-
moderator: Witam na czacie inwestorskim Krzysztofem Kwiatkiem oraz Grzegorzem Piekartem, przedstawicielami zarządu Creepy Jar. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za rok 2023 oraz bieżących projektów.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 13:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Creepy Jar: Dzień dobry, witamy na czacie inwestorskim Creepy Jar i zachęcamy do zadawania pytań.
-
Mateusz Zelek : Czy Green Hell 2 zaoferuje podobną ilość zawartości, którą obecnie oferuje Green Hell ze wszystkimi dodatkami? Gracze zapewne będą oczekiwać wielu nowości, zważywszy o ogrom treści, które trafiły do pierwowzoru.
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment jeszcze nie wiemy, dopiero przystąpiliśmy do prac koncepcyjnych nad GH2. Zakładamy, że są elementy niezbędne jak tryb co-op, jednak jest jeszcze za wcześnie na bardziej szczegółowe informacje.
-
Jake: Czy przy okazji marketingu StarRupture planujecie współpracę z zewnętrznymi agencjami typu Evolve tak jak to było przy GH czy cały marketing zamierzacie prowadzić własnymi zasobami ?
Zarząd Creepy Jar: W produkcji materiałów marketingowych stawiamy przede wszystkim na własny zespół, w zakresie działań PR dalej planujemy pracować z agencją Evolve - już teraz wspierają nas przy komunikacji towarzyszącej StarRupture.
-
Gość: Widać, że w grze będą dostępne różnego rodzaju bronie. Jak bardzo rozwinięty będzie ten element gry?
Zarząd Creepy Jar: Walka z przeciwnikami i obrona bazy będą ważnymi elementami rozgrywki w SR.
-
H: Poprosimy o kilka słów komentarza do sprzedaży akcji przez Tomasza Sobóla - czy sprzedaż wiąże się z jego zmniejszeniem zaangażowania operacyjnego w CRJ ? Czy pozostali Członkowie Zarządu również zamierzają sprzedawać akcje przed premierą StarRupture ?
Zarząd Creepy Jar: Nie komentujemy prywatnych decyzji członków zarządu. Zaangażowanie Tomasza Sobóla w działalność Creepy Jar nie uległo zmianie.
-
tom: Czy rozważacie pokazanie StarRupture zewnętrznym wydawcom przed premierą? Czy gdyby Microsoft zaproponował korzystne warunki udziału w GamePass to czy bralibyście to pod uwagę ?
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment naszym bazowym scenariuszem jest self-publishing. Chcemy kontynuować model, który sprawdził się już w przypadku Green Hell.
-
tom: Ostatnio Forever Entertainment raportował o zawarciu umowy na wykonanie portu i wydanie gry Green Hell na kolejnej generacji konsoli Nintendo. Pytanie czy partycypujecie w kosztach produkcji oraz jaki jest procentowy podział przychodów ?
Zarząd Creepy Jar: Warunki umowy są objęte klauzulą poufności.
-
trudno100: Dzień dobry, kilka pytań:
1. Czy w wersji EA będzie tryb story?
2. Kiedyś mówili Państwo, że świat/mapa StarRupture będzie kilkukrotnie większy niż w Green Hell. Czy jest to aktualne?
3. Kiedy pojawi się kolejny devlog? Czy jeszcze w 2. kwartale?
4. Czy rozszerzenie coopa do 8 osób wchodzi w ogóle w grę jako element full release StarRupture?
5. Czy sprzedaż Green Hella przekroczyła już poziom 5,5 mln?
Dziękuje i pozdrawiam.
Zarząd Creepy Jar: 1. Nie będzie. 2. Tak, mapa SR jest wielokrotnie większa niż w GH. 3. Publikację kolejnego devloga planujemy jeszcze w Q2. 4. Nie 5. Zgodnie z wcześniejszą komunikacją kolejnym progiem sprzedaży, o którym będziemy informować, będzie 6 mln kopii.
-
Gość: Obejrzałem pobieżnie konferencję i jeżeli minęła mnie ta informacja to przepraszam za ponowienie pytania. Mówicie panowie o Gameplay'u i milestone'ach, które musicie zrobić aby go przygotować. Wszystko zrozumiałe. Jak w takim wypadku wypada data? Czy jest to bardziej czerwiec/lipiec czy jednak dopiero wrzesień/październik/listopad?
Zarząd Creepy Jar: Czekamy na moment, w którym build gry będzie na odpowiednim poziomie umożliwiającym przygotowanie materiału z gameplayem.
-
inwestor2k: Wiem, że taka jest polityka dywidendy, ale czy 9 mln zł na wypłatę to nie za dużo? Monetyzacja Gren Hella siada, a nowa gra to zawsze niewiadoma. Czy nie lepiej zachować jakąś poduszkę?
Zarząd Creepy Jar: Zarekomendowana wysokość dywidendy za rok 2023 jest naszym zdaniem adekwatna do sytuacji finansowej i dalszych planów inwestycyjnych CRJ.
-
Gość: Jak wypadła przesiadka na Unreal 5? Gładko, czy z przygodami?
Zarząd Creepy Jar: Robienie gier to zawsze jest przygoda, niezależnie od silnika :) W naszej ocenie przesiadka na UE5 przebiegła dość sprawnie.
-
Gość: Pytanie raczej mało istotne jednak warte zapytanie jako, że rzutuje na obraz spółki bardzo negatywnie. Co z Green Hell Board Game? Spółka odpowiedzialna za projekt zebrała masę pieniędzy i projekt został porzucony mimo niby ciągłych prac nad nimi. Czy Creepy Jar ma jakikolwiek wgląd w sytuację z tym związaną i obrazem w jakim stawiana jest marka Green Hell?
Zarząd Creepy Jar: Jesteśmy świadomi tej sytuacji, dla nas jest ona również niekomfortowa, jednak na chwilę obecną nie mamy możliwości rozwiązania tego problemu.
-
Gość: Dla formalności- jak przebiegają prace nad StarRupture? Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem?
Zarząd Creepy Jar: Tak, jesteśmy zadowoleni z postępów prac. Jesteśmy w trakcie drugiego z czterech milestone’ów, które mają zaprowadzić nas do build EA.
-
Andrzej z gamedevu: Jakie jest ryzyko, że gra - według zapowiedzi ma być gotowa w ostatnim kwartale 2024 - nie zostanie ukończona w tym roku. Albo zapytam wprost - czy jest ryzyko poślizgu, niedotrzymania tego terminu?
Zarząd Creepy Jar: Podtrzymujemy, że naszym celem jest przygotowanie buildu EA jeszcze w tym roku i wszystkie nasze wysiłki są na to nakierowane.
-
Marcin: Witam. Czy konsolowa wersja Green Hell pojawi się w jakimś abonamencie?
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment nie przewidujemy takiego scenariusza.
-
księgowy: W IV kwartale bujało na walutach. Jak spółka poradziła sobie z hedgingiem?
Zarząd Creepy Jar: Biorąc pod uwagę zmienność PLN wobec USD staramy się trzymać jak najmniej środków w walutach.
-
Gość: Jak wygląda sprawa z GH VR? Czy Creepy Jar ma jakąkolwiek decyzyjność co do jakości wydania GH VR COOP czy Incuvo, które jest odpowiedzialne za ten projekt odpowiada samodzielnie i możemy spodziewać się powtórki z Bulletstorm'a, który nie powinien ujrzeć nigdy światła dziennego w takim wydaniu? Kiedyś GH Coop był uważany za czarnego konia wynikowego obu spółek, jak to wygląda obecnie? Jest jakakolwiek wiara w ten projekt?
Zarząd Creepy Jar: Nadal wierzymy, że co-op w GH VR będzie miał pozytywny wpływ na sprzedaż tego tytułu. Będziemy dokładać wszelkich starań, żeby jakość tego produktu była jak najwyższa.
-
player_one: Czy (ew. kiedy) będzie wersja Green Hella na Switch 2?
Zarząd Creepy Jar: Premiera, a nawet nazwa tej konsoli nie została jeszcze ujawniona, dlatego jest zdecydowanie za wcześnie, aby mówić o jakichkolwiek terminach dot. wydania GH.
-
player_one: Jak będzie wyglądała kampania promocyjna StarRupture? Ile potrwa, jaki budżet zakładacie? Macie w tej materii już jakieś ustalenia, cele?
Zarząd Creepy Jar: Kampanię promocyjną SR chcemy oprzeć przede wszystkim na materiałach gameplay’owych, produkowanych wewnętrznie. Nie planujemy już znaczących wydatków zewnętrznych typu trailery CGI. Nadrzędnym celem jest dla nas zbudowanie jak większego zainteresowania graczy SR na moment premiery, ale też w późniejszych okresach, podobnie jak było z GH. W przypadku wydawania gry w wersji EA moment, kiedy materiały gameplay’owe mają odpowiednią do publikacji jakość, jest stosunkowo blisko premiery. Nie chcemy wcześniej udostępniać materiałów, które nie są gotowe do publikacji.
-
inwestor: Czy data premiery StarRupture zostanie ujawniona na jednej z wakacyjnych imprez gamingowych?
Zarząd Creepy Jar: Nie planujemy takich działań.
-
Gość: Jaka spółka jest odpowiedzialna za port GH nextgen? Mataboo czy zdecydowaliście się na kogoś innego?
Zarząd Creepy Jar: Zdecydowaliśmy się na współpracę z innym podmiotem.
-
Paweł: Jakimi kryteriami będziecie się kierować przy wyborze okienka wydawniczego dla SR?
Zarząd Creepy Jar: Przede wszystkim liczbą potencjalnych, konkurencyjnych premier i przecen konkurencyjnych tytułów.
-
Gość: Ile planujecie Devlogów ? Czy pierwszego gameplay możemy spodziewać się w okolicy letnich pokazów branżowych?
Zarząd Creepy Jar: Tak jak już powiedzieliśmy wcześniej, nie wiemy jeszcze, kiedy udostępnimy gameplay. Pracujemy obecnie nad kolejnym devlogiem, wraz z którym ujawnimy kolejne kroki.
-
Dawid: Premiera StarRupture w wersji early access w IV kwartale 2024 r. - na ile to sztywny scenariusz. Co - pomijając np. poślizg w produkcji - może wpłynąć na zmianę tego terminu (na co będziecie zwracać uwagę?)
Zarząd Creepy Jar: Naszym bazowym scenariuszem jest ukończenie builda EA w Q4. Temat ustalenia terminu premiery jest uzależniony od naszej oceny tego builda oraz znalezienia optymalnego okna wydawniczego.
-
Gość: Czy StarRupture ma szansę być wspierane tak długo jak GH1? Czy planujecie wersje na konsole najnowszej generacji?
Zarząd Creepy Jar: Jeszcze nie wiemy, jak długo będziemy rozwijać StarRupture. Na pewno chcielibyśmy udostępnić grę w wersji na konsole obecnej generacji.
-
S: Jak przebiegają prace na GH na nowe konsole i coop na VR ? Czy premiery dalej planowa są na ten rok ?
Zarząd Creepy Jar: W zakresie premiery na obecne konsole zakładamy przełom Q2/Q3 2024. Odnośnie tematu GH VR pytanie należy skierować do Incuvo.
-
Devid: StarRuptuRe 2mlN copieS in 2 YeaRs PossIble?
Zarząd Creepy Jar: Everything is possible :)
-
greggame: Jak wygląda u Państwa attrition rate? Jak wygląda aktualnie popyt i podaż na game developerów? Czy po przesiadce na UE mają Państwo swobodę w wyborze talentów?
Zarząd Creepy Jar: Rotacja w zespole jest stosunkowo niska, a jednocześnie sytuacja w branży (zwolnienia) powoduje, że jest łatwiej zatrudniać specjalistów niż w poprzednich latach, niezależnie od technologii (silnika).
-
Bartek: Jak z waszej perspektywy wygląda sytuacja w gamedevie. Wyceny wielu spółek spadły, studia zwalniają, konkurencja wśród gier gigantyczna. Czy jest tu jakiś pozytywny trend, który obserwujecie?
Zarząd Creepy Jar: Jest to złożona kwestia, na którą trudno odpowiedzieć w kilku słowach. Trochę więcej na ten temat jest w naszym ostatnim wywiadzie dla Strefy Inwestorów.
-
Gość: Czy w przypadku GH2 planowany jest coop dla większej ilości graczy niż 4?
Zarząd Creepy Jar: Za wcześnie na tego typu decyzje.
-
Gość: Kilka pytań dotyczących wersji konsolowych StarRupture: 1) jak Panowie szacujecie ile czasu może upłynąć od debiutu StarRupture w EA do czasu wydania gry w wersji konsolowej ? 2) czy jest szansa, że nastąpi to szybciej niż w przypadku Green Hell ? 3) czy przenoszenie na konsole planujcie własnymi zasobami czy może będziecie korzystać z podmiotów zewnętrznych (np. Mataboo) ?
Zarząd Creepy Jar: Jesteśmy na etapie planowania tych wszystkich działań, analizujemy wszystkie potencjalne scenariusze, w tym prace wewnątrz i korzystanie z pomocy zewnętrznego podmiotu.
-
Prezes: Od przejścia z NC na główny parkiet wkrótce miną dwa lata. Czy zmiana parkietu coś wam dała. Przełożyło się to na jakieś zainteresowanie np. funduszy, inwestorów instytucjonalnych czy jest po staremu, tylko koszty wyższe?
Zarząd Creepy Jar: Zdecydowanie widzimy dużo większe zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych, ale również indywidualnych.
-
Zarząd Creepy Jar: Bardzo dziękujemy za udział w czacie i zapraszamy na kolejny, już 23 maja 2024 r.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.