| | | | | | | | | | | |
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | |
| | | | | | | | | | | |
|
| | | Raport bieżący nr | 19 | / | 2025 | | | |
| | | | | | | | | | | |
| Data sporządzenia: | 2025-04-14 | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | |
| BANK PEKAO S.A. | |
| | | | | | | | | | |
| Temat | | | | | | | | | | |
| Strategia Banku Pekao S.A. na lata 2025-2027 | |
| Podstawa prawna | | | | | | | |
| Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
| |
| | | | | | | | | | | |
| Treść raportu: | | | | | | | | | |
| Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna ( Bank") informuje, że w dniu 14 kwietnia 2025 r. Zarząd Banku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła Strategię Banku na lata 2025-2027 Sięgamy ponad horyzont ( Strategia ). Poniżej Bank przedstawia opis głównych założeń Strategii w zakresie celów finansowych oraz biznesowych w niej zawartych.
Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w perspektywie 2027 r.:
1. wskaźnik ROE powyżej 18%,
2. wskaźnik C/I poniżej 35%,
3. koszt ryzyka w przedziale 65-75 bps,
4. wypłatę dywidendy 50-75%.
Ambicją Banku w horyzoncie 2027 roku jest pozycja wśród najbardziej rentownych i efektywnych instytucji w polskim sektorze bankowym.
Strategia opiera się na 3 filarach: Wzrost, Dostępność i Sprawność w ramach, których Bank zdefiniował 9 kierunków strategicznych.
1. W filarze Wzrost Bank postawi na rozwój w kluczowych segmentach i produktach dzięki czemu poprawi wynik oraz udziały rynkowe:
1) wspieranie aktywności naszych klientów z wrażliwością na zmiany zachodzące w cyklu życia człowieka;
2) wykorzystanie partnerstwa z Grupą PZU, co pozwoli zbudować pozycję lidera wzrostu na rynku bancassurance;
3) zintegrowanie produktów z Grupy Pekao (leasing, faktoring) z odpowiedzialnością za relacje z klientami zwłaszcza w przedsiębiorstwach i mikroprzedsiębiorstwach;
4) wzrost biznesu bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw poprzez wykorzystanie momentu gospodarczego oraz kompetencji branżowych Banku.
2. W filarze Dostępność Bank sprawi, że korzystanie z usług bankowych będzie bardziej nowoczesne, wygodne i dostosowane do stylu klienta:
5) zintegrowany model obsługi klientów z najwyższej jakości bankowością konwersacyjną i zoptymalizowanym formatem oddziałów;
6) klient i jakość obsługi będą w centrum uwagi Banku, aby uczynić kontakt z Bankiem przyjaznym doświadczeniem.
3. W filarze Sprawność Bank zwiększy sprawność operacyjną dzięki szybkim i nowoczesnym procesom oraz aspiracyjnej kulturze organizacyjnej:
7) budowa efektywnego ekosystemu danych, w tym zintegrowane i efektywne raportowanie zarządcze oraz finansowe;
8) ergonomizacja kluczowych procesów oparta o ciągłe doskonalenie;
9) aspiracyjna kultura organizacyjna wsparta dynamizmem postaw, decyzyjnością i chęcią sięgania po nowe rozwiązania.
W załączeniu do niniejszego raportu Bank przekazuje szczegółową prezentację dotyczącą Strategii.
Założenia i cele Strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników (w tym finansowych) i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2025-2027.
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR informacja poufna
| |
| | | | | | | | | | |
| Załączniki | | | | | | | | | | |
| Plik | Opis | |
| Strategia Banku Pekao na lata 2025-2027.pdf | Strategia Banku na lata 2025-2027 Sięgamy ponad horyzont | |
| Bank Pekao Strategy 2025-2027.pdf | Bank Pekao Startegy 2025-2027 "We reach beyond the horizon" | |
| | | | | | | | | | | |
| | | | | |
|
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | |
| 2025-04-14 |
Cezary Stypułkowski
| Prezes Zarządu Banku | | |
| 2025-04-14 |
Dagmara Wojnar
| Wiceprezes Zarządu Banku | | |
| | | | | |