
Fot. spółka
Bank Pekao podpisał trzyletnią umowę z Hitachi Europe na dostawę bankomatów recyklingowych produkowanych przez Hitachi Channel Solutions. Kontrakt obejmuje również wieloletni serwis oraz wdrożenie aplikacji bankomatowej. Umowa została poprzedzona wyborem oferty Hitachi w przetargu rozstrzygniętym w maju 2025 roku.
Nowe urządzenia będą instalowane i obsługiwane we współpracy z firmami partnerskimi: Auriga Polska, odpowiedzialną za aplikację, oraz Inpaytex, która zapewni serwis techniczny. Współpraca z Pekao oznacza oficjalne wejście Grupy Hitachi na rynek bankomatów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– Bank Pekao SA jest klientem strategicznie ważnym dla Grupy Hitachi. W ciągu ostatnich kilku miesięcy intensywnie pracowaliśmy nad rozszerzeniem naszej współpracy o bankomaty typu recykler. Cieszymy się, że Bank Pekao SA obdarzył nas swoim zaufaniem – powiedział dyrektor ds. rozwoju biznesu i realizacji projektów w Europie Środkowej i Wschodniej w Hitachi Europe Leszek Modzelewski.
Bank podkreśla, że wybór Hitachi wynikał nie tylko z konkurencyjności oferty, ale również z rozpoznawalności marki i pozycji firmy na globalnym rynku urządzeń recyklingowych.
– Przygotowując zapytanie ofertowe na rynek, spodziewaliśmy się odzewu ze strony znanych graczy, jak również firm dopiero wchodzących na polski rynek lub takich, które to planowały. Oferta firmy Hitachi okazała się konkurencyjna w stosunku do propozycji innych podmiotów, jednak niezwykle istotnym elementem, który wpłynął na podjęcie decyzji, była świadomość marki tego dostawcy. Śledząc rynek bankomatów (urządzeń recyklingowych), zdawaliśmy sobie sprawę, że firma Hitachi jest poważnym, liczącym się graczem na rynku światowym. Postanowiliśmy nawiązać współpracę i liczymy, że zaowocuje to dobrymi efektami, czyli że nasi klienci będą zadowoleni z niezawodności, szybkości działania oraz funkcjonalności urządzeń dostarczanych przez tego producenta. Bank Pekao SA chcąc zapewnić niezawodność floty bankomatów, liczy się z koniecznością jej modernizowania i odświeżania. Z jednej strony, musimy dbać o stan techniczny bankomatów, które intensywnie eksploatowane przez klientów muszą pozostawać pod naszym czujnym nadzorem i w odpowiednim momencie swojego cyklu życia być wymienione na nowe egzemplarze. Z drugiej strony, wymiana urządzeń nie powinna oznaczać zwykłej zamiany na ten sam model, ale uwzględniać rozwój i wykorzystywać coraz nowocześniejsze i bardziej niezawodne rozwiązania. Dlatego, poprzez nawiązanie współpracy z Hitachi, oczekujemy wartości dodanej w postaci większej dostępności urządzeń dla klientów, osiąganej przez większą niezawodność bankomatów – dodał dyrektor Departamentu Logistyki i Obrotu Gotówkowego w Banku Pekao Filip Andrzejewski.
Grupa Hitachi podkreśla, że współpraca z Bankiem Pekao wpisuje się w strategię budowania partnerstw z kluczowymi klientami w Polsce i na świecie. Firma planuje rozwijać obecność w sektorze finansowym także w obszarach IT, rozwiązań paperless, cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji.
Hitachi Europe Oddział w Polsce (HEU Polska) pełni funkcję regionalnej centrali, obejmującej m.in. Polskę, Czechy i kraje bałtyckie. Grupa dostarcza rozwiązania technologiczne dla sektora finansowego, energetycznego i przemysłowego, w tym systemy AI, systemy przechowywania danych, trwały nośnik, EAM czy aplikacje do zarządzania majątkiem trwałym.
Bank Pekao, kontrolowany przez PZU, od 1998 roku notowany jest na warszawskiej giełdzie i wchodzi w skład indeksu WIG20. Na koniec 2024 roku suma aktywów banku wyniosła 334,24 mld zł.