-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z Grzegorzem Kłosem, prezesem spółki Ed Red. Tematem wystąpienia będzie przedstawienie osiągnieć i planów spółki ze szczególnym uwzględnieniem emisji akcji.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać tekstowo po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy i biur maklerskich relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Crowdnews.pl: Na stronie emisji jest informacja o tym, że w spółkę zainwestował Rafał Zaorski. Według dokumentu ofertowego spółka tylko podjęła uchwałę o emisji akcji serii G, które w liczbie od 6 do 13 tys. sztuk zostaną zaoferowane R. Zaorskiemu. Która informacja jest aktualne? Czy Rafał Zaorski już dokonał inwestycji. Po jakiej cenie emisyjnej objął (obejmie) akcje?
Grzegorz Kłos: Rafał Zaorski objął na razie 6 tys. akcji po cenie 100 zl, pozostałe 7 tys. akcji w tej samej cenie może objąć do 21go grudnia br. Umowa inwestycyjna z Rafałem Zaorskim była podpisywana 31 maja br.
-
Crowdnews.pl: Spółka przeprowadziła już dwie kampanie crowdfundingowe. Jak wygląda realizacja składanych wtedy deklaracji i prognoz (np. termin debiutu giełdowego, prognozy finansowe)?
Grzegorz Kłos: Pierwsza emisja akcji była realizowana pod kątem budowania sieci restauracji w 2018 roku. Tego planu nie udało się zrealizować z uwagi na covid. Po całkowitym pivocie biznesu na początku roku 2020 realizujemy zakładany plan, oczywiście z pewnymi odchyleniami. W roku 2021 udało nam się jak wspominałem uzyskać przychody na poziomie ponad 4mln zł, w tym roku nie zrealizujemy zakładanych 8 mln w związku z trudnościami z funduszem inwestycyjnym, ale mamy nadzieję nadgonić to w przyszłym roku.
Dotychczas nie deklarowaliśmy terminu wejścia na NC. Aktualnie określony termin przełom 2023/2024 to pierwszy wskazany przez nas termin i bardzo zależy nam na utrzymaniu go.
-
Gość: Na stronie informujecie, że liczy się “możliwość przygotowania szybkiego, smacznego i zdrowego posiłku. “ I tu pojawiają się moje wątpliwości. Sterylizacja zabija witaminy i inne wartości odżywcze. Dodatkowo musi wpłynąć na smak. Mleko UHT nie smakuje jak świeże. Jak Pan to skomentuje?
Grzegorz Kłos: Jedzenie w puszce jest pewnego rodzaju kompromisem, nikogo nie zachęcamy do jedzenia wyłącznie z puszki. Marko składniki i wiele minerałów oraz witamin zostaje zachowanych - polecam ten artykuł https://dietetycy.org.pl/zywnosc-w-puszkach-jesc-czy-unikac/. Smak jednak pozostaje restauracyjny, a także gwarantujemy wysokiej jakości składniki i brak chemii.
-
Gość: Gdzie produkowane są w tej chwili wasze dania? Wynajmujecie jakąś halę, na której pracują Wasze maszyny?
Grzegorz Kłos: Nasze dania produkujemy w lokalu, gdzie wcześniej była prowadzona restauracja w Krakowie. Wydajność produkcyjna tego miejsca to około 40-50 tys. puszek miesięcznie, co pozwoli uzyskać obroty na poziomie 1-1,2 mln zl. Aktualnie coraz większą część produkcji (dania z nowych linii) przenosimy do fabryki, która produkuje to pod naszym nadzorem już na profesjonalnych urządzeniach i w dużej mierze w zautmotayzowany sposób.
-
CD Projekt Red :): Informujecie o zamiarze zakupu zakładu produkcyjnego. Jaki to będzie koszt? Z czego zostanie sfinansowany? W jakim terminie? Cele emisyjne nie uwzględniają takiej inwestycji, a spółka nie generuje zysków.
Grzegorz Kłos: Zakup fabryki może nastąpić w terminie do 2 lat, wg rozmów które prowadzimy. Kwoty transakcji nie mogę podać, ponieważ są to dane poufne. Będziemy to realizować lub z kolejnych emisji, lub z finansowania zewnętrznego, a zapewne model mieszany. Istnienie też taka opcja, że będziemy zlecać nasze dania do produkcji podwykonawcom.
-
Robert: W jakich kanałach można aktualnie kupić wasze produkty np. z jakimi sieciami sklepów współpracujecie?
Grzegorz Kłos: 90% sprzedaży odbywa się przez nasz e-commerce. Nasze puszki można nabyć w sklepach sieci Intermarche oraz w sklepach militaria.pl.
-
Robert: Informujecie, że Rafał Zaorski doradza Wam w jaki sposób budować optymalną wartość spółki na rynku kapitałowym. Rafał jest znanym spekulantem, a jego dotychczasowe inwestycje w spółki nie były długoterminowe i miały dość kontrowersyjny finał. Jaka jest jego rola w spółce? Dlaczego uważacie że może wam pomóc?
Grzegorz Kłos: Nie chciałbym wypowiadać się za Rafała, ale po nieudanych współpracach wydaje mi się, że wyciągnął swoje wnioski. Rafał Zaorski jako inwestor nie ma dodatkowych praw w stosunku do innych akcjonariuszy, nasza spółka pozostaje w kontekście zarządczym w pełni suwerenna. Rafał ma pomagać zwiększać zasięgi sprzedażowe w swoich social mediach oraz budować rozpoznawalność spółki na rynku inwestycyjnym.
-
Robert: Ile procent akcji posiada Rafał Zaorski?
Grzegorz Kłos: Aktualnie akcje Rafała Zaorskiego są w trakcie rejestracji w KRS, jest to 6 tys. akcji co stanowi około 5% udziału w spółce.
-
Gość: Oferujecie akcje serii H. Kto obejmował poprzednie emisje? Jak wygląda w tej chwili akcjonariat spółki?
Grzegorz Kłos: Seria A to fundatorzy spółki, seria B i C dwie emisje crowdfundingowe, D nieobjęta emisja crowdfundingowa, seria E to jeden z kluczowych pracowników zrealizował opcje na akcje, seria F fundusz inwestycyjny, akcje odkupione i umorzone, seria G Rafał Zaorski.
W chwili obecnej 80% akcji pozostaje w posiadaniu fundatorów.
-
AkcjeAkcje: Czy obecni właściciele podpisali umowy lockup? Jeżeli tak, na jakich zasadach? Które serie akcji są nimi objęte?
Grzegorz Kłos: Fundatorzy nie posiadają umów lockup, ale też nie wybieramy się nigdzie, zarządzam tą spółką i chce pozostać z nią na wiele lat.
-
Gość: W jaki sposób powstała wycena spółki i kto za nią odpowiada?
Grzegorz Kłos: Przyjmujemy wycenę spółki na poziomie pięciokrotności obrotu rocznego i taką wycenę chcemy utrzymać w kolejnych latach także przy debiucie NC. Perspektywy wzrostowe spółki wskazują na zasadność takiej wyceny, nie została tu przejęta żadna konkretna metodyka. Rynek weryfikuje naszą wycenę.
-
Crowdnews.pl: Zaraz po tej ofercie ma być przeprowadzona kolejna - tym razem opcji na akcje. Jaka będzie cena emisyjna? Skąd pomysł na taki podział - dlaczego spółka nie przeprowadza jednej emisji z wyższym celem?
Grzegorz Kłos: Spółka nie przewidywała wcześniej tej emisji - w takcie przygotowań emisji aktualnej, pojawiła się oferta zakupu 40% udziałów w innej spółce z branży spożywczej, która oceniamy jako bardzo okazyjną. Stąd zarówno forma, która pozwala na szybsze uruchomienie, jak i rozdzielenie. Jeśli uda się ją przeprowadzić skutecznie nabędziemy udziały i przeprowadzimy synergie różnych działań miedzy spółkami. Jeśli nie, działamy dalej tak jak działaliśmy.
-
Gość: Planujecie wejście na rynki zagraniczne. Czy nie ma tam firm oferujących podobne produkty?
Grzegorz Kłos: To nasza podstawowa strategia - aktualnie głównie pracujemy na rynku polskim z uwagi na koszty i dopracowywanie produktu, marketingu i struktury firmy, jednak uważamy, że największy potencjał rozwoju jest na rynkach zagranicznych, gdzie jest dużo wyższa siła nabywcza klientów. Nie znaleźliśmy konkurencji pracującej w takiej formule jak my, na całym świecie.
-
Gość: Jak na waszą działalność wpływają rosnące koszty prądu, gazu itd.? Czy jesteście w stanie przerzucić je na klienta?
Grzegorz Kłos: Oczywiście rosnące koszty uderzają w nas także. Musieliśmy nieco podnieść ceny, ale też schodzimy z marży. Nie jest to jednak dla nas największy problem, priorytetem dla nas jest rosnąć i zajmować pozycję na rynku. Na wykrawanie zysków przyjdzie czas co uzyskamy dzięki skalowaniu. Ważniejsze jest dla nas budowanie wartości spółki, wzrost rozpoznawalności marki i wchodzenie na kolejne rynki. Jeśli zajdzie taka potrzeba będziemy to realizować przez kolejne rundy finansowania.
-
Gość: Czy firma planuje wprowadzenie zup?
Grzegorz Kłos: O zupach na razie nie myślimy, wprowadzamy dwie nowe linie produktów, o których opowiedziałem na webinarze. Ale zupełnie na pewno nie wykluczamy takiej opcji z czasem :-)
-
Gość: Czy firma nie obawia się że danie które jest blisko daty przydatności do spożycia podczas przygotowanie nie będzie “smakowało” metalową puszką ?
Grzegorz Kłos: Termin 2 lat ważności wynika z przepisów, te same dania w stanach są sprzedawane z terminem do 5 lat. Próbowaliśmy dań produkowanych 2 lata temu i nie czujemy wpływu na jakość. "Metaliczność" nie ma jak przeniknąć, ponieważ wnętrze puszki jest zabezpieczone odpowiednim lakierem.
-
Grzegorz Kłos: Bardzo dziękuję za udział w webinarze oraz wszystkie pytania. Zachęcam do zainwestowania w naszą spółkę na stronie emisji akcja.edred.pl. W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu pod adresem grzegorz@edred.pl
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.