Spółka zajmuje się produkcją i wydawnictwem gier w modelu FTP (free to play). Najbardziej rozpoznawalnym tytułem jest Real Boxing, które początkowo było wydane jako gra premium (płatna), natomiast w 2014 r. spółka zdecydowała się zmienić model sprzedaży na FTP. Strategia spółki zakłada skupienie na ekspansji w kierunku rynków azjatyckich oraz poszerzenie portfolio oferowanych produktów, co ma znacząco zwiększyć liczbę użytkowników gier. Działalność badawczo-rozwojowa skupia się na rozwoju autorskich technologii i analizie danych, dzięki czemu realizowane projekty mają być dostosowane do oczekiwań graczy i rynku. W czerwcu 2012 roku, spółka zadebiutowała na rynku alternatywnym NewConnect, a we 30 wrześniu 2016 r. przeniosła notowania na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych.
Vivid Games liczy na najlepszy rok w swojej historii, rozbudowuje portfolio swoich tytułów oraz portfolio wydawnicze, chce przetestować ok. 10 nowych gier i inwestuje w projekty wzmacniające monetyzację gier oraz machine learning, poinformował ISBtech nowy prezes Vivid Games Jarosław Wojczakowski.
Remigiusz Kościelny złożył rezygnację z funkcji prezesa zarządu Vivid Games ze skutkiem na dzień 28 stycznia 2021 r. Kurs akcji spółki spada w czwartek przed południem o 2,67 proc.