PARTNER SERWISU
ipbkyksl
athman

athman

Ostatnie 10 wpisów
lesgs napisał(a):
Muszę jednak polemizować:

@athman napisał:
"Ma Kolega błędne informacje: nie zastosowano techniki dyskowej"

Cytat z wypowiedzi Prezesa Tuory:

"Ponadto zyski będą realizowane również na obsłudze analizatorów, czyli dyskach niezbędnych do przeprowadzania konkretnych paneli badań."

Wirówka może być oryginalna. Mnie interesują panele/dyski do badań. Tu można oczekiwać, że istnieją zastrzeżenia patentowe.

@athman napisał:
"Ma Kolega błędne informacje: wielokrotnie zarząd spółki powtarzał, że celem są kraje rozwinięte, gdzie klienci mogą zapłacić 10 tys USD. Takim krajem, chciałbym zauważyć, nie jest Polska."

Cel jest dobry, ale gdzieś muszą być początki. Logika rozwoju mówi, że początki powinny być w Polsce - tak jest zwyczajnie łatwiej.

@athman napisał:
"Ma Kolega błędne informacje: CRM nie sprzedaje obcych analizatorów, nawet jeśli ma Kolega na myśli urządzenia Orphee i Diesse."

Nie chodzi o obce - chodzi o wszystkie. Na witrynie CRM są chociażby oferty Accent i Mythic. Sprzedawane są też testy do różnych analiz. "Kanibalizm" jest nieuchronny.

@athman napisał:
"Ma Kolega rację: badania laboratoryjne wymagają określonej temperatury, nie można robić ich na mrozie ani testów trzymać w piekarniku. Trzeba też, jak kolega pisze, wyrzucać śmieci. To rzeczywiście generuje koszty. Na szczęście to będzie problem klienta."

To klient decyduje o kupnie i jego koszty i problemy się liczą. Na nieszczęście producenta to jest ważne.


Teraz już całkiem krótko.
Technologia dyskowa polega na tym, że dysk jest wirówką. W BB wirówka jest oddzielnie. Wkłada się panel - oryginalny, opatentowany (specjalny, nowy plastik produkcji CRM).

"Logika rozwoju mówi, że początki powinny być w Polsce - tak jest zwyczajnie łatwiej".

Jeśli chodzi o firmę, która ma 90 proc. sprzedaży poza Polską, i urządzenie, które ma kosztować 10 tys. USD, to logika mówi mi coś zupełnie innego.

"Nie chodzi o obce - chodzi o wszystkie. Na witrynie CRM są chociażby oferty Accent i Mythic. Sprzedawane są też testy do różnych analiz. "Kanibalizm" jest nieuchronny."

Accent i Mythic są analizatorami do laboratoriów, BB to poin of care. Nie chcę nic Koledze sugerować, ale może warto najpierw co nieco posprawdzać...?

Ann pytał(a), jaki jest wartość rynku analizatorów biochemicznych. Taki danych nie znalazłem. Mam natomiast szacunki Alere dotyczące tylko panelu lipidowego.

Global PoC market for Lipid Panel/Cholesterol testing is expected to reach c. $500m in 2013
Alere and Abaxis current market leaders

Kolega Lesgs długo napisał. To ja krótko.
"Z cytowanej przez @Ann wypowiedzi Prezesa Tuory wynika, że w BB zostanie zastosowana technika dyskowa, a więc podobna do Piccolo Abaxis. Mam nadzieję, że nie będzie z tym problemów związanych z patentami."

Odp. Ma Kolega błędne informacje: nie zastosowano techniki dyskowej - będzie mała wirówka skonstruowana przez CRM i opatentowana (stąd opóźnienie).

"Naturalnym rynkiem sprawdzenia przydatności BB jest Polska, dlatego sukces w Polsce będzie decydujący o tym, czy produkt jest przydatny".

Odp. Ma Kolega błędne informacje: wielokrotnie zarząd spółki powtarzał, że celem są kraje rozwinięte, gdzie klienci mogą zapłacić 10 tys USD. Takim krajem, chciałbym zauważyć, nie jest Polska.

"CRM prowadzi dystrybucję produktów innych firm, o podobnym zakresie funkcjonalności. Istnieje potencjał tzw. "kanibalizmu", czyli utraty rynku na produkty obecnie sprzedawane z marżą zysku na rzecz własnego produktu, jeszcze przynoszącego straty".

Odp. Ma Kolega błędne informacje: CRM nie sprzedaje obcych analizatorów, nawet jeśli ma Kolega na myśli urządzenia Orphee i Diesse.

"Badania laboratoryjne wymagają zachowania określonego reżimu (temperatura badań, warunki przechowywania odczynników, usuwanie odpadów, itp.). Koszt BB i testów może nie być jedynym kosztem wyposażenia punktu POCT, a te inne koszty mogą nie być pomijalne (np. koszty magazynowania odczynników w obniżonych temperaturach)".

Odp. Ma Kolega rację: badania laboratoryjne wymagają określonej temperatury, nie można robić ich na mrozie ani testów trzymać w piekarniku. Trzeba też, jak kolega pisze, wyrzucać śmieci. To rzeczywiście generuje koszty. Na szczęście to będzie problem klienta.

"Nie jest wykluczone, że pierwsze wersje BB będą miały ograniczone możliwości i pełna gama testów stanie się dostępna po upływie pewnego czasu od debiutu. Organizacja upgradów może być kosztowna".

Odp. Ma Kolega rację: Nie jest wykluczone, że pierwsze wersje BB będą miały ograniczone możliwości. Nie jest też wykluczone, że będą miały możliwości nieograniczone.

"Przez pierwsze 2-3 lata od debiutu BB będzie silnie narażony na działania konkurencji. Sądzę, że nad podobnymi rozwiązaniami pracuje konkurencja i każdy debiut nowego podobnego produktu może być zabójczy, szczególnie jeżeli oferowane będą niskie ceny".

Odp. Ma Kolega rację: BB będzie silnie narażony na działania konkurencji i na czarny PR - nawet już jest, przed debiutem.

"Zasoby finansowe CRM nie będą wystarczające w nadchodzących 2-3 latach na silne wspieranie produktu".

Odp. Ma Kolega rację: W tym celu właśnie, jak Kolega słusznie zauważył chce pozyskanie strategicznego partnera.

"W jednej z cytowanych publikacji CRM przedstawiono krzywą rozwoju sektorów opieki zdrowotnej, w tym diagnostyki, która znajdowała się dopiero u podstawy części wnoszącej tej krzywej (klasyczna teoria rynku). Ta sama krzywa i pozycja diagnostyki dotyczy także CRM i BB. Ile czasu zajmie dojście na szczyty. Mogę tylko oceniać (bo brak twardych danych), że to zajmie ok. 3-4 lat".

Odp. Zgadzam się z Kolegą, wejście na szczyt może zająć 3-4 lata, jeśli CRM będzie szedł równo z rynkiem, jednak chyba chodzi tu o to, żeby ten rynek pobić.

"Emisje akcji (lub obligacji) powinny nastąpić już w 2014 r. i nie jest wykluczone konieczność ich powtarzania".

Odp: Zgadzam się z Kolegą: Emisje nigdy nie są wykluczone, także dla strategicznego partnera.

"Jak napisał ktoś bardzo mądry "Prognozowanie jest trudne, szczególnie jeśli chodzi o przyszłość". Dlatego, za kilka miesięcy moje uwagi mogą okazać się warte funta kłaków."

Odp. Znów muszę zgodzić się z Kolegą.

"Choć wypowiadam się niekiedy krytycznie, ja im naprawdę dobrze życzę. Na chwilę obecną moja rada jest następująca (i postępuję zgodnie z nią): Tą spółkę należy obserwować".

Odp. Dziękuję Koledze za cenną radę: Obserwować! Obserwować! A jak się naobserwuję, to pomyślę jeszcze z rok albo dwa, kiedy nie będzie już żadnych ryzyk.


javascript:insertsmiley('Boo hoo!%20','/forum/images/emoticons/eusa_boohoo.gif')

wapkil napisał(a):
Widzę, że kilka osób dokładniej śledzi spółkę, więc spytam może o kwestię ogólną.

Jeśli dobrze widzę, spółka z różnych programów pomocowych dostała już przynajmniej 25 milionów złotych środków publicznych. Wydaje je od wielu lat, na przykład taki innowacyjny system biochemiczny EQUISSE (swoją drogą też analizator) dofinansowanie dostał w 2009 roku, a w 2011 jego prototyp, zgodnie z informacjami spółki, cieszył się dużym zainteresowaniem odbiorców.

Czy któreś z tych osiągnięć R&D do czegoś się nadaje i udało się je gdzieś sprzedać?


EQUISSE ma wejść na rynek w przyszłym roku

Poniżej dane dla całego segmentu Point of care testing, bez podziału na biochemię, immunologię itp, ale w całej diagnostyce biochemia ma ok. 30 proc, natomiast w POCT nie słyszałem, żeby były jakieś poważne urządzenia od immunologii na przykład. Nie wiem też, czy wliczono tu testy dla cukrzyków. Tak czy owak wielki rynek.
Point-of-Care testing (POCT) is predicted to have a 7% CAGR and is on track to generate global IVD sales of $5.9 billion during 2014. POCT currently makes up 12% of the global IVD market. This IVD market segment includes test devices used by healthcare professionals in hospitals, physician offices, and health clinics.
www.darkdaily.com/predicted-gr...

Cały rynek diagnostyki to 45 mld USD, występuje wyraźny trend przesuwania sie w kierunku POCT, co jest dość logiczne i oczywiste.


anty_teresa napisał(a):
Może nie tyle rynek, co udział Abaxisa w rynku to 31M USD. Z tym, że sam analizator to znacznie mniej poniżej 10M. Tak piszą przynajmniej w swoim raporcie. Pytanie ile z tego rynku ma Abaxis i jakie przewagi będzie miał BB, bo w sumie od tego wszystko zależy.


W przewagi BB można wierzyć albo nie, ale w każdym razie zostały sto razy opisane, więc nie trzeba się wysilać, żeby je poznać.
1. W BB zastosowano metode kolorometryczną, taką jaką sie stosuje w wielkich analizatorach. Jest bardzo dokładna. Dlaczego Piccolo tego nie zrobił? Bo nie umie rozdzielać krwi na mikroporcje. Właśnie to jest kluczem. Toruńscy naukowcy potrafili to zrobić. Dlatego mowa jest o 100 badaniach z jednej kropli - na tylę mogą ją rozdzielić.
2. Tę metodę można zastosować i w hematologii, i w immunologii. A więc BB to więcej niż jedno urządzenie, to platforma do tworzenia kolejnych urządzeń.
3. BB robi do dwadziestu kilku testów w różnych konfiguracjach - panelach: np. sercowy, wątrobowy itp. OB i morfologii oczywiście nie zrobi, ale jest wystarczająco dużo pacjentów o chorobach zdiagnozowanych, którzy są pod ciągłą kontrolą, np serce, wątroba itp, i takie badania robią co miesiąc lub dwa.
3. Tanie panele: koszt wytworzenia minimalny ok 10-20 procent ceny. Problem Abaxisa było, że strasznie drogo produkował odczynniki i nie mógł spiąc kosztów z ceną. Jego panele są drogie. Główną barierą rozwoju POC jest właśnie cena testów.
4. Konkurencyjna cena urządzenia.

No, litości! Abbott został dystrybutorem w październiku 2012, więc jak można przywoływać wyniki za 2012 jako dowód marnej sprzedaży przez Abbotta. www.prnewswire.com/news-releas...
Problem z Piccolo był taki, że latami urządzenie nie chciało działać. Odszukajcie sobie w sieci wywiad z prezesem Svensonem. Piccolo robi 14 badań po pobraniu krwi (procedura medyczna). Zastosowano metodę proszkową, mniej dokładną o ok 15 proc. - na co komu takie badania? Mimo to sprzedaje wg moich szacunków (bez Abbotta) ponad 1000 rocznie i ta sprzedaż co roku rośnie ok 20 proc.
Lepsze wersje kosztują 16 tys USD allmedtech.com/abpixpbchan.htm...

Informacje
Stopień: Ostrożny
Dołączył: 18 listopada 2010
Ostatnia wizyta: 31 lipca 2013 22:32:31
Liczba wpisów: 8
[0,00% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,209 sek.

bdpiqqpn
oaaitnqo
kvhswtyk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ennwfmwd
xspkslko
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat