pixelg
Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz - przedstawiciele zarządu CD Projekt SA

Czat z Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem - przedstawicielami zarządu CD Projekt SA

Dyskusja odbyła się dnia: 31.03.2021, godziny 09:00
Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA: Wersja next genowa Cyberpunka 2077 jest naszym priorytetem na 2021 r. Adam Kiciński, Prezes Zarządu i Piotr Nielubowicz, Wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
W środę, 31 marca, o godz. 9:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu CD PROJEKT SA: Adamem Kicińskim, Prezesem Zarządu i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będzie Aktualizacja Strategii Grupy CD PROJEKT, którą Spółka zaprezentuje 30 marca br. po zamknięciu sesji.

Grupa CD PROJEKT prowadzi działalność operacyjną w dwóch kluczowych segmentach biznesowych – CD PROJEKT RED i GOG.com. Studio CD PROJEKT RED tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Flagowymi tytułami studia są seria gier o Wiedźminie oraz Cyberpunk 2077, który miał swoją premierę w grudniu 2020 r.

Razem z platformą cyfrowej dystrybucji GOG.COM, studio CD PROJEKT RED jest częścią Grupy Kapitałowej CD PROJEKT. CD PROJEKT S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka należy do indeksu WIG20, skupiającego 20 największych i najbardziej płynnych spółek z warszawskiego parkietu.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Adamem Kicińskim i Piotrem Nielubowiczem - przedstawicielami zarządu CD Projekt SA. Tematem spotkania będzie opublikowana wczoraj aktualizacja strategii grupy.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 9:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Witamy serdecznie na czacie inwestorskim dotyczącym Aktualizacji Strategii Grupy CD PROJEKT. Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Gość: Czy zmienia sie cos w strukturze spolki po nieco nieudanej premierze cp77? Jakies zmiany w menadzerach sredniego szczebla? Jakies zmiany na korzysc developerow?
    Piotr Nielubowicz: Przedstawiona wczoraj strategia na najbliższe lata zakłada zmiany w podejściu do produkcji. W ramach RED 2.0 w studiu zostanie wzmocniona rola CTO, a zespoły będą bardziej interdyscyplinarne i proaktywne. Ponadto powstanie grupa ekspertów międzyprojektowych.
    Z drugiej strony chcemy położyć większy nacisk na dbanie o naszych pracowników - intensyfikujemy działania mające na celu stworzenie zrównoważonego i wspierającego środowiska pracy.
  • tgolik: Ile płatnych dodatków i mniej więcej w jakich terminach planujecie wydać? Jaką długość rozgrywki planujecie dla nich?
    Piotr Nielubowicz: Na ten moment nie potwierdziliśmy, ile dodatków do CP77 planujemy wydać. Podobnie jak w przypadku płatnych dodatków do Wiedźmina każdy z dodatków to wiele godzin nowej rozgrywki.
  • Inwestor_XXX: Jaki jest plan na podniesienia wartości spółki na giełdzie? Jak chcą Państwo zadbać o akcjonariuszy i odbudować ich zaufanie?
    Adam Kiciński: Chcemy wspierać Cyberpunka 2077, a w drugiej połowie roku wydać wersję na najnowszą generację konsol. W II połowie roku wydamy też wersję Wiedźmina 3 na najnowsze konsole. Planujemy szereg zmian organizacyjnych, których celem jest usprawnienie procesów produkcyjnych, co ma zagwarantować wysoką jakość przyszłych tytułów.
  • tgolik: Jak duża jest skala odejść pracowników po premierze Cyberpunka 2077 tzn. czy dotknęła istotnego procenta ważnych dla produkcji gry osób? Czy spowodowało to ogólny spadek zatrudnienia?
    Piotr Nielubowicz: Odejścia pracowników po zakończonym projekcie to naturalna rzecz w naszej branży. Na ten moment nie widzimy jednak, by skala odejść odbiegała od naszych oczekiwań.
  • tgolik: Czy spółka jest już bliska utworzenia dwóch niezależnych zespołów zdolnych do tworzenia gier AAA?
    Piotr Nielubowicz: Wprowadzane obecnie zmiany mają nam to umożliwić w 2022 roku.
  • Ralfi: Dzień dobry, Czy spółka rozważa realizację zysku w formie akwizycji innego studia? Uważam, że taka informacja lepiej przełoży się znacznie lepiej na rozwój spółki i kurs akcji niż opcja dywidendy, dlatego prosiłbym o rozważenie takiej opcji jeśli nie było to brane pod uwagę.
    Piotr Nielubowicz: Właśnie ogłosiliśmy podpisanie listu intencyjnego ze studiem Digital Scapes z Vancouver. Zapowiedzieliśmy także, że będziemy bardziej przyglądać się innym okazjom w obszarze M&A.
  • olo: Jak wygląda/jest skonstruowany program motywacyjny dla pracowników? Czy ilość błędów jakie są ujawniane przy testowaniu gier ma na to wpływ? Co z testowaniem gry (głównie na konsolach) skoro tyle błędów znajdują klienci?
    Piotr Nielubowicz: Program motywacyjny oparty jest o cele wynikowe (zysk netto) oraz wzrost kursu akcji.
  • Jarek Kijak: Jak wygląda współpraca z Sony. Czy jest jakakolwiek próba porozumienia się i walki o powrót Cyberpunka 2077, na starszą generacje konsol, czy procesory AMD w konsolach PlayStation 4 są barierą nie do pokonania na tak wielki i złożony projekt. Pomimo upływu wielu miesięcy efekty są niewymierne w stosunku do pierwotnych dat premiery.
    Piotr Nielubowicz: Jesteśmy w stałym kontakcie z Sony. Wierzymy, że ostatni Patch przybliżył nas do powrotu do sklepu PS Store.
  • Rufusinski: Czy Zarzad preferuje dywidende czy rozwaza rowniez skup akcji wlasnych
    Adam Kiciński: Jesteśmy przed publikacją wyników finansowych Grupy CD Projekt za 2020 r. Obecnie analizujemy nasze potrzeby inwestycyjne. Po publikacji wyników finansowych rekomendacja zarządu dot. wypłaty dywidendy zostanie przekazana raportem bieżącym.
  • tgolik: Czy planujecie aby wersja CP2077 na PS5 i XBox Series wyglądała i działała spektakularnie? Czy liczycie na wydanie ich w takim stanie, żeby recenzenci z czystym sumieniem mogli ocenić grę wysoko? W skali priorytetów związanych z CP2077 jak wysoko stawiacie wydanie wersji nextgenowej i jak duże macie nadzieje sprzedażowe z tym związane?
    Adam Kiciński: Wersja next genowa Cyberpunka 2077 jest naszym priorytetem na 2021 r. Chcemy, żeby wyglądała i działała spektakularnie i liczymy na to, że będzie ponownie oceniona przez recenzentów.
  • LongTerm CDR Investor: Jaka jest strategia CDR odnośnie poprawiania i rozwijania C2077?
    Piotr Nielubowicz: Koncentrujemy się na ulepszaniu gry za sprawą aktualizacji i poprawek. Trwają również prace nad darmowymi DLC oraz wydaniem aktualizacji na nową generację konsol.
  • tgolik: Czy możliwe jest doprowadzenie CP2077 do stanu akceptowalnego przez użytkowników PS4 FAT/Slim i XBOX One?
    Adam Kiciński: Cały czas pracujemy nad usprawnieniem gry na bazowych konsolach. Niedawno wydany patch 1.2 wprowadził całą listę zmian, która usprawnia i poprawia rozgrywkę. Będziemy kontynuować prace nad grą, jest to dla nas bardzo duży priorytet.
  • Bobeck: Czy w najbliżej dekadzie Spółka planuje otworzenie nowego studia lub rozszerzenie obecnego, tak aby uzyskać zdolność do produkcji dwóch tytułów AAA, z premierami oddalonymi od siebie o np. 2-3 lata.
    Adam Kiciński: Planujemy stały wzrost naszych zespołów. Więcej na ten temat powiedzieliśmy w opublikowanym wczoraj materiale wideo.
  • Grzegorz Kozłowski: Witam. Wydaje się że jednym z problemów grupy jest ciągła, zbyt mała ilość osób. Czy zarząd planuje jakieś akwizycje na rynku, niekoniecznie innych studiów ale na przykład firm wyspecjalizowanych w testowaniu czy konwersji gier na różne platformy.
    Piotr Nielubowicz: Podobnie jak w poprzednich latach stawiamy na organiczny wzrost zespołu. Będziemy także umacniać relacje ze sprawdzonymi partnerami oraz przyglądać się okazjom w obszarze M&A.
  • Piotrek: Raport 19 kwietnia będzie przedstawiał sprzedaż CP77 do końca 2020 roku czy np do końca 31 stycznia 2021 roku?
    Piotr Nielubowicz: Raport roczny 2020 będzie zawierać wyniki sprzedażowe do końca 2020 roku.
  • JonnySilverhand: Czy CD Projekt oddał już pieniądze wszystkim osobom z akcji help me refund? Po forach internetowych widać, że wiele osób nadal czeka.
    Piotr Nielubowicz: Absolutna większość zwrotów została już zrealizowana.
  • MikeLelo: Dzień dobry W którym kwartale 2021r. można oczekiwać pierwszego pełnego dodatku do Cyberpunk 2077, uwzględniając opóźnienie wynikające z ataku hakerskiego. Życzę wszystkiego najlepszego dla całej Spółki i dużo zdrowia:)
    Adam Kiciński: Zachęcamy do obejrzenia filmu wideo prezentującego Aktualizację Strategii Grupy CD PROJEKT. Przedstawiliśmy tam nasze plany na 2021 r.

    https://www.youtube.com/watch?v=IIAiGI-v6Y8
  • JonnySilverhand: W którym kwartale będą księgowane koszty związane z akcją help me refund? Gdy płatność nastąpiła w styczniu i później?
    Piotr Nielubowicz: Rezerwy na poczet realizacji akcji Help Me Refund ujęte będą w księgach 2020 r. Fizyczne rozliczenia nastąpiły już w Q1 2021.
  • LongTerm CDR Investor: Czy CDR pracuje nad kolejnym dużym projektem gier, czy zamierza skupić się na rozwijaniu Wiedźmina i C2077?
    Adam Kiciński: Obecnie skupiamy się na równoległym rozwijaniu Wiedźmina i Cyberpunka.
  • Jakub1313: W jaki konkretnie sposób zamierzacie Państwo poprawić komunikację z otoczeniem w zakresie: a/ postępów prac b/ dochowania terminów c/ testowania wyników prac na poszczególne urządzenia, aby uniknąć takich wpadek jak ta w dniu premiery CP?
    Piotr Nielubowicz: Wierzymy, że plany przedstawione w naszej strategii adresują wskazane kwestie - zachęcamy do obejrzenia wideo dot. aktualizacji strategii, w którym szerzej opowiadamy o planach w tym zakresie.
  • Aduda: Czy są nowe wieści oraz przewidywana data powrotu Cyberpunk do ps store?
    Adam Kiciński: Pracujemy nad tym, żeby wydarzyło się to jak najszybciej, ale finalna decyzja pozostaje po stronie Sony.
  • olo: Czy w związku z problemami z ostatnim produktem firma planuje zmodyfikować program motywacyjny?
    Adam Kiciński: Na ten moment jest za wcześnie, żeby oceniać, czy jakiekolwiek modyfikacje programu motywacyjnego będą rozważane.
  • Zawilec: Jakie najważniejsze wnioski dotyczące procesu developmentu gier zostały wyciągnięte po problemach z jakością gry Cyberpunk 2077 i jaki wpływ będzie to miało na przyszłe projekty?
    Adam Kiciński: Wzmocniliśmy rolę CTO, przechodzimy na agile w procesie produkcji, chcemy jeszcze mocniej skoncentrować się na pozyskaniu talentu.
  • Vitold: Czy istnieje szansa ze Cyberpunk powroci do PS Store w tym roku?
    Piotr Nielubowicz: Podejmujemy działania, by stało się to możliwie najszybciej.
  • janekpiotr: Wiedźmin III na najnowsze konsole w 21roku -coś więcej poproszę
    Adam Kiciński: Przeznaczona na nową generację konsol oraz komputerów edycja zawierać będzie grę Wiedźmin 3: Dziki Gon, oba dodatki oraz komplet wydanych DLC. Całość rozbudowana zostanie o szereg usprawnień wizualnych oraz technicznych. Wśród ulepszeń znajdą się m.in. wsparcie ray tracingu oraz szybsze czasy ładowania gry.
  • Paweł: Czy projekt Cyberpunk Online jako osobnej gry został całkowicie porzucony na rzecz dodatków online do bieżącej gry?
    Adam Kiciński: Zmieniamy nasze podejście do trybu multiplayer – zamierzamy wprowadzać elementy online do naszych przyszłych tytułów stopniowo.
  • anty_teresa: Czy przejmowane studio specjalizuje się w jakiejś konkretnej technologii, na przykład sieciowej?
    Adam Kiciński: Studio Digital Scapes specjalizuje się w projektowaniu rozgrywki dla wielu graczy, programowaniu i animacji.
  • Mateusz: Czy w najbliższym czasie (6 miesięcy) planowany jest skup akcji własnych / wypłacenie akcjonariuszom dywidendy?
    Piotr Nielubowicz: Kończymy prace nad sprawozdaniem rocznym. Rekomendacja zarządu opublikowana zostanie raportem bieżącym w najbliższych tygodniach, zaś finalna decyzja należeć będzie do Walnego Zgromadzenia.
  • Mateusz: W jakim stopniu niedawny atak hakerski miał wpływ na silnik RED Engine i czy zmusiło to spółkę do jego modyfikacji? Jeśli tak, to jaki wpływ będzie to miało na tempo wydania kolejnych tytułów AAA?
    Piotr Nielubowicz: Atak hakerski nie miał bezpośredniego wpływu na nasz silnik. Wpłynął jednak na opóźnienie prowadzonych prac w całej firmie.
  • Maciej_F: Zaprezentowane ramy reorganizacji mogą mieć duży wpływ na funkcjonowanie firmy. W jaki sposób zarząd chce zapewnić wsparcie zespołom w zmianie i dzięki temu efektywne wejście na ścieżkę iteracyjnego dostarczania wartości?
    Adam Kiciński: Chcemy zapewnić wsparcie poprzez szkolenia oraz współpracę z profesjonalnymi podmiotami zajmującymi się wsparciem we wdrażaniu agile.
  • Gość: Czy Zarząd może podać chociaż szacunkówe dane grupy za 2020?
    Piotr Nielubowicz: Wyniki za 2020 r. opublikujemy już za niecałe 3 tygodnie - 19 kwietnia.
  • Wontys: Dzień Dobry, zdaję sobie sprawę, że nie otrzymam konkretnej odpowiedzi na moje pytania, proszę jedynie o ogólny zarys planów. 1. CDP na Cyberpunku już zarobił i zgodnie z wypowiedziami medialnymi ma zamiar zarabiać nadal. Czy spółka planuje w jakiś sposób podzielić się zyskiem z akcjonariuszami w formie dywidendy lub skupu akcji własnych? 2. Jak wygląda komunikacja Spółki z Sony ws. powrotu CP2077 do PS Store? Czy Spółka pozostaje bierna na tym polu? Czy poza sukcesywnym naprawianiem gry, podejmuje jakieś kroki, czy też biernie czeka aż ktoś w Sony uzna, że stan techniczny CP2077 jest na tyle zadowalający, że można go przywrócić do PS Store? 3. Niemal cała uwaga skupia się na CP2077 i Wiedźminie. Chciałbym zapytać co z Monster Slayer'em? Czy możemy się spodziewać pełnej, oficjalnej premiery w tym roku? Jak Panowie szacują wpływ tej gry na wyniki finansowe Spółki? Jaki model biznesowy został przyjęty dla tej gry? F2P z mikropłatnościami czy P2P? 4. Jeśli dobrze rozumiem w tym roku poza ww. Monster Slayer'em CDP nie planuje żadnych nowych źródeł dochodu? Tzn. Brak płatnych dodatków do CP2077? 5. Czy wszystkie planowane DLC do CP2077 ukażą się w tym roku? Jakie są plany co do częstotliwości wypuszczania DLC oraz kolejnych patchy? Pozdrawiam, Wontys
    Adam Kiciński: Ad 1. Po publikacji wyników finansowych rekomendacja zarządu dot. wypłaty dywidendy zostanie przekazana raportem bieżącym.
    Ad. 2. Aktywnie współpracujemy z Sony.
    Ad. 3. Tak, model F2P
    Ad. 4. Dodatkowo Wiedźmin 3 na najnowszą generację konsol, dalszy rozwój GWINTA i Cyberpunk 2077 na next gen
    Ad. 5. Darmowe DLC tak, w tym roku.
  • olo: Zakup studia, które i tak już pracuje dla CDRed wiele według mnie nie wnosi, jak zamierzacie pozyskać nowych i dobrych programistów (bo tu głównie produkt "kuleje", przez błędy) i ich utrzymać w firmie?
    Piotr Nielubowicz: Celem rozważanej inwestycji w studio w Vancouver jest zarówno dołączenie obecnych pracowników do struktur grupy, jak i jego dynamiczna rozbudowa w przyszłości.
  • Mateusz: Jakie są plany na rozwój działu QA?
    Adam Kiciński: Zwiększanie własnych zasobów oraz zwiększanie zakresu współpracy z podmiotami zewnętrznymi w tym zakresie.
  • Adam Kiciński i Piotr Nielubowicz: Serdecznie dziękujemy za udział w czacie. Już teraz zapraszamy na czat po publikacji wyników finansowych Grupy za 2020 r.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za liczna obecność i ciekawą dyskusję. W spotkaniu udział wzięło ponad 2.000 osób! Dziękuję i zapraszam na kolejne czaty.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy