizji powinno dać spory zysk. Warto pamiętać też, że wysoki dolar może dać na koniec roku spory przychod finansowy. 75 mln zysku i >50 mln dywidendy jest bardzo prawdopodobne.
75 mln zysku to na dziś jest P/E = 7 i dywidenda 10%. Nawet przy spadkach przychodów r/r to jest super wynik.
|
|
Temat:
11BIT
topfacet napisał(a):Strategia nowego prezesa miała wynieść spółkę na inny poziom, obecnie zupełnie to nie wychodzi. Jeśli premiery A i Botin nie wypadną świetnie, to będzie cienko z kasą na następne gry. P8 w 2025 IMO nierealny. Obecnie nie widzę też szans na realizację PM. Dlaczego P8 nierealny w 2025 ? FP2 i ALT były prawie gotowe w rok po testach. P8 miał testy w lipcu bodajże. Nie mówię, że będzie, ale ogólnie to chyba realne. Z kasą na gry nie będzie żadnego problemu, byle dobre pomysły były i czas realizacji przyśpieszył. Pewnie nie będą mieli kasy na jakiś projekt AAA, co pewnie było w założeniach (chyba że któraś z 3 pozostałych gier wypadnie świetnie ) Przy dwóch udanych premierach (niekoniecznie świetnych) spółka powinna mieć ok 200 mln gotówki, czyli niedużo mniej od tego za ile był zabudżetowany obecny duży cykl, łącznie z wydawnictwem. Zakładając "tylko" zwrot kosztów P8 można szacować 250-300 mln na koniec 2026 (hipotetycznie przyjmuje brak inwestycji, a powiększenia zatrudnienia powyżej 300 ciężko dziś zakładać) Zakładając, że dobrze popracują nad FP2 ( minimum 60 mln przychodu w 2025 i 2026) Alters i Botin będą solidne z ładnym ogonem sprzedażowym w 2026 roku. Plus P8 nie będący klęską, daje dodatni Cash Flow do końca 2027 roku. Mobilny FP może też dać solidne tantiemy, które jeszcze pomogą. Pytanie, jakie koncepcje mają w szafie, żeby zacząć w miarę szybko robić i zrobić w 3 lata, a nie w 5-6. Moim zdaniem "na szybko" powinni dywersyfikując ryzyko zainwestować czas w bardziej immersyjną grę z IP Frostpunka (gra w stylu medieval dynasty z coop byłaby chyba ok. ) albo coś z TWOM. Pytanie też, w jakim kierunku pójdzie wydawnictwo. Projekty wieloletnie okazały się klapą ( Thauma i AVA) a dużo lepiej projekty krótsze (Invi i Indika). Na rynku jest teraz gorzej, więc okazji wydawniczych na szybkie strzały może trochę być.
|
|