-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim Krzysztofem Kwiatkiem oraz Grzegorzem Piekartem, przedstawicielami zarządu Creepy Jar. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za I kw. 2024 r.
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 13:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Longterm Investor: Jaki budżet produkcyjny będzie miał StarRupture?
Zarząd Creepy Jar SA: Szacujemy, że budżet produkcyjny StarRupture wyniesie ok. 26 mln PLN.
-
AndrzejB: Podczas prezentacji wyników 2 dni temu powiedzieli Panowie, że nie planują jednorazowych wydatków na marketing w tym roku. Czy to oznacza, że nie planują Panowie żadnego trailera w najbliższym czasie?
Zarząd Creepy Jar SA: Planujemy w tym roku zaprezentować gameplay. Natomiast materiały marketingowe, w tym materiały video, będziemy realizować głównie wewnętrznie – rozbudowaliśmy zespół i mamy już do tego odpowiednie kompetencje. W konsekwencji nie planujemy jednorazowych, zewnętrznych wydatków tj. materiały CGI czy promocja podczas targów.
-
AndrzejB: Czy planują Państwo jakieś wydarzenia marketingowe na czerwiec (dużo festiwali gamingowych) - pokazanie gameplayu itp, nowy trailer? Czy raczej dopiero jesienią, kiedy zakończą panowie built Green Hella?
Zarząd Creepy Jar SA: Rozumiemy, że pytanie dotyczy StarRupture - nie planujemy udziału w targach, a gameplay chcielibyśmy pokazać w momencie, kiedy poziom builda nam to umożliwi.
-
Jakub: Na jednym z ostatnich wpisów umieściliście wśród inspiracji dla SR grę Left4dead. W jakim aspekcie SR będzie nawiązywał do tej gry?
Zarząd Creepy Jar SA: Wspominane przez nas inspiracje dotyczą poszczególnych mechanik, a nie całej gry, np. podejścia do niektórych aspektów trybu co-op.
-
Jakub: Czy jeśli sprzedaż SR sprosta oczekiwaniom i Spółka będzie miała więcej środków niż te pozwalające zabezpieczyć kilka lat do przodu , to możemy spodziewać się zmiany w zachowawczej polityce inwestycyjnej CJ?
Zarząd Creepy Jar SA: Na dzień dzisiejszy koncentrujemy się na produkcji StarRupture – budowanie nowego IP jest bardzo dużym wyzwaniem, naszym celem jest posiadanie dwóch silnych tytułów. Skupiamy się na rozwoju własnych produkcji, w dalszej kolejności będziemy pracować nad GH2.
-
Jakub: SR to będzie mix budowania bazy i survivalu - w tym rozbudowany combat i elementy tower defense- czy to znaczy ,że oprócz Subnautiki, Satisfactory i Left4dead wzorujecie się również na 7days to Die?
Zarząd Creepy Jar SA: 7 days to die nie jest dla nas referencją przy produkcji SR.
-
Jakub: Panie Prezesie, jeśli to możliwe , to prosiłbym o mniej wymijającą odpowiedź niż ma Pan to w zwyczaju.:) Czy można założyć, że pod warunkiem wszystko sprawnie pójdzie to w 3Q zobaczymy pierwsze fragmenty gameplayu? Pozdrawiam. :)
Zarząd Creepy Jar SA: Jak już mówiliśmy – przygotujemy materiały pokazujące gameplay jak będziemy mieli odpowiedniej jakości builda. Nie jest w naszym interesie opóźnianie pokazania gameplayu, jednak również nie chcemy pokazywać niedopracowanych materiałów.
-
Jakub: Czy podtrzymywane są plany wypuszczenie wersji GH na nowe generacje konsol na II/III Q ?
Zarząd Creepy Jar SA: Tak, taki mamy plan.
-
Jakub: Kiedy możemy spodziewać się kolejnego devloga?
Zarząd Creepy Jar SA: Zakładamy, że opublikujemy go na przełomie czerwca/lipca.
-
Jakub: Czy zdążycie z kolejnym dodatkiem do GH do eventu na Steam (open world/survival/crafting fest)?
Zarząd Creepy Jar SA: Jeżeli mówimy o festiwalu, który zaczyna się 27 maja, to nie zdążymy. Kolejny dodatek planujemy wydać w drugiej połowie roku.
-
Jakub: Jak zapewne Panowie widzicie, na kursie giełdowym CJ dzieje się niedobrze. Macie może jakieś słowa otuchy dla akcjonariuszy? :)
Zarząd Creepy Jar SA: Realizujemy swoją strategię tworzenia wysokiej jakości gier, nastawionych na sukces komercyjny. Udało nam się to osiągnąć w przypadku GH i wykorzystujemy wszystko, czego się nauczyliśmy, aby powtórzyć ten sukces przy SR, a w dalszej kolejności GH2.
-
Jakub: Kurs giełdowy zachowuje się jakby SR nie istniało. Istnieje? :)))
Zarząd Creepy Jar SA: Istnieje, co więcej – pracuje nad nim codziennie kilkadziesiąt osób. Zachęcamy do oglądania devlogów i kolejnych materiałów marketingowych.
-
Gość: Zyski i przychody kolejny kwartał spadają, co nie jest żadnym zaskoczeniem. Czy czujecie presję, że kolejna gra po prostu musi się udać, żeby za rok lub dwa budżet się spinał?
Zarząd Creepy Jar SA: Zawsze czujemy presję, jeśli nie finansową, to twórczą. Naszą ambicją jest tworzenie gier, które się dobrze sprzedają.
-
Gość: Czy przy produkcji StarRupture korzystacie z narzędzi opartych o AI? Przyspiesza to jakoś pracę?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie korzystamy z narzędzi opartych o AI, na razie przyglądamy się zastosowaniu tego typu rozwiązań.
-
Gość: Czy sprzedaż Green Hella przekroczyła już 5,5 mln?
Zarząd Creepy Jar SA: O przekraczaniu kolejnych progów sprzedaży informujemy w formie raportów bieżących. Zgodnie z wcześniejszą komunikacją, poinformujemy rynek po przekroczeniu kolejnego progu sprzedaży wynoszącego 6 mln kopii brutto.
-
Gość: Na jakim etapie jest build SR? Ile mu jeszcze brakuje do osiągnięcia poziomu umożliwiającego przygotowanie materiału z gameplayem?
Zarząd Creepy Jar SA: Jesteśmy w połowie drugiego z czterech milestonów – jeszcze nie wszystkie elementy są na odpowiednim poziomie dopracowania, żeby dobrze funkcjonowały w całości, a tym bardziej w materiałach promocyjnych. Nie zapominajmy, że przygotowujemy grę w formule early access, która nawet na moment wydania nie jest kompletnym produktem. W tym przypadku materiały gameplayowe pojawią się bliżej premiery gry.
-
Gość: Jak silny złoty rzutuje na wyniki? Korzystacie z hedgingu walutowego?
Zarząd Creepy Jar SA: Ostatnie umocnienie złotego nie ma istotnego wpływu na nasze wyniki. Nie korzystamy obecnie z hedgingu walutowego.
-
Markos2277: Na którym milestonie państwo jesteście w przypadku śr? Czy pracę przebiegają zgodnie z harmonogramem? Inwestorzy mają wrażenie że wszystko się przeciąga mimo wzrostu zatrudnienia.
Zarząd Creepy Jar SA: Mamy nadzieję, że wzrost zatrudnienia przełoży się głównie na jakość gry, w szczególności ilość contentu, który zaproponujemy graczom. Jak już mówiliśmy, jesteśmy w połowie drugiego z czterech milestonów. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
-
Andrzej: Czy brak jakiejkolwiek promocji SR w czerwcu podczas targów to dobry ruch? Nie lepiej byłoby budować wśród graczy świadomość gry? Trailer opublikowany rok temu niewiele pokazał i nie wytłumaczył przeciętnemu graczowi czym jest gra, w komentarzach na YT dużo było zastrzeżeń co do tego że w ogóle nie zachęcił nikogo do gry. A wishilsta stoi.
Zarząd Creepy Jar SA: Główne działania marketingowe chcemy oprzeć o materiały zawierające gameplay. Zakładamy, że pozwolą one graczom zrozumieć o czym jest StarRupture. Raz jeszcze podkreślimy, że przygotowujemy grę w formule early access, która nawet na moment wydania nie jest kompletnym produktem. W tym przypadku materiały gameplayowe pojawią się bliżej premiery gry.
-
Andrzej: Jakimi przesłankami kierowali się Panowie decydując się tylko na wewnętrzne działania marketingowe? Fajnie, że na Tiwttera i YT są wrzucane devlogi, ale mało kto je ogląda prócz inwestorów, wishlista praktycznie stoi w miejscu. Jak zamierzają Panowie wypromować grę?
Zarząd Creepy Jar SA: To, że wewnętrznie przygotowujemy materiały marketingowe nie oznacza, że w kampanii promującej SR nie będziemy korzystali ze wsparcia zewnętrznych podmiotów, w tym mediów branżowych czy influencerów. W szczególności dotyczy to materiałów gameplayowych, które z punktu widzenia gracza są najistotniejsze przy decyzji o zakupie gry.
-
Zarząd Creepy Jar SA: Dziękujemy za udział w czacie i zapraszamy na kolejny, już we wrześniu.
-
Moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję i zapraszam na kolejne czaty.