-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z zarządem GAMIVO SA: Mateuszem Śmieżewskim oraz Tomaszem Lewandowskim. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za 2022 rok i dalszych planów rozwoju.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd GAMIVO: Bardzo dziękujemy za udział w webinarze. Przez najbliższą godzinę będziemy dla Państwa dostępni podczas czatu. Zachęcamy do licznego zadawania pytań.
-
Pietrek: Na koniec 2022 r. mieliście 4,5 mln zarejestrowanych graczy. Obserwując trendy i dynamiki z ostatnich miesięcy, kiedy przebijecie 5 mln?
Zarząd GAMIVO: Pozyskanie nowych użytkowników to jeden z naszych priorytetów w 2023 roku. W dotarciu do kolejnych klientów pomagają nam między innymi takie akcje jak niedawna kampania mailingowa z platformą PayPal, trwająca obecnie nowa promocja prowadzona we współpracy z Żabką czy planowane działania ze studiem Wargaming. Dlatego mamy nadzieję, że na ogłoszenie przekroczenia progu 5 mln zarejestrowanych użytkowników nie będziemy musieli czekać zbyt długo. Szczególnie, że już niebawem będziemy mogli ogłosić nowe, ekscytujące współprace.
-
Bartłomiej: Dzień dobry, gratulacje za wyniki. Z miejsca chciałbym zapytać, czy dywidenda stanie się cykliczna? Spółka planuje ogłoszenie polityki dywidendowej?
Zarząd GAMIVO: Na ten moment spółka nie ma opracowanej polityki dywidendowej, ani nie może zadeklarować, czy i kiedy będą wypłacane kolejne dywidendy. Decyzje dotyczące podziału zysku leżą w kompetencji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, jako zarząd będziemy rekomendować wypłatę dywidendy.
-
Gość: GAMIVO rozpoczęło już kolejną współpracę z Żabką, jak ta współpraca wpływa na Wasz rozwój oraz czy będą prowadzone kolejne akcje marketingową z Żabką?
Zarząd GAMIVO: Zdecydowaliśmy się już na trzecią kampanię z Żabką, tym razem gracze mogą odebrać aż 5 tys. kopii pierwszej odsłony serii Wiedźmin. Zarówno GAMIVO, jak i Żabka jest zadowolone z efektów współpracy, która przynosi wymierne korzyści. Dla naszej platformy jest to nie tylko wzrost rozpoznawalności, ale także napływ nowych klientów, których jest już 4,5 mln. W przyszłości nie wykluczamy kolejnych współprac z siecią Żabka.
-
Krzysiek: Witam. Jak obecnie prezentuje się średnia wartość paragonu w GAMIVO?
Zarząd GAMIVO: Średnia wartość transakcji w Q4 2022 wynosiła 24 euro. Przy obecnym kursie euro daje to 112,76 zł.
-
Zarząd GAMIVO: Nie zauważyliśmy jak na razie wpływu inflacji na zmianę wysokości koszyka zakupowego czy średniej liczby produktów na koszyk. Warto zwrócić uwagę, że GAMIVO działa globalnie. USA, kraje Unii Europejskiej mają ponad dwukrotnie niższą inflację niż Polska. Rynek niezmiennie napędzają duże premiery. Dlatego, jeśli pojawia się tak udany tytuł jak np. Hogwarts Legacy, to gracze chcą sięgnąć po niego i nie będą szukać tańszej produkcji. Natomiast, szczególnie przy wysokiej inflacji, starają się ją kupić w jak najlepszej cenie, czyli chętnie zwracają się w kierunku GAMIVO. Nie zapominajmy też, że gry wideo wciąż są najtańszą i najłatwiej dostępną formą rozrywki.
-
Łukasz: Jaka kooperacja prowadzona ze studiami gamingowymi była według Gamivo najbardziej udana?
Zarząd GAMIVO: Wszystkie współprace jakie podejmujemy mają często odmienne założenia i inne cele. Stąd trudno je do siebie porównywać. Jesteśmy bardzo zadowoleni z aktualnych kooperacji z Plarium czy Wargaming.
-
Jerry: Czy spółka dalej zamierza automatyzować i skalować biznes, czy działania podjęte w 2022 roku nie były wystarczające, żeby to osiągnąć?
Zarząd GAMIVO: Uważamy, że zawsze jest przestrzeń na dalsze udoskonalenia. Nadal planujemy wiele usprawnień z obszaru automatyzacji, które mają nam pomóc w procesach np. obsługi klienta poprzez chatboty oraz technologie AI czy też weryfikację zamówień oraz procesów KYC. Skalowanie jest dla nas kluczowe, gdyż GAMIVO działa na rynku globalnym, a więc pole do rozwoju i pozyskiwania nowych użytkowników jest w zasadzie nieograniczone.
-
Gość12: Jak spółka zamierza rozwijać się za granicą?
Zarząd GAMIVO: Podejmujemy szereg działań związany z rozwojem GAMIVO za granicą. Dodajemy kolejne wersje językowe platformy, regularnie szukamy i chętnie wchodzimy na nowe rynki. Jak już wspomnieliśmy, rozwój na rynku globalnym jest dla nas ważny, a potencjał niemal nieograniczony. Natomiast także obecnie to kraje takie jak Stany Zjednoczone, Francja czy Wielka Brytania są kluczowe dla rozwoju GAMIVO.
-
Gość: Czwarty kwartał był całkiem niezły pod względem premier. Czy na horyzoncie są jakieś nowe gry, które pociągną sprzedaż w najbliższych miesiącach?
Zarząd GAMIVO: Lutowa premiera gry Hogwarts Legacy okazała się być wielkim hitem. Ponieważ jest to gra na podstawie znanego na całym świecie tytułu, spodziewamy się, że i nadchodzące gry odniosą sukces. Kolejne miesiące przyniosą bowiem wiele ciekawych premier, w tym Resident Evil 4 oraz The Last of Us na komputery stacjonarne. Oba te tytuły są o tyle ciekawe, że są to ulepszone wersje dawno wydanych już, ale uznawanych za arcydzieła gier. Resident Evil 4 już zbiera mnóstwo pozytywnych recenzji, natomiast The Last of Us to jedna z najbardziej uznanych serii, która wreszcie zawita na komputery stacjonarne.
Spodziewamy się, że oba tytuły przyciągną nowych klientów na platformę, w szczególności, iż niedawno odbyła się premiera serialu The Last of Us na podstawie gry, który na nowo rozbudził zainteresowanie tą produkcją.
Kolejną gra, która pojawi się w tym roku to Diablo 4, nowa odsłona legendarnej serii od Blizzarda. Także i ten tytuł zbiera sporo pozytywnych reakcji od graczy, którzy mieli okazję zagrać w wersję beta gry. Ponieważ wszystkie wymienione wyżej produkcje należą do znanych i lubianych serii, przewidujemy, że odniosą sprzedażowy sukces.
-
juniorAccount: Jak wyglądają Wasze koszty operacyjne?
Zarząd GAMIVO: Podjęte działania zmierzające do poprawy rentowności, na które postawiliśmy w 2022 roku spowodowały, iż udało się utrzymać koszty działalności operacyjnej na zbliżonym poziomie do poziomu z 2021 roku. Koszty te wyniosły 36 mln zł i jest to wynik tylko o 1 proc. wyższy niż w poprzednim roku.
-
player_one: Na współpracę z Żabką należy patrzeć bardziej bardziej jako inwestycję na przyszłość (budowa bazy klientów) czy może są z tego bezpośrednio profity w $?
Zarząd GAMIVO: Budowanie bazy klientów to podstawowy cel kampanii reklamowych z brandami takimi jak Żabka. Należy jednak pamiętać, że pozyskani klienci dokonują w serwisie również transakcji. Zwiększa się także rozpoznawalność marki, co przyciąga dodatkowych klientów, którzy wpływają na profity spółki.
-
Gość: Czy GAMIVO planuje skup akcji własnych?
Zarząd GAMIVO: Aktualnie nie planujemy skupu akcji własnych.
-
crypto-cash: Jaka część płatności realizowana jest w krypto? Mowa o niskich procentach? Co się dzieje z takimi płatnościami - z miejsca zamieniacie na twardą walutę?
Zarząd GAMIVO: Nie są to informacje, które upubliczniamy. Niemniej możemy zapewnić, że w przyjętym modelu rozliczeniowym nie jesteśmy podatni na ryzyko kursowe.
-
Krzysztof: Jak oceniają Państwo wyniki współpracy marketingowej z siecią "Żabka" ? W jaki sposób jest to mierzone i czy mogą Państwo podać jakieś dane ?
Zarząd GAMIVO: Razem z Żabką zachowujemy tajemnice wspólnie zawieranych umów, dlatego nie chcemy zdradzać szczegółów. Natomiast możemy wyjawić, że obie strony są zadowolone z efektów dotychczasowych działań, dzięki czemu prowadzimy z Żabką już trzecią wspólną akcję.
-
Krzysztof: W jaki sposób na wyniki wpłynęły różnice kursowe i w jakiej części wygenerowany wynik jest od nich zależny ?
Zarząd GAMIVO: Ze względu na globalny charakter prowadzonej przez grupę działalności, w ramach której większość przychodów generowana jest w walutach obcych, jest ona narażona na ryzyko związane z nagłymi zmianami kursów walutowych. Grupa generuje swoje przychody w EUR i w tym zakresie narażona jest na wahania kursów walutowych. W momencie uzyskania przewagi przychodów nad kosztami grupa przyjmuje tzw. długą pozycję walutową, co oznacza, że przedsiębiorstwo zyskiwać będzie wraz ze wzrostem kursu danej waluty zagranicznej i będzie tracić, w przypadku osłabienia waluty zagranicznej w relacji do polskiego złotego, zgodnie z którym grupa prezentuje wartości w sprawozdaniu finansowym. W momencie wygenerowania kosztów większych niż przychody pozycja przyjmowana przez Grupę względem zmiany kursu walutowego jest dokładnie odwrotna. Szczegółowe wyliczenia dostępne są w opublikowanych sprawozdaniach.
-
B-Tech: To zapytam inaczej, Gamivo chce być spółką dywidendową?
Zarząd GAMIVO: Głównym celem GAMIVO jest wzrost bazy klientów oraz zysku. W okresie ostatnich miesięcy spółka nie znalazła potencjalnych celów akwizycyjnych bądź sposobów inwestycji zarobionych środków, aby znacząco podnieść zasięgi, stąd rekomendacja zarządu o wypłacie dywidendy dla akcjonariuszy. Cały czas jesteśmy skupieni na rozwoju i jeżeli pojawią się okazje na znaczne zwiększenie bazy klientów poprzez potencjalną akwizycję, to spółka z nich skorzysta.
-
pixel: W ubiegłym roku sporo było o automatyzacji skalowaniu biznesu. Czy w tej pierwszej kwestii zrealizowano już wszystkie projekty? Jakie są plany na ten rok?
Zarząd GAMIVO: Tak jak już wspominaliśmy, uważamy, że zawsze jest przestrzeń na dalsze udoskonalenia.
-
akcjonariusz: Witam, na jakim etapie jest temat przejścia z NC na GPW? Czy w tym roku uda się zamknąć ten proces?
Zarząd GAMIVO: Obecna sytuacja makroekonomiczna, czyli wojna w Ukrainie, sytuacja związana z inflacją w USA, Europie, jak i Polsce, sytuacja ze światową bankowością (USA, Szwajcaria, Polska), ewentualne otoczenie recesyjne nie budują silnego sygnału dla inwestorów indywidualnych i TFI zachęcającego do kupowania spółek. Wiele IPO oczekuje poprawy otoczenia inwestycyjnego, aby wejść na GPW. Nasze wstępne założenia odnośnie przejścia spółki na główny parkiet pozostają niezmienne. Jeśli chodzi o konkretne terminy, to są one bardzo mocno uzależnione od zdecydowanej poprawy otoczenia inwestycyjnego.
-
Paweł: Czy spółka pracuje nad kolejnymi wersjami językowymi? jeśli tak, to jakimi i jakie są plany ekspansji w tym zakresie?
Zarząd GAMIVO: Na obecnym etapie skupiamy się na podnoszeniu jakości tłumaczeń wersji językowych, które już są obecne na platformie. Poza standardowymi elementami funkcjonalnymi strony rozpoczęliśmy również proces automatyzacji tłumaczeń opisów wszystkich produktów. Natomiast cały czas badamy, jak można podnieść współczynnik konwersji i liczbę użytkowników w konkretnym kraju. Jeśli kolejne wersje językowe okażą się kluczowe dla naszego rozwoju na danym rynku, to na pewno się na nie zdecydujemy.
-
Zarząd GAMIVO: Bardzo dziękujemy za tak liczny udział w czacie. Staraliśmy się odpowiedzieć na możliwie jak najwięcej pytań. Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś dodatkowe kwestie, których nie poruszyliśmy, to zachęcamy do kontaktu poprzez adres gamivo@innervalue.pl
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.