PARTNER SERWISU
itibkcay

Czat inwestorski z dr Marcinem Wojewódką, p.o. Prezesa Zarządu oraz Moniką Starecką, p.o. Członka Zarządu ds. Finansowych PKP CARGO SA w restrukturyzacji – start 3 grudnia o 12:00

Dyskusja odbyła się dnia: 03.12.2024, godziny 12:00
Dr Marcin Wojewódka, p.o. Prezesa Zarządu i Monika Starecka, p.o. Członka Zarządu ds. Finansowych PKP Cargo w restrukturyzacji: Trudno mówić o hurraoptymizmie, ale widzimy światełko w tunelu Monika Starecka, p.o. Członka Zarządu ds. Finansowych i dr Marcin Wojewódka, p.o. Prezesa Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji
We wtorek, 3 grudnia, o godz. 12:00 zapraszamy na czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: dr Marcinem Wojewódką, p.o. Prezesa Zarządu oraz Moniką Starecką, p.o. Członka Zarządu ds. Finansowych.

Tematem spotkania będzie podsumowanie wyników Grupy Kapitałowej PKP CARGO SA w restrukturyzacji za III kwartał 2024 roku.

Grupa Kapitałowa PKP CARGO SA w restrukturyzacji jest wiodącym operatorem kolejowych przewozów towarowych w Polsce i jednym z liderów na terenie Unii Europejskiej. Świadczy usługi transportowe, spedycyjne, terminalowe, bocznicowe oraz trakcyjne, posiada największy park taborowy oraz sieć własnych terminali konwencjonalnych i intermodalnych.

Spółka PKP CARGO zadebiutowała na GPW w dniu 30 października 2013 rok. Głównym akcjonariuszem Spółki jest PKP SA i posiada 33,01 proc. udziałów. Obecnie Spółka jest w trakcie restrukturyzacji i zmian, które mają na celu poprawę płynności finansowej oraz zwiększenie efektywności operacyjnej.


Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: dr Marcinem Wojewódką, p.o. Prezesa Zarządu oraz Moniką Starecką, p.o. Członka Zarządu ds. Finansowych. Tematem spotkania będzie podsumowanie wyników Grupy Kapitałowej PKP CARGO SA w restrukturyzacji za III kwartał 2024 roku.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Poniższe odpowiedzi są dodatkowymi, poza udzielonymi w trakcie spotkania, odpowiedziami na pytania zadane podczas ostatniego spotkania.
  • Gość: Stawka przewozowa w ostatnich kwartałach jest stabilna. Czy biorąc pod uwagę agresywne konkurowanie spółki o wolumeny w 2025 roku należy spodziewać się jej wyraźnego spadku?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Spółka kalkuluje ceny na podstawie kosztów liczonych indywidualnie dla każdej usługi, w zależności od założonej organizacji i relacji przewozowej. Nie przewidujemy wyraźnego spadku cen, będziemy się starali utrzymać istniejący poziom stawek.
  • Gość: Jak wygląda perspektywa kosztów operacyjnych w 2025 roku (dostęp do infrastruktury, koszty energii – czy spółka jest zabezpieczona, koszty pracy uwzględniające mniejszą etatyzację)?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Spółka nie publikuje prognoz.
  • bginvest: Newag dokonał odpisu na ok. 30% należności od PKP CARGO. Jakie są Wasze bazowe założenia odnośnie do umorzenia zobowiązań w efekcie całego procesu restrukturyzacji?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Według naszej wiedzy założenia odnośnie umorzenia zobowiązań znajdą się w planie restrukturyzacyjnym, o przyjęciu planu restrukturyzacyjnego będą Państwo informowani w sposób przewidziany przepisami prawa.
  • bginvest: W listopadzie na portalu X były prezes PKP Pan Karnowski dał do zrozumienia, że zawarte zostanie strategiczne porozumienie dot. współpracy polsko-ukraińskiej z zakresie transportu kolejowego. Czy możecie Państwo to zdementować lub nie?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Jeśli mówimy o tym samym wpisie na portalu X to była chyba mowa o porozumieniu między PKP S.A. a Ukrzaliznytsia, które to zostało podpisane podczas tegorocznych targów Innotrans w Berlinie. Polskie Koleje Państwowe S.A. oraz spółki Grupy PKP i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z myślą o rozwoju kolejowych przewozów towarowych i pasażerskich na szlakach z Azji do Europy, przechodzących przez terytorium Ukrainy i Polski (TMTM, Południe-Zachód). Głównym celem obu stron jest więc przywrócenie i rozwój intermodalnego połączenia eurazjatyckiego oraz zapewnienie maksymalnej efektywności kolejowych przewozów towarowych na polsko-ukraińskich przejściach granicznych.
  • GrzegorzJ: Od którego kwartału można liczyć na zmniejszenie amortyzacji w wynikach?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Spółka nie publikuje prognoz.
  • Gość: Dzień dobry. Panie prezesie, jak wygląda sytuacja ze współpracą z firmą COSCO? W czerwcu była informacja, że PKP CARGO przygotowuje ofertę dla Chińczyków. Czy coś się ruszyło w tej sprawie? To samo z Green Cargo i kolejami ukraińskimi. Czy mamy się spodziewać jakiś ogłoszeń w najbliższym czasie? Pozdrawiam.
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Wszystkie informacje w zakresie prowadzonych prac, ich istotne ustalenia zostaną podane do informacji publicznej w trybie raportu bieżącego, bądź komunikatami prasowymi.
  • Akcjonariusz: Kiedy konkretny plan dotyczący dezinwestycji?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Założenia w tym zakresie znajdą się w planie restrukturyzacyjnym. O przyjęciu planu restrukturyzacyjnego będą Państwo informowani w sposób przewidziany przepisami prawa.
  • GrzegorzJ: Czy w przyszłym roku można oczekiwać wzrostu ogólnej masy przewiezionych towarów jak również pracy przewozowej w stosunku do tego roku?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Celem Ministra Infrastruktury na 2025 rok jest m.in. wzmocnienie roli transportu kolejowego w transporcie ogółem. Jeżeli przełożyłoby się to na wsparcie Państwa w wyrównywaniu kosztów pomiędzy transportem kolejowym a drogowym oraz na takie działania, jak poprawa konkurencyjności sektora kolejowego oraz zwiększanie udziału kolei i transportu wodnego w podziale zadań przewozowych czy rozwijanie transportu inter- i multi-modalnego poprzez wspieranie tworzenia terminali intermodalnych oraz rozwiązania problemów z zagęszczeniem ruchu i przepustowością takich terminali, wielkość rynku kolejowych przewozów towarowych powinna mieć tendencję wzrostową, szczególnie w dłuższej perspektywie.
    Transport intermodalny oceniany jest przez Grupę PKP CARGO jako najbardziej perspektywiczny rynek produktowy, stanowiący jednocześnie priorytet w działaniach rozwojowych Spółki. Z tego wynika, że nacisk będzie położony na odzyskanie udziałów w rynku kolejowych przewozów intermodalnych.
    Na wielkość przewozów konwencjonalnych PKP CARGO wpłynie m.in. liczba wygranych postępowań o udzielenie zamówienia oraz uruchomienie i realizacja kolejnych inwestycji infrastrukturalnych zarówno drogowych, jak i kolejowych. W budowie CPK (choć ma ruszyć dopiero w 2026 r. jeżeli chodzi o lotnisko) czy powiązanych z CPK dróg oraz linii KDP również upatrujemy dla Spółki szansę na obsługę dostaw kruszyw, choć w dłuższej perspektywie.
  • GrzegorzJ: Wiemy, że ograniczenie liczby pracowników przyniesie oszczędności w granicach 400 mln zł rocznie – czy są państwo w stanie podać (choćby rząd wielkości) skale innych oszczędności które udało się wprowadzić w tym roku?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Spółka nadal dokonuje wszelkich starań, aby zoptymalizować wszelkie procesy i obszary tam, gdzie jest to możliwe. Wyniki tych prac będą publikowane w raportach okresowych.
  • Gość: Jaka jest wartość zbędnego majątku trwałego możliwa do upłynnienia? Czy jest oszacowane?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Proces szacowania zbędnego majątku jest w trakcie realizacji, założenia w tym zakresie powinny znaleźć się w planie restrukturyzacji, o którego przyjęciu będą Państwo informowani w sposób przewidziany przepisami prawa.
  • analityk: Zatrudnienie średnie na koniec 3Q'24 16,8 tys. os., a zwolnienia grupowe zakończyły się w listopadzie. Ile obecnie liczy załoga w GK i czy oszczędności kosztowe będą widoczne w 4Q'24 czy dopiero w 2025?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Dane dot. zatrudnienia będą publikowane w kolejnym raporcie okresowym. Oszczędności będą widoczne w kolejnym roku ze względu na koszt odpraw i odszkodowań wynikających z przepisów dotyczących zwolnień grupowych.
  • Tomasz: Dlaczego ceny akcji są obecnie na tak niskim poziomie pomimo tak drastycznych działań?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Pytanie powinno być postawione analitykom. Spółka bezpośrednio nie ma wpływu na ceny akcji.
  • GrzegorzJ: Dlaczego spółka nie planuje dalszej optymalizacji zatrudnienia (w dłuższym terminie 2-3 lat) skoro wiadomo, że konkurencja ma 2-3 mniej pracowników licząc względem pracy przewozowej
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Spółka analizuje efektywność realizowanych procesów biznesowych i na tej podstawie będzie planowała wielkość niezbędnych do ich realizacji zasobów, w tym także zatrudnienie.
  • Gość: Dzień dobry. Czy obecny kurs akcji jest zadowalający dla spółki i jakie są ambicje względem ceny akcji?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Wszelkie działania podjęte przez PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji mają na celu poprawę jej sytuacji we wszystkich możliwych wymiarach, a więc również sukcesywne podnoszenie wartości akcji.
  • Adrian Ołdak : Proszę o wskazanie najwyższych pod względem wartości umów na przewozy ładunków zawartych od maja 2024 r. Jak ich wartość ma się do analogicznych lub podobnych kontraktów zawieranych w poprzednich latach?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Umowy istotne, które zostały zawarte w tym roku wraz z ich parametrami zostały podane do publicznej wiadomości w raportach bieżących i okresowych. Nie jest możliwe porównanie zawieranych umów w stosunku do tych z poprzednich lat, ze względu na zmieniające się potrzeby transportowe danego klienta, zmiany kierunków dostaw, parametrów eksploatacyjnych, innej sytuacji na sieci PKP PLK – objazdów i remontów, czy wreszcie wolumenów objętych umową.
  • Gość: Czy jakieś postępy w sprawie współpracy ze szwedzkim Green Cargo?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Wszystkie informacje w zakresie prowadzonej współpracy, w razie ich istotnych ustaleń przez strony będą przekazywane raportami bieżącymi, bądź komunikatami prasowymi.
  • Gość: Dzień Dobry, czy są Państwo osobiście zainteresowani pracą długofalową na rzecz naprawienia spółki. Wiadomo, że aby naprawić sytuację potrzeba bardzo dużo niewygodnych działań i nie dokona się tego w krótkim czasie. Chodzi o to czy byliby Państwo skłonni przejąć stery w spółce na dłuższy okres czasu?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Obecny Zarząd to Członkowie Rady Nadzorczej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji powołani czasowo ( oddelegowani) do pełnienia funkcji organu. Wybór odpowiednich kandydatów na Członków Zarządu odbywa się zgodnie z procedurami postępowania kwalifikacyjnego w Spółce. Intencją wszystkich jest aby w jego wyniku wyłonieni zostali kandydaci spełniający kryteria w możliwie jak najwyższym stopniu.
  • Słuchacz: 1.Ile wagonów i ile lokomotyw będących na PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji posiada certyfikaty dopuszczenia do ruchu towarowego. Sądzę, że nie wszystkie więc ile? 2. A w związku z tym kiedy PKP CARGO rozpocznie likwidację/ złomowanie lub sprzedaż zbędnych wagonów i lokomotyw.
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Nie ma czegoś takiego jak „certyfikat dopuszczenia do ruchu towarowego” – co do zasady PKP CARGO, jako przedsiębiorstwo zajmujące się transportem towarów koleją, posiada wagony i lokomotywy, które są przeznaczone do realizacji przewozów towarowych. To przeznaczenie do realizacji przewozów towarowych wynika głównie z parametrów taboru, w szczególności lokomotyw (odnośnie do wagonów to chyba nie ma dyskusji – wagon towarowy to nie to samo co wagon pasażerski) – odpowiednia charakterystyka trakcyjna, moc lokomotywy, siła pociągowa przy rozruchu, posiadanie lub nie sprzęgu grzewczego do ogrzewania składów pasażerskich, itp.
    Jeżeli mówimy o certyfikatach, to można domyślić się, że chodzi o posiadanie dla taboru zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na liniach kolejowych i w tym przypadku co do zasady wszystkie wagony i lokomotywy Spółki posiadają tego typu zezwolenia, tzn. mogą być eksploatowane na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK.
    Jeżeli chodzi o to ile lokomotyw i wagonów Spółka wykorzystuje obecnie do prowadzenia przewozów, tzn. ile wagonów i lokomotyw ma tzw. ważną naprawę okresową (zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania wagonów i lokomotyw, co pewien okres – inny w zależności od serii, co do zasady dla większości wagonów jest to 6 lat, dla lokomotyw od 5 do 8, każdy pojazd musi mieć wykonaną naprawę okresową (remont) poziomu P4 lub P5. Tabor bez wykonanej takiej naprawy nie może być eksploatowany i wykorzystywany w przewozach do czasu wykonania tego typu naprawy zgodnie z DSU), to aktualnie z wszystkich posiadanych pojazdów, ważną naprawę okresową posiada 62% wagonów i 61% lokomotyw.
    PKP CARGO S.A. w ostatnich latach sukcesywnie realizowała proces sprzedaży zbędnych wagonów i lokomotyw. W związku z restrukturyzacją sanacyjną Spółki proces ten będzie kontynuowany po zatwierdzeniu planu restrukturyzacji.
  • bginvest: Czy zakładacie w jakiejś części umorzenie zobowiązań z tytułu kredytów, leasingu?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Według naszej wiedzy założenia dotyczące ewentualnego umorzenia zobowiązań z tytułu kredytów i leasignu znajdą się w planie restrukturyzacyjnym, o przyjęciu planu restrukturyzacyjnego będą Państwo informowani w sposób przewidziany przepisami prawa.
  • Gość: Jak PKP CARGO zapatruje się na pomysł prezesa PKP S.A. Alana Berouda na zwiększenie przepustowości szlaku euroazjatyckiego z Azerbejdżanu? Czy logistycznie jest to wykonalne i opłacalne?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Transport towarów szlakiem euroazjatyckim przez Azerbejdżan był przedmiotem badania Komisji Europejskiej. Z badanych wariantów, to właśnie korytarz środkowy (przez Azerbejdżan) został wyłoniony jako najbardziej perspektywiczny wobec problemów związanych z sytuacją polityczną korytarza północnego i południowego. Wzrost wolumenu możliwy jest zarówno w aspekcie zakładającym wyłącznie „miękkie” działania (np. ułatwienia w handlu, digitalizacja dokumentacji przewozowej,) jak i działaniach „twardych” w postaci nakładów inwestycyjnych w infrastrukturę kolejową, drogową i morską, niemniej należy wziąć pod uwagę, iż proces „dochodzenia” do stanu docelowego jest długookresowy.
    PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji jest otwarte na zadania przewozowe związane ze wzrostem wolumenu przewozów przedmiotowym korytarzem poprzez realizację przewozów od granicy ukraińsko-polskiej do terminali krajowych, ale również do terminali w Słowacji, Czechach, Austrii, Niemczech i Holandii. Spółka jest też w stanie przejąć część wolumenu docierającego do UE poprzez inne kraje UE (Węgry), gdzie oferta PKP CARGO jest wzmocniona poprzez działalność innych spółek z Grupy PKP CARGO, oferujących przewozy poza granicami Polski (np. PKP CARGO International a.s.) oraz spółek stricte spedycyjnych (PKP CARGO Connect Sp. z o.o.).
  • Gość: Z raportu spółki Ot log możemy wyczytać, że PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji oferuje cennik za usługi nie widoczny od kilku lat, czy mimo to spółka jest rentowna?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Nie przekazywaliśmy oferty dla OT Logistics. Trudno zatem oceniać rentowność PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji przez pryzmat raportu tej spółki.
  • Analityk: Czy spadek wartości umowy z PKP PLK dot. dostępu do torów w 2025 r. wynika z planowanego ograniczenia wolumenu przewozów, czy ze spadku cen?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: Wolumen przewozów nie został ograniczony. Szacunkową wartość umowy na nowy rozkład jazdy przygotowano w oparciu o obecny poziom przewozów i plan z uwzględnieniem prognoz rynkowych, przy czym oszacowana wartość nie blokuje realizacji przewozów na wyższym poziomie niż wstępnie założony, co jest zgodne z zapisami umowy.
    W rozkładzie jazdy 2024/2025 stawki jednostkowe opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej w opłacie podstawowej pozostają na niezmienionym poziomie.
  • Łukasz Kwiatkowski: Czy zamierzają Państwo wycofać się z umów na pół etatu od 1 stycznia dla pracowników, maszynistów, wielofunkcyjnych, posiadających autoryzację na wiele lokomotyw oraz liczną znajomość szlaków?
    Zarządu PKP CARGO SA w restrukturyzacji: W obszarze pracowniczym Spółka cały czas analizuje efektywność ewentualnych działań optymalizujących. Na tą chwilę nie zostały podjęte żadne konkretne decyzje w tym zakresie.
pyrayhpf
slpuugfy
Prezentacja inwestorska PCF Group SA - 10 października o 10:00
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +74 321,19 zł +371,61% 94 321,19 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +57 011,41 zł 230,07% 121 929,79 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 814,24 zł 23,97% 24 934,98 zł
ajwdelmb
xudyopqc
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
329
strefa niepewna BB B
109
strefa zagrożona CCC D
200

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 63
  • ROE > 30% - znaleziono 65
  • Free float < 20% - znaleziono 99

Dane aktualne na 10.10.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat