-
moderator: Witam na czacie z z zarządem spółki Games Operators SA. Tematem spotkania będzie omówienie wyników za I kw. 2023 r. i bieżącej działalności spółki, najnowszych zapowiedzi oraz planów na najbliższą przyszłość. Zapraszamy do zadawania pytań związanych z aktualną sytuacją spółki.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne spotkania: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg spotkania: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Games Operators: Dzień dobry, witamy na czacie. Postaramy się odpowiedzieć wyczerpująco na wszystkie pytania.
-
Gość: Wie ktoś kiedy premiera Pandemic Train i IFZ?
Zarząd Games Operators: Terminy premier Pandemic Train oraz IFZ nie są jeszcze ustalone. W obu grach otrzymaliśmy bardzo dużo wartościowych sugestii od społeczności graczy. Decyzje co do finalnej premierowej zawartości obu gier nie zostały jeszcze podjęte. Jak tylko podejmiemy decyzje co do contentu gry na premierę będziemy mogli podać szacunkową datę wydania.
-
Skimixa: Czy milion sztuk sprzedaży IFZ w pierwszym roku Was zadowoli?
Zarząd Games Operators: Tak, milion sprzedanych kopii uznamy za sukces.
-
Adam : Kiedy ruszą beta-testy Infection Free Zone?
-
profesor_ekonomii: IFZ w formule Early Access czy pełnoprawna premiera?
Zarząd Games Operators: Oba scenariusze są rozpatrywane. Przy podjęciu decyzji będziemy brali pod uwagę min. oceny graczy oraz zespołu testerskiego.
-
profesor_ekonomii: Kiedy poznamy terminy premier Pandemic Train i Infection Free Zone?
Zarząd Games Operators: Na pewno w tym roku ??
-
Analityk : Ewidentnie "siada" zainteresowanie gra IFZ. Skokowo się poprawiło przy prezentacji dema. Jaki macie pomysł na utrzymanie zainteresowania gra? Jeśli nie będzie żadnych aktywności to szybko się pożegnamy z 40 wishlist na steam. Trzymam kciuki za produkcję!
Zarząd Games Operators: Zainteresowanie grą rośnie skokowo z chwilą opublikowania nowego contentu, jak np. wspomniane demo. Przed nami jeszcze wersja alpha i beta IFZ, która będzie rozsyłana do Youtuberów. Takie działania do tej pory przekładały się na bardzo dobre przyrosty WL. Zamierzamy kontynuować strategię marketingową opartą o influencerów oraz promocję samego Steam (głównie przez tzw. discovery queue).
-
JonBon: IFZ- zapowiada sie na wasz największy sukces. Czy robią Państwo wszystko aby wykorzystać zainteresowanie tytułem i wypuścić w tym roku early acces ? Zdarza sie, że przez zbyt długi okres produkcyjny gry tracą zainteresowanie potencjalnych klientów.
Zarząd Games Operators: Rozważamy taki scenariusz. Utrzymanie zainteresowania graczy jest jednym z istotnych argumentów za EA.
-
INFECTED: IFZ: jaki jest obecnie poziom wishlisty na steam?
IFZ: czy planuja Państo wydanie w tym roku? W jakiej formule - pełna gra, czy EA?
Zarząd Games Operators: Poziom outstanding WL przekroczył 474k. Na pytanie odnośnie EA już odpowiadaliśmy.
-
kuba: ile obecnie gier jest w aktywnej produkcji?
Zarząd Games Operators: 16
-
kuba: jakie beda w przyszlosci budzety produkowanych gier?
Zarząd Games Operators: Czujemy się komfortowo z budżetami w zakresie 0,5 mln zł – 2 mln zł.
-
Gość: W jakim stopniu umowa z NCBiR wpłynie na koszt produkcji IFZ? Czy wpłynie znacząco na czas produkcji gry? Jaki jest czas trwania projektu? Do kiedy musicie rozliczyć dotację? Czy dotacja będzie ujmowana w przychodach?
Zarząd Games Operators: Umowa z NCBR pozwoli nam na opracowanie technologii, która usprawni development gry oraz pozwoli na stworzenie lepszego produktu. Dotyczy ona projektu badawczego, który będzie ujmowany jako wartości niematerialne i prawne. Dotacja nie będzie ujmowana w przychodach IFZ, ale pośrednio wpłynie na zmniejszenie kosztów.
-
Gość: W którym miesiącu 3. kwartału odbędzie się premiera Pandemic Train? Czy przed premierą planujecie playtesty w Playwayu?
Zarząd Games Operators: Przed premierą będą przeprowadzane kompleksowe testy – między innym w QA PLW. Data premiery nie jest ustalona.
-
Adam : Czy demo Infection Free Zone pojawi się na festiwalu dem na Steam w czerwcu?
Zarząd Games Operators: Demo IFZ już raz było dostępne na festiwalu dem. Można brać udział tylko w jednym festiwalu.
-
Elemelek: Pandemic Train miał wyjść w 1Q23, a w karcie Steam jest 3Q23. Czy przez ten fakt wzrośnie jej budżet?
Zarząd Games Operators: Tak, przesunięcie premiery było związane ze zwiększeniem zakresu gry a co za tym idzie budżetu.
-
Adam : Czy spółka zamierza bardziej udzielać się w mediach społecznościowych, jeśli chodzi o Infection Free Zone? Na Discord aktywność przedstawicieli spółki jest zerowa, na Steamie odpowiedzi na forach są udzielane sporadycznie, a nowe o IFZ pojawiają się rzadko (o czym piszą gracze) - czy coś w tej kwestii się zmieni?
Zarząd Games Operators: Nowe announcementy na Steam dla Infection Free Zone pojawiają się każdego miesiąca. Aktywność na forum i Discordzie ograniczamy świadomie. Wiemy, że gracze bardzo oczekują Infection Free Zone, a większość pytań dotyczy daty premiery lub kolejnej grywalnej wersji gry. W tym kontekście wolimy komunikować się przez announcementy i ogłaszać/pokazywać realne działania nad grą, niż składać liczne obietnice bez pokrycia, gdy sami nie ustaliliśmy jeszcze wewnętrznie kiedy nastąpi premiera gry.
-
Akcjonariusz: Czy korzystacie z testerów PlayWay’a?
Zarząd Games Operators: Tak, oprócz tego korzystamy z beta testerów oraz własnego zespołu testerskiego
-
księgowy: Pierwszy kwartał był w 2022 r. najgorszy pod względem sprzedaży, a w pierwszym kwartale bieżącego roku przychody spadły o ponad 50%. Czy wyprzedażami na koniec roku przypadkiem nie zajechaliście starego portfela?
Zarząd Games Operators: Rok temu w 1Q mieliśmy Gameops Sale – bardzo istotny event na Steam, który napędził sprzedaż. W tym roku Gameops Sale również się odbędzie ale w drugiej połowie roku. Stąd główna różnica w sprzedaży kwartał do kwartału.
-
Gość: jaka najbliższa premiera? Czy pandemic train w tym roku?
Zarząd Games Operators: Delivery Inc, Pandemic Train, Medic Pacific War to najbliższe premiery
-
Zbyszek: Proszę określić % ukończenia gier IFZ i Pandemic Train? Jesteśmy na etapie testów?
Zarząd Games Operators: Ponieważ finalny content gry nie jest ustalony nie jest możliwe określenie procentowe poziomu ukończenia gier. Pandemic Train jest na etapie beta testów, IFZ na etapie alfy.
-
Kuba: Czy otrzymane dofinansowanie wpłynie na premierę IFZ? Czy elementy nad którymi pracujecie w ramach tego dofinansowanie zobaczymy w IFZ czy ma ono związek wyłącznie z osobnym tytułem?
Zarząd Games Operators: Będzie miało wpływ na wygląd świata rozgrywki oraz dokładność odwzorowania rzeczywistych lokacji. Technologię tą zamierzamy wykorzystać w kolejnych grach opartych na mapach.
-
księgowy: W ujęciu r/r mamy wzrost wynagrodzeń o 50 proc. Jak zmieniło się zatrudnienie marzec ‘22 - marzec ‘23 i jak zmieniła się w takim układzie liczba wewnętrznych zespołów?
Zarząd Games Operators: Wzrost wynagrodzeń był związany w głównej mierze ze zmianą formy zatrudnienia dużej części zespołu z B2B na umowę o pracę. W sprawozdaniu umowy na B2B prezentowane są jako usługi obce a nie wynagrodzenia. Liczebność wewnętrznego zespołu zwiększyła się również r/r ale nie był to aż 50 proc. wzrost.
-
LonekElonek: Nad iloma grami pracują teraz własne zespoły? Ile macie gier w nodze wydawniczej?
Zarząd Games Operators: Nasz zespół wewnętrzny realizuje Infection Free Zone. Pozostałe gry są realizowane przez zewnętrzne zespoły w ramach działalności wydawniczej.
-
Janusz Stajniak: Czy wersja Early Access będzie umożliwiała grę w rodzinnym mieście?
Zarząd Games Operators: Tak, w każdym mieście na świecie ??
-
Gość: Czy istnieje możliwość powtórnego wzięcia udziału w festiwalu dem Steam i - jeśli tak - czy udostępnione zostanie w tej formule IFZ?
Zarząd Games Operators: Każda gra może wziąć udział tylko raz w festiwalu dem.
-
księgowy: Z czego wynika spora zmiana stanu zapasów w ostatnim kwartale?
Zarząd Games Operators: Zwiększenie nakładów na produkcję gier, przede wszystkim IFZ.
-
Gość: Czy IFZ zostanie wydany tylko na PC, czy są plany "konsolowe"?
Zarząd Games Operators: Planujemy wydanie IFZ na konsole we współpracy z zewnętrznym wydawcą.
-
profesor_ekonomii: Kiedy ruszą beta-testy Infection Free Zone? (pytanie Adama - bez odpowiedzi)
Zarząd Games Operators: W tym roku jeśli zdecydujemy się na premierę EA, w przyszłym jeżeli zdecydujemy się na full release.
-
GOŚĆ: Jakie budżety produkcyjne ma Infection (czy przekroczy wspomniane kiedyś 3 MPLN?), Pacific i w końcu Pandemic Train?
Zarząd Games Operators: IFZ w EA powinien zmieścić się we wspomnianych 3 mln zł, wersja IFZ na full release może natomiast znacząco przekroczyć tę wartość. Budżet Medic Pacific War powinien zamknąć się poniżej 1,5 mln zł, a Pandemic Train poniżej 1 mln zł.
-
K: Czy planujecie zaprezentować jakieś demo na festiwalu steam ? Czy któryś z produktów będzie obecny na festiwalu?
Zarząd Games Operators: Delivery Inc i Blockbuster
-
K: Czy może Pan potwierdzić informacje o premierze Medic Pacific War w lipcu 23'?
Zarząd Games Operators: Finalna data premiery nie jest ustalona. Obecnie trwają pracę nad grą i intensywne testy. Data premiery zostanie ustalona wspólnie z Plug In Digital (ko-wydawca) po uzyskaniu zielonego światła od zespołów QA.
-
K: Czy przewidujecie skorzystać z innych nowych form reklamy swoich gier niż dotychczas?
Zarząd Games Operators: Jesteśmy zadowoleni z efektów i kosztów dotychczasowych działań marketingowych. Nie przewidujemy istotnych zmian w tym obszarze.
-
K: Czy planujecie wdrożyć inne i sprawdzić się w innych gatunkach gier? Mam na myśli np gry w pierwszej osobie, gry w 3 osobie.
Zarząd Games Operators: Nie ograniczamy się w tym zakresie. Jeżeli trafi do nas wartościowa gra z perspektywy pierwszoosobowej rozważymy jej wydanie. Nasz wewnętrzny zespół skupia się natomiast na produkcji gier opartych na mapach.
-
Zbyszek79: Jakie macie wewnętrzne oczekiwania co do sprzedaży IFZ w ciągu 1 miesiąca?
Zarząd Games Operators: Nasze oczekiwania dotyczą ocen – celujemy w „very positive” na Steam.
-
gracz: Jaka będzie cena Infection Free w EA, a jaka na premierze?
Zarząd Games Operators: Ceny nie są jeszcze ustalone. Pewnym punktem odniesienia jest dla nas cena 112 Operator.
-
Gość: czy bierzecie w przyszłości wersje mobilną IFZ? Czytałem komentarze na youtube, ze wydaje sie idealna do gry na komórce...
Zarząd Games Operators: Sami nie zamierzamy stworzyć wersji mobilnej IFZ. Jesteśmy natomiast otwarci na udzielenie zewnętrznym podmiotom licencji na port i wydanie wersji mobile.
-
Gość: kiedy roześlecie wersję alpha IFZ do youtuberów?
Zarząd Games Operators: Jak będziemy mieli dopracowaną wersję alpha.
-
profesor_ekonomii: Czy planujecie zaprząc do pracy przy tworzeniu gier AI? Jeśli tak to w jakim zakresie?
Zarząd Games Operators: Zakres wykorzystania AI będzie naszym zdaniem się zwiększał. Na ten moment korzystamy z AI w 2 obszarach: 1) generowanie brakujących danych geograficznych (projekt współfinansowany przez NCBR) 2) generowanie niektórych elementów graficznych. Testujemy też generowanie dialogów i voice overów przez AI.
-
programista: Czy z projektem dotyczącym sztucznej inteligencji wystartowaliście jeszcze przed podpisaniem umowy z NCBiR, czy dopiero teraz ruszają prace?
Zarząd Games Operators: Wystartowaliśmy przed podpisaniem umowy z NCBiR, jeszcze w styczniu.
-
profesor_ekonomii: Czy w przypadku EA gry IFZ premiera nadal planowana jest na przełomie września i października ? (info z ostatniego czatu)
Zarząd Games Operators: Jeżeli zdecydujemy się na premierę EA to będziemy musieli unikać premiery w 4 kwartale. Zatem okienko wydawnicze zamyka się w połowie października 2023 a otwiera na początku lutego 2024.
-
Janusz Stajniak: Co przemawia za EA, a co za FR gry IFZ?
Zarząd Games Operators: Plusy EA:
+ utrzymanie zaangażowania graczy
+ zaangażowanie graczy w rozwój gry
+ świeżość WL
Plusy FR:
+ zaimplementowanie wszystkich wartościowych sugestii graczy
+ wyższa cena na FR niż na EA
+ bardziej rozbudowana gra co może mieć wpływ na oceny
+ teoretyczna możliwość jednoczesnej premiery na PC i konsolach co jest efektywne z marketingowego punktu widzenia
-
Zarząd Games Operators: Bardzo dziękujemy za zadane pytania, zachęcamy do dalszego kontaktu przez relacje inwestorskie. Pozdrawiamy
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach projektu #GamingNaGiełdzie