-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Krzysztofem Kwiatkiem - prezesem spółki oraz Grzegorzem Piekartem – członkiem zarządu Creepy Jar. Zapraszam do zadawania pytań dotyczących wyników spółki za I kwartał.
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne spotkania: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania.
-
Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Rep: Czy GH będzie w usłudze subskrybcyjnej do premiery SR? Czy macie wpływ na to, w kornym to będzie miesiącu?
Zarząd Creepy Jar: Z uwagi na poufność umowy nie możemy przekazywać szczegółowych informacji na ten temat.
-
Rep: Gracze często porównują SR do Satisfactory, zarówno pozytywnie jak i negatywnie (jako kolon). Jakie widzicie różnice pomiędzy tymi grami i jak zamierzacie je akcentować w komunikacji z graczami?
Zarząd Creepy Jar: Przede wszystkim StarRupture wyróżniają elementy związane z eksploracją i walką. Nie damy na tym etapie rady dać graczom tak rozwiniętych fabryk, jak Satisfactory, który jest już w produkcji o kilka lat dłużej niż SR - wzbogacamy naszą grę o eksplorację, dodamy później story, dodajemy walkę i obronę bazy.
-
Rep: Jeśli play testy nie zwiększą widoczności SR (społeczność, WL, ilość wyświetleń) to w jaki inny sposób (oprócz influenserów) chcecie promować grę tuż przed premierą? Czy macie plan B odnośnie promocji.
Zarząd Creepy Jar: Na dzień dzisiejszy koncentrujemy się na przeprowadzeniu jak najszybciej playtestów. Nasze działania promocyjne opieramy na 3 filarach: materiałach wideo, playtestach i współpracy z influencerami. W naszej ocenie wszystkie planowane działania łącznie przynoszą i powinny w przyszłości przynieść satysfakcjonujące efekty.
-
Leszek: Czy StarRupture będzie miał tryb "pokojowy" jak Green Hell?
Spokojna eksploracja i budowanie fabryk bez walki?
Część graczy pytało o taką możliwość pod materiałami z gry.
Zarząd Creepy Jar: Będzie to jeden z pierwszych patchy do gry, tzw. creative mode oraz możliwość dostosowania indywidualnych ustawień rozgrywki. Na moment premiery EA nie będzie możliwości wyłączenia elementów combatu.
-
Leszek: Kiedy możemy spodziewać się kolejnych materiałów na YT z gry StarRupture.
Po ostatnich Publikacjach zainteresowanie grą zauważalnie wzrosło.
Zarząd Creepy Jar: Wczoraj opublikowaliśmy dłuższy materiał gameplayowy, teraz będziemy koncentrować się na playtestach, w międzyczasie publikując mniejsze/krótsze materiały z gry.
-
Leszek: Czy pierwotny plan- StarRupture w finalnej wersji na EA gotowy na koniec czerwca, a w III kw. 2025 ostatnie poprawki jest niezagrożony?
Zarząd Creepy Jar: Tak, do końca czerwca planujemy content complete, a później ok. 3 miesięcy na doprowadzenie gry do jakości early access.
-
Leszek: Czytałem wiele komentarzy pod materiałami z gry StarRupture na YT.
Sporo graczy nie wie o wielu funkcjonalnościach gry typu "działka", nie rozumie kwestii "zniszczenia" bazy itp.
Jaki dalszy plan marketingowo/informacyjny zakłada Spółka?
Zarząd Creepy Jar: Planujemy sukcesywnie publikować materiały przybliżające zawartość gry czy poszczególne mechaniki.
-
Leszek: Czy w kwestii Playtestów są rzeczy o których mogą Państwo poinformować, zbliżone terminy ich rodzaj, może coś się zmieniło od ostatniego spotkania?
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment wciąż pracujemy nad ustaleniem szczegółów i harmonogramu playtestów.
-
Leszek: Jak oceniają Państwo sprzedaż Green Hell w II kwartale oraz czy widzą Państwo szansę na synergię sprzedaży GH+SR jako pakiet na Steam?
Zarząd Creepy Jar: Wstępne wyniki dotyczące 2Q zostaną przekazane mniej więcej w połowie sierpnia.
Co do zasady jednym z elementów strategii sprzedażowej jest cross promocja naszych obecnych i przyszłych produktów. Na rynku gier to standardowe działanie.
-
Leszek: Czy w kwestii Subskrypcji Green Hell mogą Państwo przekazać nam nowe informacje? Ewentualnie okres w jakim może być podjęta taka decyzja, oraz jakie niesie mocne strony i czy widzą tu też Państwo zagrożenia?
Zarząd Creepy Jar: Jak już wspomnieliśmy, z uwagi na poufność umowy nie możemy udzielać informacji na ten temat.
-
Leszek: Czy StarRupture w EA na konsolach jest cały czas realny, czy temat na dzisiaj należy zamknąć i poczekać na wersję 1.0?
Zarząd Creepy Jar: Zaczęliśmy już pracować nad wersją konsolową StarRupture, ale nie podjęliśmy decyzji w zakresie formuły i harmonogramu jej wydania. Skłaniamy się jednak w stronę niewydawania SR na konsolach w EA.
-
Leszek: Czy podtrzymują Państwo rozpoczęcie pre-produkcji Green Hell 2 po Premierze StarRupture w wersji EA?
Zarząd Creepy Jar: Na dzień dzisiejszy koncentrujemy się na produkcji StarRupture, po wydaniu EA będziemy planować produkcję SR 1.0 oraz GH2.
-
Zośka: Czy playtesty będą z gatunku tych całkowicie zamkniętych czy już przy ich okazji będzie współpraca ze streamerami i wybrańcy będą mogli wrzucić jakieś materiały i przedstawić swoje wrażenia?
Zarząd Creepy Jar: Chcielibyśmy, żeby jak największa liczba graczy i content creatorów mogła uczestniczyć w playtestach, natomiast jeszcze nie podjęliśmy decyzji czy będą to playtesty otwarte czy zamknięte.
-
Zośka: Na ostatnim materiale wyraźnie widzę dwie klasy postaci: Scientist i Solder - świetnie, że utrzymaliście ten pomysł :) Ile ma być klas na start EA i czy drzewka umiejętności, atrybuty i tak dalej są mocno rozbudowane czy raczej uproszczone i bardziej chodzi tylko o to jaka klasa jest w czym trochę lepsza?
Zarząd Creepy Jar: Na premierę EA nie będzie rozróżnienia między postaciami innego niż wizualne/głosowe. Gracz może wybrać 1 z 4 postaci. System rozwoju postaci jest rozbudowany i będzie obecny w EA, ale nie jest powiązany z "klasami", które rozważamy dodać w przyszłości.
-
Gość: Czy w Starrupture każda rozgrywka będzie odbywać się na tej samej mapie/planszy?
Zarząd Creepy Jar: Tak, mapa nie będzie generować się proceduralnie.
-
Believer in the Driven: StarRupture marks a clear step up in scope, yet you continue returning capital via dividends. Is that driven by confidence that future growth remains self-contained regardless of StarRupture’s success or by a conscious decision to limit scale even in the event that it succeeds?
Zarząd Creepy Jar: Our current team size is just right to get our projects done efficiently. We do not plan to expand the scale of our operations.Our business model assumes working on one leading project (currently, the leading title is StarRupture), while providing long-term support for previously released titles through updates containing additions expanding their content. Our goal is to create products that generate profits for both the company and its shareholders. We plan to continue sharing profits in the form of dividends for as long as our financial situation allows.
-
kojo: Czy mają już Panowie wiedzę, w jaki sposób bedzie amortyzowany SR? Czy calosc nakladow poniesionych do dnia wydania EA bedzie podegala amortyzacji?
Zarząd Creepy Jar: Co do zasady całość nakładów poniesionych do EA będzie amortyzowana liniowo.
-
kojo: - czy racjonalne jest założenie, że cykl produkcyjny GH2 będzie krótszy aniżeli SR?
Zarząd Creepy Jar: Chcielibyśmy żeby tak było, natomiast naszym priorytetem jest to, żeby gra była jak największa pod względem ilości mechanik, czasu spędzonego w grze i jakości rozgrywki.
-
kojo: w ostatnim wywiadzie padło stwierdzenie, że sukces SR pozwoli im na dalsze niezakłócone prace nad GH2 i SR2 - zastanawiam się, czy Panowie zakładają możliwość tworzenia więcej niż jednego tytułu w tym samym czasie? Jezeli tak, to jak planujecie to zrobic?
Zarząd Creepy Jar: Nasz model zakłada pracę nad jednym, wiodącym projektem, przy jednoczesnym długoterminowym wsparciu wydanych wcześniej tytułów poprzez aktualizacje zawierające dodatki rozszerzające ich zawartość. Nie planujemy realizować dwóch dużych projektów jednocześnie.
-
kojo: czy są Panowie zadowoleni z optymalizacji SR, jak duzo pozostalo jeszcze w tym aspekcie prac do zakonczenia?
Zarząd Creepy Jar: Optymalizujemy grę na bieżąco i robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby była na zadowalającym poziomie na premierę i po niej. Gra będzie poprawiana, ulepszana i rozwijana, co wymaga nieustających prac nad technologią/wydajnością.
-
kojo: czy będzie mozliwosc wylaczenia trybu walki/obrony w grze?
Zarząd Creepy Jar: Jak już wspomnieliśmy, nie będzie to możliwe na EA.
-
Gość: Witam, czy w EA będzie dostępna fabuła? Czy zamierzacie ją dodać dopiero na FR?
Zarząd Creepy Jar: Chcemy dodać fabułę na późniejszym etapie, po EA. Gra już teraz zawiera zalążki/elementy fabularne.
-
anti: W ostatnim czasie widać stabilizację/lekki spadek kosztów operacyjnych, nawet gdyby doliczyć nakłady na produkcję kapitalizowane na bilansie i pominąć koszty PM. Czy to efekt celowych działań, czy też naturalna konsekwencja etapu w jakim znajduje się firma? Czy po wydaniu StarRupture koszty mogą znacząco się zwiększyć (w ujęciu cashowym - gdyż wiadomo że dojdzie amortyzacja).
Zarząd Creepy Jar: To naturalna konsekwencja wynikająca z tego, że coraz mniej wydajemy na rozwój GH. W ujęciu gotówkowym nie przewidujemy znaczących wzrostów kosztów, natomiast księgowo wzrosną koszty w związku z rozpoczęciem amortyzacji SR.
-
anti: Czy w ramach promocji StarRupture rozważane są płatne współprace ze streamerami, czy też będzie się to opierać tylko na wysyłce darmowych kluczy dla zainteresowanych?
Zarząd Creepy Jar: Nie wykluczamy płatnej współpracy, natomiast liczymy na to, że uda nam się zainteresować influencerów StarRupture w głównej mierze bezpłatnie.
-
anti: Na wczorajszym materiale gameplay widać, że gra nie działa jeszcze bardzo płynnie (chyba że to kwestia filmiku, ale jest on 60fps). Gracze są bardzo wyczuleni na performance. Czy można się spodziewać poprawy w kolejnych materiałach i na czas playtestów? Jakie wymagania minimalne/rekomendowane są planowane dla StarRupture?
Zarząd Creepy Jar: Pracujemy nad wydajnością do premiery i będziemy nad nią pracować po premierze. Jesteśmy w trakcie ustalania minimalnych i rekomendowanych wymagań sprzętowych dla StarRupture.
-
Adam: Czy w grze beda tylko zwykle potworki czy tez bosowie? A drugie pytanie czy trudnosc fal potworow bedzie sie zwiekszac wraz z rozwojem bazy? (tak jak w Factorio)
Zarząd Creepy Jar: W SR będą też “bossowie”, trudność obrony bazy przed atakami będzie uzależniona od jej stopnia rozwoju.
-
Gość: Czy nie ma szansy na przeprowadzenie playtestów przed summer steam sale? (Żeby mieć lepszą widoczność).
Poźniej mamy już prawie połowę lipca i okres wakacyjny. Może to nie być najlepszy czas dla tych testów. A wspominacie Panowie że chcilibyście zrobić playtesty jak naszybciej
Zarząd Creepy Jar: Playtesty odbędą się między content complete (który planujemy na koniec czerwca) a premierą EA. Zatem najprawdopodobniej odbędą się w okresie wakacyjnym. Zakres i harmonogram playtestów wciąż jest ustalany.
-
Zarząd Creepy Jar: Dziękujemy za udział w czacie i zapraszamy do udziału w kolejnym, już 26 września 2025 r.
-
Moderator: Ja również dziękuję ze swojej strony i zapraszam na kolejne czaty w StockWatch.pl