-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z przedstawicielami spółki CD PROJEKT SA - Piotrem Nielubowiczem, Chief Financial Officer i Karoliną Gnaś, VP ds. relacji inwestorskich. Tematem spotkania będą wyniki Grupy CD PROJEKT za 2024 rok.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Piotr Nielubowicz, Karolina Gnaś: Witamy serdecznie na czacie inwestorskim, świeżo po publikacji wyników Grupy za 2024 r. Zapraszamy do zadawania pytań!
-
Dawid: Dlaczego jako grupa zdecydowaliście się (w końcu) wyartykułować politykę dywidendy? Do tej pory dzieliliście się zyskiem, ale nie chcieliście składać deklaracji na przyszłość. Co się zmieniło z waszej perspektywy? Czy to przejaw starzenia się spółki? ;)
Piotr Nielubowicz: To prawda, że w ostatnich latach stosunkowo regularnie dzieliliśmy się zyskami w formie dywidendy. Zdecydowaliśmy się ustrukturyzować nasze założenia i przedstawić je akcjonariuszom w formie polityki dywidendowej. Daje ona nieco więcej przejrzystości w kontekście naszego podejścia, wyznacza też konkretne cele dla kierownictwa firmy.
-
tgolik: Wg Nowakowskiego ten rok miał obfitować w wydarzenia wspierające franczyzy. Czy będzie to tylko wsparcie dla Wiedźmina, czy coś ciekawego dotyczącego Cyberpunka 2077 także szykujecie?
Karolina Gnaś: Jednym z naszych celów strategicznych jest długofalowe wsparcie dla rozwoju obu naszych marek – zarówno Wiedźmina, jak i Cyberpunka 2077. Będziemy ten cel realizować też w 2025, choć tutaj na ten moment nie mogę zdradzić szczegółów.
-
MikeLelo: Jaki udział w przychodach za 2024 r. generowała franczyza Wiedźmina?
Ps. Życzę dalszych sukcesów.
Piotr Nielubowicz: W 2024 r. franczyza wiedźmińska odpowiadała za ok. 20 proc. przychodów segmentu CD PROJEKT RED.
-
inwestor2k: Dzień dobry, czy w temacie kolejnego anime opartego na IP CP77 coś się dzieje?
Karolina Gnaś: Potwierdzam, że trwają prace nad kolejnym projektem anime osadzonym w uniwersum Cyberpunka 2077. Jesteśmy jednak na zbyt wczesnym etapie, aby móc dzielić się szczegółowymi informacjami.
-
Elfu: Dzień dobry!
Widać wyraźną dysproporcję między EBIT a zyskiem netto. Co zadziało się w 'późniejszej' części Rachunku Zysków i Strat, że zysk netto tak przekroczył prognozy?
Piotr Nielubowicz: Przychody finansowe i podatki - zapraszam bezpośrednio do naszych sprawozdań po szczegółowe informacje o obu obszarach.
-
Gameletter.pl: 3 pytania odnośnie współpracy ze Scopely. Czy nowa produkcja mobilna będzie stawiać na doświadczenie jednoosobowe, czy będzie tu raczej nacisk na aspekty społecznościowe i tryby wieloosobowe? Czy planujecie przy tej okazji ponownie eksperymentować z rozszerzoną rzeczywistością? Na jakim modelu oparta będzie monetyzacja gry?
Karolina Gnaś: Nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby omawiać szczegóły tego projektu. Poinformujemy Państwa, gdy będziemy mieli więcej informacji do przekazania.
-
tgolik: Czy spółka rozważa wypłatę dywidendy zaliczkowej w przyszłych latach?
Piotr Nielubowicz: Mamy taką możliwość i oczywiście każdorazowo będziemy o takiej decyzji informować oficjalnymi kanałami.
-
inwestor2k: Ostatnio publikujecie ogłoszenia ofert pracy - jak idzie rekrutacja? Są problemy ze znalezieniem odpowiednich ludzi, czy może przeciwnie - jest "nadpodaż talentów" z uwagi na wcześniejsza falę zwolnień w gamedevie?
Karolina Gnaś: Nie mamy problemów z rekrutacją. Oferujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, a co jest szczególnie istotne w naszej branży, kandydaci przede wszystkim chcą pracować nad ciekawymi, ambitnymi grami, co im umożliwiamy. Obecnie skupiamy się na rekrutacji doświadczonych talentów do naszego hubu w Bostonie, głównie do projektu Orion.
-
inwestor: Czy w tym roku zamierzacie przejmować kolejne studia w Polsce lub zagranicą? Jak oceniacie sytuację na rynku i poziom wycen?
Piotr Nielubowicz: Nie wykluczamy akwizycji w przyszłości ale też obecnie nie mamy żadnych planów M&A na ten rok. Stawiamy na rozwój organiczny.
-
Leszek: Ostatnio przywołano w mediach słowa Dyrektora Kingdom Come, że przez wybór silnika UE5 CD Projekt ma opóźnienia w produkcji.
Jak Spółka na dzisiaj ocenia pracę na tym silniku, jakie widzi zalety w produkcji a gdzie cały czas występują bariery/ryzyka do pokonania np. wydajność gry W4 na różnym sprzęcie?
Karolina Gnaś: Tamte doniesienia oceniam jako nieprawdziwe, co więcej zostały one później zdementowane przez dyrektora Kingdom Come 2. Nasza współpraca z Epic idzie bardzo dobrze.
-
tgolik: Czy CDR czuje się bezpiecznie z obecnym poziomem gotówki, przed nadchodzącą premierą Wiedźmina 4.
Piotr Nielubowicz: Tak - czujemy się bezpiecznie.
-
Elfu: Jak firma ocenia GOG Preservation Program? Inicjatywa jest naprawdę super (przede wszystkim z perspektywy gracza) - pytanie czy przekłada się jakoś wymiernie na wyniki?
Karolina Gnaś: Dzięki za fajny komentarz. Jesteśmy zadowoleni z tego, jak program działa i z jakim ciepłym przyjęciem się spotkał u graczy. Każdy kolejny tytuł udostępniony na platformie wspiera wyniki sprzedażowe GOGa.
-
Dave: Czy nie ogłoszony projekt nad którym współpracujecie z Fool's Theory to jest jakaś gra czy projekt okołogrowy, możecie chociaż tyle zdradzić ?
Piotr Nielubowicz: Nieogłoszony projekt, nad którym pracujemy wspólnie z FT, to naturalnie projekt “growy”.
-
Rafał: Czy mieszanie reakcje społeczności na główną bohaterkę nowej sagi - Ciri, są dla was zaskoczeniem, czy spodziewaliście się większego hype'u?
Karolina Gnaś: Jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru trailera - wczoraj podczas calla wynikowego pokazywaliśmy zestawienia liczby odsłon trailera na IGN i liczby artykułów prasowych dot. pokazywanych na TGA gier. Te liczby mówią same za siebie :)
-
BoB: Witam, kiedy opublikujecie rekomendację dywidendy za 2024?
Piotr Nielubowicz: Najpewniej w kolejnych tygodniach.
-
Gość: Dzień dobry, jak widzą Państwo perspektywy rozwojowe dla platformy GOG? Zauważalna część sprzedanych kopii Cyberpunka dotyczyła tej platformy. Jeśli chodzi o udział w rynku przewidujecie Państwo stagnację platformy GOG i dalszą dominację Steam?
Karolina Gnaś: GOG skupia się na strategicznych inicjatywach, które wzmacniają jego przewagę konkurencyjną - takich jak GOG Preservation Program czy współpraca z Amazon Luna. Platforma chce również rozszerzyć swój katalog o kolejne tytuły,, między innymi z Azji - jednocześnie chce dostarczać graczom najlepsze dostępne edycje gier.
GOG ma podejście bardziej “butikowe” i w tym sensie ma zupełnie inną strategię i skalę niż Steam.
-
Gość: Czy widzicie Państwo zagrożenie dla premiery Wiedźmina 4 z powodu potencjalnej premiery GTA6 na PC w 2026/2027? Jeszcze pytanie w sprawie gry The Blood of Downwalker od Rebel Wolves, trailer gry wygenerował bardzo duże zasięgi tj. 1/3 wyświetleń trailera Wiedźmina 4, czy widzicie Państwo zagrożenie przy ewentualnym zbiegu premier tych obu podobnych gier w tym samym okresie czasu?
Karolina Gnaś: Im więcej dobrych gier na rynku, tym lepiej dla nas i całej branży.
-
Leszek: Czy spadek wartość USD wpływa/może wpłynąć na zmniejszenie kosztów produkcji Cyberpunka 2077 cz.2 Projekt Orion w Bostonie?
Czy ma również wpływ na koszty produkcji Wiedźmina 4 przy np. rozliczeniach z partnerami?
Piotr Nielubowicz: Dokładnie tak - spadek wartości USD względem PLN może wpłynąć na niższe koszty związane z rozwojem Oriona, a także (w nieco mniejszym stopniu) Wiedźmina 4 - oczywiście w ujęciu PLN. Pamiętajmy jednak, że to miecz obosieczny - słabszy USD, to niższe przychody Grupy w ujęciu PLN, ponieważ za zdecydowaną większość naszych przychodów ze sprzedaży odpowiada dolar. Ponoszenie części kosztów w tej samej walucie, w której generujemy przychody generuje nam naturalny “hedging”.
-
Grzegorz: Czy uważają Państwo, że premiera GTAVI (a raczej cena gry) może spowodować, że nowe gry AAA (w tym nowy Wiedźmin) będą wydawane na dużo wyższym poziomie cenowym?
Karolina Gnaś: Wolę nie spekulować. Jeśli standardowa cena ulegnie zmianie, będzie to dla nas korzystne.
-
Kamil: Ile osób obecnie pracuje nad projektami?
A ile dokładnie pracuje nad każdym z projektów?
Piotr Nielubowicz: Zachęcamy do zapoznania się z opublikowaną wczoraj prezentacją wynikową, w której znajdują się te dane - jest dostępna na naszej stronie.
-
rmarekr: Dzień dobry, kiedy pojawią się szczegóły związane z majowymi wydarzeniami poświęconymi Wiedźminowi.
Karolina Gnaś: W grudniu 2024 r. ogłosiliśmy specjalną trasę koncertową - Wiedźmin: Muzyka Kontynentu, będącą największą częścią obchodów rocznicy.
Na maj tego roku zaplanowane są specjalne koncerty w Polsce i Bostonie, które zbiegną się z rocznicą wydania gry. Poza wspomnianymi koncertami, dla społeczności fanów gry planujemy jeszcze inne, pomniejsze aktywności związane z rocznicą. Będziemy o nich informować na bieżąco.
-
FILO: Witam czy po premierze wiedzminskiej sagi jest rozwarzanie ewentualne wejście na Nasdaq
Piotr Nielubowicz: Chcemy być motorem wzrostu WIG20 minimum do 10 000 pkt. ;)
-
Piotr Nielubowicz, Karolina Gnaś: Dziękujemy Państwu za liczne pytania. Do zobaczenia na kolejnym czacie!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.